Petri Koivisto

Gran Turismo 5 - Keskustelua & Kuvia

294 viestiä aiheessa

Kyllähän noi edellisiä parempia ovat, tottakai, ei ne nyt huonompaan suuntaan ole menneet missään nimessä.

 

Muutamat vaan tykkää angstata tästä, sama juttuhan se oli tuon Vitosen kanssa. ;D Onneksi kukaan ei pakota pelaamaan.

 

Einiin, kun parempaakin saa markkinoilta. :) Tuntuu että koko GTn kanssa käy samalla tavalla miten CoDien kanssa. Alkupään hyvät pelit siirtyy myöhemmin siihen itsensä toistoon, missään ei kehitytä mutta rahastusta voi silti harrastaa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Elä osta enää PS3. Osta ensi vuonna Xbox One.

Itse ainakin haluan ainoastaan pelikonsolin, en mitään täyttä viihdesettiä. Se hoituu muutenkin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Konsoleille X360 ja Forza. PClle sitten vaikka Assetto Corsaa 8) Tai jos pätäkkää löytyy niin iRacingia.

Entä jos ei tuota kyseistä paskakonsolia omista? :P

 

 

Muutama foto lisää. Löytyi meikäläisen suosikkirata, ihan huikea Mount Panorama. :thmbup:

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Challengerilla vähän kumia tiehen.

[ attachment removed / expired ]

 

Samoin Mesellä... :D

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Pientä punoitusta havaittavissa...

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Entä jos ei tuota kyseistä paskakonsolia omista? :P

 

 

 

PS3sen omistaja väittää X360stä paskakonsoliksi.  ;D Pleikassa voi olla enemmän potkua mutta muuten ei kauheesti innosta koko laite... Mutta PC sulla varmaan on?  ::) AC on vieläkin Steamin joulualennuksessa että jos ratti löytyy niin osta ja kokeile ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä enemmän tätä pelaa, sitä paremmalta tämä alkaa tuntumaan... Äänetkin kuulostaa jo ihan mukavilta...  ;D

 

315km/h @ Nürburgring :P

[ attachment removed / expired ]

 

Sitten toinen suosikkini, Willow Springs 8)

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sain jotain vuosia sitten ikiwanhan originaali-play stationin, ja yksi mukanatulleista peleistä oli Gran Turismo. Sitä tuli hinkutettua jokunenkin tunti, ja kerättyä niin oppia kuin krediittejäkin pitkän kaavan kautta. Vuosi sitten ostin ps3:n ja GT5:n. Kaunishan tuo uusi oli ykköseen verrattuna kuin mitä, mutta tuntui älyttömän helpolta. Krediittejä kertyi vauhdilla ja pian autotalli pullisteli.

 

No, nyt sitten tuli hommattua GT6. Nopeasti fiilis on että kyseessä on pääasiassa päivitetyt valikot, autovalikoima ja lisää ratoja. Itse ajaminen on aika ennallaan. Pienellä erolla; vielä helpompaa kuin aiemmin. Jotenkin naurettavaa että nyt minulla on 35 kisaa alla, ja niistä 35 voittoa. Ovatko nykypelaajat niin lyhytjänteisiä, että kaikki pitää saada heti ja nyt? Tuosta ei vielä ole löytynyt varsinaista haastetta poislukien normaalikisojen ulkopuoliset tapahtumat - niissä on ainakin meikäläisen taidoilla tekemistä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuosta ei vielä ole löytynyt varsinaista haastetta poislukien normaalikisojen ulkopuoliset tapahtumat - niissä on ainakin meikäläisen taidoilla tekemistä.

No, eiks se tarkoitus ole kuitenkin voittaa kisat? Ja aika pitkältihän se on siitä kiinni millä autolla lähdet kisaan. Jos kisan raja on esim. "600PP or less", ja sulla on 598PP auto, niin ei varmasti ole haastetta. Oletko koittanut osallistua tuollaiseen kisaan vaikkapa 200PP autolla?

 

Toinen mistä on löytynyt haastetta on ne pirun karting-kisat, ihan h*lvetin ärsyttäviä. Varsinkin ne sisäradat.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moninpuolin voin olla samaamieltä, että peli pysynyt pitkälti ennallaan - mutta ajofysiikka on huomattavasti parempi GT6:ssa kuin GT5. Ja tosiaan kun kisojen PP rajoituksista vähentää vaikkapa 100-150 pojoa, niin saa jo vähän haastetta kisailuun. Lisäksi voi yrittää yhtä tasoa huonommilla renkaillakin.

 

Crediiteistä puheenollen, julkaisun aikana kun itse pelasin oli kaikki palkkiot huomattavasti alhaisempia ja pelatessa sai oikeasti pohtia autovalintoja koska ei voinut vain fiiliksen mukaan vaihtaa autoa vaan piti löytää 1 ja pysyä siinä koska rahat ei riittänyt. Taisi olla 18. päivä Joulukuuta kun palkkiot jokaisessa luokassa nostettiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"Ajofysiikka" GT-sarjassa on kylla melkoinen vitsi.

 

 

Tuskin on kuitenkaan vitsiksi tarkoitettu. Veikkaan, että tekijätiimi on tehnyt parhaansa kun kyse on kuitenkin markkinoiden merkittävimmästä autopelistä. Älkää nyt kuitenkaan silti aivan mahdottomia odottako. Ero autopelien ja oikean auton ajamisen välillä on kuitenkin parhaimmillaankin iso. Autopeli on tarkoitettu vapaa-ajan viihteeksi ja sitä kannattaa pelata sen pelin tarjoamilla ehdoilla ja sopeutua siihen mitä sillä on tarjottavana. Silloin pelinautinto on parhaimmillaan ja saatte siihen peliin sijoitetuille rahoillenne vastineen.

 

Yleensäkin näiden erilaisten pelien kanssa kannattaa koittaa sopeutua siihen tunnelmaan mitä kukin peli tarjoaaa ja koittaa ymmärtää pelin tekijätiimin tarkoitusperiä ja sitä miksi asiat pelissä ovat niinkuin ne ovat. Monesti peleissä joudutaan tekemään kompromisseja eri ominaisuuksien suhteen. Syyt tähän ovat moninaiset joista voisi mainita vaikkapa laitetehojen rajoitukset tai vaikkapa taloudelliset seikat.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se vaan että näillä ei luulis olevansa rahojen kanssa olevan ongelmaa... Ja monesti ainakin fanboyt tuntuvat tekelettä mainostavan "niin realistisena kuin mahdollista" p****nv*tut...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No, eiks se tarkoitus ole kuitenkin voittaa kisat? Ja aika pitkältihän se on siitä kiinni millä autolla lähdet kisaan. Jos kisan raja on esim. "600PP or less", ja sulla on 598PP auto, niin ei varmasti ole haastetta. Oletko koittanut osallistua tuollaiseen kisaan vaikkapa 200PP autolla?

 

Toinen mistä on löytynyt haastetta on ne pirun karting-kisat, ihan h*lvetin ärsyttäviä. Varsinkin ne sisäradat.

 

Toki sitä autoa kehnontamalla haastetta löytyy, mutta mielestäni pelin yleistä vaikeustasoa on pudotettu jo GT5->GT6 -siirtymässä. Oma tuntuma oli, että GT5:ssä "600PP"-kisassa oli yleensä ainakin joku yksittäinen lähellä kyseistä PP-arvoa oleva auto mukana, ja töitä sai tehdä kiinnisaamiseksi ja ohipääsemiseksi. Nyt - kieltämättä sangen vähäisen pelaamisen jälkeen - tuon GT6:n taso tuntuu siltä että niitä kovia vastustajia ei juurikaan ole.

 

Krediittikertymäähän oli tosiaan jossain GT6:n päivityksessä nostettu roimasti. Mielestäni peli on nopeammin kaluttu läpi kun autoja voi ostella mielin määrin. Alkuperäisen ykkös-GT:n aikaan oli oikeasti hyvä fiilis kun lopulta sai grindattua sen verran rahaa että sai vähän moottoria tuunattua ja pystyi tappelemaan taas vähän paremmista sijoituksista. Sitten monta kisaa myöhemmin sai juuri ja juuri hommattua uuden kiesin ja homma lähti usein siitä että piti tiputtautua hetkeksi heikompitasoisiin kisoihin kun suoraan kaupastaostetulla vakiokärryllä ei pärjännyt alkuunkaan...

 

Olen edelleen sitä mieltä että uramoodi on tuossa kehnompi kuin aikaisemmin, mutta ilmeisesti nykypelaajat kaipaavat tuommoista  :'(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se vaan että näillä ei luulis olevansa rahojen kanssa olevan ongelmaa... Ja monesti ainakin fanboyt tuntuvat tekelettä mainostavan "niin realistisena kuin mahdollista" p****nv*tut...

 

En minä autopelejä ole suuressa mittakaavassa harrastanut, mutta jonkin verran kuitenkin jotain pelannut. Edelleen selvästi parhaimman tuntuinen ajokokemus on ollut (minun pelaamistani peleistä) Grand Prix Legendsissä. Siinä oli aikoinaan (90-luvun peli siis!) aivan käsittämätön fysiikkamalli. Autosta mallinnettiin mm. kaikki neljä pyörää erillisinä, eli esim. tilanne "vasen takapyörä on nurmikolla" oli ihan mahdollinen. Samoin moottorin aiheuttamat väännöt jne. AI-vastustajien malli oli resurssisyistä hieman kevyempi, mutta ei mikään vitsi sekään. Tuo olikin silloisella mittapuulla kunnianhimoisen ulkoasun kanssa yhdistettynä pelin yksi suurimpia kompastuskiviä - kesti vuosia ennen kuin markkinoilla oli sellaista rautaa jolla tuo peli pyöri kunnolla. Lisäksi ongelmana oli, että pelifirma osasi kyllä tehdä hyvän fysiikkamallin mutta eivät tienneet tuon aikakauden F1-autojen säätämisestä mitään, joten pelin oletusasetukset olivat niin pielessä että ajaminen oli lähes mahdotonta.

 

Mutta hieno peli  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En minä autopelejä ole suuressa mittakaavassa harrastanut, mutta jonkin verran kuitenkin jotain pelannut. Edelleen selvästi parhaimman tuntuinen ajokokemus on ollut (minun pelaamistani peleistä) Grand Prix Legendsissä. Siinä oli aikoinaan (90-luvun peli siis!) aivan käsittämätön fysiikkamalli. Autosta mallinnettiin mm. kaikki neljä pyörää erillisinä, eli esim. tilanne "vasen takapyörä on nurmikolla" oli ihan mahdollinen. Samoin moottorin aiheuttamat väännöt jne. AI-vastustajien malli oli resurssisyistä hieman kevyempi, mutta ei mikään vitsi sekään. Tuo olikin silloisella mittapuulla kunnianhimoisen ulkoasun kanssa yhdistettynä pelin yksi suurimpia kompastuskiviä - kesti vuosia ennen kuin markkinoilla oli sellaista rautaa jolla tuo peli pyöri kunnolla. Lisäksi ongelmana oli, että pelifirma osasi kyllä tehdä hyvän fysiikkamallin mutta eivät tienneet tuon aikakauden F1-autojen säätämisestä mitään, joten pelin oletusasetukset olivat niin pielessä että ajaminen oli lähes mahdotonta.

 

Mutta hieno peli  :thmbup:

 

Kova jatka oli, joka veti Nordschleifen kolaroimatta niilla vakiosaatoisilla autoilla :)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täytyy sanoa, että missään muussa "pelissä" en ole vielä tuntenut samaa ketutuksen fiilistä kuin Assetto Corsassa jommankumman takapyörän lipsuessa kantttarin väärälle puolelle. En GTssä, en Forzassa, en edes GTRssa. Juuri saamassa tykitettyä huippuajan ja takarengas vähän liikaa nurmelle ja siitä ympäri....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toki sitä autoa kehnontamalla haastetta löytyy, mutta mielestäni pelin yleistä vaikeustasoa on pudotettu jo GT5->GT6 -siirtymässä. Oma tuntuma oli, että GT5:ssä "600PP"-kisassa oli yleensä ainakin joku yksittäinen lähellä kyseistä PP-arvoa oleva auto mukana, ja töitä sai tehdä kiinnisaamiseksi ja ohipääsemiseksi. Nyt - kieltämättä sangen vähäisen pelaamisen jälkeen - tuon GT6:n taso tuntuu siltä että niitä kovia vastustajia ei juurikaan ole.

Onhan siellä nytkin niitä jotka menee karkuun, ja tulee vielä ohikin tarvittaessa. ;D Tietty mitä pidemmäksi pelaa, sitä vaikeammaksi muuttuu. Taidan olla nyt IB-tasolla. Tuossa oisko ollut "European Tour" -kisa, ajoin vielä aika PP-rajaa lähellä olevalla autolla, silti sai vähän vääntää siitä ykkössijasta kakkosen ja kolmosen kanssa, kun tulivat suorilla heittämällä ohi...  :D

 

Ja kuten sanoin, ne karting-kisat vasta vaikeita onkin. Se "juniorikarting" oli vielä helppo, mutta heti seuraava kisa alkaa olla jo aika haastava. Ja ne sisäradat varsinkin. Meinasi hermo mennä pariin otteeseen, ja lähemmäs 20 yritystä ennen kuin se ykkössija tarttui mukaan ;D

En tiedä miten se kartingin ajaminen on tehty niin vaikeaksi, ei se kyllä oikeasti ihan niin rankkaa ole. Vähän kun painat jarrua pidempään/kovempaa ja käännät samaan aikaan -> spinnaa. Vähän liikaa kaasua ja käännät samaan aikaan -> spinnaa. Meni tosiaan hetki ennen kuin tuota oppi ajamaan... :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään