Jani Salo

The Virallinen pienoismalli keskustelu -thread

1 709 viestiä aiheessa

moi

Tuli tänään shoppailtua itselle joululahjat etukäteen Hollantilaisesta Luchtvaart Hobby Shopista http://www.lhshop.nl/lhshop.asp

• Airbus A340-600 (Virgin Atlantic)
  • MD11 (KLM)
  • Boeing 767-300 (American Airlines)
  • Boeing 737-800 (Ryanair)

1:200 kokoisina snap-on malleina tietenkin.

[ Attachment removed / expired ]

Hintaa noille kertyi 86€ postikuluineen :P

Itselläni on jo kokoelmissa:

Finnair A321 1:200

Finnair OC B757 1:200

South African Airways B737-200 1:200

British Airways (landor) B747-400 1:250

Northwest Airlines B747-400 1:250

Air Transat A330-300 1:200

Singapore Airlines A340-300 1:200

Air France B777-200 1:200

FinnComm ERJ-145 1:100

British Airways Concorde (landor) 1:200

Onkos täällä muita jotka keräävät noita snap-on lentokoneita tai vastaavia ?? Niihin tulee himo vaikka näin vanhanakin. Onhan nuo kivoja työpöydällä ja hyllyllä :)

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös muka FinnComm malli ole 1:200, siis ainakin se joka on/oli finncommin sivuillakin?

Mieli teksisi ostaa joku malli kyllä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huokaus. Tässä toisenlainen kuvasarja opiksi ja varoitukseksi. Näkymät siitä kirjahyllystä, jonka näen aina kun käännän tätä työtuoliani 180 astetta. Ollut samanlainen viimeiset puoli vuotta.

Motoksi sopisi "Ahneella on p..."

Työnkulkuhan on järjesttävä huolellisesti, joten tässä on aloituspaikka.

Kokoonpanossa käytyään ne siirretään tänne.

Isommille pitää varata enemmän tilaa. C-130 (Airfix) pohjamaalattuna.

Joskus joku aina valmistuukin. Silloin ne siirretään johonkin näistä pahvilaatikoista - tosin ne ovat niin täynnä, että osa on pitänyt viedä vintille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noita valmiiksi rakennettuja malleja itselläni on vain Leisure UK:n B737, mutta itse rakennettuja on sitten useampikin. Tällä hetkellä tekisi mieli ostaa tällainen, mutta hinta kuivalaisella 135e panee harkitsemaan muutamaan kertaan.

Ajattelin tilata Finnairin MD11 koneen pienoismallin, mutta onko tämä-->http://www.lhshop.nl/product.asp?OrderID=80222144911292004112033&ProductID=44-MD11-1 itse koottava malli?

Yhden pienoismallin omistan, Finnair B757-200 vanhoissa väreissä.

Tuo tuote on MD-11 Finnairin pelkät siirtokuvat 1:144 mallille, eli tuo on vaan se "tarra-arkki", josta kuvat siirretään malliin. Tarvitset lisäksi siis myös MD-11 mallin tuossa 1:144 mittakaavassa.

Itselläni ei ole tietoa yhdestäkään 1:144 MD-11 pienoismallista, joten jos sellainen jostain löytyy niin ilmoitelkaa ihmeessä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös muka FinnComm malli ole 1:200, siis ainakin se joka on/oli finncommin sivuillakin?

Mieli teksisi ostaa joku malli kyllä.

On se 1:100 malli. 1:200 olisi niin perkuleen pieni.... Tuossa se nököttää printterin päällä ja on about 25cm pitkä.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On se 1:100 malli. 1:200 olisi niin perkuleen pieni.... Tuossa se nököttää printterin päällä ja on about 25cm pitkä.

Jani

Juu en todellakaan tiedä, mistä olen saanut päähän, että olisi 1:200...

Kun tuollakin threadissa, missä oli puhetta tuosta Emppu mallista, puhuin 1:100:sta, ja muuta noista malleista. Pitäis varmaan olla päivässä enemmän ulkona, ettei puhuisi sellaisia, mitä tulee ihmeteltyä jälkikäteen. :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On muuten tuolla Virginin A340-600:lla kokoa

Length 37.63cm Wingspan 31.73cm :D :D :D

Mihinkähän sen saa mahtumaan ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitas Jani noi kaikki sun valmis mallit johonkin pöydälle, ja ota niistä kuva, ja lähetä sitten tänne se kuva...niin näkee, vähän minkä näköinen kokoelma sulla oikein on...(vaikka laitoitkin jo tuon listan).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koottavia on:

-Swiss A320

-KLM B767

-Air France Concorde

-British Airways Concorde

-Austrian Airlines A321

-2 Lufthansan A321

-JAL B747

-Hapag Lloyd B737

-Finnair A320

-SkyService Learjet 35A

-Swissair Fokker 100

-British Airways B737

on noita muitakin, nyt ei vaan löydy >:(

Valmiita malleja:

-MyTravel A321

-Britannia B767 oc

-Finnair B757 oc

-KLM 747 oc

-Aeroflot B737

-Northwest B747

-SAS A321

-Cathay Pacific B777

Sitten noita pieniä rautaisia:

-Finnair MD-11

-2 Finnairin MD-80

-2 SAS:n MD-80

-JAL B767

-Iberia DC-10

-Air France A340

-Air France B772

-Singapore Airlines B773

-Saudi Arabian B772

-Lufthansa B747

-Thai B747

-Swissair A320

-Cathay Pacific A330

-Emirates A310

-KLM B747

-United Airlines B747

-Iberia MD-80 (87)

On noitakin vielä varmaan lisää... :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koottavia on:

-Swiss A320

-KLM B767

-Air France Concorde

-British Airways Concorde

-Austrian Airlines A321

-2 Lufthansan A321

-JAL B747

-Hapag Lloyd B737

-Finnair A320

-SkyService Learjet 35A

-Swissair Fokker 100

-British Airways B737

on noita muitakin, nyt ei vaan löydy >:(

Valmiita malleja:

-MyTravel A321

-Britannia B767 oc

-Finnair B757 oc

-KLM 747 oc

-Aeroflot B737

-Northwest B747

-SAS A321

-Cathay Pacific B777

Sitten noita pieniä rautaisia:

-Finnair MD-11

-2 Finnairin MD-80

-2 SAS:n MD-80

-JAL B767

-Iberia DC-10

-Air France A340

-Air France B772

-Singapore Airlines B773

-Saudi Arabian B772

-Lufthansa B747

-Thai B747

-Swissair A320

-Cathay Pacific A330

-Emirates A310

-KLM B747

-United Airlines B747

-Iberia MD-80 (87)

On noitakin vielä varmaan lisää... :P

Laita toki kuvia jos löytyy/jaksat ottaa :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laita toki kuvia jos löytyy/jaksat ottaa :)

A. Ei ole vielä digikameraa, muuta kuin kännykässä..

B. En oikein usko, että jaksaisin kaivaa noita kaikkia esille..

Onhan niitä kerääntynyt jonnin verran.. Aina olen ostanut lentokentiltä mukaan muutaman. Niin, ja lennoilta tietty! :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitas Jani noi kaikki sun valmis mallit johonkin pöydälle, ja ota niistä kuva, ja lähetä sitten tänne se kuva...niin näkee, vähän minkä näköinen kokoelma sulla oikein on...(vaikka laitoitkin jo tuon listan).

Täytyypi napsia kuvat sitten kun saan nuo uudet mallit vanhojen kaveriksi. Laitoin nuo wanhat jo tuohon pöydälle odottelemaan. Tosin tila alkaa pöydältä uhkaavasti loppumaan ;D

Seuraavaksi hankintalistalla on 1:200 B717, B727 ja B747 Se minkä väreissä nuo sitten tulevat olemaan riippuu ihan hinnasta ;D

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nuo Juhan mallit ovat kyllä kerrassaan verrattomia. Eikös niitä palkintojakin ole tullut?

Juha, nolo sanoa mutta mä hävitin sen linkin jonka kerran annoit sivullesi, jossa näitä kuvia on enemmän - laittaisitko taas niin mä pistän sen kirjanmerkkeihini?

--- Jorma

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näkymät siitä kirjahyllystä, jonka näen aina kun käännän tätä työtuoliani 180 astetta.

Tuli vilkaistua, mitä kirjoja hyllyssä on...Yksi pisti silmään: Elektrofoto OY:n kataloogi.

Sieltä ostettiin 1963 osat ensimmäiseen ULA-vastaanottimeeni, jonka minulle teki alumiinipellin leikkauksesta ja väännöstä alkaen luokkakaverini, sittemmin DI P.Aro.

Putkina muistaakseni 1 x ECC83 ja 1 x EL84. Sillä kuultiin YLE:n uutinen JFK:n murhasta Dallasissa 1963 ja sitä seurannut surumusiikki.

Kyseiset putket ovat muuten edelleen kova sana kitaravahvistimissa, VOXin AC-30:stä alkaen. Joissain hommissa putket vaan toimivat paremmin, edelleen, kaikesta muusta kehityksestä huolimatta.

Pienoismalleja Revell/Airfix oli aikoinaan kolmisenkymmentä. Harvinaisin silti jostain kevytmetalliseoksesta tehty Swissair-tuhkakuppi, jossa rungon yläpäässä kuulalaakerin avulla mihin tahansa asentoon käännettävä Swissair DC-8. Vuosimalli 1970. Lahja Swissairin pääkonttorin henkilökuntaosastolta Klotenista. Rungon pituus noin 15 cm, mittakaava ei nyt juuri hallussa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli vilkaistua, mitä kirjoja hyllyssä on...Yksi pisti silmään: Elektrofoto OY:n kataloogi.

.../snip

Heh, en mä ole mikään hamsteri. Noissa luetteloissa on aina jokin pieni jippo, minkä takia niitä muka pitää säilyttää - joku kiva kaavio tms. Eihän tuota ole tietenkään avattu ainakaan kymmeneen vuoteen. Tavarat on vaan vielä vähän levällään kun muutin ihan hiljattain, olsikohan siitä edes kahtakaan vuotta?

Harmi että Elektrofoto muutti pois//edit - lopetti - sehän taisi olla siinä Piikkipuiston kulmalla.

Putkia mullakin on muutama jemmassa ja varjelen niitä kuin silmäterääni. Itse asiassa niitä kyllä löytää ostettavaksikin yllättävän hyvin, kun viitsii penkoa riittävästi nettiä ja muita lähteitä. Mulla on ollut hämäränä ajatuksena tehdä joskus stereoihini oikein kunnon putkivahvistin, sillä minä kyllä tykkään lämpimästä putkisaundista, sanoivat puristit mitä hyvänsä. Sopii niin John Coltranelle kuin RSO:lle.

--- Jorma

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kävin välillä sodanvastaisten laulujen saitilla verestämässä vanhoja muistojani. Mutta asiaan: Juu, Elektrofoto lopetti ja sijaitsi myös minun muistaakseni siinä ruttopuiston nurkalla.

Mitä putkipäätteisiin tulee, niin olin joskus katselemassa jossain pirun high end-hifi-messuilla ja että oli kallista. Kullattua piuhaa joka väliin ja levysoittimia, siis vinyylisoittimia, joiden "virityksen" käyttökuntoon osasi muka vain pari hemmoa koko Suomen alueella. Pikkuserkkuni oli hifihullu ja sanoi kerran mummonmarkka-aikoina, että hänellä on sadan tuhannen markan stereot. Itse olin pärjännyt hyvin suoravetosoittimen kanssa 3 tuhannella markalla, tosin kaiuttimet nyt eivät ollet parasta mahdollista studiomonitorilaatua Karjalasta vaan jotkut pienet B&W:t, ja kerran Tannoyt jotka sain yhdeltä hullulta halvalla.

Mutta juu, asiaan, siis ne kalleimmat päätevahvistimethan olivat tietenkin PUTKIpäätteitä siellä high end hifissäkin ja hinta todella huikea.

Putkia toki löytyy vieläkin, kun putkivahvistimia omistavat muusikot tarvitsevat EL84:ää, oliko niitä Voxin AC-30:ssä nyt 4 kpl push-pull kytkennässä? ja sitten isompia EL34:sia Marshallin, Sound Cityn, Orangen, Ampegin ja muiden 100W+ nuppien pääteputkiksi. Löytyy virolaisia, venäläisiä, vanhaa kunnon Telefunkenia ja RCA:n ja muiden jenkkitehtaiden Fenderille tekemiä ihan vaihtokelpoisia putkia. Siis kovaa soittavat muusikot ja muut putkifanaatikot pitävät putkitehtaita pystyssä. Yksi outlet mistä niitä löytyy on esim. Kitarapaja ja muut musiikkiliikkeet. Ja google auttaa varmasti.

Mm. sielun veli Jukka Orma on vannoutunut putkifanaatikko. Mikään missä on yksikin transistori tms romu ei kelpaa. Ja maailmalla kovasti haluttua tavaraa olisivat Neumannin putkivahvisteiset laulumikrofonit, esim U87, jos niitä jostain löytyisi. Niistä saisi tukuittain dollareita. Valitettavasti YLE huutokauppasi ne pois jo kauan aikaa sitten ja niitä säilyi vain harvoille, mm. Hasse Wallille ja Finnvoxiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

.../snip.../

Mitä putkipäätteisiin tulee, niin olin joskus katselemassa jossain pirun high end-hifi-messuilla ja että oli kallista. /snip

Kyllä mulla meni aikoinaan maku koko high-end hommaan kun noilla messuilla totesi, että ilman vähintään 1500 mummoa maksavia välijohtoja ei kuulunut edes höyhensarjaan. Mutta markkinat ne on jotka rulaa ja mielikuvat ja uskomukset luovat ne markkinat.

Kitaravahvarit on mulle ihan hepreaa. Muutenkin olen täysin jämähtänyt Charlie Parkerista Milestonesiin ulottuvalle ajalle - eli mun mielestäni sähköt ei jatsiin kuulu...

--- Jorma

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

moi

Onkos noita muita http://www.lhshop.nl/lhshop.asp tyylisiä kauppoja euroopasta ? Lähinnä ajattelin sen takia että jos tilaa jenkkilästä niin ei tarvitsisi maksaa tulleja.

Tuo lhshop kun on mielestäni aika kallis verrattuna mitä noita pienoismalleja saa jenkkilästä tyyliin 15$ 1/200 malli ja vastaava lhshopissa 30€ :P

http://www.flightminiatures.com/models.html täältä ajattelin seuraavaksi tilata mutta kun siihen tulisi sitten ne tullit mukaan.

tälläiset ajattelin seuraavaksi tilata 1:200 kokoluokassa. Nuo kun puuttuvat kokoelmasta.

Hintaa noille tulee postituskuluineen $99.80 :D

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään