Guest Jukkis

Onko XP:n SP2 susi jo syntyessään?

46 viestiä aiheessa

Aki,suo anteeksi jos käsitin väärin.Sinä väität että perjantain ja lauantain

välillä et kerinnyt boottaamaan konetta,ja syytät siitä MS-insinöörejä.

Epäilen että matkasi varrella tulet tarvitsemaan hieman enemmän

kärsivällisyyytä.

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, no mut ennen se ei oo siitä jatkuvasti muistuttanu parin minuutin välein vaan jos on sanonu ettei buutata niin sit ei buutata.

Veijo, mä olin matkaan lähdössä ja hommia oli sen verran paljon että ei vaan kerenny boottailee. Välillä elämä on sen verran kiireistä ettei vaan edes boottiin ole aikaa. Tosin koneen ois yöks voinu laittaa buuttaamaan mut enpä sitä taas edes tullu ajatelleeksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Tuosta pelien toimimattomuudesta SP2:sen kanssa sen verran että esim. ForgottenBattles herjasi että se yrittää käyttää sille kuulumattomia oikeuksia,no onneksi siellä oli sellainen nappi missä luki "pura suojaus tämän sovelluksen osalta"!Sen jälkeen toimi moitteetta,sama päti Return To Castle Wolfenstein:in osalta!

Nyt vaan ihmetyttää miksi esim FB yrittää "ulos" offline toimintaa harrastaessa,sen tiedän että Ubisoftin pelit asentaa julman määrän urkintaohjelmaa mutta luulin poistaneeni kaikki ko. härpäkkeet!

T:Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suurin osa "toimimattomista" peleistä tosiaan toimii sen jälkeen,kun

niille on annettu lupa erikseen.Ja tämä mitä Harri sanoi offline-tilanteesta

on ihmettelemisen paikka.Aikaisemmin netti-peli on saanut mennä

minne haluaa.Nyt käyttöjärjestelmä blokkaa sen.Monessa koneessa

netti on auki vaikka pelataan offline-tilassa.Tässä peli on ohittanut

palomuurin luvallisesti täysin pelaajan tietämättä.Kyllä tässä tilanteessa

sp2 on mielestäni oikealla asialla.

Harri,taisin toistaa sinua.mutta aihe oli tosi hyvä.

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suurin osa "toimimattomista" peleistä tosiaan toimii sen jälkeen,kun

niille on annettu lupa erikseen.Ja tämä mitä Harri sanoi offline-tilanteesta

on ihmettelemisen paikka.Aikaisemmin netti-peli on saanut mennä

minne haluaa.Nyt käyttöjärjestelmä blokkaa sen.Monessa koneessa

netti on auki vaikka pelataan offline-tilassa.Tässä peli on ohittanut

palomuurin luvallisesti täysin pelaajan tietämättä.Kyllä tässä tilanteessa

sp2 on mielestäni oikealla asialla.

Harri,taisin toistaa sinua.mutta aihe oli tosi hyvä.

Tuossa on kyse siitä että palomuuri ei aiemmin ole kuin estänyt sisäänpäin tulevaa liikennettä, nyt se toimii, kuten esim. ZoneAlarm on tehnyt kauan, että se estää myös ulospäin menevät yhteydet ellei estoa ole poistettu ao. softan kohdalta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa on kyse siitä että palomuuri ei aiemmin ole kuin estänyt sisäänpäin tulevaa liikennettä, nyt se toimii, kuten esim. ZoneAlarm on tehnyt kauan, että se estää myös ulospäin menevät yhteydet ellei estoa ole poistettu ao. softan kohdalta.

Selkis!!

Zonelle olen antanut tarpeellisille esim. Forgottenille ;) oikeudet,eli pitääkö käsittää että Gates on parantanut tältä osin "gates:eja" myös itse Windows:issa;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Zonelle olen antanut tarpeellisille esim. Forgottenille ;) oikeudet,eli pitääkö käsittää että Gates on parantanut tältä osin "gates:eja" myös itse Windows:issa;D

Heh, taitaa olla.. ainakin yrittäny ;) Sitä en sit tiedä onko luotettava.

Mut jos sulla on jo ZoneAlarm niin eikun XP:n oma palomuuri pois päältä (ja kaikki siihen liittyvät huomautukset sieltä tietoturvakeskuksesta ettei siitä jatkuvasti ilmoita). Kahta palomuuria on turha pitää ja ainakin itse ZoneAlarmiin enemmän luottaisin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siitähän ne aina varottelevat,että kaksi palomuuria tai virusscanneria samaan

aikaan toiminnassa ei ole tupla suojaus vaan tulos on heikompi kuin yhdellä.

Pahimmasssa tapauksessa kone sekoilee.Sanoohan Microsoft,että käytettäessä

muun valmistajan palomuuria,kytketään oma pois.

Siitä en ole nähnyt vertailua,että miten MS:n palomuuri suhtautuu

muihin kaupallisiin ja ilmaisiin tuotteisiin.Mikään tuotehan ei koskaan ole täydellinen.

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo Windowsin palomuurihan ei toki ole uusi asia, kyllä XP:ssä on aina ollut porttipohjainen palomuuri osana verkkoasetuksia. SP2:ssa siihen on vaan tullut lisää ominaisuuksia ja se on oletuksena päällä. En ole sitä tosimielellä tutkinut, kun on palomuurisofta muutenkin käytössä, mutta vaikuttaa ihan asialliselta. Ainakin siinä on kunnolliset porttitason asetukset ja sovellusvalvonta, niinkuin nykyään on oltava.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt vaan ihmetyttää miksi esim FB yrittää "ulos" offline toimintaa harrastaessa,sen tiedän että Ubisoftin pelit asentaa julman määrän urkintaohjelmaa mutta luulin poistaneeni kaikki ko. härpäkkeet!

Ööh, joo vai? Pitäiskös sitä ruveta poistelemaan jotain? Ja mitä ja mistä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mut jos sulla on jo ZoneAlarm niin eikun XP:n oma palomuuri pois päältä (ja kaikki siihen liittyvät huomautukset sieltä tietoturvakeskuksesta ettei siitä jatkuvasti ilmoita). Kahta palomuuria on turha pitää ja ainakin itse ZoneAlarmiin enemmän luottaisin.

Kun tässä on tullut moitittua SP2:sta (kun se pahuksen asennus jäi keskeneräiseen tilaan) niin annetaan vaihteeksi kiitostakin. Itselläni oli asennettuna Zone Alarm v 5.1.033.000 SP2:n asennuksen aikana. Asennus huomasi, että Zone Alarm oli käytössä ja disabloi MS:n oman palomuurin. Tietoturvakeskus ilmoittaa nätisti, että palomuuri on käytössä, ja se on Zone Alarm! Minulla ei ole ollut mitään MS:n palomuuriin liittyviä ongelmia (siis että pitää jotenkin poistaa palomuurin karanteenista tietyt ohjelmat).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

So far, so good. Eli ei ainakaan vielä ole ollut mitään ongelmia. Wintoosan oman palomuurin kytkin heti kättelyssä pois päältä, kun Norton ja D-Link hoitelevat niitä hommia. Sama juttu automaattisille updateille ja muistutuksille, että palomuuri ja updatet olisi hyvä pitää päällä. Ainoa ongelma asennuksessa tuntui olevan, kun wintoosa backuppia tehdessään ei löytänyt atapi.sys tiedostoa. Cancelia vaan tiedoston etsimiselle ja backuppaus jatkui. Pelejä en vielä ole ehtinyt testaamaan, mutta luulisin, että pelaavat entiseen malliin, kun wintoosan palomuuri ei ole päällä. Tappituntumalta järjestelmä tuntuisi aavistuksen verran ripeämmältä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sain eilen tuon Microsoftin virallisen SP2 ENG päivitys CD:n postissa. Aloitin installoinnin ja kun noin 65% installoinnista on kulunut tulee ilmoitus attä Access is Denied sitten installointi lopettaa itse itsensä.

Kokeilin installoida myös Administraattorina vaikka omalla profiilillani on Admin tunnukset. Sama homma. Olis kiva tietää että mikä aiheuttaa tuon Access is denied ilmoituksen :P Siitä Microsoft ei anna mitään vinkkiä koneellani.

Olen yrittänyt varmaan 7 kertaa installoida tuota eri asetuksilla mutta aina sama juttu. Taidan luovuttaa. Tuosta SP2 CD:stä tulee hyvä frisbee ;D

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Netistä keräilin tietoja"Access is Denied"ongelmasta.Näyttää siltä,että

se on yksi yleisempiä syitä miksi asennus keskeytyy.Se johtuu siitä,että

asennus ei pysty poistamaan eräitä rekisteri avaimia.Tämä alue on outo

minulle,mutta Admin-oikeudet näihin avaimiin ei riitä.Täytyy ilmeisesti

olla joukko(Group)oikeudet.

Microsoftin ohjelmalla jonka saa tästä sivulla olevasta linkistä

http://blogs.blogosphere.ca/brock/archive/2004/09/19/3230.aspx luodaan

tarvittavat oikeudet tällä sivulla olevan ohjeen mukaan.

Tämä ei ole MS:n virallinen korjaus,mutta ilmeisesti toimii.Niinkuin

yleisesti sanotaan,minä en ota vastuuta asiasta.Itse aion koittaa kunhan

joku koneistani ei suostu yhteistyöhön.Jos joku on utelias ja koittaa,olisi

mielenkiintoista kuulla.Joku joka enemmän tietää näistä Windowsin

Group ja Admin oikeuksista,voisi asiaa kommentoida.

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Netistä keräilin tietoja"Access is Denied"ongelmasta.Näyttää siltä,että

se on yksi yleisempiä syitä miksi asennus keskeytyy.Se johtuu siitä,että

asennus ei pysty poistamaan eräitä rekisteri avaimia.Tämä alue on outo

minulle,mutta Admin-oikeudet näihin avaimiin ei riitä.Täytyy ilmeisesti

olla joukko(Group)oikeudet.

Microsoftin ohjelmalla jonka saa tästä sivulla olevasta linkistä

http://blogs.blogosphere.ca/brock/archive/2004/09/19/3230.aspx luodaan

tarvittavat oikeudet tällä sivulla olevan ohjeen mukaan.

Tämä ei ole MS:n virallinen korjaus,mutta ilmeisesti toimii.Niinkuin

yleisesti sanotaan,minä en ota vastuuta asiasta.Itse aion koittaa kunhan

joku koneistani ei suostu yhteistyöhön.Jos joku on utelias ja koittaa,olisi

mielenkiintoista kuulla.Joku joka enemmän tietää näistä Windowsin

Group ja Admin oikeuksista,voisi asiaa kommentoida.

Vexi

moi

Kiitos vinkistä. Taitaa tosin tuo säätäminen jäädä minulta tekemättä ellei kyseessä ole MS:n virallinen jippo. Joskus tullut tehtyä erilaisia säätöjä XP:n foorumeitten ohjeiden perusteella ja yleensä ne ovat vain aiheuttaneet sen että olen joutunut installoimaan Windowsin uudelleen :P sen takia olenkin skeptinen noitten epävirallisten korjauksien suhteen.

Eipä sitä toimivaa Windowsia muutenkaan viitsi alkaa säätämään turhaan.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

SP2 päivityksen jälkeen mulla ja kaveripiirillä XP jumiutuu yhtäkkiä. Explorer-ikkuna auki, yhtäkkiä hiiren kursori ei liikukaan ja kone samantien jäässä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuota samaa jumitusta mulla teki jotkut koneet. Ainoa syyllinen, mitä toistaiseksi olen saanut selville, on Logitechin Mouseware, mutta se ei selitä kaikkia. Hiukan viitteitä on, että FSAVCS 5.52 saattaa olla ongelma. Tarkoitus on kokeilla auttaako 5.54-päivitys, jahka ehdin. Toistaiseksi olen ottanut ongelmakoneista SP2:n pois.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

SP2 päivityksen jälkeen mulla ja kaveripiirillä XP jumiutuu yhtäkkiä. Explorer-ikkuna auki, yhtäkkiä hiiren kursori ei liikukaan ja kone samantien jäässä.

Samaa tekee täälläkin. Tosin tuota jumitusta taas ei tapahdu veljeni profiilissa.

Tuo jumitus tulee ihan randomisti eri paikoissa mutta ei peleissä. Sitten pitääpi buutata kone :-\

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oliskohan minunkin koneen jumittamiseen ollut syypää tuo Logitechin Mouseware.

Poistin sen koneelta kokonaan ja nyt olen käyttänyt taustalla sellaisia ohjelmia jotka aikaisemmin ovat aiheuttaneet kaatumisen miltei heti. Nyt kone ei ole ainakaan vielä kaatunut.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En kyllä syyllistäisi varmalla tuota Mouse Warea, koska itselläni on tuossa ollut SP2 asennettuna kohta viikon ja asensin myös Mouse Ware versio 9.79.025 ja toiminnut kaatuilematta. Että kannattaa tarkastella sieltä Järjestelmätiedot/Ohjelmistoympäristö/Windowsin virheraportointi, mitä virhettä on mikäkin tehnyt milloinkin kellon aikana ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään