Jani Salo

The Virallinen pienoismalli keskustelu -thread

1 709 viestiä aiheessa

Tällaisen paketin kannoin kotiin perjantaina

[ attachment removed / expired ]

Pyykkipoika, ja samassa mittakaavassa (1:144) oleva B757:n runko ovat mukana kuvassa mittatikkuina.

Pitää saada muutama muu projekti alta pois ennen kuin voi iskeä kiinni tähän...

Juha.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko tuo Ruslan joku Revelin uutuus? Jos tuohon törmää kaupassa niin sehän pitää hommata A380:n kaveriksi möhköfanttiosastolle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko tuo Ruslan joku Revelin uutuus? Jos tuohon törmää kaupassa niin sehän pitää hommata A380:n kaveriksi möhköfanttiosastolle.

Jep, uutta Revelliä. Maahantuoja taisi saada mallit maahan viime viikolla. On mahottoman nätti malli... :P

Juha.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, samalta sarjalta vaikuttaa. Ja hintakin on n. viisi euroa edullisempi kuin Suomessa (mitä postikulut sitten tekee?)

Juha.

10€ / lähetys eurooppaan...

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nuo on kaikki Dragonin malleja. Onko kellään kokemusta millaista laatua Herpan 1:400 koneet ovat? Voisi vielä ostaa muutaman lentoyhtiöväreissä olevan koneen tuohon seuraksi Luchtvaart Hobby Shopista...

Itse on tullut myös hommattua pääasiassa Dragonin 1:400 malleja. Ovat minusta suhteellisen hyvännäköisiä ja ei huomattavia muotovirheitä. Herpan malleista ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta mitä olen kuvia katsellut, niin heillä näyttäisi olevan jonkin verran ongelmia koneen muotojen mallinnuksessa, eritoten 1:500 mittakaavassa. Pitäisi päästä näkemään käytännössä... Dragonin malleissa on omasta mielestäni plussaa myös se, että mukana tulee jalusta.

Itse tapaan ennen mallin hankintaa etsiä kuvia/arvosteluja kyseisestä mallista ostopäätöksen tueksi. Kannattaa tutkia mm. seuraavia sivustoja:

http://www.400scalehangar.net/forum/portal.php

http://www.modelhangar.com/forum/index.php

http://www.wings900.com/vb/index.php

Myös google osaa joskus auttaa, löytämällä esim. yksittäisten harrastajien kokoelmaesittelyjä. Jos sitten haluaa tietoja nimenomaan jostain tietystä mallista, kannattaa käyttää mallin tuotekoodia hakusanana.

Viimeisin lisäys omaan kokoelmaan on Phoenixin valmistama 777-200 malli, myöskin varsin hyvälaatuinen.

[ attachment removed ]

-Esa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näyttää samalta, mutta tuotenro on mun rasiassa eri. Omassa laatikossa lukee 55494-03, mutta sitä ei näytä löytyvän em. shopista. En sitten tiiä, josko tää mun malli on jotain omaa erää vain Airbusin omaan myyntiin.

Ja Esalle kiitokset linkeistä!

-m

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tälläiset lähtee jouluksi tilaukseen:

Hogan 1:200 Air France Caravelle

[ attachment removed ]

Hogan 1:200 Air France Concorde

[ attachment removed ]

Hintaa tulee yhteensä postikuluineen noin 130€  :o  :P

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

JIIIHAAAA!!! Lopultakin Ruslanin omistaja!

[ attachment removed ]

Siirtokuva-arkki, kokoa 51x22 cm! :o

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jani, saisitko kuvaa kaikista sinun koneistasi?

Jos tarkoitat minua, niin tämän threadin sivulla 13 (puolessavälissä) on linkit kuviin joissa on kaikki omistamani pöytämallit.

JIIIHAAAA!!! Lopultakin Ruslanin omistaja!

Ostitko LHShopista vai mistä ? Paljon maksoit ? Voisihan sitä tuollaisen myöskin tilata. Olisi homaa jouluksi  ;D

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka!

Kävin tänään Vantaalla,ilmailumuseossa ja siellä oli tuo Ruslanin pienoismalli.Ilmoitanpahan vaan kun en itse sitä ole aikeissa hankkia.

Sinne vaan kaikki Ruslania huomenna aamulla jahtaamaan! ;)

Ilmoitelkaa sitten kuka sen onnellinen omistaja on...

Hintaa en katsonut,mutta se ei kai pienoismallifriikeille ole ratkaiseva tekijä?

T.Jukka :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaivelin vintin kätköistä esiin Schabak:n metallisia pienoismalleja, ilmeisesti 1/600. Faija toi noita työreissuiltaan joskus kymmenen-parikymmentä vuotta sitten (fiksu veto), ja onneksi ne on tullut säästettyä. Harmi että suurin osa on jumboja, tuota sarjaa on aika paljon erilaista ollut vuosien saatossa. Makrokuvaus ei tee hyvää näille mutta koittakaa kestää :)

TAP A310 ja AF A320

[ attachment removed ]

Concorde...parhaimman näköinen tästä kasasta!

[ attachment removed ]

Ei ihan kuulu joukkoon, mutta..matchboxin tekele :)

[ attachment removed ]

BCal B741/2

[ attachment removed ]

NWA:n wanhat värit

[ attachment removed ]

KLM:n B742SUD, vielä jopa rekisterin saaneena. (ja aika kulahtaneena)

[ attachment removed ]

Alitalia, aika kärsineenä sekin

[ attachment removed ]

Qantas B743, näitä löytyy 2kpl (toinen taisi olla pikkuveljelle..)

[ attachment removed ]

AF:n jumbo, jopa puhtaampi kuin luonnossa.

[ attachment removed ]

Ryhmäkuva vielä..taustalla Ju52 D-AQUI (ohjaamomuovi puuttuu)

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaivelin vintin kätköistä esiin Schabak:n metallisia pienoismalleja, ilmeisesti 1/600. Faija toi noita työreissuiltaan joskus kymmenen-parikymmentä vuotta sitten (fiksu veto), ja onneksi ne on tullut säästettyä. Harmi että suurin osa on jumboja, tuota sarjaa on aika paljon erilaista ollut vuosien saatossa. Makrokuvaus ei tee hyvää näille mutta koittakaa kestää :)

No jopas sattui, itselläkin on muovipussillinen juuri näitä Schabakin malleja. Mikä hauskinta, Qantasin jumboja on kaksi, toinen pikkuveljelle :laugh:. Onhan nuo renkaat aika isoja ja muutenkin viimeistely on

välillä mitä sattuu. Toisaalta, voi verrata juuri noihin Matchboxin malleihin...  Luulen että koneita on yhteensä lähellä viisikymmentä, osa aika huonossa kunnossa :-\ johtuen juuri maalien surkeasta materiaalista. Mutta kyllä oli jännää nappulana päästä Helsinkiin ja Aviation Shoppiin ostoksille, noita kun ei tavallisesta suomalaisesta lelukaupasta löytynyt. Joskus 9-vuotiaana löysin Miamista lelukaupasta TWA:n ja Pan Amin juhlapaketit (4konetta/paketti), voi sitä onnea kun sai vaihtaa juuri nuo em. Matchboxit

oikean näköisiin koneisiin. Toisaalta harmittaa kun ei tullut pidettyä hieman paremmin ja varsinkin

muovipussiin säilöminen ei hyvää maalauksille tehnyt :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eilen sain hankittua tällaiset. Nyt on tuosta toisesta tyypistä itselläni 2 rakennussarjaa, toinen 1:72 ja toinen 1:1. Tuon kotikerhon vanhan Vasaman kun vielä saisi ostettua. Olin näistä lievästi innoissani, saattaapa täällä olla joku muukin joka ymmärtää näiden päälle.

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään