Jari Vanhatupa

Moottorisoundeja

141 viestiä aiheessa

Tällaista (h-hetki) käyntiinlähtöääntä kuuntelis vaikkapidempäänkin  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Auto Union V12 ja V16

(2:30 jälkeen alkaa kunnon ääntely  8))

 

Laitetaas vielä Mercedes W154

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

737-200 Voi että näissä vanhemmissa JT8D myllyissä on kyllä yhdet parhaimmista soundeista. :thmbup: Harmi kuin näitä ei oikein tahdo kuulla muuten kuin videolta enää. Ja ne JT8D-200 versiot ovat ääneltään jo varsin erilaisia.

http://www.youtube.com/watch?v=eOnHrSD9Iz8

 

 

Tuo nimenomainen G-CEAE kävi Pirkkalassakin nelisen vuotta sitten. Nykyinen koti onkin jo Mojavessa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vanhat kunnon BDA-Escortit, Celicat ym kireät nelos- ja kutoskoneet kunnon imuäänillä: http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=5ZV_Uw_UnNg  Etenkin kohdassa 3:23 oleva Mikkolan Celica... 8)

 

Hear, hear  :thmbup:

 

Missään muussa ralliautossa ei ole eikä tule olemaan samanlaista ääntä kuin BDA:ssa. Vieläkin tulee kuunnellessa ne samat kylmät väreet kuin silloin pikku poikana kun Urriassa tai Humalamäessä kuunteli tien varressa tihkusateessa kun jostain kaukaa puitten seasta alkoi kuulua BDA:n laulu. Tai Malcolm Wilsonin sanoin "wailing and roaring in the woods like a wounded animal miles and miles away"   8)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Neljäroottorinen kiertomäntämoottori. Ei silti ole kireän rivinelosen voittanutta, esim BDA-eskot ja celicat..

 

 

Huono video, mutta oman haavepyörän äänet on silkkaa nannaa varsinkin vaihdetun putkiston jälkeen. Ehkä ensi kesänä... Kyseessä siis Aprilia SXV550 V2

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

 

Huono video, mutta oman haavepyörän äänet on silkkaa nannaa varsinkin vaihdetun putkiston jälkeen. Ehkä ensi kesänä... Kyseessä siis Aprilia SXV550 V2

 

Niin no jos tälle linjalle lähdetään......

 

.... niin tuolla tallissahan tosiaankin asustaa muuan mopo jonka äänimaailma on omaa korvaa miellyttävä. Hieman erilainen tuohon Apriliaan verrattuna tosin  ::)

 

Cobran putket kieltämättä jonkun verran auttaa äänimaailman luomisessa sekä myöskin koneen hengittämisessä.

 

 

Pahoittelemme heikohkoa äänen laatua, puhelimella kuvattu taas kerran. Sekä sitä rahinaa joka kuuluu kun se perhanan alhaalla roikkuva sivujalka ottaa asvalttiin parissa kohtaa  :P

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pitkä vieteri tuossa D335 veturissa, eikä se tuossa videossa kunnolla käynnistynyt vieläkään. Itseasiassa aikamoinen hirviö ja päästötkin varmaan direktiivien ylärajoilla.

;D

Tässä taasen startataan Alfettaa pitkän kaavan mukaan. Näin minäkin aina käynnistän oman Alfettani. :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei näin:

 

Vaan näin:

 

Edesmennyt ystäväni Lentomekaanikko Leo Tuominen sanoi: jos se ei viidennen pyörähdyksen jälkeen lähde käymään, siinä on joku vika !

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oli Risto tuo kakkospätkän kone ammattimihen hellässä kädessä. :thmbup:

Juur, näin ja Sipon kommenttia odotellessa  :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lisää wankelwoimaääntä: Mazda 787B, aika räväkän kuuloinen laite:  8)

 

 

 

Ja lisäksi formulamusisointia, on tainnut rellun insseillä olla vähän joutoaikaa..  ;D

 

God save the queen:

 

La Marseillaise:

 

We are the champions:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juur, näin ja Sipon kommenttia odotellessa  :D

 

Vai komenttia  :o Se ensimmmäinen esitys oli kyllä erikoinen, mitähän se kaveri oikein yritti. Jotenkin vaikutti että kaveri ei tiennyt että koneessa on primeri ja manuaalinen pa-pumppu. Toisen esimerkin kaverilla oli kyllä oikeat menetelmät hallussa.

 

Sippo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lisää wankelwoimaääntä: Mazda 787B, aika räväkän kuuloinen laite:  8)

Kerran olen päässyt livenä kuuntelemaan, tuntui että kierrokset ei lopu ikinä, ne vaan nousee ja nousee....  :thmbup:

 

Oma suosikki

 

BRM V16

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hauska käynnistystapa tuossa telatraktorissa! Kappas kun tuo ei ole yleistynyt enemmänkin, olisihan se kivan näköistä kun nykyautotkin käynnistettäisiin tuohon tyyliin. Konepellissä olisi aukko johon laitettaisiin "nalli" ja sitten lyötäisiin vasaralla päälle.

;D

Eikös tuollainen "nallikäynnistys" ollut myöskin joissain lentokoneissa.  Muistan joskus katsoneeni erään elokuvan jossa moottori käynnistettiin jonkinlaisella "panoksella".

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös tuollainen "nallikäynnistys" ollut myöskin joissain lentokoneissa.  Muistan joskus katsoneeni erään elokuvan jossa moottori käynnistettiin jonkinlaisella "panoksella".

Oiskos ollut samainen elokuva jonka myös katsoin.. Siinä (Tak.maan) kaltainen mallin tekijä todisti taitojensa paikkansapitävyyden... Hyvä elokuva (alkuperäinen)  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu tuo sama elokuva se oli. Jäppiset lensivät tuolla itsetehdyllä koneella takaisin sivistyksen pariin. Oli kyllä jännittävä raina. :)

 

Olisikohan Fiat G91 suihkuhävittäjä jonkinlaisella panoskäynnistimellä? Ainakin Simussa kun painaa starttia niin kuuluu kova pamahdus ja moottori käynnistyy, jos käynnistyy . . .

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu tuo sama elokuva se oli. Jäppiset lensivät tuolla itsetehdyllä koneella takaisin sivistyksen pariin. Oli kyllä jännittävä raina. :)

 

Olisikohan Fiat G91 suihkuhävittäjä jonkinlaisella panoskäynnistimellä? Ainakin Simussa kun painaa starttia niin kuuluu kova pamahdus ja moottori käynnistyy, jos käynnistyy . . .

 

On kuin onkin. Fiatissa on Bristol Orpheus moottori, joka käynnistetään panoksella.

 

Flight of the Phoenix puolestaan on erinomainen elokuva, se vanha versio siis. Ainoa vaan että valitettavasti Paul Mantz menetti henkensä kuvauksissa osuttuaan dyyniin omatekoisella Tallmanz Phoenix P-1 koneellaan joka oli rakennettu muistuttamaan elokuvassa kyhättyä konetta  :(

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään