Antti Laukkanen

Pilkunviilausta

467 viestiä aiheessa

Niin, ja sitten vielä yksi aivan uusi juttu - homoilta. Eikös nyt ole niin, että homo on vierasperäinen sana, jolloin se pitäisi erottaa yhdysviivalla yhdyssanan jälkimmäisestä osasta? Siis homo-ilta. Homoilta puolestaan on monikon ablatiivi, jonka nominatiivi on homo. Siis voidaan todeta, että homoilta on viety oikeus kirkolliseen vihkimiseen (mikä on tietysti faktisesti epätosi, mutta tämä on irrelevanttia esimerkin kannalta).  Nih.

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, ja sitten vielä yksi aivan uusi juttu - homoilta. Eikös nyt ole niin, että homo on vierasperäinen sana, jolloin se pitäisi erottaa yhdysviivalla yhdyssanan jälkimmäisestä osasta? Siis homo-ilta. Homoilta puolestaan on monikon ablatiivi, jonka nominatiivi on homo. Siis voidaan todeta, että homoilta on viety oikeus kirkolliseen vihkimiseen (mikä on tietysti faktisesti epätosi, mutta tämä on irrelevanttia esimerkin kannalta).  Nih.

-A-

Täytynee käydä hakee kellarista enigma-kone ja purkaa koodi, että saa luetua tämän. Vai pitääkö lukea takaperin, jolloin saa langattoman yhteyden itse Belsebuubiin?

Mitä tehdään jos nominatiivi onkin hetero?

Hyvää yötä. Meen pehkuihin.

;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täytynee käydä hakee kellarista enigma-kone ja purkaa koodi, että saa luetua tämän. Vai pitääkö lukea takaperin, jolloin saa langattoman yhteyden itse Belsebuubiin?

Mitä tehdään jos nominatiivi onkin hetero?

Jos enigmalla onnistuu, ni eikun anna palaa  :laugh: Sielunvihollisen vaikutuksesta en ole sinällään tietoinen. Hetero on tietysti yhtälailla vierasperäinen kuin homokin. Nämä ovat toisaalta myös vakintuineita lainasanoja, joten ollaan harmaalla alueella. Olen kuitenkin männä viikolla aika monta kertaa keskeyttänyt lukemisen miettiessäni, mitä niiltä homoilta taas on viety, kunnes muistan sen viikontakaisen TV-spektaakkelin.

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos enigmalla onnistuu, ni eikun anna palaa  :laugh: Sielunvihollisen vaikutuksesta en ole sinällään tietoinen. Hetero on tietysti yhtälailla vierasperäinen kuin homokin. Nämä ovat toisaalta myös vakintuineita lainasanoja, joten ollaan harmaalla alueella. Olen kuitenkin männä viikolla aika monta kertaa keskeyttänyt lukemisen miettiessäni, mitä niiltä homoilta taas on viety, kunnes muistan sen viikontakaisen TV-spektaakkelin.

-A-

Ettäkö mitä homoilta on viety, kun homoilta on vietetty?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lesboilta ei varmaan ole viety mitään, koska ei ole vietetty sellaista kuin lesboilta :)

Ilmeisesti sitten ei :) Sekin itse asiassa harmitti tässä suurta kohua saaneessa keskustelussa, että piti aina sanoa "homot ja lesbot". Minulle kun on joskus opetettu, että termi homoseksuaali tarkoittaa samaa sukupuolta olevien kanssa seksuaalista tointa harjoittavaa ja koskee yhtä lailla miehiä kuin naisiakin. Eikö tämäkään ollut tiedossa noinkin "arvovaltaisen" raadin enemmistössä? Eihän tämä tietystikään ensimmäinen kerta ollut televisiossakaan.

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lesboilta ei varmaan ole viety mitään, koska ei ole vietetty sellaista kuin lesboilta :)

Vanhoista televisio-ohjelmista tuli mieleeni että yleensä asioista perilla olevan tahon mukaan naispuoliset homoseksuaalit jota myös lesboiksi mainitaan, erityisesti kuulemma pitävät Tyttökullista.

Kyllä suomenkieli on ihanaa......

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Haa näitä sanontoja:

"Tiellä käveli luutaakka." (luuta-akka)

"Kirja palautettiin ennen lainaajan loppua." (juu nou)

"Koululaiskuri tarvitsee koululaiskuria!"

"Tahdon riippumattomammaksi!" (totesi rouva riippumatossa)

"Se konttoritipu vain piti kyniä..."

"Aloin juoda, kun pullossa luki, että ALKO - ja mä lopetin, kun pullossa luki, että LAKKAA."

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"Koulussa on käytävä."

Ptkäjärveläisissä oli läpikäytävän Henna  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No mieti nyt Antti, jos se olisi ollut pelkkä hintti-ilta. Eihän siinä olisi pilkkuakaan viilattavaksi enää  :laugh:

Tuossa on tietty perää. Sanoisinko jopa, että Mikko ylitti itsensä nokkeluudellaan! Mutta ei se myöskään ollut Homo- ja lesboilta  :D

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vuosituhannen alun pressanvaaleissa kiersi iskulause: " Jos et tykkää Ahosta, saat Halosta!"

Kuulemma aikoinaan Taikapeili-yhtye uusi treenikämppänsä. Sani teetti tilat :thmbup:

90-luvun alussa pyysin toimiston emännältä kerran palkkani kolmessa osassa: KOPpiin, SYPpiin ja näppiin. Emäntä räväytti viimeisintä osuutta koskevan kysymyksen: "Käykö tsekki Prahasta?" (Samainen emäntä tuli kerran kutsuneeksi porukan iltapäiväkaffelle lausahduksella: "Kahvi on kupissa!")

Sittenhän on tämä laaja Mistä kaikki alkoi -sanailu!

Vauva alkoi tutista, merikapteeni hytistä, puuseppä rahista, punoja korista, partiomies pakista...

...entä kuinkas kannibaali herkutteli?

Hän nautti kokista! :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vuosituhannen alun pressanvaaleissa kiersi iskulause: " Jos et tykkää Ahosta, saat Halosta!"

Kuulemma aikoinaan Taikapeili-yhtye uusi treenikämppänsä. Sani teetti tilat :thmbup:

90-luvun alussa pyysin toimiston emännältä kerran palkkani kolmessa osassa: KOPpiin, SYPpiin ja näppiin. Emäntä räväytti viimeisintä osuutta koskevan kysymyksen: "Käykö tsekki Prahasta?" (Samainen emäntä tuli kerran kutsuneeksi porukan iltapäiväkaffelle lausahduksella: "Kahvi on kupissa!")

Vauva alkoi tutista, merikapteeni hytistä, puuseppä rahista, punoja korista, partiomies pakista...

Humoristista/tä . Runollinen ulosantini loppui, ennenkuin alkoikaan... Koska : Rannalla yksin nytkin ......

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juutalaiset alkoi napista. :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja fakiiri sen kuin pisteli poskeensa. Toisin kuin minä. Kuhan vaan söin.  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Stockan nyt jo eläkkeelle jäänyt projektipäällikkö oli mm. armoitettu one-linereiden laukoja. Keskusteltiin kerran väestönsuojan varavoimakoneesta, kun hänelle tuli mieleen ajatus: "Nii-in, vankilassa ei voi olla pakoputkea!"

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Porsas porsii, norsu kärsii, mursu jyrsii ja joku vielä kärsii  :P

"Mitä minä tekisin, kun saan niin paljon kärsiä?"

"Perusta makkaratehdas!"

Juha-Pekka  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"Mitä minä tekisin, kun saan niin paljon kärsiä?"

"Perusta makkaratehdas!"

Juha-Pekka  ;D

Jospa alkais moderaattorix, sais ainakin karsia  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pientä viilausta kaipaisi tämäkin  ;D

Lämpimin palloterveisin

Olli L

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään