Joonas Mustonen

Berliinin luokkaretki 11-15.11.2010

26 viestiä aiheessa

Iltaa!

Tässäpä pieni kuvakertomus Berliinin luokkaretkestäni!  :)

Pahoittelen jo etukäteen sitä, että kuvat saattavat olla suttuisia, ja ettei tarkkoja tietoja lennoista enää ole muistissa..  :-[

Ensimmäinen legi oli Oulu-Turku, josta ei kuvia.

Tässä ollaankin menossa jo Turusta Riikaan

[ attachment removed / expired ]

Approach to Riga

Oli muuten silkkisin kosketus ikinä  :thmbup:

Riikan terminaali

Kone

Ei muutakun sisälle, laukut siirtyivät suoraan seuraavalle legille..

..kun me taas jatkettiin päiväksi Riikaan!  :)

Riian korkein(?) hotelli, olipa hienot näkymät sisältä  8)

Radisson Sasin pihasta..

8)

7h sujui nopeasti, joten oli aika jatkaa takaisin kentälle

Valitettavasti ei kuvia Riika-Berliini legistä, kone oli kuitenkin 757  8) :thmbup:

Tässä jo Berliinissä, ja ensimmäisen aamun ensimmäinen kohde:

...

Mikäs moottori tämä on?  ???

Sachenhausen, keskitysleiri  :thmbup:

Brandenburgin portti, ikimuistoinen kokemus kävelessämme hotelli Adlonin ohi, yhtäkkiä ovesta ryntää 10 mustapukuista miestä, ja pistää luokkamme kahtia, jotta Saudi-Arabian joku tärkeämpikin (?) henkilö pääsee edessä odottavaan S-sarjan Mersuun..  8) Ei unohdu ikinä!

Sama aamu, ja tämä on valtiopäivätalon katolta  :)

Berliinin muuri  :)

Samaan aikaan sattui Festival of Lights, ihan hieno kokemus sekin  ;)

...

Kotiinpalun aika  :'( kyydissä kävi kämmi ja kokikset kaatui syliin  ;D koitappa siinä sitten pyyhkiä mansikan hajusilla Hello Kitty- liinoilla kun kaveri nukkuu... (Liinat ei omia  ;D )

Cruise..

Jälleen Riiassa, tämä vei Ouluun asti  :thmbup:

Tähän onkin hyvä lopettaa..

Kyllä oli kertakaikkiaan mahtava reissu, BT on paras lentoyhtiö millä olen lentänyt  :thmbup:

Joonas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja ylimmässä kerroksessa hienot huoneet saunalla varustettuna.

Ravintola vaikutti ainakin mukavalta, jos tuosta Riian hotellista puhutaan?  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo just. Eräät pääsee luokkaretkelle ulkomaille. Minä kun olin peruskoulussa ni luokkaretki oli Ukkohallaan. n: 20km päässä koulusta.  ;D 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo just. Eräät pääsee luokkaretkelle ulkomaille. Minä kun olin peruskoulussa ni luokkaretki oli Ukkohallaan. n: 20km päässä koulusta.  ;D 

Me lähetään kai risteilylle  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eihän täällä vain ole kateellisia?  ;)

Ei vaan, saatin aika hemmetin iso avustus joltain järjestöltä saksanlukijoille,joten hassattiin se tähän (+vanhempien rahat  ;D)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Me yritettii hassata. No saatiin jotain kasaan ja rapiat 350 euroa maksettii että päästiin Finncomilla/Finskillä Turusta Zürichiin ja viikonpäästä takas....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kivahan näitä matkakertomuksia on lueskella ja katsella kuvia. :thmbup:

Itse kävin peruskoulussa luokkaretkellä Lontoossa. Oltiin viikko siellä rinnakkaisluokan kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kivahan näitä matkakertomuksia on lueskella ja katsella kuvia. :thmbup:

Itse kävin peruskoulussa luokkaretkellä Lontoossa. Oltiin viikko siellä rinnakkaisluokan kanssa.

Jep, niinhän niitä on  :)

Kyllä se Lontoo olisi mahtava paikka varmaan käydä!  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jeps, rinnakkaisluokka oli pari viikkoa sitten 2 viikon luokkaretkellä Alanyassa ja toinen menee keväällä Malagaan  :P 

Ja ihan kiva kertomus :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienot kuvat, mukavia muistoja tuolta Riiasta edellis-kesältä!

Itse taas peruskoulun päätteeksi kävin Roomassa luokkaretkellä. Kokonaan itse maksettu kylläkin, mutta kyseessä oli pelkästään latinan lukijoille oleva mahdollisuus  8) Normaalit rinnakkaisluokkalaiset kävivät Ruotsissa.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meidän rinnakkaisluokat pääsee joko Tukholman 23h risteilylle bussilla, tai Helsinkiin 2 yötä  ;D

Koulussa voi aina kuittailla  ;)

Ps. Rooma on kyllä kaunis kaupunki, yks mun suosikkipaikoista missä oon käyny  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse taas peruskoulun päätteeksi kävin Roomassa luokkaretkellä. Kokonaan itse maksettu kylläkin, mutta kyseessä oli pelkästään latinan lukijoille oleva mahdollisuus 

Vaikka latinaakin tuli luettua, luokkaretkelle ei päästy Helsingin Seurasaarta pidemmälle. Ja oli siis hesalaisesta koulusta kysymys. Ajat ovat vähän muuttuneet 60-luvulta..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaikka latinaakin tuli luettua, luokkaretkelle ei päästy Helsingin Seurasaarta pidemmälle. Ja oli siis hesalaisesta koulusta kysymys. Ajat ovat vähän muuttuneet 60-luvulta..

Olisihan se ollut mielenkiintoista ja unohtumatonta käydä luokkaretkellä Latinassa. Eiku hetkinen.. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mepäs lähdetään ensi keväänä luokkaretkelle Mallorcalle, jos vain paikat saadaan varattua!   :P

Oli muuten kohtuu halvat liput Helsingistä Air Berlinillä. Meno-paluu 60€+verot, yhteensä hotelleineen n.350€/henk.!  :thmbup:

edit: Ainiinjoo, pitihän niitä kuviakin kehua!  ;D Hienot kuvat!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muistelisin että Jossain Porissa käytiin linjapiilillä, lienee valokuviakin jossain, tosin mustavalkeita.Korjaan hetihetkessä, DC-3 tuon keikan heitti.Isä maksoi, "pappa betalar".Kummisetä tuon taisi aikanaan järjestää.Muistaako joku missäpäin tuo Pori asemoituu suomessa.Siis Björneborg ja oppaana entinen Aeron toimihenkilö Vidar Dahlström Malmilta.Henkilö joka otti vastaan tiedon Bo v. Poistumisesta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

olihan tuo retorinen kysymys?  ;D

Pori (Björneborg toisella kotimaisella) sijaitsee Länsi-Rannikolla, Rauman yläpuolella noin 140 km Turusta ylöspäin. Satakuntaa, sitä se on se alue...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joku tuttavani Risto asustelee sielläpäin, ajelee Foordilla kesäisin, luokkaretki jonka muistan vieläkin.Ja joo Pori on tosiaan tiedossa, eli kysymys lienee rehtorillinen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

BT on paras lentoyhtiö millä olen lentänyt

Joonas

Olihan tämä vitsi, olihan?

Arin kommenttiin viitaten, "Brandenburgin Tori", "Brandenburger Tor", Tor ei tarkoita Toria ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Arin kommenttiin viitaten, "Brandenburgin Tori", "Brandenburger Tor", Tor ei tarkoita Toria

Tiedän, siksi kommentti. Kerrotaan nyt saksan kieleen vihkiytymättömillekin, että der Tor on portti. Siis Brandenburgin portti. "Tori" tai oikeastaan aukio jolla se sijaitsee on nimeltään Pariser Platz.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tiedän, siksi kommentti. Kerrotaan nyt saksan kieleen vihkiytymättömillekin, että der Tor on portti. Siis Brandenburgin portti. "Tori" tai oikeastaan aukio jolla se sijaitsee on nimeltään Pariser Platz.

Joo toki huomasin että tiedät, huomautus oli osoitettu topicin aloittajalle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla