Jani Salo

The Virallinen pienoismalli keskustelu -thread

1 709 viestiä aiheessa

Morjes!

Hyvä, että sai nähdä noita mittojakin. Minusta tuntuu vaan niin perin kusetukselta kun kerrotaan vaan mittakaava, en minä ainakaan osaa hahmottaa sen kokoa (enkä usko että moni muukaan...?). Saisivat laittaa ihan sentit mukaan niin olisi helpompi mallien kokoa hahmotella.

// Aleksi

Vähän sama se minulla on. Olisi hyvä tietää mittasuhde SEKÄ mitat senttimetreinä kun myyvät noita. Oon jo oppinut että 1/100 on melko isoa ja 1/500 on melko pientä. Silti saa aina alkaa miettimään, että miten tuosta mittakaavasta saikaan senttimetrejä. Sehän on thutaalisen yksinkertaista lähteä ensin esim. Airliners.nettiin kattomaan koneen oikeita mittoja ja sitten jakamaan niitä 100 jne. Eihän siinä tartteta kuin laskin ja nettiyhteys ja vielä viivotin lopuksi antamaan konkreettista näyttöä!  >:(

Joo, olishan toi nyt pitänyt tulla mieleen

Itse joudun joka kerta miettimään uudestaan tuon, ihan turhaa päänvaivaa. Olisi muuten tainnut tuolla aviationmegastoresta halvemmalla tuo herpan A321. Noh, eipä se mitään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä voisin myydä 1:72 (87cm) Concorden mallin pois. Malli on vielä osissa, mutta suurimmat valkoisiksi maalattavat on jo maalattu maaliruiskulla valkoisiksi. Jos jotakin kiinnostaa, ottakoot minuun yhteyttä vaikka yksityisviestin merkeissä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Massiivinen kokoelmani täydentyi parilla uudella pienoismallilla. Kymppi uhkaa jäädä jalkoihin... :)

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oma kokoelma kuulostaa tältä:

Md-11                  Finnair

Embraer 170      Finnair

Boeing 737-500  Lufthansa

Boeing 777-200  Singapore airlines

Airbus 321          My travel

Airbus 318          Air France

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

tässä nyt muutamat matkanvarrelta mukaan tullut

Herpa 1:500

Finnair

A320 OH-LXB

MD-11 OH-LGA

Schabak

Lufthansa 1:?

JU-52

Lufthansa 1:600

B737-300

A310

DC 10

B747

TWA

B 727

B 767

L 1011

B 747

Sabena Old livery

? (mallinro 905) 1:? (vaikuttaa pienemmältä kuin muut)

B747

Sabena + SN Brussels

Avro RJ85

A 319

A 340

B747

Sterling (se alkuperäinen Sterling)

B 747

Kuvat vähän heikkoja

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Tuossa hyllynpäällä olis Pari kopteriakin:

Agusta 109 ja Bell 412 1:48

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Multa löytyy:

Lufthansan Boeing 747-400 ns. matkatoimisto malli, Tämän sain Porin Lentokentältä silloin kun Air Botnia lopetti, halusivat lahjoittaa minulle SAS:n toimistosta.  :) +pienoismallin lisäksi vielä sain SAS:n logolla varustetun viirin jalkoineen päivineen.

Finnair MD-11 OH-LGE

Lidlistä ostettu United Airlinesin B747

Finncomm Embraer 145

Sitten todella vanha metallinen SAS:n DC-8, Siinä lukee Scandinavian Airlines System ja "Dan Viking" kone on nimeltään. -60 luvulta peräisin joltain pappani ulkomaanreissulta.

Schabakin metallikoneita on aika monta: Finnair DC-9, Lufthansa Junkers 52 D-AQUI, Boeing 777-300 vanhoissa Boeingin tehdas väreissä, British Airwaysin B747 vanhoissa väreissä, Condorin B757-300.

Näiden lisäksi on vielä jotain itse tehtyä Revellin ja muiden matkustajakoneita.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro! Itselläni löytyy seuraavat.

- Finncomm airlines EMB-145 1:100

- Boeing 777-200 dreamliner 1:200

- A320 Condor 1:144

- Ryanair 737-800 1:144

- A321 Finnair 1:600

- Boeing 737-400 JAL-express 1:200

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitäs EFHK:lla on nyt myynnissä. Menossa viikonpäästä, tietää varata rahaa mukaan.

Finnairin taxfree-myymälässä maanantaina MD-11 ja Embraer 170, hinta tällä hetkellä 12 euroa, eli eurolla on hinta tippunut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsellä olisi  vielä myynnissä yksi  Finnair MD-11 avaamaton pakkaus, 12 e, nouto EFHK area, jos kiinnostaa!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Finnairin taxfree-myymälässä maanantaina MD-11 ja Embraer 170, hinta tällä hetkellä 12 euroa, eli eurolla on hinta tippunut.

Kyllä minun Emppu laatikossa lukee 13€  ???

Juha.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä minun Emppu laatikossa lukee 13€  ???

Juha.

Sinähän ostit sen Empun, minä puolestaan läskimädärin 12 eurolla (joka minulla oli aiemmin vain joulupukkiversiona). Kuvittelin, että molempien mallien hintaa olisi tiputettu, mutta näin sitten ei olekaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Embraer on ainakin ollut 13 e ID-Shopissakin ja MD-11, 12 e meille työläisille, jotka saamme ne sieltä ostaa ilman reissaamista :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niinpä se taisikin olla, että minä ostin maanantaina Empun ja Harri MD:n

Mutta tuohan onkin aivan loogista: vanha kone maksaa vähemmän kuin uusi  :laugh:

Juha.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yleisesti en tiedä, mutta omat Sabenat on Brysselin lentoasemalta ostettuja ja Lufthansat joko koneesta tai Frankfurtista, en jaksa tarkkaan muistaa (Aikaa sen 20 vuotta alkaa kohta olemaan tuosta saksan reissusta) . 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitäs tossa nyt kommentoitaavaa muuta kuin hyvä, että osasit laittaa palat oikeisiin paikkoihin  ::)  ;D .

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuinka isoissa bokseissa tuota MD11 ja Emppua myydään Vantaalla, koska 21 pvä menossa Turusta Vantaalle lentäen, ja Vantaalta suoraan Kööpenhaminaan, joten Vantaalta ajattelin ostaa jonkun pienoismallin koristamaan hyllyäni. Ei nimittäin kauhean isoa lootaa viitsisi perässä raahata. Oliko tuo niin että vain menomatkalla voi ostaa, vai olinko lukevinani väärin?

MD-11:n laatikko noin 32x4x7cm. Ja siitä puheenollen, yksi pukki-M11 olisi avaamattomassa laatikossa kaupan. Mielellään nouto Espoosta.

-m

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, missäs noita myyntiinkään EFHK:lla. Eli jos menen turva&passi tarkastuksen läpi, ja pääsen odotustilaan/kauppakujalle, niin onko pienoismallit myynnissä tuolla, vai vasta tullessa (jos silloin edes Tax Freetä on)?

Finnairin pienoismallit on myynnissä Plus shopissa. Plus pisteitä saa pisteen per euro, kun ostoksen/ostoksen yhteissumma on 15 tai yli. Muistaakseni paikka oli lähellä porttia 28.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis mitäh? Pitääkö nuo mallit ostaa Plus- pisteillä?

Tai sitten se on niin että niistä pienoismalleista saa pluspisteitä kun ne ostaa ?

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Finnairin pienoismallit on myynnissä Plus shopissa. Plus pisteitä saa pisteen per euro, kun ostoksen/ostoksen yhteissumma on 15 tai yli. Muistaakseni paikka oli lähellä porttia 28.

Siis pisteitä saa niitä ei käytetä/menetetä/niillä ei makseta

oliko tämä sit sitä sisälukutaitoa vai lukemisen ymmärtämistä ;)

Saatan olla väärässä, mutta jos tuota pisteiden menetys ketjua olen oikein tulkinnut (niin ja sääntöjä jotka liittyessä tulin lukeneeksi) niin plussa pisteitä voi käyttää vain noihin palkinto lentoihin tai voichereihin joilla saa jotain etuja esim hotelleissa tai autovuokraamoilla. Mutta taas meinataan mennä sen verran harhateille että palataan takaisin pienoismallien pariin

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään