Guest juimo

"We always land in a crab."

29 viestiä aiheessa

Tietty isolla koneella koko härveli on paljon korkeammalla ja tuulikin varmaan vaikuttaa siten enemmän.

 

//Tuomas

 

Ja isoilla kentillä reunaesteet on paljon kauempana kuin korpikentillä, joten sivutuuli pääsee paljon vapaammin puhaltamaankin. Pahimmat paikat on olleet korpikentät, joilla on risteävä rata. Jos laskee (pidemmälle) radalle sivutuuleen, risteävän radan kohdalla tuuli pääsee painamaan vapaasti. Saattaa yllättää, jos ei ole pyörät jo maassa.

 

Ilmavoimien opetuksessa kaikki taitaa tähdätä hävittäjien ohjaamiseen. Siksi Vinkankin laskutekniikan opettaminen on varmasti sovitettu lähinnä Hawkin tyyliseksi...

 

a

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tsekkailin vähän B-52-saitteja. Niiden mukaan B-52:n päätelineitä voi kääntää 20 astetta molempiin suuntiin, nimenomaan sivutuulilaskujen helpottamiseksi.

 

Ja siellä Riikan kentällä oli avointa laakeeta aakeeta joka suuntaan, eikä mitään tuulensuojaa missään suunnassa. Oli vain pakko pärjätä omillaan.

 

Kiikalan kenttä on yksi esimerkki niistä kentistä, jolloin poikkikiitotien kohdalla sivutuuli voi olla todella kova. Sen huomasi etenkin SF-25 Falkella läpäreitä tehdessä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moro

Roopella on tullut tehtyä muutama sivutuulilasku. Antin vihjeet ovat tervetulleita, täytyy kokeilla.

Se mikä olen huomannut on, että työtä saa tehdä siihen saakka kunnes kone on pysähtynyt. Kolleeka erehtyi tässä ja ajoi viime metreillä ulos radalta EFRY.

HS

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään