Jani Salo

The Virallinen pienoismalli keskustelu -thread

1 709 viestiä aiheessa

A320-100 on ilman winglettejä. Noin 20 ensimmäistä oli ilman.

Sami, terävät rajat kannattaa rajata ennen maalausta teipillä ja/tai sabluunalla, joka ei revi maalia mennessän -tulee siistimpi.

Jees! Ensimmäinen malli, joten parannettavaa on, mutta kiitos neuvoista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve!

Itselläni tuolla kaapissa makoilee BA:n 744 1:144 Revelliltä...

Ostin joku aika sitten biltemasta tuon kynäruiskusarjan,kun en uskalla alkaa pensselillä tuota pilaamaan.

Pitää tehdä joku pienempi pienoismalli tässä välissä,kun edellisestä varmaan pari vuotta aikaa. Viimeksi tein KLM.n 737-800:n wingleteillä.Tuli kohtalainen. 8)

Onkos täällä ketään jolta saisin hyviä vinkkejä tuon kynäruiskun käyttöön.Kun on 1.kerta,kun sitä alan käyttelemään.

Niin ja mallikin on niin suuri ja touhu sottaista,että alan sitä maalaamaan tuossa meidän kylmässä varastossa,joten nythän nuo kelitkin vasta alkavat suosimaan.

Kiitosta vaan vinkeistä etukäteen.

-Jukka :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös tuosta puutu vielä wingletit, vai onkos tuo se malli jossa niitä ei ole?

Olisikohan tuossa mallissa kuitenkin nuo wingletit mutta jääneet vain laittamatta paikoilleen. Pojallani, tai oikeastaan minulla ::), on ilmeisesti tuo sama kone työn alla ja siinä kyllä on myös wingletit.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ostin joku aika sitten biltemasta tuon kynäruiskusarjan,kun en uskalla alkaa pensselillä tuota pilaamaan.

Millä nimellä tuo kynäruiskusarja mahtaa olla bilteman sivuilla ja saako sen postimyynnistä? Ois varmasti hyödyllinen, kun noita pienoismalleja rakentelee. (itsellä Air berlinin 737 tekeillä)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisikohan tuossa mallissa kuitenkin nuo wingletit mutta jääneet vain laittamatta paikoilleen. Pojallani, tai oikeastaan minulla ::), on ilmeisesti tuo sama kone työn alla ja siinä kyllä on myös wingletit.

Tosiaan tuossa on wingletit, mutta ne mokomat hajosivat, kun tuppusormillani tuota kasailin..  :-\:-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve!

Tuon maaliruiskun nimi on air brush-maaliruisku,ja tuotenumero on 15-196 ja siihen on noita ponneainepulloja.Myös niitä saa  biltemasta.

Itse olen hankkinut nuo tuolta Tikkurilan kupeessa olevasta biltemasta.Hintoja en enää muista,mutta eivät nuo kauhean kalliita olleet.

Niin kaapista löytyy paketista myös mm. airfixin 1:144 DC-10-30,valitettavasti se on vain SAS:n väreissä, eli siirtokuvia tarttisin siihen jostain.En usko olevani aivan sitä tasoa maalarina,että kykenisin tekemään Finskin väreihin tuon ihan vaan maalaamalla.

Kaapissa odottelee vielä myös pari Drakenia,hawk,Mi-8 SAR, BA:n pikkubussi yms...

Pakko ollut joitain noista ostaa valmiiksi,kun ei tiedä että kuinka kauan noita joitakin malleja vielä saa.

Pitääkin ensi kerralla Saksan reissulla tuoda muutama pienoismalli tullessaan.

edit:Onhan tuossa ruiskupakkauksessa näköjään todella hyvät ohjeet...Silmä vaan "käteen". ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suosittelen maaliruiskuksi esim. Badgerin tai Iwatan tuotteita. Bilteman ruiskuissa on aika isoja laatueroja, joten jälki saattaa olla niin ja näin. Mutta Bilteman kynäruiskulle tarkoitettu kompura on saanut ihan hyvää palautetta, varsinkin jos siihen liittää paineentasaajan ja vedenerottimen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä ollut tuossa myymälässä pienoismalleja tarjolla.

Joku sieltä oli kyllä kantanut kolme Embraer 170-mallia myyntiin tuonne Osta/myy palstalle. Saattaa tietenkin olla että ovat olleet loppu tai jotain muutoksia on tapahtunut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oli Harri itse. :)

Minä kannoin ne kolme mallia non-Schengen tuloaulan 3 myymälästä reilu viikko sitten Shanghaista tullessani, en tästä uudesta Schengen-tuloaulan 2 myymälästä, jonka tilanteen kävin tarkistamassa sunnuntai-iltana Berliinistä palatessani.

Eli jos on Schengen-alueelle matkustamassa, niin pienoismallit on ostettava jo lähtiessä, koska saapuessa niitä ei enää voi ostaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä kannoin ne kolme mallia non-Schengen tuloaulan 3 myymälästä reilu viikko sitten Shanghaista tullessani, en tästä uudesta Schengen-tuloaulan 2 myymälästä, jonka tilanteen kävin tarkistamassa sunnuntai-iltana Berliinistä palatessani.

Eli jos on Schengen-alueelle matkustamassa, niin pienoismallit on ostettava jo lähtiessä, koska saapuessa niitä ei enää voi ostaa.

Kappas vain  ;D Menin asioiden edelle. Kiitos korjauksesta, ettei jäänyt ihan höpölöpökuva. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Finnairilla on tullut myyntiin 1:100-malli Embraer 170:stä. Lähtee mukaan 13 eurolla EFHK:n tax-free -myymälästä.

[ attachment removed / expired ]

Nyt olis tarjolla 1 kpl tuollaista Embraerin "Bambukeppiä" avaamattomassa pakkauksessa 20 e

Ja 2 kpl Finnairin MD-11 avaamattomassa pakkauksessa 20 e kpl

Jos kiinnostaa, laita YV. Toimitus tilille maksaen postissa, postikulut ostajalle tai nouto EFHK:lta erikseen sovittavana aikana.

Modet, mikäli tämät ilmoitus sopii paremmin osta/myy palstalle voisitteko sen ystävällisesti sinne siirtää kiitos.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

MD-11 joulupukkeja ei taida olla enään myynnissä  :( ?

Koskahan tuleepi ensimmäiset A340-300:t ja A350-900 pienoismallit myyntiin  :) Itselläni on A340-300 Air Tahiti Nuin väreissä ja kyllä on nätti kuin sika pienenä.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos joku ei ole huomannut, niin olen luopumassa 1:100 Lufthansan DC-10:stä ( Airplast ) ja 1:100 A321:stä AeroLloydin väreissä.... Kuvia ostetaan & myydään palstalla  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

MD-11 joulupukkeja ei taida olla enään myynnissä  :( ?

Koskahan tuleepi ensimmäiset A340-300:t ja A350-900 pienoismallit myyntiin  :) Itselläni on A340-300 Air Tahiti Nuin väreissä ja kyllä on nätti kuin sika pienenä.

Jani

Joulupukkeja ei tuolla ID-shopissa enää näkynyt  :( ainoastaan kuvankaunis ground stewardess jonka kanssa kauppoja tein...!

ja noita A340 ja 350 malleja pitäisi varmaan kysellä Finnairilta, yritänpä hankkia heti kun sellaisia käsiini saan, luulenpa että syssymmällä kun päivät lämpenee...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänään valmistui tällainen kokoelmaani

JAL:in B763 1:200

Odottamassa olisi vielä Ryanairin B738 1:144

-Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänään valmistui tällainen kokoelmaani

JAL:in B763 1:200

Odottamassa olisi vielä Ryanairin B738 1:144

-Tuomas

Tänne tosiaan voisi laittaa itse tehtyjen ja maalattujen pienoismallien kuvia! Toivottavasti ei ole huono idea, mutta olisi mukava vaihteeksi sellaisiakin katsoa! :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tällainen B757 OH-LBR tuli hankittua

-Tuomas

Noita olen nähnyt vain 1:100 koossa, mutta tuo näyttää selvästi pienemmältä. Onko kenties 1:200? Jostain ulkomailta ostettu?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään