Rolf Niemi

Laiteongelma

7 viestiä aiheessa

Kyseessä on Windows 7 64 bit versio. Minua pitemmän aikaa mietityttänyt seuraava ongelma laitehallinnassa, jota lähdin tänään tutkailemaan. Kyseessä on mystinen laite, joka on vailla ajuria. Netistä löysin erään pikkuohjelman, joka kertoi, että mistä mahdollisesti on kyse. mutta muuta valaisevaa infoa ei löytynyt. Laitan tähän pari kuvaa ja samalla tiedustelen guruilta, että miten tässä pitäisi toimia ongelman ratkaisemiseksi. Mitään GeForcea en tässä koneessa ole koskaan käyttänyt vaan pelkästään ATI 4890-korttia. Niin ja emo on ASUS M4N72-E...

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
  11/28/2010 at 13.12, Olle Sälgmark kirjoitti:

Ehkäpä näin: motherboard chipset drivers

Mietin ja olin jo lataamassakin yllä mainittua ajuria, mutta 29 tuntia tuntui hieman pitkähköltä ajalta. Täytyy kokeilla toisena ajankohtana josko homma olisi edes hieman nopeampaa. Kiitos joka tapauksessa linkistäsi. Asia oli vähän niin kuin ajattelinkin, mutta varmistus näissä ei tee pahaa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo emosi perustuu Nvidian nForce 750a SLI chipsettiin ja siitä löytyvä integroitu näyttis on mallia Geforce 8200.

Nvidian sivuilta löytyy uusimmat ajurit ko. chipsetille, mutta tuon integroidun näytönohjaimen päivitys ei ole tarpeellista koska koneessasi hyrrää 4890.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
  11/28/2010 at 14.14, Anssi Salo kirjoitti:

Tuo emosi perustuu Nvidian nForce 750a SLI chipsettiin ja siitä löytyvä integroitu näyttis on mallia Geforce 8200.

Nvidian sivuilta löytyy uusimmat ajurit ko. chipsetille, mutta tuon integroidun näytönohjaimen päivitys ei ole tarpeellista koska koneessasi hyrrää 4890.

A-haa. Olenkin aina ihmetellyt uudelleen asennuksen yhteydessä, että miten näyttää joka kerta siltä kuin että joku näytönohjain olisi valmiiksi asennettuna. Oletin, että asennus hakee ATIlle joitakin ajureita netistä asiaa sen kummemmin pohtimatta. No eikö tuosta ole mitään haittaa ja pitäisikö tuo poistaa tuolta laitehallinnasta ja sotkeeko tuo mitenkään tuota varsinaista näytönohjaimen toimintaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yleensä bios disabloi integroidun näyttiksen automaattisesti jos se havaitsee uuden kortin, joten itse ei tarvitse tehdä mitään :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
  11/28/2010 at 15.29, Anssi Salo kirjoitti:

Yleensä bios disabloi integroidun näyttiksen automaattisesti jos se havaitsee uuden kortin, joten itse ei tarvitse tehdä mitään :thmbup:

Selvä ja kiitos sinulle  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään