Petri Koivisto

Gran Turismo 5 - Keskustelua & Kuvia

294 viestiä aiheessa

Ja kallein! :D

 

135 euroa kahdessa vuodessa (+ radat/autot n. 15€(?) kipale). Alkoholin käyttö tai tupakanpoltto on kalliimpaa samalla aikavälillä ihan vaan vertailun vuoksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos kunnon ajotuntumaa haluatte niin kokeilkaa iRacingia tai rFactoria. ;D

 

Ei millään pahalla, mutta pakkoko tähän ketjuun (GT5) on tulla mainostamaan noita muita? Eikö tota vois hoitaa siellä toisessa peliketjussa?  ??? ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos kunnon ajotuntumaa haluatte niin kokeilkaa iRacingia tai rFactoria. ;D

 

http://rfactor-pro.com/ Luulisi tämän jo jotain kertovan ajotuntumasta.  ;)

 

Jos kunnon ajotuntumaa haluaa, niin kokeilepa oikeaa autoa.

 

Paluu aiheeseen, kitoos.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei millään pahalla, mutta pakkoko tähän ketjuun (GT5) on tulla mainostamaan noita muita? Eikö tota vois hoitaa siellä toisessa peliketjussa?  ??? ::)

 

Jostain syystä paras tuntuma autoihin on alle ajokortti-ikäisillä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei millään pahalla, mutta pakkoko tähän ketjuun (GT5) on tulla mainostamaan noita muita? Eikö tota vois hoitaa siellä toisessa peliketjussa?  ??? ::)

 

Näin on. Onko niin, että näillä ajotuntumalla ja muilla jutuilla pätevillä ei välttämättä ole itsellään vielä edes tosimaailman ajokorttia? En tiedä.

 

4Sport-kanavalta tuli tänään klo 18 dokkari GT Academy. Siinä kerrottiin tämän vuoden kisasta eli Turismo-karsinnoista, joiden voittaja pääsi ajamaan kuluneen vuoden GT4 European Championship -sarjaan. Dokkari päättyi ensimmäiseen kisaan, mutta äkkiseltään näyttäisi siltä, että kaveri ajoi kauden aikana jopa ihan pistesijoja:

http://gt4cup.com/driverbio.php?countkey=39

 

Eikä ne 17 muuta karsiutunuttakaan pelkästään mopoautokuskeja olleet. Kilpailu tallipaikasta oli aika tasaista.

 

Eli en tiedä, mitä tässä yhteydessä tarkoitetaan "ajotuntumalla". On totta, että uusin Turismo on osittain viihteellinen, mutta niin sen pitää ollakin. Minä olen ajanut (Kilin-Kolin-rallipelien lisäksi) Turismot läpi ykkösestä lähtien, ja odottanut tätä viimeisintä versiota monta vuotta. Nyt olen sillä noin viikon ajellut, ensimmäistä kertaa ratin ja polkimien kanssa. Jos minulle kaikesta tästä odotuksesta on onneksi lopulta jäänyt päällimmäisenä käteen nimenomaan hyvä fiilis juuri kokonaisuuden osalta, niin en pysty sanomaan, missä pelin tekijät olisivat muka menneet pahemmin metsään.

 

Kisa-autoja en ole livenä ajanut, en jokkista, en kartingia, enkä edes formula ykköstä, joten omakohtaisempaa vertailua Turismon väitetyn "Real Driving Simulator"-ominaisuuden toteutumisesta tosielämässä on hankala esittää. Minulle tuo riittää, ja näköjään monille muillekin. Lisäksi se tuottaa tai ainakin pystyy erottelemaan jyviä akanoista sen verran, että sitä kautta löytyy tosielämässäkin riittävän hyvin ajavia heeboja. Eikö tuo ole kaivattu todiste siitä, että ajotuntuma on vähintään hyvä?

 

Ymmärrän, että joku kritisoi teknistä toteutusta. Ja varmasti täälläkin on bittinikkareita, jotka koodaavat tuollaisia pelejä yhdessä yössä unissaan vasemmalla kädellä (sen sijaan, että tuohon vitoseen on sijoitettu rutkasti rahaa ja rakennettu maailmanlaajuinen yhteistyö-, kehitys- ja markkinointikoneisto eri autotehtaiden kanssa). Eli käsi pystyyn siellä vaan, ja huomenna ei muuta kuin soittamaan K. Yamauchille tyyliin: "tarjoan sulle poju muuten töitä täällä Suomessa, tämä autotehtaiden ja ajotuntuman keidas ja maailman keskipiste".

 

Minusta tuota peliä/simulaattoria kannatti odottaa. Olin positiivisesti yllättynyt mm. musatarjonnasta, siihenkin on poltettu kyllä fyrkkaa riittävästi. Harvassa nykyajan konsolituotteessa pyörii taustamusana 5/4-jakoista urkujazzia nääs.

 

Jos jotain kaipaisi, niin kotiin Recaro-tyyppistä Force Feedback-penkkiä, joka tärisi tienpinnan ja kanttareiden mukaan. Ai niin, mutta tosiaan, sehän ei simuloisi todellisia g-monikertoja! Voi ei, siis: surkea ajotuntuma!

 

Kuinka moni näistä uusinta Turismoa kritisoineista tyypeistä muuten on lennellyt merkittävässä määrin jollakin lentosimulla, ja sen jälkeen kritisoinut sitä "huonosta lentotuntumasta" perusteena se, että on itse oikeasti ajanut taivaalla Tomcatia tai edes Cessnaa?

 

Se on totta, että Turismossa on tuo japanilaisten autojen osuus merkittävän suuri. Mutta niinhän se on aina ollut. Asia tulee ymmärrettäväksi, kun ajattelee hommaa vähän toisaalta kuin täältä napapiiriltä käsin, ja funtsailee tuon tasoisen lopputuotteen kustannusrakennetta noin kokonaisuutena. Kuitenkin tässä vitosessakin on ihan mukavasti kaaroja monilta maailman kolkilta, sekä uusia että klassikoita.

 

Toinen asia, josta voisin luopua, olisi tuo rallipuoli. Sitä varten on kuitenkin olemassa erikseen pelejä/simuja. Vaihtaisin sen mielelläni useampiin asfalttiratoihin, esim. nelosessa olleisiin, mutta nyt tästä uudesta pois pudonneisiin. Ja kehitysideana heittäisin jatkoa esim. pelissä nyt olevalle Special Eventille, joka ajetaan Italiassa (ei ole mylly pyörimässä enkä muista nimeä tarkemmin ulkoa). Tuli vain mieleen, että olisi aika hienoa jos kaupunkien välille olisi rakennettu siirtymätaipaleet aikatarkistusasemineen, ja siten että pitää käydä tankilla välillä, päivällä ja yöaikaan jne.

 

Että näin tällee pikaisesti. Superlisenssistä puuttuu 8 testiä, ja uudet autot viritysosineen ovat ihanan kalliita. Elämä on...  ;)

 

PR

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näin on. Onko niin, että näillä ajotuntumalla ja muilla jutuilla pätevillä ei välttämättä ole itsellään vielä edes tosimaailman ajokorttia? En tiedä.

 

Kisa-autoja en ole livenä ajanut,

 

Kuinka moni näistä uusinta Turismoa kritisoineista tyypeistä muuten on lennellyt merkittävässä määrin jollakin lentosimulla, ja sen jälkeen kritisoinut sitä "huonosta lentotuntumasta" perusteena se, että on itse oikeasti ajanut taivaalla Tomcatia tai edes Cessnaa?

 

 

Mulla on kortti, ja olen ajanut joitain noista autoista livenäkin (F430, Gallardot, MB SLS, Alfat, noin alkuun. Lista on kohtuu pitkä. Joudun työni puolesta jonkun verran sekaantumaan tuohon kalustoon). Noissa autoissa ei oikeasti ole muuta eroa kuin G-voimien sieto, vetotapa ja tehokäyrä varauksin. Autot ei juuri kallistele, niiden korit on selvästi ratakiskosta tehtyjä, niistä puuttuu kaikki ominaisuudet mitä oikeista autoista löytyy, niiden moottorit eivät vastaa pätkääkään todellisuutta, jne jne.

 

Otetaanpa esimerkki, Audi TTS. a) jengat kirpoaa 0-7000rpm n. sekunnissa, tai vähän vajaa. Oikeassa ei sinnepäinkään. 2.0TFSI ei ole kummoinen ottamaan kierroksia. Kaksoismassapyörä on aika raskas noissa. b) oikea TTS karkaa kivaan pikku nelipyöräluisuun kun herkistää pienellä "lift off oversteerillä", pelissä ei mitään moista ilmiötä. c) oikea TTS ei irrota nelipyöräluisussa ensin perää, vaan alkaa selvästi puskemaan, d) oikea TTS kallistelee HUOMATTAVASTI enemmän mutkissa, ja reagoi todella vahvasti pieniinkin töyssyihin keskellä mutkaa (kokeilepa Nürburgring Ex-Mühle oikealla ja GT5:llä...)

 

Ei tuosta jää käteen kuin pettymys. Niille, jotka ei tiedä mistä puhuvat, voi tuossa ollakin jotain "simulaattoria".

 

Ja viimeiseen kommenttiin, en ole Tomcatia lentänyt, Cessnaa kylläkin. Lentosimulaattorit ovat kyllä lähempänä todellisuutta kuin nuo GT5 esitykset.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Annan ääneni iRacingille  :thmbup: Realistisin simu mitä olen itse ajanut.

Ei millään pahalla mutta mistä realistisuudesta sä puhut kun eihän sulla ole edes ajokorttia vielä...? eikä oikeita ajokilometrejä? Mistäköhän nuo realistiset ajokokemukset sitten koostuvat? Parempi olla hiljaa vaan noilla kokemuksilla, muutenhan ne kokemukset ovat sitten laittomasti hankittuja ellet ole joku kartingtähti tai vastaavaa. Kauhee kun mä olen ilkee..palaa maanpinnalle ja tosielämään! Unohda sellaiset "Beam me up scotty" systeemit. Petrille propsit hienoista kuvista!!!!!  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tulipahan itsekkin hankittua tämä ja mielessä oli perustaa vastaavanlainen ketju, mutta Pete olikin ehtinyt ensin. Eihän tämä GT5 realistisin simulaattori todellakaan ole, mutta mielestäni ihan mukava arcaden ja simun välimuoto. Täysarcadeksi en kuitenkaan alkaisi haukkumaan. Kyllä PC:llä löytyy paaljon realistisempia ajosimuja, mutta hauska tämäkin on. Mutta miksi ihmeessä kaikkien autojen jarrut tuntuvat olevan takapainotteiset?

 

Kaikille ketkä harkitsee GT5:n ostamista niin pitäkää mielessä, että pelissä on suurin osa autoista ja radoista lukittu ja ne pitää avata nousemalla kokemustasoissa ja pelin sisäisillä crediteillä ostamalla, joita saa kisailemalla ja haasteita suorittamalla. Tallennukset ovat ilmeisesti suojattu (helv**** typerää mielestäni), joten niiden kanssa kikkailu ei auta avaamaan autoja ja ratoja. Et myöskään voi importata GT5 Prologuen avaamiasi autoja, vaikka niin lupailtiinkin. Hirveän paljon GT5ssa tuntuu olevan kyllä typeryyksiäkin. En käsitä miksi niin suuri osa sisällöstä on pitänyt lukita jopa arcade modessa, missä pitäisi autoja ja ratoja päästä heti testailemaan vapaasti niinkuin Forza 3ssa. Itse en pidä tällaisesta sisällön pakkolukitsemisesta yhtään mistä kuitenkin on maksanut peliä ostaessaan. Eihän Flight Simulatorissakaan lentokoneet ja kentät ole lukittu. Samanlainen erikoinen lukitussekoilu jatkuu pelin auton virittämisessä, jossa voit vaihtaa auton värin vain väriin joka jossain omistamassasi toisessa autossa on. Ja voit käyttää yhtä väriä vain kerran, jonka jälkeen on taas ostettava auto missä sattuisi haluamaasi väriä olla. Mitä ihmettä? ;D

 

Ihmeen paljon tähän on kyllä mallinnettu autoja. Merkkejä ja malleja on huomattavasti enemmän kuin mitä pelin virallisilla autolistoilla on mainittu ja jokaisesta on pieni tietopaketti saatavilla. Löysinpä käytettyjen autojen listalta (jonka tarjonta vaihtuu laidasta laitaan jatkuvasti) jopa sattumalta oman oikean autoni jonka sitten viritin moottori- ja putkistopuolelta vastaamaan omaa autoani. Yllättävän lähelle suorituskyvyltä aitoa pääsee, mutta vääntö tuntuu olevan jotenkin kadoksissa ja vastaavaan suorituskykyynkin pääsin virittämällä pelin autoa aitoa hieman isommille hevosvoimille. Mutta erittäin hauskaa on päästä "omalla" autolla ajamaan maailman eri autoratoja. Hauskempaa mielestäni kuin pelin Ferrareilla sun muilla ajaminen. 8)

 

GT5 toimii mielestäni myös mukavana yleiskatsauksena moottoriurheiluun. Pelistä  löytyy monenlaista kisaa Kartingista Ralliin ja NASCARista Le Mans 24h-tyylisiin kisoihin, unohtamatta normaaleja jokapäiväisiä autoja ja Hot Hatch-kisoja. Lisänä vielä GT-TV missä saa katsottua tosielämän autoaiheisia HD-videoita.  Mielestäni vioistaan ja hölmöyksistään huolimatta vallan mainio peli/kevytautosimu PS3 pelikokoelmaan, kunhan ei kiinnitä paljon huomiota pelin soundrackiin. :o

 

Toivottavasti päivitysten myötä päästäisiin vain eroon tuosta typerästä savegame-suojauksesta. Miten nyt pystyy ottamaan omasta tallennuksesta varmuuskopion muistitikulle? Miksi ei pelaaja saisi avata savegamella itselleen autoja ja ratoja joilla haluaa ajaa? Kaikilla tuskin riittää aikaa pelata kaikkea haluamaansa auki. Haiskahtaa maksulliselta "Unlock everything"-DLC:ltä mielestäni...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Laittakaa nyt kuvia pelistä, muutkin kuin P.Koivisto! Löytyykö uudesta Granturismosta Suomalaisittain tuttuja arki/urheilu-autoja 70-80 luvuilta, kuten Gt-nelosesta löytyi esim. Volvo 240, Citroen 2Cv, Alfa Gtv, Datsun 240Z jne.

:)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei millään pahalla mutta mistä realistisuudesta sä puhut kun eihän sulla ole edes ajokorttia vielä...? eikä oikeita ajokilometrejä? Mistäköhän nuo realistiset ajokokemukset sitten koostuvat? Parempi olla hiljaa vaan noilla kokemuksilla, muutenhan ne kokemukset ovat sitten laittomasti hankittuja ellet ole joku kartingtähti tai vastaavaa. Kauhee kun mä olen ilkee..palaa maanpinnalle ja tosielämään! Unohda sellaiset "Beam me up scotty" systeemit. Petrille propsit hienoista kuvista!!!!!  :thmbup:

Ai hitsi, taas osu arkaan paikkaan... Ajokilometrejä kyllä on, suljetulla tiellä, mutta niillä ei nyt ole mitään tekemistä kisasimulaattoreiden kanssa. Kuten tuskin on kenenkään matti meikäläisen ajokortin omistavan liikenteessä ajavan ajotaidoillakaan. Tietenkin viestini oli vain mielipiteeni, miltä tuollainen kisa-auton ajaminen voisi tuntua. Kuitenkin näitä "simuja" on tullut paljon ajettua, niin iRacing omasta mielestä tuntuu eniten siltä, että se kuvastaa oikeaa ajoa. Siinä auto _ei_ pysy tiellä ekalla yrittämällä kun iRacingin rattiin hyppää kuka tahansa perus jamppa, vaan metsään menee aika usein. Näin minulla on käynyt, ja about jokaisella joka iracingia on yrittänyt. Epärealistinen mallinnusko, kun kukaan ei osaa pitää autoa tiellä? Vai onko se sittenkin niin realistinen, että muut autosimut eivät pääse sen tasolle... Mene ja tiedä... Ainakin kaikissa arvosteluissa iRacing on saanut realistisimman autosimun maineen.

 

En ottanut kommenttiasi mitenkään loukkaavasti, sillä voin arvata ettei sinullakaan yhtään sen enempää näistä kilpa-autoista kokemusta ole. Jos asia kuitenkin näin on, kuten Tuomen Mikolla, niin kiva kuulla. Itseäni kiinnostaisi kuulla OIKEITA kokemuksia, näistä urheiluautoista, miten ne ovat verrattavissa oikeisiin versioihinsa. Ja tähän mennessä kuulemani mukaan eivät kauhean realistisesti käyttäydy.

 

 

Eipä silti, ostan GT5:n kyllä, olipa kuinka arcademättöä tahansa. Aikaisemmat GT:t pelannut, ja varsin mukavaa puuhaa kaikki lisenssitouhut ja autojen ostaminen, + jumalattoman nätit grafiikat.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä muutama kuva Seat Ibizasta mistä tuossa aiemmin kirjoittelinkin. GT5:ssa on autoja kahdenlaisia, Premium ja Standard versioita. Käytännössä kaikki suosituimmat ja kiinnostavimmat urheiluautot ovat Premium autoja (GT5:n omia autoja) jotka on mallinnettu erittäin tarkasti sisältä ja ulkoa. Premium autot ostetaan aina uutena 0km lasissa. Pelissä on myös ostettavissa "käytettyjä" autoja joita saa hieman halvemmalla ja ne ovat Standard malleja. Standard mallinnettuja ovat mm. kaikki autot jotka on siirretty GT4sta GT5een. Malleja on hieman päivitelty GT4 ajoilta, mutta eivät kuitenkaan ole Premium-autojen tasoa. Standardeista puuttuu mm. sisätilat mistä syystä niitä ajetaan joko puskuri- tai konepeltikuvakulmasta tai ulkoa. Näissä kuvissa siis Standard-malli.

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

Piti kyllä hauskan pörinän tunnelin läpi kaahatessa. Autojen ääniä saa paranneltua pelissä huomattavasti vaihtamalla niihin putkiston.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaahas, pitihän se arvata että tämäkin peli eksyy tänne hangaarin myötä  ;D

 

Tässä muutamat omat kuvat, enempää en ole ehtinyt leikkimään vielä.

 

[ attachment removed ]

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielettömän hienoja kuvia . . .  :)

 

Se minkälainen olisi realistinen autosimulaattori, jossa olisi aito tuntuma ... eikös sen pitäisi olla vähän vastaava kuin lentokonepuolella joku Finnairin "miljoonasimulaattori" Eli pitäisi olla aidosta autosta sahattuun ohjaamoon tehty, jota hydraulisylinterit heluttaisivat jne.

Kuka nyt sellaista haluaisi, sittenhän voi ajaa oikeaa autoa jos semmoista tuntumaa haluaa. Sitäpaitsi oikealla autolla kovaa ajaminen pidemmän aikaa on stressaavaa ja raskasta ja vaatii kovaa kuntoa.

 

Minä ainakin mieluummin ajan kovaa autopelissä kuin oikealla autolla. Riittää kun pelituntuma on "uskottava" ja sehän on saavutettu jo vuosikausia sitten useammankin autopelin toimesta.

Hyvässä autopelissä pitää olla paljon kaikkea kivaa puuhaa ja säätämistä, silmänruokaa ja paljon erilaisia autoja ja ratoja. Granturismo sarjan pelit ovat juuri sitä. Minulla on ollut ajokortti yli 30-vuotta ja kun pelasin ensikerran Granturismon ykkösversiota niin olin aivan, että "Vau" mikä peli!

Senjälkeen Gt-pelien sarja on koko ajan parantunut. Kolmonen ja Consept olivat jo tosi hyviä, nelosta vierastin ensin muutaman päivän mutta sitten huomasin sen olevan erittäin viihdyttävä ja kilpa-ajoon yllyttävä. Pääsin sillä oikein hienoon kilpa-ajon tunnelmaan.

:)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minä ainakin mieluummin ajan kovaa autopelissä kuin oikealla autolla. Riittää kun pelituntuma on "uskottava" ja sehän on saavutettu jo vuosikausia sitten useammankin autopelin toimesta.

 

Olen samaa mieltä. Monesti miettii onnettomuusuutisia lukiessa, että jaaha, siinä meni taas yks parikymppinen, joka on ajanut paljon autopelejä ja sitten kuvittelee, että se oikea ikivanha bemari käyttäytyy ihan samalla tavalla maantiellä... Ja mukana menee yleensä myös pari kaveria. Valitettavaa, mutta näitä on tosi paljon.

 

Hyvässä autopelissä pitää olla paljon kaikkea kivaa puuhaa ja säätämistä, silmänruokaa ja paljon erilaisia autoja ja ratoja. Granturismo sarjan pelit ovat juuri sitä. Minulla on ollut ajokortti yli 30-vuotta ja kun pelasin ensikerran Granturismon ykkösversiota niin olin aivan, että "Vau" mikä peli!

Senjälkeen Gt-pelien sarja on koko ajan parantunut. Kolmonen ja Consept olivat jo tosi hyviä, nelosta vierastin ensin muutaman päivän mutta sitten huomasin sen olevan erittäin viihdyttävä ja kilpa-ajoon yllyttävä. Pääsin sillä oikein hienoon kilpa-ajon tunnelmaan.

:)

 

Tästäkin olen samaa mieltä. Mulla on kortti ollut nyt 26 vuotta, ja tykkään siitä että nämä autopelit ovat ennen muuta viihdyttäviä, niissä on paljon säätämistä ja paljon erilaisia ratoja. Autot tietysti siinä sivussa. Jos taas kaipaan 100% realistista ajotuntumaa, lähden omalla autolla polttelemaan esimerksiks vaikkapa sydäntalvella yötä myöten Roihin ja takaisin, yksillä silmillä. Mukana tulee myös vatsanväänteet tienvarsikuppiloiden eltaantuneista lihiksistä.

 

PR

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oli iltapuhteena tarkoitus loppuun virittää M5 ja ajaa se viritetyn Lambon kanssa Nyrren ympäri, ja katsoa kumpi on nopeampi. Yllättävän tasaista, vaikka virheetöntä ajoa en saanut aikaiseksi. Lambo taisi olla pikkasen nopeampi ja muutenkin kivempi ajaa.

Alla linkit myös täyskokoon.

 

Tässä vaiheessa vielä ilman spoilereita. Yritin välttää niiden laittoa, mutta pakkohan se oli kun vääntöä riitti niin, ettei radalla tahtonut pysyä.

[ attachment removed ]

http://www.aijaa.com/v.php?i=7119627.jpg

 

Ja itse Lambo

[ attachment removed ]

http://www.aijaa.com/v.php?i=7119626.jpg

 

Kivaa on, täytyy myöntää.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itsekkin olen tyytyväinen peliin. Pikku-ukon kanssa tulee ajettua Logitechin Momo forsella ja tuntuma on mielestäni ok, ei ole samaa fiilistä kuin joissakin peleissä että auto "liukuu / leijjuu" tien pinnassa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Piti kyllä hauskan pörinän tunnelin läpi kaahatessa. Autojen ääniä saa paranneltua pelissä huomattavasti vaihtamalla niihin putkiston.

 

Nyt näyttää kyllä tunneli todella tutulta. Tuollasessa mentiin kaverin kyydillä Pariisissa, kun oltiin menossa lentoasemalle...  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täytyy laittaa lisää kuvia jossain vaiheessa. Nyt olen keskittynyt kahden B-spec -kuskin kasvattamiseen. Loppupäässä peliä tulee kuitenkin luultavasti sellaisia kisoja, joissa pitää vaihtaa kuskia välillä (ja nehän pitää pistää jossakin vaiheessa uraansa eläkkeelle lopulta kuitenkin). Toinen ukko on nyt tasolla 15 ja toinen vissiin 9. Hidasta hommaa se on.

 

A-puolella taso on 18, ja superlisenssistä on pari viimeistä testiä ajamatta. Superlisenssitestien tahkoaminen on välillä vähän turhauttavaa, kun ai-autot omatoimisesti joko töpeksivät edessä tai ajavat takakontista sisään, jolloin testitulos on diskattu. Demojen katselu hieman auttaa ohituspaikkoja miettiessä.

 

Nordschleifen oma enkka on nyt 6´57", ja Sarthe (LeMans) taisi mennä jonnekin osastolle 3´38". Molemmat Mazda 787 B:llä. Sain myös palkinnoksi jostakin toisen vastaavan kisa-auton, Oreca Playstation Audi R8:n. Audi on hieman vakaampi ajaa kuin Mazda, mutta Mazda kiihtyy paremmin. Molempi parempi, riippuu radasta.

 

PR

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täytyy laittaa lisää kuvia jossain vaiheessa. Nyt olen keskittynyt kahden B-spec -kuskin kasvattamiseen. Loppupäässä peliä tulee kuitenkin luultavasti sellaisia kisoja, joissa pitää vaihtaa kuskia välillä (ja nehän pitää pistää jossakin vaiheessa uraansa eläkkeelle lopulta kuitenkin). Toinen ukko on nyt tasolla 15 ja toinen vissiin 9. Hidasta hommaa se on.

Siis mitä käytännössä siellä B-specissä tehdään? "Valmennetaan" niitä kuskeja?  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siis mitä käytännössä siellä B-specissä tehdään? "Valmennetaan" niitä kuskeja?  ;D

 

Tämä ominaisuus oli jo nelosversiossa. B-specissä leikitään siis tallipäälllikköä. Tehdään tietokonekuskeja, joita saa olla sitä enemmän käytössä mitä pidemmälle pääsee. Tässä vitosessa kuskeille voi valita eri ominaisuuksia, kuten onko kuumakalle vai viilipytty. Pieni miinus tosin se, että nuo valintavaihtoehdot on etukäteen rajattu, eli kaikkeen ei pääse vaikuttamaan itse miten haluaa vaan täytyy tyytyä pelin logiikkaan.

 

Sitten näitä ai-kuskeja ajatetaan eri radoilla jolloin niiden taitotaso nousee pikku hiljaa. Jahka ovat riittävän kovia, alkavat pärjätä yhä vaikeammissa kisoissa ja vaikeampien autojen ratissa.

 

Kun B-spec -kisan aloittaa, antaa peli option "Select starting driver", jonka ennakoin itse alustavan sitä, että lopulta näillä konekuskeilla ajatetaan 24 tunnin kisoja joissa on vaihdettava välillä kuskia/kuskeja kuten tosielämässäkin (esim. LeMans).

 

PR

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onpa muuten hauska tuo B-spec, ensimmäistä kertaa kokeilin :thmbup: Ei tarvitse ite tehdä mitään, voi vaan ihailla hienoja maisemia ja autoa ja kuunnella varsin meheviä ääniä ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nokkela veto muuten GT5:n tekijöiltä saada peli näyttämään julkisuudessa hienommalta kuin mitä oikeasti on ajossa: screenhotit on pakko ottaa aina Photo Modessa joka sitten automaattisesti virittelee kuvasta hienomman näköisen kuin mitä grafiikka oikeasti pelatessa on. Ei minua GT5:n grafiikat häiritse, mutta turha odottaa, että peli näyttää samalta kuin kuvissa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään