Jani Salo

The Virallinen pienoismalli keskustelu -thread

1 709 viestiä aiheessa

Noita olen nähnyt vain 1:100 koossa, mutta tuo näyttää selvästi pienemmältä. Onko kenties 1:200? Jostain ulkomailta ostettu?

Itselläni on tuo sama OH-LBR ja se on kokoa 1:200. Joskus aikoinaan sen kanarianmatkalta vanhemmat toi tuliasiksi.

Ei taida olla enään myynnissä  :(

Harmi kun Finnairilta ei ole tullut A319, A320 ja 757:a myyntiin. Myös MD-83 1:200:a olis kiva Finnairin väreissä.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tällainen B757 OH-LBR tuli hankittua

-Tuomas

Huuto.netistä, arvaan ma?

Tuota tuli itsekin kuolattua pari päivää sitten mutta kun hinta nousi yli kahdenkympin niin en sitten jaksanut vaivautua edes huutamaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko kenties 1:200? Jostain ulkomailta ostettu?

Juu, on 1:200 ja ihan on kotimaasta :)

Huuto.netistä, arvaan ma?

Tuota tuli itsekin kuolattua pari päivää sitten mutta kun hinta nousi yli kahdenkympin niin en sitten jaksanut vaivautua edes huutamaan.

Pitää paikkaansa, onneksi hinta ei noussut aivan älyttömyyksiin. Eihän tuo nytkään toki halpa ollut, mutta tulipahan ostettua.. Hinta nousi viime hetkillä monta euroa..  ???

Myös MD-83 1:200:a olis kiva Finnairin väreissä.

Tollanen olis kyllä tosi makee..

-Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä olisi muutama meikäläisen.

[ attachment removed / expired ]

Yöllä tuli tämä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni on tuo sama OH-LBR ja se on kokoa 1:200. Joskus aikoinaan sen kanarianmatkalta vanhemmat toi tuliasiksi.

Ei taida olla enään myynnissä  :(

Harmi kun Finnairilta ei ole tullut A319, A320 ja 757:a myyntiin. Myös MD-83 1:200:a olis kiva Finnairin väreissä.

Jani

No multa saa 20 eurolla ton 1:200 OH-LBR:n. Ostettu 2002 Rhodoksen reissulta tietysti  757:sta  ;).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Omasta pienestä kokoelmasta löytyy tälläinen yksilö

Ostettu kauan sitten Tampereen Sokokselta. Sen verran muistan, että toisena vaihtoehtona olisi ollu Martinairin samanlainen Boeing 747-200, mutta jotenkin tykästyin kauniisiin väreihin  ;D ja päätin ostaa tämän. Sikäli harvinainen kone/maalusyhdistelmä, ettei esim Airliners.netistä löydy kuin kaksi kuvaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkos muuten Aerolla ollenkaan pienoismallia tai saako niiden lennoilta ostettua esim. Finnairin malleja (eikö niillä ole jotain tekemistä toistensa kanssa  ;D) Tutut lähössä viroon kai atraimella ja olisi kiva saada tuliaisia :)

Taitaa kuitenkin olla niin ettei sieltä löydy mitään?

Ps. Janilla olisi nyt aika kyllä ottaa pölyrätti käyttöön :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tulossa Finnairin 757.

Mistä olet hankkinut? En ole edes b757 nähnyt koottavan pienoismallina, saatika vielä Finnairin väreillä! Mäkin haluun! ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei Joni!

Kannattaa kokeilla rajata teipillä noita pitkiä suoria; tulee todella terävää jälkeä. Kapea maalarinteippi on oikein hyvää tarkoitukseen. Itse olen jättänyt myös pitkät ikkunatarrat käyttämättä ja maalannut kuviot teipin avulla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei Joni!

Kannattaa kokeilla rajata teipillä noita pitkiä suoria; tulee todella terävää jälkeä. Kapea maalarinteippi on oikein hyvää tarkoitukseen. Itse olen jättänyt myös pitkät ikkunatarrat käyttämättä ja maalannut kuviot teipin avulla.

Konehan on vielä ihan kesken.Maalasin siipin vaan ihan pohjaksi vähän väriä.Esim alla

oleva 80:nen on itse tehty.

Tässä olisi muutama meikäläisen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Konehan on vielä ihan kesken.Maalasin siipin vaan ihan pohjaksi vähän väriä.Esim alla

oleva 80:nen on itse tehty.

:D Okei, tuli hätiköityä. Hienolta muuten näyttää tuo sun pitkäsääri.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vielä kun tulis ne tarrat niin avot.

Vielä on vähän hieno säätöä jäljellä.(Huom:osia ei ole vielä liimattu)

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvältä näyttää Joni tuo koneesi. Minkä valmistajan malli tuo muuten on?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

TERE KAIKKI!

No niin.Viikonloppuna alan painiskelemaan pienoismalliprojektieni parissa pitkästä aikaa...

...MUUUTTTA.

Paria vinkkiä kaipaisin...eli minkälaisiin muutostöihin kannattaa revellin mallien kanssa.

Kysymyksessä 1:72 Hawk ja tod.näk teen sen Suomen ilmavoimien väreihin...Kuvia tietysti tuohon saa netistä...

Mutta tuo isompi projekti Revellin British Airwaysin 744  1:144,minkähänlaisia muutoksia vai onko Revelli suht tarkka malli kyseisestä yksilöstä...

Kiitoksia vaan!

-Jukka :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

TERE KAIKKI!

No niin.Viikonloppuna alan painiskelemaan pienoismalliprojektieni parissa pitkästä aikaa...

...MUUUTTTA.

Paria vinkkiä kaipaisin...eli minkälaisiin muutostöihin kannattaa revellin mallien kanssa.

Kysymyksessä 1:72 Hawk ja tod.näk teen sen Suomen ilmavoimien väreihin...Kuvia tietysti tuohon saa netistä...

Enpä muista olenko Revellin mallia nähnyt, kun itselläni ovat Fujimin, Matchboxin, Italerin sekä Airfixin mallit. Yleisesti näissä on ollut pielessä jakkaroitten yläpää. Sekä pritti-, että suomikoneissa taitaa olla M-B Mk.10:t, mutta prittikoneissa on se yläosa sellainen darthvader-tyyppinen leveä malli, suomalaisissa se on karun suora. Lisäksi suomalaisssa koneissa suihkuputken päällä oleva laatikko (muistaakseni jarruvarjon kotelo on erilainen).

Tässä vähän referensseistä tietoutta, mm. kuuluisa valokuvaaja P.Karivaldo on kirjoittanut pari vinkkiä. Sitten vähän keskustelua Airfixin isomman mittakaavan mallista.

Esimerkiksi tässä mallissa ei takarungon virhettä ole korjattu, mutta jakkarat ovat oikeanlaiset.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve kaikki, Olen uusi foorumeilla. Mutta minulla on nämä pienois mallit:

- Air France A320

- Lufthansa MD-11

- Continental MD-11

- Finnair DC-10

- JAL B767

- Thai B747-400

- SAS MD-80

- SAS MD-80.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve kaikki, Olen uusi foorumeilla. Mutta minulla on nämä pienois mallit:

Laitas kuvia jos ehdit! Ja tervetuloa joukkoon :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokoelmaan on liittynyt jälleen muutama malli..

Tässä päivitetty lista:

Finnair ATR72 1:100

Finnair MD82 1:100

Finnair B757 1:100

Finnair DC10 1:200

Finnair MD11 1:200 OC

Finnair MD11 1:200 NC

Finnair MD11 1:200 Joulupukki

Finnair A321 1:200

Finnair B757 1:200

Finnair MD11 1:600 Muumi

Finnair MD11 1:600 Joulupukki (vanha)

Finnair A321 1:600

Delta B777

American Airlines B777

United Airlines B747

Itsetehdyt mallit:

Finnair/Aero DC3 1:72

JAL B767 1:200

Airbus A380 1:144

Odottamassa on edelleen Ryanair:in B737 1:144, lisäksi Finnairin EMB170 1:100 liittyy kokoelmaan muutaman viikon päästä

-Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä mulle kelpaisi tuollainen Spitfire setti. On näemmä tuonne tullut aika läjä Corgin 1:72 sotakoneita. *kuolaa*

Hauska yhteensattuma: lentelin NZ:n etelä-saarella matkalentoja ja piipahdin paikallisen maajussin pitämällä privaattikentällä. Finaalissa näki selvästi kuinka farmari hätyytti lampaat pois kiitoradalta (lue: pellolta). No, kaveri piti jotain paikallista ultralentäjien kerhoa: oli pajat missä ukot rakentelivat koneitaan ja klubihuoneessa kerrottiin tietenkin juttuja 8). Kaverilla oli myös ilmailukauppa -siis käytännössä keskellä ei mitään- ja siellä oli vaikka kuinka paljon näitä Janin mainitsemia Corgin pienoismalleja. Kauppa kuulemma kävi hyvin sillä paikalliset keräilijät (ilmailijat) pistäytyivät aina lähistöllä lennellessään ostamaan yo. herkkuja. Valitettavasti itse en tajunnut yhtään hommata mutta eiköhän tuo korjaannu joulun tienoilla :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli nyt päivitystä pienoismallikokoelmaan, joten ajattelin laittaa kuvat kaikista näkyviin. Valaisu oli heikkoa parissa kohtaa vaikka lamput porotti joka suunnasta ja salama poltti reilusti puhki. Laatu on siispä melkosen heikko noissa ja pienensin mittoja reilusti ettei tartte sitten räveltää.

Eli aviation shopista Herpan 1/200 Finnair Airbus A321 OH-LZC. Tuli melkosen kalliiksi postiennakon takia, 41€ kun puolestaan sain Finnairin viirupyrstön hintaan 50€ kotiinkuljetettuna vaikka koko on 1/100. Jukalta se siis. Mutta itse Airbussiin.

Todistuskappale a:

Todistuskappale b:

Tuossa se Finnairin 757 1/100, Fratelli Cesana

Tässä sitten ilmailunurkkaus  ;D Siellä oli ennen myös Finnairin md-11 oc-postikortti, mutta humpsahti hyllyn seinälevyjen välistä hyllyn TAAKSE. Sinne jäi. Sitten jostain löysin The Captainsin cd:n ja heitin ihan huumorimielessä sen tuonne. Pikkupoikana saatu hieno Finnairin bussi löytyy myös vasemmasta reunasta. Kuski istuu kiinalaisittain vasemmalla puolella.

Siis Finnmatkojen B757, Finnair cargon huoltoa kaipaava 737-200 ja Finnairin A321.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään