Jani Salo

The Virallinen pienoismalli keskustelu -thread

1 709 viestiä aiheessa

moi

Tuli tänään shoppailtua itselle joululahjat etukäteen Hollantilaisesta Luchtvaart Hobby Shopista http://www.lhshop.nl/lhshop.asp

Onnistuisikohan lainaaminen tänään oikein...

Työhuoneessani on noin sata erilaista pienoismallia alkaen Svarowskin kristallimallista Kar-Airin ATR:n kautta Finskeihin, JAL:iin yms... Mutta yksi on ylitse muiden, joka ei mahdu huoneeseeni: lahjaksi tehtaalta Savannahista Georgiasta saatu Gulfstream V. Pituus reippaan metrin ja painaa... Sijoitettu erääseen hyvään yksityiskotiin (ei siis omaani). Huh.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onnistuisikohan lainaaminen tänään oikein...

Jep, tänään onnistui oikein hyvin ;)

Työhuoneessani on noin sata erilaista pienoismallia alkaen Svarowskin kristallimallista Kar-Airin ATR:n kautta Finskeihin, JAL:iin yms... Mutta yksi on ylitse muiden, joka ei mahdu huoneeseeni: lahjaksi tehtaalta Savannahista Georgiasta saatu Gulfstream V. Pituus reippaan metrin ja painaa...

Nyt vaikuttaa niinkin upealta kokoelmalta pienoismalleja, että olisi ihan hienoa nähdä kuvia harvinaisemmista yksilöistä kuten esimerkiksi juuri tuosta kristallimallista. mahtaisiko tämä Mikko onnistua joskus?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Askel eteenpäin! Tunnistin itseni otsikosta... ...No niin kyllä olen rakentanut pienoismalleja ja rakentaisin vieläkin, jos olisi aikaa, opiskelu kun on ihan kiva tapa kuluttaa vähä vapaa-aika. Tosin it on tuhonnut suurimmasta osasta vähintään potkurin ja radiomaston, monista myös laskutelineet. :'( Ja niitä malleja on ihan kiitettävästi, huomaa aina siivotessa; isoimman mallin siipien kärkiväli n. metri, myös keskeneräisiä on pari. Kai sen voi tunnustaa, olen myös IPMS-Finlandin jäsen, että niin vakavasti niitä olen rakennan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kai olette osallistuneet A380:n "pienois"mallin arvontaan? :)

Kiitti vinkistä! Kannattaa ottaa osaa, sillä osallistuminen on ilmaista, ei tartte ees nettiyhteydestä maksaa(!). Arvonnan ehdoista pätkästyä:

Internet connexion costs may be refunded by AIRBUS to entrants, provided they send a request to Airbus S.A.S., Editorial, Nets & Images Dept., 1, rond point Maurice Bellonte, 31707 Blagnac, France, including a proof, obtained from the Internet access provider, of the date and time of the connexion to the AIRBUS website. Internet connexion costs will then be refunded on the ground of low speed connexion costs (0,15 Euros/min.) for 5 minutes (corresponding to the reasonnable time needed for reading the Terms and Conditions and entering the Prize Draw).

Onhan uskomatonta touhua, nähdä nyt vaivaa todistuksen hankkimiseen ja postittamiseen, jotta saa huimat 75 eurosenttiä takaisin. Tämän taustalla on pakko olla joku hassu paikallinen laki, jossa säädetään arvontojen maksuttomuus osallistujille tai jotain... ::)

-m

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kun avasin tuon Airbus pienoismalli arvonta linkin niin siinä ei ollut missään kohtaa mitä voisi klikata että pääsee osallistumaan :P Ainoastaan oli Close ja For full terms and conditions, click here.

Miten tuohon arvontaan osallistuminen olisi tarkoitus siis toimia ??

Register now for a chance to win one of Airbus’ fabulous prizes

Now is your chance to win an A380!

Enter the Airbus draw and invite your friends to register.

You could be the lucky First prize winner of an exclusive large-scale A380 model in Airbus’ livery, specially created for this occasion.

Or you could receive one of two A380 smaller models in Airbus’ colours to remind you of this exceptional day.

Six other lucky winners will receive a fabulous assortment of Airbus’ exclusive gifts. The package includes trendy office gifts such as a USB key to carry all your important electronic documents in your pocket, a state-of-the-art weather station for your desk and an Airbus coffee mug.

There is also a selection of fun gifts for your friends and family (or yourself) such as an Airbus tee shirt, a cuddly Airbus teddy bear and a special Airbus watch.

All these and more come in a special gift-wrapped pack to give you many months of enjoyment.

For full terms and conditions, click here.

The terms and conditions for this draw are deposited at Me Lopez, huissier de justice, 21 rue du Rempart Saint Etienne, 31000 Toulouse, France

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jani, tässä lainaus sieltä terms and conditions osasta.

Entry to the Prize Draw is possible through AIRBUS website http://www.airbus.com from the 18th of December 2004 to the 18th of January 2005 [12 pm GMT+1]

Menet siis kiltisti pääsivulle ja siinä klikkaat jotain vaihtoehtoa ja sit viel sitä see for yourself nappia, niin pääset oikeaan mestaan.

Jostain syystä mulla ei toiminu vastaaminen, ei Firefoxilla eikä IE:llä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jostain syystä mulla ei toiminu vastaaminen, ei Firefoxilla eikä IE:llä.

Töissä ei Firefoxilla ottanut toimiakseen, mutta IE:llä toimi heittämällä. Kotoa toimi nyt Firefoxillakin. Lienevätkö jotain säätäneet tuolla, että toimisi kaikilla selaimilla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo on sellainen kannusmalli, jossa kristallitaiteilija on hieman ottanut vapauksia. Sellainen yksi on myytävänä Aleksilla Aseman Kellossa. Digikamera lähti lainaksi Thaimaahan, joten kuvaa joutuu hieman odottamaan... :-)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo on sellainen kannusmalli, jossa kristallitaiteilija on hieman ottanut vapauksia. Sellainen yksi on myytävänä Aleksilla Aseman Kellossa. Digikamera lähti lainaksi Thaimaahan, joten kuvaa joutuu hieman odottamaan... :-)

Nyt ei näppää tämä lainailu, kerpele. Vastailin muutaman viestin yläpuolella olevaan kuvapyyntöön... html-kurssille tästä, mars. Vai php3? ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ja tekeillä on Junkers Ju-52/3m Aeron väreihin (tod. näk. tulee OH-ALL Kaleva).

Ostinpa minäkin tuon mallin (Revell 1:48). Siirtokuvat ovat saksalaiset (ilman hakaristiä) tai brittiläiset. Tietääkö joku, saako noita Aeron siirtokuvia jostain valmiina?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ostinpa minäkin tuon mallin (Revell 1:48). Siirtokuvat ovat saksalaiset (ilman hakaristiä) tai brittiläiset. Tietääkö joku, saako noita Aeron siirtokuvia jostain valmiina?

Eipä niitä omien tietojeni mukaan ole, sillä itselläni on sama ongelma. Oikotie onneen voisi olla ostaa kirkas dekaaliarkki tai kaksi (kirkas ja valkoinen), skannata Revellin tai Hellerin 1/72 -sarjasta siirtokuvat , suurentaa ne ja printata itse. Muistaakseni mulla on tuolla kellarissa rakentamaton Revellin noin 700 muun rakentamattoman sarjan seassa. Pitäiskö sulle skannata ne?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä niitä omien tietojeni mukaan ole, sillä itselläni on sama ongelma. Oikotie onneen voisi olla ostaa kirkas dekaaliarkki tai kaksi (kirkas ja valkoinen), skannata Revellin tai Hellerin 1/72 -sarjasta siirtokuvat , suurentaa ne ja printata itse. Muistaakseni mulla on tuolla kellarissa rakentamaton Revellin noin 700 muun rakentamattoman sarjan seassa. Pitäiskö sulle skannata ne?

Kieltämättä nerokas idea ja houkutteleva tarjous... :o

Jollei siitä ole hirveä riesa niin mielellään kiitos jos joskus ehdit. :)

Teen kumminkin nuo F1-mallit ensin valmiiksi. 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

moi

BUMP BUMP

Nyt tuli tilattua Luchtvaart Hobby Shopista tälläiset koneet:

Vietnam Airlines 777-200ER

[ Attachment removed / expired ]

Air Force One

US Airways 767-200

edllisessä tilauksessa tuli American Airlines 777-200ER, British Airways (Scotland) B767-300 ja Emirates A340-500 1:200 kokoluokassa.

Nyt alkaa tosin tilanpuute tulla vastaan :P pitäisi kait tehdä joku hylly tsydeeemi mihin nuo laittaa näytille.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep - friikkejä ollaan, exel taulukon mukaan rakentamattomia malleja 392 ja matkustajakonesiirtokuvia 123 kpl. Rakennettuja sitten seitsemän vuotiaan noin 450 kpl. Ja alla otos mun rakentamattomista malleista.

Ja kaikki on siis rakennettavia muovimalleja, ei valmiita kittejä.

T: Perttu

Rakentamattomat mallit yhdessä kuvassa (kuvan oton jälkeen lisää on hankittu)

Ja lähikuva mitä hyllystä mm. löytyy.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep - friikkejä ollaan, exel taulukon mukaan rakentamattomia malleja 392 ja matkustajakonesiirtokuvia 123 kpl. Rakennettuja sitten seitsemän vuotiaan noin 450 kpl. Ja alla otos mun rakentamattomista malleista.

Ja kaikki on siis rakennettavia muovimalleja, ei valmiita kittejä.

Rakentamattomat mallit yhdessä kuvassa (kuvan oton jälkeen lisää on hankittu)

Huh, mikä kokoelma! Siinä on ensi kesän sateisille ilmoille tekemistä! :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen miettinyt, että miten nuo "tarrat" laitetaan esim. AIRFIXin pienoismalleihin?

Nimim. Tyhmä ja tietämätön

EDIT:Olis varmaan pitänyt kaivaa ohje esiin.. ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Semmoinen tuli mieleen, että myykö Finnair muuten lennoillaan MD-11 pienoismallia? Sellaista ei vielä ole itselläni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Semmoinen tuli mieleen, että myykö Finnair muuten lennoillaan MD-11 pienoismallia? Sellaista ei vielä ole itselläni.

Ainakin viimelennollani (9.10 ja 16.10) oli mahdollisuus ostaa niitä, mutta ne olisi pitänyt tilata sen lehden kautta joka tuli kotiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

-Anttii-Pekka ne "tarrat"ovat siirtokuvia ,leikkaa yksitellen ne varovasti irti ,ja sitten laita lämpimään veteen,esim.teevadille.Siirtokuva irtoaa ja voit laittaa sen paikoilleen pienoismalliin,jos pistät koko siirtokuva-arkin kerralla veteen ne irrottuaan sotkeentuvat toisiinsa.Kun siirtokuva on paikoillaan mallissa kuivaa se esim.Serlapaperin palalla varoen. Pinseteistä on muuten suurta apua!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...//snip...Jep - friikkejä ollaan, exel taulukon mukaan rakentamattomia malleja 392 ja matkustajakonesiirtokuvia 123 kpl. ...//snip

Ja mulla oli huono omatunto, kun oli puoli tusinaa mallia rakentamatta... :D

Tartuin itseäni niskasta ja parin viime viikon aikana olen sentään saanut valmiiksi Piper Cubin (Smer 1/48) ja nätti tulikin. Nyt on saunassa kuivumassa C-130... ihan ok, mutta kyllähän minusta ei taida olla ruiskumaalariksi. Voi rotta, mikä meritaistelu... en ymmärrä.

Tietysti piti sitten käydä eilen Tieto-Nikkarissa, kun pino niin uhkaavasti alkoi vajeta. Yksi heko lähti mukaan.

Kysyin muuten samalla noista siirtokuva-arkeista: siellä tilanne on se, että valkoisia on, mutta kirkkaita tulee ilmeisesti maaliskuun puolella.

--- Ja ihan ilmailuun liittymättä: hyllyssä oli todella mielenkiintoisen näköisiä venäläisiä sarjoja vanhoista vanjan panssareista, luullakseni semmoisista, millä Kollaalla rymisteltiin. Jos joku siis on vaikkapa rakentamassa Talvisota-dioraamaa, niin nyt olisi harvinaislaatuinen tilaisuus. Itse en ainakaan ole noita ennen nähnyt.

--- Jorma

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämmöisiä löytyy..

Minkähän koneen mukana nämä ovat tulleet? Muistaakseni DC-10, MD-11 tai A300. Konetta ei löytynyt enää, mutta nämä oli jäljellä.

Tämäkin parhaat päivänsä nähnyt

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämmöisiä löytyy..

Minkähän koneen mukana nämä ovat tulleet? Muistaakseni DC-10, MD-11 tai A300. Konetta ei löytynyt enää, mutta nämä oli jäljellä.

Minulla ainakin tuli vanhemmilta vuonna 1990 tuliaisiksi saaman DC-10 mukana tuollaista tilpehööriä. Konekin on tallessa!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään