Jani Salo

The Virallinen pienoismalli keskustelu -thread

1 709 viestiä aiheessa

Hei kaikille pienoismallien asiaintuntijoille!

Osaisiko joku kertoa, mistäköhän ja onko edes olemassa

esim. 100cm kokoista pienoismallia.

Eli mallin pitäisi olla  kookas ja näyttävä.

(esim. cessna 172  koko n 100cm, olisi näyttävä)

Etsin nimenomaan siviilimalleja.

-anssi-

Tuolla Mikon mainitsemalla Guillow'silla on muitakin sopivia malleja.

Mikon mainitsema Cessna 172: http://www.guillow.com/GuillowDetail.asp?UID=13649916∏=802&SeriesId=24&FamilyId=1

DC-3: http://www.guillow.com/GuillowDetail.asp?UID=13649916∏=804&SeriesId=24&FamilyId=1

Spirit of St. Louis: http://www.guillow.com/GuillowDetail.asp?UID=13649916∏=807&SeriesId=24&FamilyId=1

Kaikissa noissa kv. jää tuonne 85-90cm. Kokoamisen vaiva niissä vain on. Tosin pientä korvausta vastaan joku varmasti suostuisi nuo kasaan liimailemaan. Kuluja ei kauheasti tulisi kun niistä ei ilmeisesti ole tarkoitus tehdä lentäviä.

Raino

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkos noissa InFlightin ja Aviation 200:n Kympeissä isoa eroa?

[ attachment removed / expired ]

Kuvasta päätellen ovat tulleet ulos samasta muotista...?

Ei niissä ole mitään eroa, koska tulevat ulos samalta valmistajaltakin  :) Eli kaikki Aviation200:n mallit ovat Inflight200:n valmistamia ja yhtä laadukkaita! Jukka, nyt on pian sinulla kiire!!!! http://www.diecastaircraftforum.com/1-200-scale-model-aircraft/83000-photos-777-cathay-pacific-1-a.html Valmistettu ainoastaan 100 kappaletta ja mallit on tietysti metallia  :o Oma lähti tilaukseen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi.

Laitan tässä aikani kuluksi kuvia 1:400 Finnair kokoelmasta. Valitan huonoa kuvalaatua, pitäis hommata jostain kunnon digijärkkäri makrolinssillä varustettuna.

Jossain vaiheessa tätyy myös ostaa kunnon lasinen näyttelykabineeti valoineen. Nyt pienoismallit saa pölyttyä IKEA:n hyllyllä  :P

Dragon Wings A340-300 OH-LQA ja OH-LQE.

Dragon Wings MD-11 OH-LGA ja OH-LGC.

Gemini Jets B757-200 OH-LBR, Aeroclassics DC-10-30 OH-LHA, Aeroclassics DC-9-50 OH-LYX, Aeroclassics DC-9-10 OH-LYC, Aeroclassics Convair CV-440 OH-LRH ja JC Wings Saab 340 OH-FAH.

Lähikuvaa Aeroclassicsin OH-LHA:sta.

Ja viimeisenä lähikuvaa Aeroclassicsin Convairista, harmi kun ei ollut 50-luvun värityksessä  :-\

Vielä metsästyksessä on Aeroclassicsin DC-8-63F "Paavo Nurmi" ja Aeroclassicsin DC-9-41.

Kun aurinko taas alkaa paistamaan kämppään sisälle ja saan hyllyt sekä pienosmallit puhdistettua pölystä täytyy laittaa kuvia muista 1:400 kokoisista malleista joita on kertynyt jo melkein 150 kpl.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Janille vinkiksi, jotta USA eBayssä on myynnissä yli 20 Finskin 1:400 die-castia. Kanuski myy ja mukana on DC-8 ja DC-9-41. Lisäksi kundi oli tuunannu muutaman Finskin MD-80:n ja Airbussin 1:400-mittakaavaan.

Tekisi kyllä itsekkin mieli tuota 1:200 CX777:a, varsinkin ojs on täyttä metallia eikä muovia. Harmi vaan kun ei yksiössä ole oikein tilaa. Tällä hetkellä löytyy vain yksi 1:200 kokoinen Hoganin valmista VC-25A.  :thmbup:

Olen kaikki pienoismallini ostanut juurikin tuolta USA:n eBaysta. Suurin osa on kyllä tullut Hong Kongin myyjiltä ja myös harva se päivä koluan 1:400 vaihtoehdot läpi. Finskin 1:400 kokoista DC-8:a on ainoastaan ollut huudossa saatavilla enkä ainakaan ole sitä törmännyt erikseen myytävänä. DC-9-41 on ollut huudettavana silloin tällöin ja sen olen melkein aina missannut. Kiinnostaisi myös nuo 1:400 kokoiset Finnairin kustomi mallit kun esim pikkubusseja ei ole lainkaan tehty tai MD-83 sarjalaista. Onko sulla linkkiä johonkin eBay kauppiaalle jolla saattaisi olla ko. malleja varastossa ? Jonkun aikaa sitten oli huudettavana muutamia Finnairin kustomeja mutta juuri silloin ei ollut ylimääräistä rahaa huutoon  :P

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tekisi kyllä itsekkin mieli tuota 1:200 CX777:a, varsinkin ojs on täyttä metallia eikä muovia. Harmi vaan kun ei yksiössä ole oikein tilaa. Tällä hetkellä löytyy vain yksi 1:200 kokoinen Hoganin valmista VC-25A.  :thmbup:

Olen kaikki pienoismallini ostanut juurikin tuolta USA:n eBaysta. Suurin osa on kyllä tullut Hong Kongin myyjiltä ja myös harva se päivä koluan 1:400 vaihtoehdot läpi. Finskin 1:400 kokoista DC-8:a on ainoastaan ollut huudossa saatavilla enkä ainakaan ole sitä törmännyt erikseen myytävänä. DC-9-41 on ollut huudettavana silloin tällöin ja sen olen melkein aina missannut. Kiinnostaisi myös nuo 1:400 kokoiset Finnairin kustomi mallit kun esim pikkubusseja ei ole lainkaan tehty tai MD-83 sarjalaista. Onko sulla linkkiä johonkin eBay kauppiaalle jolla saattaisi olla ko. malleja varastossa ? Jonkun aikaa sitten oli huudettavana muutamia Finnairin kustomeja mutta juuri silloin ei ollut ylimääräistä rahaa huutoon  :P

Jani

Moi Jani, upea kokoelma! Itseänikin on hieman alkanut himottamaan keräily, etenkin die-castit. Olen sen verran laiska, että kysyn suoraan sinulta ennen kuin alan laskeskelemaan itse: Minkä kokoisia ovat 1:200 ja 1:400 mallit, esim kuinka pitkä/leveä on A340 ja vastaavasti A320. Himottaisi tuo 1:200 -sarja, mutta tilanpuutetta pelkään...Lisäksi 1:400 tuntuu olevan hieman halvempi, joten saisi vähän enemmän ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Janilla tosiaan upeat kokelmat.Itselläkin jo muutama 1:400 hyllyssä ja lisää jo tilattukin.Kuvien lisäys tänne vaatii meikäläiseltä aikamoista pinnistelyä,mutta eiköhän kaikki ajallaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi Jani, upea kokoelma! Itseänikin on hieman alkanut himottamaan keräily, etenkin die-castit. Olen sen verran laiska, että kysyn suoraan sinulta ennen kuin alan laskeskelemaan itse: Minkä kokoisia ovat 1:200 ja 1:400 mallit, esim kuinka pitkä/leveä on A340 ja vastaavasti A320. Himottaisi tuo 1:200 -sarja, mutta tilanpuutetta pelkään...Lisäksi 1:400 tuntuu olevan hieman halvempi, joten saisi vähän enemmän ;)

Tuohan on aika yksinkertainen laskutoimitus olettaen että mallit ovat just 1:400 ja 1:200 eikä melkeen. Mutta ainakin suunnilleen-mitat saa. :)

A320:

Koossa 1:200 siipien kärkiväli n. 17cm ja pituus n. 19cm.

Koossa 1:400 siipien kärkiväli n. 8,5cm ja pituus n. 9cm.

A340-300:

Koossa 1:200 siipien kärkiväli n. 30cm ja pituus n. 32cm.

Koossa 1:400 siipien kärkiväli n. 15cm ja pituus n. 16cm.

A340-600:

Koossa 1:200 siipien kärkiväli n. 32cm ja pituus n. 37,5cm.

Koossa 1:400 siipien kärkiväli n. 16cm ja pituus n. 19cm.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täältä http://www.wings900.com/modeldatabase/scalechart saa tietää melkein kaikkien konetyyppien koot 1:400, 1:200 yms. skaalassa. Siellä näkyy mm. siipien kärkiväli ja pituus.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienoja malleja nuo Qantasit  :thmbup: Harmi vaan, ettei sinunkaan kuvissa nuo mallisi todelliset värit tai kiilto tule oikein esille. Saattaa vaan joku diecast "asiantuntia" jälleen hämmästellä jotenkin epäaitoja värejä.  :P  Mukavaa, jos joskus saisi laittaa kuvia palstalle kunnon kokoisinakin...   

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kertokaapas, että saako jostain finskin 757 uudella värityksellä? :thmbup:

Eipä taida olla tehty minkään firman valmistaman edes 1:200 tai 1:400 kokoisena. eBayssa kerran näin 1:400 kokoisena wingleteillä varustettuna kustomi OH-LBR:n. Mielestäni mikään valmistaja ei ole tuota tehnyt uusissa väreissä.

http://www.wings900.com/modeldatabase/adv_search.php?s_Model_ID=&s_Airline=Finnair&s_Aircraft=B+757-200&type=contains&s_Manufacturer=&s_classification=&s_Scale=&s_Part=&s_Registration=&s_Remarks=&s_Country=&s_Continent=&modelsOrder=&modelsDir=&modelsPageSize=

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis mitä ihmettä???  :o

Minä olen tätä ketjua katsellut ja ihastellut, kuinka taitavasti maalattuja on äijien pienoismallit matkustajakoneista ja toivonut hiljaa itsekseni näkeväni enemmänkin rakennus- ja maalausvaiheen kuvia, sotavehkeistä niitä on näkynytkin...

Jummelaare, tehän ostelettekin näitä valmiina, nää siis ei olekaan rakennussarjoja!!! Mitäs ideaa siinä sitten on?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitäs ideaa siinä sitten on?

Samahan niitä on keräillä on se sitten itse rakennettu tai ei ja joillakin ei välttämättä ole taitoa rakentaa niitä itse. Keräähän monet esim. auton pienoismalleja, eikä niitä pidä yleensä rakentaa itse.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos linkistä Heikki! Molempia Cathayn tuotoksia oli tarjolla vain kuusi kappaletta Airspottersien kautta tilattuna. Pistin tilaukseen "50:n".

Pistin kanssa tuon "50:n" tilaukseen. Kumma sivusto kun muutamalle hassulle mallille on kysyntää eli menevät ns. käsistä niin silti hinta laskee.

Eilen 107 e ja tänään 106 e. Ehkä näissä mallimarkkinoissa pätevät erilaiset markkinalait :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pistin kanssa tuon "50:n" tilaukseen. Kumma sivusto kun muutamalle hassulle mallille on kysyntää eli menevät ns. käsistä niin silti hinta laskee.

Eilen 107 e ja tänään 106 e. Ehkä näissä mallimarkkinoissa pätevät erilaiset markkinalait :)

Itse tilasin ihan tuon "perinteisen mallin"  :) Nämä mallimarkkinat ovat kyllä todella outoja hintojen puolesta. Tuossa esimerkissäsi ei kai ollut muuta outoa kun punnan/euron suhteen muuttuminen. Täytyy kyllä sanoa, että aika kovia hintaeroja tekee jo ihan pienen yksityiskohdan muuttuminen. Esimerkkinä Inflight200 teki Cathayn B747-400 malleja vanhoilla väreillä. Koneet oli muuten samanlaisia ja painosmäärä 60 kappaletta, mutta mallissa B-HOT oli pieni brittiilippu sivuvakaajassa, sekä moteissa oli vihreä raita. Hinnat huitelee jopa 500$ tällä hetkellä. Toinen malli, B-HUI oli ilman noita ja hinnat melkein 200$ vähemmän...

Saa nähdä, miten tämän B777 mallin hintakehityksen kanssa käy. Eli tuliko valittua "arvokkaammilla" rekkareilla tuo kone  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hitto kun on komeita malleja Jukalla! Pakko varmaan itekkin laittaa tulemaan muutama ;D Mitkäs noista on parhaimpia valmistajia? Katsoin tuota Janin linkkiä ja siellä oli kyllä sellasia malleja että hyvää päivää, ikinä nähneetkään esikuvaansa ;D

Tällähetkellä löytyy vain noita lentokoneesta ostettuja muutama... :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis mitä ihmettä???  :o

Minä olen tätä ketjua katsellut ja ihastellut, kuinka taitavasti maalattuja on äijien pienoismallit matkustajakoneista ja toivonut hiljaa itsekseni näkeväni enemmänkin rakennus- ja maalausvaiheen kuvia, sotavehkeistä niitä on näkynytkin...

Jummelaare, tehän ostelettekin näitä valmiina, nää siis ei olekaan rakennussarjoja!!! Mitäs ideaa siinä sitten on?

Aika harva numismaatikko tekee rahansa itse jos tälle tielle lähdetään ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Corgin hieno 1:72 Lysander saapui pari päivää sitten.

Taustalla suositeltavaa lukemista :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä kestä Jukka! Upea konehan tuo on ja vieläpä metallinen  :thmbup: Omaa malliani ei ole vielä näkynyt, mutta eiköhän tuo vielä tällä viikolla tule... Oman tosin tilasin ARD:sta, kun en uskaltanut odottaa koneen tuloa myyntiin tuonne Airspottersin sivulle. Muuten kyllä tilaan lähes kaikki koneet tuolta loistavan palvelun takia. Viime joulunakin he muistivat vielä paketilla uskollista ostajaa  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään