Petri Koivisto

Gran Turismo 5 - Keskustelua & Kuvia

294 viestiä aiheessa

Nokkela veto muuten GT5:n tekijöiltä saada peli näyttämään julkisuudessa hienommalta kuin mitä oikeasti on ajossa: screenhotit on pakko ottaa aina Photo Modessa joka sitten automaattisesti virittelee kuvasta hienomman näköisen kuin mitä grafiikka oikeasti pelatessa on. Ei minua GT5:n grafiikat häiritse, mutta turha odottaa, että peli näyttää samalta kuin kuvissa.

 

Hah! Tein juuri vertailevaa tutkimusta kun ihmettelin että "näyttääkö se tosiaan pelissä noin hyvältä?" :)

 

Ei näytä, nimittäin.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onhan asia näinkin, mutta mielestäni tämä on kaiken kaikkiaan aika suuri harppaus peleissä, että voi edes ottaa screenshotteja niin että ne voi siirtää tietokoneelle. Ennen tämä on täytynyt tehdä kaappauslaitteella, joka maksaa laadusta riippuen 30-200€. (200€ 1080i videota kaappaava :/ )

 

Ehkäpä seuraava askel onkin ihan in-game kuvan taltioiminen, toivottavasti. :)

 

Ja mitä olen videoita katsonut, niin eihän ne tosiaan näytä ihan niin hyviltä kuin photo-modessa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä teille vähän pureksittavaa  ;D

 

[ attachment removed ]

 

[ attachment removed ]

 

kultapytyt irtoaa todella helposti nostalgic car kisasta tuolla härpäkkeellä.

tosin budjetti kärsi hieman, autosta 8500 ja joku 150000 meni virityksiin  :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuletko ottamaan viivoilta mun -70 Datsun 510, suora kutonen, tuplaturbo, neliveto jne jne. 767 Kilowattia ja 380km/h. Harmi vain että Forzassa :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

tosin budjetti kärsi hieman, autosta 8500 ja joku 150000 meni virityksiin  :-[

Toi on muuten hiton ärsyttävää, että viritysosista ei hyvitetä mitään (toisin kuin esim. NFS:ssä). :thmbdn: Itekkin tossa ostin Yariksen, viritin varmaan 200 000:lla, eikä siltikään pärjää B-Spec Yaris-kisassa. Yritin myydä -> 4000cr ja rapiat... >:(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nokkela veto muuten GT5:n tekijöiltä saada peli näyttämään julkisuudessa hienommalta kuin mitä oikeasti on ajossa: screenhotit on pakko ottaa aina Photo Modessa

 

Kyllä niitä muistaakseni voi ottaa ihan kun tallentaa ajamansa kisan (tai testin tai ajokoulupätkän) Save Replay -toiminnolla. Ja sitten katselee joko heti tai Replay Theaterin kautta, sieltähän pääsee pausettamalla ottamaan kuvia myös. Vai tarkoititko jotain muuta?

 

PR

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itekkin tossa ostin Yariksen, viritin varmaan 200 000:lla, eikä siltikään pärjää B-Spec Yaris-kisassa.

 

Sit se on varmaankin siitä sinun ai-kuskista kiinni, sillä ei vain taitotaso vielä riitä. Levelillä 15 ne alkaa pärjäilemään ok ja pitävät autotkin jopa tiellä (Shelby Chrome Linen kanssa on vielä vähän ongelmia...)

 

PR

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lukeeko otsikossa Forza... noooot... :D

 

Olisko pitänyt laittaa sitte OT: Siihen eteen? Tiesin että tämä mahdollisuus on mutta päätin kuitenkin laittaa... Jaa, että tuo Viritysosista saatava hyvitys on olematon? :P FM3: Taitaa olla puolet koko arvosta, vai olisiko ollu 100% en nyt muista. Meinaan vain ettei kannata unohtaa sitä toista mahdollisuutta vaikka GT5 onkin kauan hypetetty mutta näämmä ominaisuuksiltaan jonkin verran huonompi kuin X360n kilpailija. No jos Koivistoa haittaa että vertailen kilpailevia simuja/pelejä niin taidanpa täst edes pitää turpani kiinni...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No jos Koivistoa haittaa että vertailen kilpailevia simuja/pelejä niin taidanpa täst edes pitää turpani kiinni...

No ei, mutta tee vaikka oma vastaava ketju sillekin pelille, jos luulet että käyttäjiä riittää. Eihän tuota edes saa PS3:lle...

 

Tai sitten onhan tuolla edelleen tuo varsinainen peliketju, kaikille peleille..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No jos Koivistoa haittaa että vertailen kilpailevia simuja/pelejä niin taidanpa täst edes pitää turpani kiinni...

 

En tiedä hänestä, mutta tämä ketju on käsittääkseni GT5:ttä ja sen kuvia varten.  ;)

 

PR

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Käsitän kyllä tämän, ja itse tekisin oman ketjun sille paremmalle (ja ainoalle oikealle IMO)konsoli ajosimulle/pelille oman ketjun, jos olisi kuvia mitä näyttää mutta Liven (modeemin) puutteessa en voi kaivaa kuvia. Mielestäni, vaikka tämä tuolle ylihypetetylle pelille (IMO toistamiseen) onkin omistettu, niin tänne voisi myös laittaa omia mielipiteitään ja verrata sitä toiseen. Myönnän että tuo Datsun viestini ei ehkä kuulunut ketjuun, mutta vertailu ei voi ollanoin "kiellettyä" mitä se o nyt  ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

viritin varmaan 200 000:lla, eikä siltikään pärjää B-Spec Yaris-kisassa. Yritin myydä -> 4000cr ja rapiat... >:(

 

Katso tosiaan sen kuskin ominaisuuksia. Millä kokonaistasolla se on, ja mikä sen profiilissa on se "Speed"-taso.

 

Tuosta B-specistä vielä lisää. Lisäksi havaitsin, ettei esim. Amateur-tason Truckien kokonaiskisaa VOI voittaa, ellei vaihdelootaa pääse säätämään - ei auta vaikka kuinka muuten virittäisi, se (mulla Dodge Ram jos muistan oikein) ei yksinkertaisesti Daytonan speedwaylla kulje riittävän kovaa.

 

Lisäksi kannattaa huomata, että sitä kuskiahan voi ja pitää komentaa kisan aikana. Tarkkailee sitä mittaria kontra sitä miten se pysyy tiellä, ja sen mukaan ohjeistaa, usein jopa jatkuvasti. Saattaa alkaa lusmuilla muuten, etenkin jos on selvässä johdossa. Riippuu kuskin luonteestakin hieman eli onko tullut valittua hothead vai jäämies.

 

B-specissä kuskien taitojen kehittäminen on melko hidasta ja aikaavievää tussaamista, mutta se on pakko tehdä jos meinaa loppupuolella peliä pärjätä niissä vaikeissa pitkissä (24h ja muut) kisoissa. Näin oli ainakin nelosversiossa. Millään muullahan ne eivät kehity ellei niitä ensin junnaa alasarjoissa kilometritolkulla. Toisaalta siitä on taas se hyöty, että ne heput ajavat "ilmaista rahaa" joka kisassa, ja sen fyrkan voi sitten käyttää mihin lystää.

 

A-puolella toistaiseksi mulle eniten rahaa tuova kisa on japaninautojen Festival-sarja. Viisi kisaa, siellä on pitkä Suzuka ja muuta. Joka voitosta parikyt tonnia ja kokonaisvoitosta vajaat 150 tuusaa. Kunhan saa b-kuskit sille tasolle että ne alkavat pärjätä tuossa kisassa, niin pistän ne oitis sitä ajamaan. Väliajat voi tehdä muuta, katsoa telkkaa tms. Nelospelissä pleikkakuvan sai teeveen tuplanäytölle pienenä näkymänä siten että pääkuvana oli digiboksi, mutta näköjään tuo ei nyt aivan heittämällä ainakaan onnistukaan, kun yrittää tarjota töllölle kahta hdmi-signaalia jaettavaksi kahteen pienempään kuvaan.

 

PR

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielestäni, vaikka tämä tuolle ylihypetetylle pelille (IMO toistamiseen) onkin omistettu, niin tänne voisi myös laittaa omia mielipiteitään ja verrata sitä toiseen. Myönnän että tuo Datsun viestini ei ehkä kuulunut ketjuun, mutta vertailu ei voi ollanoin "kiellettyä" mitä se o nyt  ???

 

Ei se kai ole tämän yhden pelin ketjussa sen enemmän tai vähemmän kiellettyä kuin vastaava touhu olisi tai on Canon- ja Nikon -ketjuissa täällä. Nekin kun molemmat on niitä IMO-juttuja ja valintoja elämässä.  :)

 

Tietysti kannattaa olla jotain oikeaa sanottavaa, ja mielellään myös kokemusta niistä kaikista peleistä tai kameroista, joihin sitä vertailua meinaa tehdä. Muutenhan se vertailu ei ole imoa vaan mutua, eli kolmannella kotimaisella bullshittiä. Eikö vain?

 

PR

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Katso tosiaan sen kuskin ominaisuuksia. Millä kokonaistasolla se on, ja mikä sen profiilissa on se "Speed"-taso.

 

Tuosta B-specistä vielä lisää. Lisäksi havaitsin, ettei esim. Amateur-tason Truckien kokonaiskisaa VOI voittaa, ellei vaihdelootaa pääse säätämään - ei auta vaikka kuinka muuten virittäisi, se (mulla Dodge Ram jos muistan oikein) ei yksinkertaisesti Daytonan speedwaylla kulje riittävän kovaa.

 

Lisäksi kannattaa huomata, että sitä kuskiahan voi ja pitää komentaa kisan aikana. Tarkkailee sitä mittaria kontra sitä miten se pysyy tiellä, ja sen mukaan ohjeistaa, usein jopa jatkuvasti. Saattaa alkaa lusmuilla muuten, etenkin jos on selvässä johdossa. Riippuu kuskin luonteestakin hieman eli onko tullut valittua hothead vai jäämies.

 

B-specissä kuskien taitojen kehittäminen on melko hidasta ja aikaavievää tussaamista, mutta se on pakko tehdä jos meinaa loppupuolella peliä pärjätä niissä vaikeissa pitkissä (24h ja muut) kisoissa. Näin oli ainakin nelosversiossa. Millään muullahan ne eivät kehity ellei niitä ensin junnaa alasarjoissa kilometritolkulla. Toisaalta siitä on taas se hyöty, että ne heput ajavat "ilmaista rahaa" joka kisassa, ja sen fyrkan voi sitten käyttää mihin lystää.

 

A-puolella toistaiseksi mulle eniten rahaa tuova kisa on japaninautojen Festival-sarja. Viisi kisaa, siellä on pitkä Suzuka ja muuta. Joka voitosta parikyt tonnia ja kokonaisvoitosta vajaat 150 tuusaa. Kunhan saa b-kuskit sille tasolle että ne alkavat pärjätä tuossa kisassa, niin pistän ne oitis sitä ajamaan. Väliajat voi tehdä muuta, katsoa telkkaa tms. Nelospelissä pleikkakuvan sai teeveen tuplanäytölle pienenä näkymänä siten että pääkuvana oli digiboksi, mutta näköjään tuo ei nyt aivan heittämällä ainakaan onnistukaan, kun yrittää tarjota töllölle kahta hdmi-signaalia jaettavaksi kahteen pienempään kuvaan.

 

PR

Nyt se pärjää ainakin FF-kisassa kun sain paremman auton Yariksen tilalle. ;D Ihan mukava tosiaan tuo B-Spec, ettei tarvitse itse "hikihatussa" ajaa koko ajan :thmbup:

 

Itekkin juuri voitin sen Japanese Championship -kisan, 138 000cr oli se päävoitto, ja olikohan se 27000cr jokaisesta yksittäisestä voitosta..  :thmbup:

 

Hitto kun en ole vielä löytänyt mitään tuollaista pickuppia siihen "Sport Trucks" (?) kisaan.... A-specissä meinaan..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täytyy nyt kuitenkin muistaa etten ole mtn muuta vertaillut kuin tästä ja tuosta toisesta ketjusta löytämiini teidä lausumiinne "faktoihin" ja omiin kokemuuksini FM3sta (ja FM2sta, molempia tullu pelattua "hieman"), en siis ole muuten itse peliä tms arvioinut GT5sta. Joululoman jälkeen ovinen ajotuntumaa jne ja visuaalisia ominaisuuksia vertailla jahka pääsen kaverille testaamaan. Mielestäni laatu korvaa määrän ja esim autoissa tuo ei oikein pidä paikkaansa. Jos GT5: vain osassa autoissa ohjaamo mallinettu vrt FM3: kaikki, nyt näin esimerkkinä.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos GT5: vain osassa autoissa ohjaamo mallinettu vrt FM3: kaikki, nyt näin esimerkkinä.  ;)

Huom. ne mihin ohjaamoa ei ole mallinnettu, ovat GT4:stä (vai GT5 prologuesta?) "importattuja"... eli ns. "stantard autoja".

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No on FM3ssa myöskin aika paljon FM2sta importattu ja esim 2.0GT Twin turbo Suprassa on ohjaamo mallinettu. Ja on suoraan FM2sta. Niin ja "stantard"-autoja. FM3ssa ei tuota oikein tunneta. Onhan siellä muutama unlockattava ja tietty DLCt, mutta kaikki hyvin mallinettu. Mutta päätän tämän tähän. Joku voisi kuvia laittaa R34 Skylinesta (sivuluisussa mieluiten  ;) ) :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No on FM3ssa myöskin aika paljon FM2sta importattu ja esim 2.0GT Twin turbo Suprassa on ohjaamo mallinettu. Ja on suoraan FM2sta. Niin ja "stantard"-autoja. FM3ssa ei tuota oikein tunneta. Onhan siellä muutama unlockattava ja tietty DLCt, mutta kaikki hyvin mallinettu. Mutta päätän tämän tähän. Joku voisi kuvia laittaa R34 Skylinesta (sivuluisussa mieluiten  ;) ) :)

Jaa'a, paha mitään ruveta väittämään tuohon vastaan, kun en moista roskaa (peliä, tai edes tuota rupuboxia) omista ;D Mikset ite laita kuvia siitä Forzasta tuonne toiseen ketjuun? Ainiin, et saakkaan niitä? :D

 

Saatiinpa taas tämäkin aihe tehokkaasti sivuraiteille... :thmbup:

 

off-topic.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Katotaan joululoman aikana, äkkäsin justiinsa että kodin modeemijärjestelyt ovat muuttuneet joten nyt voi olla jopa mahdollista  ;) Ja mitä rupuboksiin tulee? Mihin perustelet väitteesi? Taikka Forzasta? Jokaisella on omat mielipiteet muttei täältä enää mitään stuubaa tähän ketjuun ennen kaverilla vierailua!  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jumalautanen, että ärsyttää tossa B-specissä toi (edelleen tahkoan sitä v*tun Yaris-kisaa), että jos/kun se tunari ajaa ulos, se jää siihen radan varteen odottamaan, että joka ikinen menee ohi. Nytkin se ajoi 2. paikalta seinään shikaanissa, jäi siihen odottamaan, että jokainen meni ohi ja lähti sitten jatkamaan!! :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jumalautanen, että ärsyttää tossa B-specissä toi (edelleen tahkoan sitä v*tun Yaris-kisaa), että jos/kun se tunari ajaa ulos, se jää siihen radan varteen odottamaan, että joka ikinen menee ohi. Nytkin se ajoi 2. paikalta seinään shikaanissa, jäi siihen odottamaan, että jokainen meni ohi ja lähti sitten jatkamaan!! :thmbup:

 

Ajele suosiolla ensin seuraavan tason skaboja. Alkupuolella se Yaris- ja myöhemmin Truck-kisa kannattaa jättää odottamaan myöhempää aikaa ja ukkojen kehittymistä.

 

Yksi hyvä kisa mistä saa kohtuuhyvin fyrkkaa ja ukoille kokemusta = leveliä on se Lupo Cup. Ajavat pari kiekkaa Nordschleifea. Sain vissiin jostain Lupo Cup Carin palkintona, sitä kun virittelee niin tuo Cup on kohtuuhelppo, kunhan auto on oikeissa säädöissään. Renkaat vaikuttavat hyvin paljon menestykseen, etenkin B-puolella lähes kaikissa kisoissa.

 

Kokemukseni mukaan Yaris- ja Truck-skaboja kannattaa lähteä tetsaamaan vasta kun paljon muuta on tehty, ja B-heput tasolla 15-17-something. Ja sittenkin tarvii vähän virkkaamista.

 

PR

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ok, tänks Pekka neuvoista! :thmbup:

 

Pari kuvatusta väliin:

 

Gallardo Trophy. Alkuun ei meinattu pärjätä tappiin viritetylläkään Lambolla, joten piti vähän keventää painoa. Lambo laihtui about 500kg... ;D

[ attachment removed ]

 

Huomasin myös, että tuo spoilerin asentaminen vaikutti hitosti ajettavuuteen! Tai sitten se oli se spoikka + tuo melkoinen painon vähennys....

[ attachment removed ]

 

Ferrariin piti myös iskeä tuo lintulauta ihan sen paremman ajettavuuden toivossa.

[ attachment removed ]

 

En tiedä vaikuttiko ulkonäköön yhtä positiivisesti... :P

[ attachment removed ]

 

Silkinpehmeetä vailla.. eiku tä?! Väärä ketju!

[ attachment removed ]

 

Audi RS6, joka iskän unelma ;D Kevyet 927hv...

[ attachment removed ]

 

...upea väri...

[ attachment removed ]

 

ja muutenkin kiva ajettava! ;D

[ attachment removed ]

 

Länsinaapurin tyylikkäin tuotos: Volvo C30 R-Design. 8)

[ attachment removed ]

 

Todella nätti, varsinkin edestäpäin...

[ attachment removed ]

 

Yhdessä vaiheessa suunnittelin tälläistä jopa itselleni (IRL) :D

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Audi RS6, joka iskän unelma ;D Kevyet 927hv...

 

 

Laitoitko kaikki mahdolliset virit tuohon heppamäärään?

Tarvis omaa laittaa hieman ja painot alas, näkis paljoko siitä oikean irtoaa. Vois sitten vaikka ottaa osaa turbo challenge kisaan.

 

Tuossa toisessa ferrari kuvassa muuten nostaa etutassua kivasti...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Laitoitko kaikki mahdolliset virit tuohon heppamäärään?

Tarvis omaa laittaa hieman ja painot alas, näkis paljoko siitä oikean irtoaa. Vois sitten vaikka ottaa osaa turbo challenge kisaan.

Kyllä siinä tais kaikki mahdollinen olla kiinni. 929hv oli se oikea luku... ;D Kyllä sillä jo pärjää vähän kovemmissakin piireissä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään