Markus Mikkola

Canon EOS 1000D Käyttökokemukset, mielipiteet ?

17 viestiä aiheessa

Moi.

Kiinnostaa tietää käyttökokemuksia, hyviä ja huonoja puolia Canon EOS 1000D kamerasta.

Asialla olisi kiirekkin koska myyjäliikkeessä ei ole montaa jäljellä ja ratkaisu tarvisi tehdä nopeasti?

Markus

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan hintansa väärti peli. Kittiä saa jollain 395€ hinnalla. Ne kuvat mhin sillä pystyy on ihan hyviä. 1000D ja 55-250 EF-S on ihan hyvä paketti aloittelijalle ja hyviin keleihin.

Kieltämättä leko kuvaukseen kaipaa kameraa, joka kestäisi paremmin korkeampia ISO arvoja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aloittelijalle tulossa lekoja tuskin paljoa kuvaillaan.

kiitos kommentistasi ja lisää otetaan vastaan tietoja.

MM

Itselläni hyvät kokemukset myös 1000D:stä, RAW:na kuvatessa sarjalla hiukan hidas, mutta menettelee. Kuvaankin pääasiassa jpeg:nä. Käytettäessä ISO 1600 arvoa, kohinaa on. ISO 800 on taas jo parempi. Muuten olen tyytyväinen kuvien laatuun, ja varmasti on hyvä kamera esim. ensimmäiseksi järkkäriksi. Näitä liikkuu kohtuullisen paljon myös käytettynä, esim nettihuutokaupoissa ja digicamera.net foorumilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aloittelijalle tulossa lekoja tuskin paljoa kuvaillaan.

kiitos kommentistasi ja lisää otetaan vastaan tietoja.

MM

Oletin vaan, kun tällä palstalla ollaan.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko EOS 450D:n ja 1000D:n kohinoissa paljon eroa?

Jos ei ole, niin voi käyttää hyvin ISO1600:kin, varsinkin jos kuvankäsittelyohjelmana on Lightroom 3, ISO1600 kohinatkin saa tosi hyvin pois.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko EOS 450D:n ja 1000D:n kohinoissa paljon eroa?

Jos ei ole, niin voi käyttää hyvin ISO1600:kin, varsinkin jos kuvankäsittelyohjelmana on Lightroom 3, ISO1600 kohinatkin saa tosi hyvin pois.

Totta, ja eikös 1000D:ssä on sama melko kohisematon kenno kuin 40D:ssäkin?  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan hintansa väärti peli. Kittiä saa jollain 395€ hinnalla. Ne kuvat mhin sillä pystyy on ihan hyviä. 1000D ja 55-250 EF-S on ihan hyvä paketti aloittelijalle ja hyviin keleihin.

Kieltämättä leko kuvaukseen kaipaa kameraa, joka kestäisi paremmin korkeampia ISO arvoja.

Ensimmäisen järkkärin ostaja vaan usein samalla valitsee käyttämänsä järjestelmän seuraavaksi 20 vuodeksi :)

Noh, ei kai Canonin järjestelmässä mitään vikaa ole  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ensimmäisen järkkärin ostaja vaan usein samalla valitsee käyttämänsä järjestelmän seuraavaksi 20 vuodeksi :)

Empä menisi sanomaan  ;).. Mutta joo 1000D on kelpo kamera aloittelijalle. Itse kuvasin kyseisellä kameralla vuoden ja hyviä kuvia tuli vaikkei nokalla huippuputkia ollutkaan  :) Niinkuin joku mainitsi aikaisemmin, 1000D:ssä on kohina myös mielestäni mukavasti kurissa, eli siitä ei pahaa sanaa minulta. Suosittelen.

-Tuke-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Totta, ja eikös 1000D:ssä on sama melko kohisematon kenno kuin 40D:ssäkin?  ???

Tuskimpa vaan kun kerran 400Dssä ja 40D:ssäkin jo on eri kenno. Toki kuvanlaadullisesti ero 400D/40D välillä ainakin on jokseenkin merkityksetön. 1000D:hän tuli aikoinaan samaan aikaan kuin 400D hävisi markkinoilta, ja kovasti speksit on yhtenevät.

Alkuperäiselle kysyjälle: Hyvä kamera se on, ei ole kamerasta kiinni jos ei onnista, osta pois. Jos into kasvaa ja pitää saada tykimpää kalustoa myöhemmin, niin tuo on aivan oiva kakkosrunko sitten.

Janne

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mä olen kans miettinyt tuota, houkuttaa rajallisen kassavarannon takia...  olishan tuo ainakin parannusta tohon olympuksen pokkariin joka on just niin pokkari ku olla voi.

mutta saahan tuohonkin eri putkia, eikös juu?

varmaan silläkin sais ihan oivia kuvia, vaikka 450/500/550D on ollutkin se ykkösvaihtoehto... jotenkaan mä en osaa ees ajatella Nikonia, canonisti jo ennen aloitusta siis :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

jotenkaan mä en osaa ees ajatella Nikonia, canonisti jo ennen aloitusta siis :)

Mä oon kanssa harkinnut järkkärin ostoa ja samaa vikaa on meinannut olla. Kuitenkin vertaillessa ominaisuuksia ja varsinkin hintoja musta on tulossa kovaa vauhtia nikonisti, vaikkei ole vielä edes järkkäriä. Tuntuu noi canonit jotenki kalliilta.

sori pieni offtopic..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mutta saahan tuohonkin eri putkia, eikös juu?

varmaan silläkin sais ihan oivia kuvia, vaikka 450/500/550D on ollutkin se ykkösvaihtoehto... jotenkaan mä en osaa ees ajatella Nikonia, canonisti jo ennen aloitusta siis :)

Tottakai. Minä en ole merkkifani, kuvaan vaan kameralla, ja kuten olen koettanut jakaa samaa viisautta, jonka mulle ekaa runkoa ostaessa sanoi vanha viisas mies noin 24 vuotta sitten: ostat minkä tahansa Canonin tai Nikonin järkkärin, niin et lyö kättäs p...aan. Eikä ole vielä tullut vastaan poikkeusta, joka vahvistaisi säännön.

Ja on pokkareissakin puolensa: Paras kamera on mukana oleva kamera.. :)

EDIT: Hinnoittelusta vielä, mulla on jotenkin tullut käsitys hinnoittelusta, että Nikonissa runkoja subventoidaan tulevalla obiska- ja salamamyynnillä. Canonissa runko on ehkä aavistuksen kalliimpi, mutta siirryttäessä ostamaan kunnon linssejä, ero on taas toisinpäin. Ehkä käsitys on väärä, mutta sellainen kuitenkin on muodostunut. Enkä noita eroja niin merkittävänä pidä. Nikonissa positiivisena puolena kuitenkin perusmallien käyttöliittymää ei ole tyritty, ettei se astuisi isosisarten varpaille, ainakaan niin paljoa kuin Canonin consumer-sarjoissa.

Janne

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noh, ei kai Canonin järjestelmässä mitään vikaa ole  ;)

Tuon hintaisen jälkeen voi ilman suuria tuskia vaihtaakkin Sonyyn, Pentaksiin tai Olympukseen, jos haluaa. Sitten kun hokaa mitä haluaa. Ei isoa haavaa tee ja saa noista jotain taskurahaa poiskin.

Eri asia sitten jos pistää tonnin ja/tai vähän toista siihen ekaan settiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

1000D:llä pääsee varmasti alkuun mainiosti, vaikkei mulla henk.koht. kokemusta olekaan. Mutta takuulla tuo on parempi kun oma alotus runkoni 350D.

EOS runko kun tuo 1000D on vielä, niin putkista ei ainakaan jää vajaaksi missään kohtaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen nyt kuvaillut tonnisella kohta puolisen vuotta ja ihan tyytyväinen olen ollut. Kittiputki on mainio valokuvauksen opetteluun, mutta aika nopeasti rupeaa vaatimaan jo parempaa putkea. 1000D on varmasti hyvä kamera sinulle, ja anna lämpimät suositteluni (:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

1000D.llä tuli itse aloitettua digijärkkäriaika filmijärkkärin jälkeen ja ihan kelpo peli oli ekaksi digijärkkäriksi. Mulla oli tuplakitti eli 18-55 ja 75-300.

500D:hen päivitin rungon sitten kun rupes se videokuvausominaisuus kiinnostamaan, samalla meni putket myös vaihtoon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään