Guest Jufernaut

Finnairilla palkanalennuksia ja Aerolla törkypalkkaa ?

18 viestiä aiheessa

Jäi hiukan epäselväksi, että tarkoittaakohan toi törkypalkka matalaa vai korkeaa palkkaa?

Eiköhän se matalaa tarkoita:

"Hänen mukaansa Finnairin osakkuusyhtiö, virolainen Aero Airlines maksaa "törkypalkkoja", koska palkkataso lähentelee Viron palkkatasoa myös Suomesta palkatuilla."

Toisin sanoen suomalaisille maksetaan virolaista palkkaa. Ja kun virolainen lääkäri hankkii näin paljon "Eesti Päevalehden mukaan virolaislääkäri hankkii noin 7 000 kruunua (noin 450 euroa) kuukaudessa" eli kymmenen kertaa vähemmän kuin suomalainen lääkäri, niin voi vain kuvitella, mitä hankkii vastapalkattu perämies tai lentoemäntä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"...Finnairin osakkuusyhtiö, virolainen Aero Airlines maksaa "törkypalkkoja", koska palkkataso lähentelee Viron palkkatasoa". Jos verrataan kerran Viron palkkatasoon, niin luulisin, että hyvinkin matalaa palkkaa..? Sami ossoo tuohon varmaankin vastata..?

-Foba-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"Hänen mukaansa Finnairin osakkuusyhtiö, virolainen Aero Airlines maksaa "törkypalkkoja", koska palkkataso lähentelee Viron palkkatasoa myös Suomesta palkatuilla."

Juuust joo.. SLSY taas "meuhkaa". Mitään numeroita tai faktoja en kyllä tuossa nähnyt.

Kuinkahan moni suomalainen ottaisi työpaikan jossa tienaa 500 eur kuussa? Ei kovinkaan moni. Veikkaisin ettei kukaan (tuollaisella palkalla en maksaisi edes vuokraani). Tosin tossa jutussa ei tosiaan numeroista puhuttu, mutta ainakin ohjaamon puolella puheet tuollaisesta palkasta ovat aika hakuammuntaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuinkahan moni suomalainen ottaisi työpaikan jossa tienaa 500 eur kuussa? Ei kovinkaan moni. Veikkaisin ettei kukaan (tuollaisella palkalla en maksaisi edes vuokraani). Tosin tossa jutussa ei tosiaan numeroista puhuttu, mutta ainakin ohjaamon puolella puheet tuollaisesta palkasta ovat aika hakuammuntaa.

Joka tapauksessa, itse olen kuullut Aeron perämiesten tienaavan saman verran kuin Puistolan lähikaupan kassa... :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joka tapauksessa, itse olen kuullut Aeron perämiesten tienaavan saman verran kuin Puistolan lähikaupan kassa... :P

Niimpä niin, itse en asiasta mitään tiedä...

Mutta omalle kohdalle jos osuis kalliin itse maksetun koulutuksen jälkeen valinta, joko lentää ja kartuttaa tunteja/kokemusta tulevaisuutta varten, tai toimia kaupan kassana että selviää veloista, kyllä minä lentäisin, alussa vaikka sillä kaupan kassan palkalla. Aina voi sitten vaihtaa työpaikkaa, jos vapaita paikkoja löytyy, ja niitä löytynee paremmin kokeneempana kuin kaupan kassan takaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka

Hmmm... Nämä palkka-asiat lienevät iäisyyskysymys. Jokin aika siten kuulin varsin luotettavasta lähteestä erään Finskin bussikipparin tienaavan 11 700 €/kk. Ja kun ikävuosia tulee lisää - ja ehkä toisen konetyypin/reitin - niin nousee ad 20 000 €/kk. :o

Mutta kuten sanottu, todellisuus on joskus tarua ihmeellisempää :P

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka

Finskin bussikipparin tienaavan 11 700 €/kk. Ja kun ikävuosia tulee lisää - ja ehkä toisen konetyypin/reitin - niin nousee ad 20 000 €/kk. :o

Tuskin ainakaan ihan pelkkänä kipparina noin paljoa tienaa. Varsinkin tuo 20 000 alkaa olla enemmänkin jonkun ison yrityksen toimitusjohtajan palkka.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joka tapauksessa, itse olen kuullut Aeron perämiesten tienaavan saman verran kuin Puistolan lähikaupan kassa...

"Jep jep". Lienee Puistolassa kassaneitien palkat kohdallaan? :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noh, näin kuulemma on kaikkien lisien kanssa (päivärahat yms.). Mutta kuten sanoin, todellisuus saattaa olla tarua ihmeellisempää... :P

Arttu

Tuskin ainakaan ihan pelkkänä kipparina noin paljoa tienaa. Varsinkin tuo 20 000 alkaa olla enemmänkin jonkun ison yrityksen toimitusjohtajan palkka.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka

Hmmm... Nämä palkka-asiat lienevät iäisyyskysymys. Jokin aika siten kuulin varsin luotettavasta lähteestä erään Finskin bussikipparin tienaavan 11 700 €/kk. Ja kun ikävuosia tulee lisää - ja ehkä toisen konetyypin/reitin - niin nousee ad 20 000 €/kk. :o

Mutta kuten sanottu, todellisuus on joskus tarua ihmeellisempää :P

Arttu

On se tosiaan ihme minkälainen mystiikka noitten palkka-asioitten ympärille muotoutuu:) Helpointenhan asia selviää sillä että joku joka tietää kertoo ihan raa'an faktan miten asian laita on. Turhahan sitä on arvailla ja ihmetellä mitä naapurin kaverin eno huhujen mukaan tienaa. Rahaahan se vaan on. Vai vieläkö tämä perinteinen kateus tekee sen että ihmisillä on tarve ylläpitää illuusiota naapurille omasta palkastaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka

Kateus on kansantautimme, joo ;D Kade en tuosta palkasta ole, vaan lähinnä siitä, mitä tekemällä sen saa :P :P

T: nimim. Vaihtaisin heti, jos voisin

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä nyt olen kotimaisten yhtiöiden pilottipalstoilta huomannut, kokemuksesta on hyötyä paikan haussa...Oliko Air Finland esimerkiksi, jolla on minimituntitoiveet ja lisäksi B757 tyyppikelpuutustoive/vaatimus?

Että alemmalla palkalla lentämisest tosiaan voi olla hyötyä tulevaisuutta silmälläpitäen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

AFI:n 1.haussa taisi olla tuntirajana 300h (tosin tiedä sitten pääsikö tuollaisella kokemuksella sinne kukaan?), mutta nyt ilmoitetaan vain näin: "Lisäksi toivomme valittavilta usean ohjaajan monimoottorikokemusta, suihkulentokokemusta ja /tai B757-tyyppikelpuutusta."

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noh, näin kuulemma on kaikkien lisien kanssa (päivärahat yms.). Mutta kuten sanoin, todellisuus saattaa olla tarua ihmeellisempää... :P

Arttu

Olen samaa Artun kanssa samoilla linjoilla - luotettavan lähteen (kipparin itsensä) kertomaa nuo huimat luvut.

Höh, ei pitäisi kyllä tietää noita juttuja - putoaa omalta puurtamiselta (työnteolta) pohja :P, kun vertailee esim. molempien (oman työn ja liikennelentäjän) hyviä ja huonojakin puolia - kyllähän pojat palkkansa ansaitsee :).

TLi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään