Jani Salo

The Virallinen pienoismalli keskustelu -thread

1 709 viestiä aiheessa

Muoviselta se vain näyttää. Ja ei todellakaan aiheuta kadehtimisreaktiota...nuo uhratut työtunnit. Mutta kuten sanottu (nyt kolmannen kerran), niin antaa kaikkien kukkien kukkia.... Vapaus on ollut komentoida myös diecasteja ja näin on myös tehty. On haukuttu keräilijöiden rahan käyttöä kalliisiin hand made malleihin ja arvosteltu diecast mallien "rumuutta". Ja nyt ei sitten saa kommentoida Laukkasen mielestä muovimalleja...ainoita oikeita pienoismalleja?

Pöh! Pöh! Ittelles  ;).

On minulla joitakin die-cast -malleja itsellänikin ja aion vastaisuudessakin hankkia niitä. Ei kysymys ole siitä. Eikä siitä, että kadehtisit. Jos sinä vaan keskittyisit kehumaan niitä omia hankintojasi niin asia olisi ihan okei. Tai jos tämä olisi pienoismalliarvostelupalsta, tyyliin "arvostele mun ilmailuvalokuva", niin sekin olisi okei. Mutta kun ei.

Käydyn keskustelun jälkeen näyttää kommenttisi lähinnä siltä, että kun jotkut eivät osaa tarpeeksi arvostaa die-cast -malleja, sinä lohkaiset kiukutellen vastavetona jotain aivan kummallista ensimmäisestä kohteesta joka eteen osuu. Yksikin kerta olis riittänyt, mutta kaksi on ehdottomasti liikaa. Nolointa koko hommassa on kuitenkin se, ettet tunnu tajuavan mikä ero on valmiina ostetun ja itse tehdyn arvostelun välillä, varsinkin jos tekijä on yksi keskusteluun osallistujista. Kun tällä samalla palstalla on kuitenkin ollut kuvia todella alkeellisista liikennekoneiden (valmis)malleista, niin miksi ihmeessä takerrut juuri siihen mikä on laadultaan helmi ja näyttää vähiten "muoviselta".

Juha varmasti tietää, että kommenttisi on köykäisyydessään omaa luokkaansa, mutta koeta nyt pitää jotain rajaa kirjoittelussasi. Jos sinusta joskus tuntuu, että sinua nälvitään, niin se voi olla ihan totta ja sille voi olla syynsä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kysynpä tämmöistä, kun tämä kerran on pienoismalli keskustelu.. Itselläni on 380 valmistuksessa... Ja menin tunaroimaan tarrat (ne semmoiset huterat/ohuet). Saako niitä jostain lisää? Tai vaikka jonkun yhtiön merkeillä? Itsellä on "aika" iso kyseinen kone...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Survonpa omankin lusikkani soppaan ja koitan kirjoittaa jotain edes jotenkin järkevästi, eikö? :D Ensinnäkin, Jukan kommentti Stenbergin bojosta "kirpaisi todella omaan sydämeeni", odottelin täysin toisenlaista reaktiota niinkin upeaan pienoismalliin sinunlaiselta vanhalta mallarilta (toki edes jotain arvostusta rivien välistä löytyi, mutta toinen pitää äidistä, toinen tyttärestä jne.). Jälkikäteen nuo sinun perustelusi ovat jokseenkin järkeenkäypiä. Tämä ei tietenkään mitenkään pahalla, vaan lähinnä sillä, että et näe eroa mallien keräilyn ja niiden rakentamisen ohella. Itse en saa mitään erityisen hienoa pienoismallia aikaiseksi, mutta suurempi ilo siitä tekemisestä on kuin niiden mallien katselusta, valmista mallia jaksaa katsella sen pari päivää, die-cast mallia tunnin, valitettavasti.

Mielestäni mistään murroskaudesta on turha puhua, nyt kuitenkin puhutaan kahdesta täysin eri harrastuksesta, die-casteja keräillään pölyttymään ja myyntiin (Järkeä? Ei, osta osakkeita jos rahaa haluat), mutta muovimallit menevät yleensä rakennukseen ja niistä on omistajalleen muutakin hyötyä, kuin pelkkä katselu. Mutta muistettakoon harrastusten eroavaisuus, myönnettäköön, ettei minullakaan tällä hetkellä riitä aika muovimalleille, vaikka ne kiinnostavatkin, mutta samaan aikaan mitään kiinnostusta ei die-cast mallejen puolelle löydy, mitä ihmettä minä teen suhteellisen rujon näköisillä lentokoneen "irvikuvilla", jotka etäisesti muistuttavat lentokonetta ja maksavat 200£? En mitään, luen mieluummin kirjoja koneista ja katselen valokuvia, se tyydyttää siinä suhteessa omat tarpeeni. Ja jos nyt mietitään lapsellisesti hyvin (sanotaan huolellisesti) tehdyn muovimallin ja vanhennetun die-castin eroja, voittaa muovimalli todella helposti. Ensinnäkin die-castien paneelisaumat ovat aivan liian syvät/rujot ja korjausta ei voi tehdä, toisekseen värisävyt ovat melkein kaikissa tapauksissa täysin pielessä, niiden virheet näkyy jo paljaalla silmällä ja se on paljon. Pienoismallin määrittelit täysin oikein, mutta mielestäni pienoismalli esittää mahdollisimman lähelle esikuvaansa, eikä sinnepäin.

Se on totta että muovimallin hinta ei keräilijöiden silmissä välttämättä nouse, mutta kovin moni mallari ei sitä odotakaan, tässä on yksi suuri die-cast keräilijän ja mallarin ero. Vaikka itselläni makaa monta rakentamatonta muovimallia kaapissa, en ole koskaan ajatellut niitä ostaessani, että niiden arvo nousee ja munsta tulee rikasss.

Tässä nyt joitain mietteitä, oma kirjoitukseni on provoisoiva ja olen keleen provosoitunut itsekin, mutta syystä, Juutilaisen kirjoitus nyt syystä tai toisesta ärsyttää meitä mallareita. Tsori nyt, mutta ärsytät meitä vähän epähienostuneesti.. ;) Itse en osaa kirjoittaa kovin hienoa tekstiä, mutta onneksi en ole yksin tässä maailmassa. :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta muistettakoon harrastusten eroavaisuus, myönnettäköön, ettei minullakaan tällä hetkellä riitä aika muovimalleille, vaikka ne kiinnostavatkin, mutta samaan aikaan mitään kiinnostusta ei die-cast mallejen puolelle löydy, mitä ihmettä minä teen suhteellisen rujon näköisillä lentokoneen "irvikuvilla", jotka etäisesti muistuttavat lentokonetta ja maksavat 200£? En mitään, luen mieluummin kirjoja koneista ja katselen valokuvia, se tyydyttää siinä suhteessa omat tarpeeni. Ja jos nyt mietitään lapsellisesti hyvin (sanotaan huolellisesti) tehdyn muovimallin ja vanhennetun die-castin eroja, voittaa muovimalli todella helposti. Ensinnäkin die-castien paneelisaumat ovat aivan liian syvät/rujot ja korjausta ei voi tehdä, toisekseen värisävyt ovat melkein kaikissa tapauksissa täysin pielessä, niiden virheet näkyy jo paljaalla silmällä ja se on paljon. Pienoismallin määrittelit täysin oikein, mutta mielestäni pienoismalli esittää mahdollisimman lähelle esikuvaansa, eikä sinnepäin.

Ei nyt sotketa die-castiksi kaikkia mahdollisia valmismalleja.  >:(  Ihan näin uteliaisuuden vuoksi, anna Pekka joku esimerkki rujosta ja värisävyiltään täysin pielessä olevasta DIE-CAST mallista. Esimerkiksi ei sitten käy kääpiömalllit 1:400 ja 1:500, koska verrokkina pidetään sitten tuota Juhan Boeingin kokoa. Tuosta Juhan mallista vielä sen verrran, että upeastihan se on tehty, MUTTA tuon rungon valkoiset muoviosat ei vain näytä hyviltä.  Muovimalleissa tuo valkoinen vain näyttää aivan karsealta joka kerran tekijästä riippumatta :thmbdn: Toivottavasti sitä vielä uskaltaa työhön lähteä huomenna, ettei tarvitse pelätä mitään mallareiden kostoiskua tuon kommentin jälkeen.  ;)

Itsekin kyllä hankin noita pienoismalleja ihan omaksi silmäniloksi enkä sijoituskohteiksi, vaikka muutamat mallini ovat jo yli kaksinkertaistaneet arvonsa. Ja vielä Jukalle tuosta legendaarisesta päälennonvalvojan avautumisesta sen verran, että ei kannata välittää. Kaveri taisi olla sunnuntaina mukavalla ilmalla "tolpassa" ja taitaa vieläkin ahdistaa, kun ei mennyt ihan hommat ns. putkeen...  ;)

Pistetään tähän loppuun vielä yksi paskalla kameralla otettu pölyyntyvä die-cast tekele kaikkien meiden kädettömien die-cast sijoittajien iloksi.  :)

Saudia Lockheed L1011-500 by JC Wings 1:200

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin, tulipas tästä aiheesta "vakavan" keskustelun paikka. Nyt on Laukkanen ärsyyntynyt jostain kumman syystä...? Ensinnäkin minun täytyy pettymykseksesi todeta, että en ole kokenut nälvintää tällä foorumilla. Ja, jos sitä on ollut, niin en pane pientä nälvimistä pahakseni. Nälviminen kuuluu yhteiskuntaamme ja nälvimiseen on tässä iässä jo henkilökohtaisesti totuttu. Sinusta en tiedä, kun en sinua "tunne"? Mutta ainahan nälvimiseen on jokin syy...ja yleensä se syy on kateus, kauna tai heikko itsetunto  ;).

Täytyy nyt vielä oikaista ensin tämä oma kateus. Kuten olen jo todennut aikaisemmin, niin en kadehdi henkilöä, joka laitaa 40-50 tuntia dekaaleja koottavaan rakennussarjaan. Minulla ei ole yksinkertaisesti aikaa kadehtia (noin paljon). Siksi en kadehdi ollenkaan Juhan pienoismallia, koska 40-50 tunnissa olen työskennellyt muutaman die-cast mallin edestä.

Laukkanen kokee minun kehuvan hankkinnoillani...? No siinäpä on yksi syy ja ärsyke. En ole kehunut hankinnoillani. En ole ainakaan tietoisesti itse kokenut näin tekeväni. Olen pahoillani, jos Laukkanen kokee asian näin ja olen pilannut hänen päivänsä. Ärsytyskynnys on kyllä ihmeen matala ja erikoinen....

Käsittääkseni kyseessä on keskustelupalsta pienoismalleista, eikä suinkaan "arvostele mun valokuva" foorumi....? No, tuotakaan en ole kokenut Laukkasen tyyliin. Eli Laukkanen on ärsyyntynyt myös ilmaluvalokuvistani...kö? Siis näistä pienoismallikuvista, joita olen näyttänyt (muiden tavoin) tässä viestiketjussa? Vai muista ilmailuvalokuvistani, joita on ollut näytillä muiden tavoin...?

Anteeksi vain, mutta olen jo elänyt kiukutteluiän. Tässäkään asiassa en tiedä sinusta, mutta nyt näyttää vähän siltä, että olet itse "kiukuttemassa". Äläkä käsitä nyt taas väärin! Nyt en minä kiukuttele, vaan kommentoin tuota tekstiäsi. Toivottavasti sinulla on huomenna päivä ilman ärsykkeitä  ;).

Käsityksesi "kiukuttelustani" olet muodostanut taas ihan itse. Jos Juhan mallin runko näyttää muoviselta näytössäni, niin se näyttää muoviselta. Se on minun mielipiteeni. Tarkoitat varmaan tuolla toisella kerralla tuota TM:n artikkelia, joka osui sattumalta käteeni tässä taannoin. Ei siinä minun mielestäni TM:n toimittaja "kiukutellut" muovimalleista vuonna 1959, vaan totesi oman mielipiteensä muovimalleista eli koottavista rakennussarjoista 50-luvulla. Silloinhan elettiin vielä vahvasti puumallien aikaa ja koottavat olivat uusi juttu. Nyt die-cast mallit ovat uusi juttu ja koottavat puumallien osassa. Tämän perusteella "lohkaisin" tuon toisen jutun aiheesta. Oli vain niin osuva juttu pienoismallien murroskaudesta. En takertunut aiheeseen. Toin vain julki vuoden 1959 TM:n toimittajan käsityksen muovimalleista. Tämähän on keskustelupalsta. Ei kiukuttelupalsta. Minä olen kiukutteluni kiukutellut jo potkuhaalareissani. Laukkanenhan tässä tuntuu "kiukuttelevan" minun toisesta kerrastani.... Älä hyvä mies, kun se käy pumpun päälle, kiukuttelu pienoismalleista lähellä 50:n ikää. Eikä minun hankintojani ole nälvitty tällä foorumilla. Se keräilijöiden rahankäyttö die-cast malleihin oli toisten herrojen "kiukuttelua".

No, kyllä minä tiedän arvon itse tehdyn ja ostetun mallin välillä. Jos arvostaa käsityötä, niin itse tehty on aina itse tehty. Jos arvostaa sitä, että saa lähes samalla hinnalla valmiiksi kasatun vehkeen vitriiniin, niin silloin kallistun nyt die-cast mallin puoleen. Satoja koottavia olen rakennellut yli 30 vuotta. Omat taidot/aika/rahat eivät enää riitä samaan die-cast tasoon, jota nyt on tarjolla. Tietysti arvostan myös sitä, että jos nyt laittaisin Corgin Wellingtonin/PO-S Lancasterin/Halifaxin myyntiin, niin saisin niistä  tuplahinnan takaisin keräilijöiden maailmassa.... Sata tuntia rakennetusta koottavasta en saisi hintaa.... Arvostan siis myös pienoismallin jälleenmyyntiarvoa minimaalisilla työtunneilla. Ja totta tosiaan, poistomyynneistä die-cast malleja saa jo samaan hintaan kuin rakennussarjoja, jos ei ole juoksemassa uutuksien perässä. Täytyy vielä vääntää muovirangasta. Juhan kone oli sinulle ehkä helmi, mutta minä en kokenut niin. Valittevasti joudut nyt kiukuttelemaan tämän asian kanssa ihan issekseis. Tulihan siinä paljon positiivista palautetta muilta, jotka kokivat Juhan koneen myös helmenä...( siis tämä on sittenkin pienoismalliarvostelupalsta muille - posiitivisille kommenteille ). Jos se nyt näyttää muoviselta se runko, niin se näyttää.... Näin ei saa kirjoittaa, koska "Jumalasta seuraava" näin käskee ja kiukutteleepi keskustelupalstalla.

Jatka rauhassa kiukutteluasi (ei ollut nälvimistä), mutta hyvähän se on nyt tietää, mistä Laukkanen ärsyyntyy. Tosin, ei minulla ole mitään syytä ärsyttää, saati nälviä häntä. Ei nyt hyvät ihmiset oteta asiaa niin vakavasti aikuisiässä! Nythän keskustellaan vain erilaisista pienoismalleista (myös die-casteista), joihin on tullut uusi sivuhaara eli die-castit, muiden rinnalle.

T: Vapaasti nälvittävissä ja saa kirjoittaa vain Laukkasen luvalla(ko)...?  No, onneksi en ole hänen "johdatettavanaan", kun hän ärsyyntyy...  ;D.

En yksinkertaisesti pidä siitä, että aikuinen mies kertoo kannattavansa kaikkien kukkien kukkimista ja kertoo samassa yhteydessä miksi muut kuin hänen omat kukkansa eivät ole niin hienoja.

Kehuminen on minusta positiivista ja omaa harrastustaan kannattaakin kehua, varsinkin tässä ketjussa kun kuvia on tuotu vähän vaatimattomistakin kokoelmista. Tuon kadehtimisasian toit sinä itse esille, enkä edes ymmärrä miten se tähän asiaan liittyy. Sanon toistamiseen, etten välitä onko joku kateellinen jostakin ja kelle vai ei. Ei vaan kiinnosta.

Sanoin, että kahteen otteeseen mainittu kommenttisi näyttää kiukuttelulta, mutta en sentään tohdi väittää että asia on niin. Sen asian tiedät vain sinä itse ja on hyvä jos kyse ei ole siitä. En pidä myöskään siitä, että die-cast -malleja mollataan, mutta minusta on vissi ero siinä saako kritiikkiä kiinalainen mallitehdas vai paikallinen harrastaja. Jos tämä olisi FSNordicin tai FF:n pienoismalliforum, jossa arvostellaan malleja samaan tapaan kuin ilmailuvalokuvia ilmailuvalokuvaosiossa, olisi kritiikki ihan okei. Mutta kun varsinaisilla pienoismallifoorumeillakaan ei ole katsottu lähteä arvostelemaan kriittisin kommentein vaatimattomampia malleja, niin miksi ihmeessä sitten täällä?

Täällä ei edes tarvitsisi olla paineita nipottaa niiteistä tai rungon "muovisuudesta", niin miksi ehdoin tahdoin tuoda näitä elementtejä keskusteluun? Jos Juhan mallin tasoinen esitys saa kritiikkiä, niin uskaltaako pikku Niko (11 v) enää laittaa tänne kuvaa omasta ylpeydenaiheestaan, itsekasatusta Wunderjet 400-300Y:sta hieman vinoine landareine ollenkaan? Oman (tai toisen) kehuminen on mielestäni fiksumpi tapa lähestyä asiaa ja toivon, että keskustelun sisältö pysyy sen suuntaisena.

Niistä sijoittamissuunnitemistasi ja valokuvistasi en lähde sanomaan mitään, koska niistä minulla ei ole mitään sanottavaa, varsinkaan tässä yhteydessä.

Heikki Laakkoselle sen verran, että meillä on ollut duunissa tapana jättää työt ja niihin liittyvät paineet sinne työpaikalle. Päinvastoin kuin ajattelit, silloin kun olosuhteet ovat olleet vaikeat ja hommat saatu suoritettua turvallisesti, hommat ovat mielestäni nimenomaan menneet putkeen. Mutta tokihan saat ajatella päinvastaista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, ainakin Brasil Decals on julkaissut kaupalliset dekaalit:

http://www.airline-hobby.us/forums/showthread.php?t=443

Ja tonne kun laitat hakuun "A380", niin ainakin yhdet dekaalit löytyvät joukosta  ;).

http://www.aviationmegastore.com/

Ja sivuille suoraan:

SINGAPORE

VIRGIN ATLANTIC

Ei näitä Suomesta löydy? Mistä sen tunnistaa onko oikean kokoinen? :-[ Nuo "näyttivät" semmoisilta, mutta olen aika aloittelia joten en osaa sanoa... Oma kone on siis 380 ja on ostettu Lahdesta HobbyHiltusesta. (sivut eivät vielä auki, joten ei tiedä siitä koneesta) Ja olen myös jo roskikseen vienyt sen paketin... :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi

Heitän lusikkani myös soppaan. Itseltäni kaikki kunniotus muovisten pienoismallien tekijöille. Omalta osalta ei aika riittäisi moiseen. Onkin usein tullut kuolattua hyvin tehtyjä pienoismalleja. Oma suurin pienoismallini taitaa olla B-52 pommari jolla on pituutta vähän yli 60 cm ja leveyttä saman verran. Sekin on tehty joskus lukio-aikoina yli kymmenen vuotta sitten. Nykyisin tulee keräiltyä vain die-cast malleja. Niitäkin tuli ennen ostettua 1:200 ja 1:100 kokoisina mutta kun tila loppui kesken niin nykyisin ostelen vain 1:400 metallisia malleja jotka ovat juuri sopivan kokoisia hyllyssä ja mielestäni tarpeeksi hyvin detaljoituja. Harmi vaan kun nuo ovat aika hintavia kun maksavat mallista riippuen 25 - 50 € kappale + postikulut. Kumma kun suomesta ei oikein mistään saa tilattua näitä 1:400 kokoisia malleja vaan jotuu ne ulkomailta tilaamaan. Sen olen huomannut että on tämä kallis harrastus ja uusia malleja voikin tilailla vain noin kerran kaksi vuodessa. Nyt olisi tarkoitus tilata muutama tupoleevi aviation retail directistä englannista.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tjoo, liekehdinpä nyt viimeistä kertaa tästä aiheesta tässä ketjussa, eli edellisellä viestilläni koitin vain "iskeä" takaisin Juutilaisen sanomisiin. Eli ihan oikeasti en nyt tarkoita että die-cast mallit ovat rumia, vaan niissä on joitain tiettyjä pisteitä, mitkä iskevät silmään. Ihan oikeastihan on joitain todella upeita die-cast malleja, mutta tehtaalla niihin ei välttämättä nähdä niin paljon vaivaa, tarkoitan nyt esimerkiksi näitä värisävyjä. Otetaan nyt esimerkiksi tuo pari sivua sitten ollut Juutilaisen Mirage, voi olla että kuva valehtelee, mutta veikkaisin silti että tuossa sinisessä on jotain kummaa. Ja oikeastihan nämä ei haittaa ketään, ei se niin vakavaa ole. ;)

Mutta omalta osaltani tämä jääköön tähän, vaikka väittely hyvästä aiheesta on aina mukavaa, mutta en osaa oikein pukea ajatuksiani kunnolla sanoiksi, joten nähdään nurkan takana. :) Mutta siis lähinnä ärsytti Juutilaisen sävy tuossa "muovinen runko" viestissä, eihän näitä aina tule ajateltua. Mutta annetaan kaikkien kukkien kukkia ja jatketaan omia harrastuksiamme, hienojahan ne silti ovat kerran ilmailuun liittyvät, eikö? Taas jäi jotain sanomatta, mutta olkoon, ei die-cast harrastuksessakaan mitään vikaa ole, prkl.

Loppuun vielä niistä A380:n decaaleista, kannattaa tarkistaa myös siirtokuva valmistajien sivut, F-dcal yms. Aviation Megastore meinaan laskuttaa hurjat summat jo yhdestä siirtokuva-arkin postittamisesta ja muutenkin nuo näkyi olevan loppu sieltä. Ja jos jotakuta huvittaa, niin mua kiinnostas jonkunnäkönen kimppatilaus tuolta puljusta, kesällä jäi sen verran ostamatta ja ne postimaksut sais silputtua. :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja nyt kaikkien kannattais olla kiltisti, tontut kurkkaa ikkunasta ja sillä perusteella sitten Joulupukki tuo lahjoja, jos tuo. ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja nyt kaikkien kannattais olla kiltisti, tontut kurkkaa ikkunasta ja sillä perusteella sitten Joulupukki tuo lahjoja, jos tuo. ::)

Moro!

Tähän yhdyn täysin ja yritän parhaani sillä ei ole enää montaakaan yötä nukuttavaa.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niistä A380:n decaaleista, kannattaa tarkistaa myös siirtokuva valmistajien sivut, F-dcal yms. Aviation Megastore meinaan laskuttaa hurjat summat jo yhdestä siirtokuva-arkin postittamisesta ja muutenkin nuo näkyi olevan loppu sieltä.

Itselläni olikin ihan REVELLin paketti  ??? Enpäollut huomannut... Mitenhän nuo decaalit sieltä sivuilta löytyy? (sorry tämä) :-[

Ja jos jotakuta huvittaa, niin mua kiinnostas jonkunnäkönen kimppatilaus tuolta puljusta, kesällä jäi sen verran ostamatta ja ne postimaksut sais silputtua. :D

Jos nuo käyvät tuolta puljusta koneeseeni, niin voin olla mahdollisesti mukana. Selvittelen asiaa tässä.

Kannattaaa kysäistä Kuivalaiselta. Hyvää ja mallikasta palvelua  ;):

http://www.kolumbus.fi/martti.kuivalainen/

Voisi tuolla liikkeessäkin käydä.. Ja nolo kysymys: Kuinka pitkä matka Rautatientorilta? Ei ole tuo hesan keskusta ihan "tuttua" seutua.. :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja nolo kysymys: Kuinka pitkä matka Rautatientorilta? Ei ole tuo hesan keskusta ihan "tuttua" seutua.. :-[

Aleksis kiven katu on Linnanmäen kupeessa. Ei siis ydinkeskustassa. Joku bussilinja ajaa ihan sitä katuakin pitki, mutta jos menee bussilla, niin järkevintä lienee jää pois Sturenkadun risteyksessä. Eikä Pasilan juna-asemaltakaan mikään mahdoton matka ole kävellä..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni olikin ihan REVELLin paketti  ??? Enpäollut huomannut... Mitenhän nuo decaalit sieltä sivuilta löytyy? (sorry tämä) :-[Jos nuo käyvät tuolta puljusta koneeseeni, niin voin olla mahdollisesti mukana. Selvittelen asiaa tässä.

Voisi tuolla liikkeessäkin käydä.. Ja nolo kysymys: Kuinka pitkä matka Rautatientorilta? Ei ole tuo hesan keskusta ihan "tuttua" seutua.. :-[

Decaalit onpi ilmeisesti suunniteltu nimenomaan tuolle Revellin sarjalle. Muistaaksein spora 9, tai 9t, tai vastaava menee rautatieaseman edestä, jää pois Aleksis Kiven Kadulla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aleksis kiven katu on Linnanmäen kupeessa. Ei siis ydinkeskustassa. Joku bussilinja ajaa ihan sitä katuakin pitki, mutta jos menee bussilla, niin järkevintä lienee jää pois Sturenkadun risteyksessä. Eikä Pasilan juna-asemaltakaan mikään mahdoton matka ole kävellä..

Decaalit onpi ilmeisesti suunniteltu nimenomaan tuolle Revellin sarjalle. Muistaaksein spora 9, tai 9t, tai vastaava menee rautatieaseman edestä, jää pois Aleksis Kiven Kadulla.

Noudatetaan näitä ohjeita.

Decaalit onpi ilmeisesti suunniteltu nimenomaan tuolle Revellin sarjalle

Sopisko selventää? Eli voiko tuolta puljusta nuo ostaa?  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt alkoi mennä vähän turhan kiivaaksi kaikin puolin, joten puhalsin pelin poikki poistamalla viimeiset viestit useammalta käyttäjältä. Asiat/kannat tuli varmaan jo selviksi ja henkilökohtaisuudet voi hoitaa jatkossa privaatisti. Toivottavasti sellaiseen ei kuitenkaan ole tarvetta...

Jatkakaamme rauhaisampaan sävyyn :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noniin. Olin siis poissa kun tuo poistaminen tapahtui, joten en tiedä mitä vastasitte... Voisitteko laittaa privana niitä viestejä niin kaikki ovat tyytyväisiä  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noniin. Olin siis poissa kun tuo poistaminen tapahtui, joten en tiedä mitä vastasitte... Voisitteko laittaa privana niitä viestejä niin kaikki ovat tyytyväisiä  ;D

Ei tarvitse laittaa privana, vaan tänne vaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänään laskeutui Ryanair 1:100 kirjahyllyyn SAS MD-90 1:100, Finnair MD-82 1:100 ja Blue1 MD-90 1:135 viereen.

Matkalla tulossa on vielä Jetblue:n A320 1:100

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Socatec on siitä valmistanut aika huikeesti hienomman version, jossa detaljitaso on ihan vaikuttava. Taitaa vaan olla enempi liikelahjaosastoa. Sama lafka teki myös 330-mallista pikkisen nätimmän version.

Mikä on mittakaava? Mistä tuollaisen saa? Socatecin sivuilla oli vain Air Francen pienoismalleja.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

voit ostaa suoraan liikkeestä, jos niitä on hyllyssä. Epäilen kyllä kovasti että A380 decaaleita olisi hyllyssä, ei ole silmiini osunut kun olen ko. liikkeessä asioinut ( tosin en kyllä ole ihan vähään aikaan käynyt ). Jos sillä ei ole liikkeessä ko.decaaleja niin MR.Kuivalanen kyllä sinulle sellaiset tilaa. Kannattaa varmaan soittaa ja kysäistä ensiksi decaaleista ettei tule hukkareissua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

voit ostaa suoraan liikkeestä, jos niitä on hyllyssä. Epäilen kyllä kovasti että A380 decaaleita olisi hyllyssä, ei ole silmiini osunut kun olen ko. liikkeessä asioinut ( tosin en kyllä ole ihan vähään aikaan käynyt ). Jos sillä ei ole liikkeessä ko.decaaleja niin MR.Kuivalanen kyllä sinulle sellaiset tilaa. Kannattaa varmaan soittaa ja kysäistä ensiksi decaaleista ettei tule hukkareissua.

Tehdään näin ;D Kiitos !

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tehdään näin ;D Kiitos !

Tosiaan pahoittelut, unohtunut vastata.. :) Mutta vaikka tuolla Kuivalaisen putiikissa vierailisi muutenkin, ei sitä oikein voi hukkareissuksi sanoa, se on vielä Joulukuussa päivittäin auki (-sunnuntai). Paljon rahaa vain mukaan.. :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tosiaan pahoittelut, unohtunut vastata.. :) Mutta vaikka tuolla Kuivalaisen putiikissa vierailisi muutenkin, ei sitä oikein voi hukkareissuksi sanoa, se on vielä Joulukuussa päivittäin auki (-sunnuntai). Paljon rahaa vain mukaan.. :-[

Joo.. Paljon rahaa  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kenenkäs valmistama peli se tämä on ja miltä ajalta??

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään