Jani Salo

The Virallinen pienoismalli keskustelu -thread

1 709 viestiä aiheessa

Itselläni on tämä projekti ollut kesken jo 10 vuotta.

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Ostin kyseisen koneen Italiasta ja kuljetus oli suht hankalaa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ole muuten ollenkaan pahan hintainen toi MD-11 malli...tuli tänään Finnairin tax free mainos postilaatikosta tulevan Nizzan matkan johdosta, ja siinä oli toi hintaan 11 euroa...pitäis varmaan kanssa hankkia tollainen, sitten kun parin viikon päästä menen sinne reissulle.  :)

On muuten ruma pienoismalli, tuo näyttää enemmän kiinalaiselta suo-mursulta, kuin MD-11:sta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oma B-29 projektini on pienen pilkkomisen jälkeen tässä vaiheessa  :'(

[ attachment removed ]

Piilokarmaa sille joka arvaa/tietää mikä konetyyppi (ei B29) tästä vielä tulee... ;D

Juha.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oma B-29 projektini on pienen pilkkomisen jälkeen tässä vaiheessa  :'(

[ attachment removed / expired ]

Piilokarmaa sille joka arvaa/tietää mikä konetyyppi (ei B29) tästä vielä tulee... ;D

Juha.

Olisiko Boeing 377 tai Boeing C-97, hä ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On muuten ruma pienoismalli, tuo näyttää enemmän kiinalaiselta suo-mursulta, kuin MD-11:sta...

Joo, olin kanssa vähän pettynyt koneen nokkaan, joka on kuin jotenkin kasaan ajettu.

Itse yritin sitä kanssa eräs ilta kuvata ja toesin että tästä kämpästä ei löydy sopivan rauhallista, tarpeeksi suurta taustaa joka olisi vielä sopivasti valaistu.

Pete

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meikäläisen pienoismalli "kokoelma" karttui vähän aikaa sitten MD11:lla. Molemmat ovat suhteessa 1:200

Itsekin olen tuossa muutaman viikon päästä hankkimassa tuollaista MD11:sta Finnairin lomalennolta  :D

EDIT: 757:ssa väärät motit

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsekin olen tuossa muutaman viikon päästä hankkimassa tuollaista MD11:sta Finnairin lomalennolta  :D

EDIT: 757:ssa väärät motit

Näyttää olevan Rolls Roycen RB-211 roskakorit tuossa Vinnairissa  :P

Itselläni on Finnairin MD-11, 757 ja A321 1:200 koossa. Harmi kun A320, A319, MD-83 ja ATR-72 ei ole Finskin väreissä ja samassa kokoluokassa saatavilla  :(

Minulla on lisäksi SkyMarksin tekemä MD-11 KLM:n uusissa väreissä ja tuo SkyMarksin 11 on miljoona kertaa parempilaatuinen kuin tuo Finnarin malli... Harmi kun tuota SkyMarksin 11:sta ei saa Finskin väreissä.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Harmi kun tuota SkyMarksin 11:sta ei saa Finskin väreissä.

Saa sen jos teetätetään Skymarksilla satsi niitä, tuossa kyselinkin aiemmin heiltä asiasta..  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tiedättekö yhtään, että saako lempilentokoneitani, tupolev tu-114ää ja tu-144ää pienoismallina?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tiedättekö yhtään, että saako lempilentokoneitani, tupolev tu-114ää ja tu-144ää pienoismallina?

TU-114:sta on olemassa tuo yllämainuttu Welshin 1:144 sarja. Sarja on vacuformi, eli osat on tyhjiömuovattu muovilevyyn, josta ne pitää leikata iriti ja hioa. Ei aivan aloittelijan malli.

TU-144:sta mallin teki DDR:n aikana WEB. Sarja on mittakaavassa 1:100. Alkuperäisiä WEBin sarjoja näkyy jonkin verran liikenteessä, mutta niitä ei kannata hankkia rakennettaviksi (keräilykamaa). WEBin malleja on pakattu uudelleen eri valmistajien toimesta. Näin ollen TU-144:sta löytyy ainakin Master tuotemerkillä. Masterin pakkaamia sarjoa on näkynyt myynnissä suomessakin, kannattaa pitää silmät auki.

Juha.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Unohdin koko sarjan! Hinta ei ole suuri, mutta ei ole mallikaan. En tähän hätään löytänyt omaa kappalettani, mutta muistelisin sarjan rungon pituuden olevan 10cm luokkaa. En muista onko tuota mallia näkynyt suomessa myynnissä, omani olen ostanut jollakin Saksan reissulla.

Juha.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä minun uusin mallini Italerin 1:72 AN-2

Siipien välistä puuttuu ne "tukivaijerit" kun en löytänyt sopivaa materiaalia niihin.

[ attachment removed ]

Huomatkaa hienot pyyhekumista tehdyt rengaspukit, jotka eivät kyllä taida olla ihan mittakaavassa

[ attachment removed ]

Tässä seuraava projekti Revellin 1:144 A380 Emiratesin väreissä.

[ attachment removed ]

Postissa on tulossa vielä Italerin 1:72 SR-71, joten tässä taitaa olla jouluksi asti hommia :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta se viimeinen ei ole Taylorcraft, vaan paljon tunnetumpi konevalmistajan tekele.

satanelikymppinen Keffna taitaa olla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ostin kyseisen koneen Italiasta ja kuljetus oli suht hankalaa

Toivottavasti se tulee valmistuttuaan saamaan parempaa kohtelua kuin tämä. Useat siirtolennot huushollista toiseen on jättäneet jälkensä.

[ attachment removed ]

1/72 Connie roikkuu katossa pölyttymässä parempien säilytyspaikkojen puutteessa. Vitriini olisi se ainoa oikea.

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

satanelikymppinen Keffna taitaa olla?

Tadaa! Tuleehan se sieltä kun vähän potkii. Tottahan omasta koulukoneesta pitää malli saada.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tadaa! Tuleehan se sieltä kun vähän potkii.

Olis toki tullut aiemminkin, mutta kun ei ole tullut tätä threadia seurattua sen hirveemmin :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tadaa! Tuleehan se sieltä kun vähän potkii. Tottahan omasta koulukoneesta pitää malli saada.

140 Keffna ??? Minkä muotoinen toi takaikkuna oikeasti on? Se aiheutti eniten päänvaivaa tunnistuksessa :-[

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voi jösses on teillä kokoelmaa.. Tässä pari kuvaa minun valikoimista, kuvissa mukana pari kipaletta keskeneräisiä tekeleitä. Postissa tulossa vielä Skymarks Models SAS A340, KLM 777, Air Canada 767 ja Woosterin Blue1 RJ85...

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koulukoneista puheenollen, tässäpä minun projekti; kuka keksii tunnuksen.. ;)kone ei ole enää euroopassa.

[ attachment removed ]

T:Sami Mäntyharju

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koulukoneista puheenollen, tässäpä minun projekti; kuka keksii tunnuksen.. ;)kone ei ole enää euroopassa.

Onkos toi "NuorisoRikollisten" Let L-13 Blanik OH-413 ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No menihän siinä jo nelisen minuuttia :o

Kyllä se yrittää esittää ekaa koulukonettani, L-13 Blanikkia OH-413:ta joka oli NIL:n käytössä 1976 asti jolloin se tuli Kauhajoelle Suupohjan Lentokerholle. Vuonna 1992 se meni Kemiin ja 2003?

on myyty rapakon taakse.

Tälläinen siitä tarttis teherä;

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään