Pekka Hovi

Kielletty poistuminen

29 viestiä aiheessa

Juu eipä sitä mikään näin Euroopassa ainakaan kiellä. Ei kauheasti huvita kentän transit-alueella hengata jos on muutaman tunninkin vaihto, pois vaan ja turvan läpi takaisin ajoissa jatkolennolle.

Euroopan (Schengen-alueen) ulkopuolella joutuu passintarkastuksen läpi käymään, joka sitten voi viedä aikaa tai olla mahdotonta viisumien tai muiden syiden takia.

Näinpä. Kuten virkailija Amsterdamissa sanoi "no ei me voida pakottaa teitä olemaan täällä", kun kysyimme, saako mennä ulos. Tosin englanniksi. ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sama juttu tuolla idässä, ehdoton kielto kuvaamiselle koneessa, kentällä ja ties missä, luultavasti Siperia olis opettanu uskomaan puhetta.

No on tuo nykyään vähän helpottunut. Olen kuvannut sekä koneissa että platalta terminaaliin vievissä busseissa ja terminaaleissa. Tiukimmat kuvauskiellot olen saanut Finnairin emoilta Jekaterinburgissa. Venäläisten yhtiöiden käyttämissä koneissa on vain usein niin (kauniisti sanottuna) saviset ikkunat ettei juuri kannata kuvata. Paras keino kuvata rauhassa on sulautua paikallisväestöön ja näyttää mahdollisimman poissaolevalta. Tunnet Arne minut, joten tiedät, että tällä pallinaamalla ja nuhjuisilla vaatteilla sulaudun helposti harmaisiin betoniseiniin ja ryssiin ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No on tuo nykyään vähän helpottunut. Olen kuvannut sekä koneissa että platalta terminaaliin vievissä busseissa ja terminaaleissa. Tiukimmat kuvauskiellot olen saanut Finnairin emoilta Jekaterinburgissa. Venäläisten yhtiöiden käyttämissä koneissa on vain usein niin (kauniisti sanottuna) saviset ikkunat ettei juuri kannata kuvata. Paras keino kuvata rauhassa on sulautua paikallisväestöön ja näyttää mahdollisimman poissaolevalta. Tunnet Arne minut, joten tiedät, että tällä pallinaamalla ja nuhjuisilla vaatteilla sulaudun helposti harmaisiin betoniseiniin ja ryssiin ::)

Joo uskon, jos vielä höpötät itseksesi niin homma on takuuvarmasti hoidossa. ;)

Käväisin aikanaan Vilenin maosoleumissa, siellä ei edes jonossa saannut pitää käsiään taskussa, kuvaamisesta olisi varmaan ammuttu. :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään