Marko Einamo

EASA FCL lupakirja

4 viestiä aiheessa

Pisti silmään SUIO:n sivuilta seuraava kurssi

http://www.urheiluilmailuopisto.fi/JAR-FLC_koetilaisuus.htm

 

Ja mielenkiintoni heräsi mutta huomasin olevani asiasta täysin tietämätön ja pelkkänä kysymysmerkkinä. Enkä muista asiasta missään vielä käydyn keskustelua.

 

1. Milloin EASA FCL:n mukaisia lupakirjoja aletaan myötämään?

2. Mikä ihmeen koe vaaditaan konvertoitaessa lupakirjoja?

3. Ovatko kansalliset lupakirjat vaikeammin/helpommin konvertoitavissa?

4. Pitäisikö minun konvertoida kansallinen lupakirja ASAP JAR:iin?

 

Eli lyhyesti MITÄ?, MIKSI? , MILLOIN? ja Paljonko Maksaa.

 

Jos jollakulla on asiasta tietoa niin kertokaa ihmeessä. :o

 

t:Marko

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

1) Tätä ei tiedä kukaan. Euroopan komissio ei ole antanut vielä asetusta aiheesta, eikä näin ollen edes koko säädöstekstin sisältö ole lukkoonlyöty.

2) (vastattu jo)

3) Oletettavasti vaikeammin.

4) Ei asap, mutta luultavasti se kannattaa hoitaa alta pois ennen kun tulee kiire.

 

MILLOIN? Trafi järjestää teoriakokeita parin viikon välein, koepaikat/ajat löytyy PEL T1-5:stä. Koetta ei siis tarvitse lähteä tekemään Räyskälään asti. Kokeeseen ilmoittaudutaan vähintään 2 vko etukäteen lomakkeella LU3130 itse henkilökohtaisesti, kokeen aihe: muu: jar-fcl muunto

Paljonko Maksaa? Stetson-Harrison menetelmän perusteella ehkä 10 tai 26 euroa plus tietysti lupakirjan kirjoittaminen 100 euroa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaa siis tuo koe olisin kansallisen lupakirjan muuntamineen JAR lupakirjaksi. Sen koneen teinkin jo 8-10 vuotta sitten. Silloin onnistui tehdä malmin briefingissä ilmaiseksi.

 

t:Marko

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään