Petteri Räisänen

Blue1:n reitinavajaislento Tallinnaan 31.1.2011

52 viestiä aiheessa

Operaatio "Suomenlahden yli 717:n kyydissä"

 

 

Blue1 siis avaa uuden reitin Helsingistä Tallinnaan Ma 31.1.2011. Reitinavajaislento on KF 607 HEL-TLL 14.05 - 14.40, operoidaan ilmeisesti juuri uuden reitin kunniaksi Boeing 717:llä (kunhan vain ei olisi -BLM taas kerran!). Normaalisti kalustonahan on Golden Airin ATR.

 

Täällä näkyy olevan useampikin lähdössä tolle lennolle mukaan, joten listaan kaikki osallistujat alla, heittäkää viestiä jos unohdin jonkun tai joku inspiroituu vielä hommasta:

 

- Petteri Räisänen

- Tuomas Sipilä

- Juha-Matti Lavonen

- Oskari Höglund

- Ilkka Mannikainen

- Mikko Tuomi

 

Paluumatkalaisia on ainakin Balticin kyydissä Riian kautta (kuten minäkin, tosin tulen myöhemmällä lennolla Helsinkiin koska lennän mieluummin 737:lla kuin Dashillä joka kuitenkin totuttuun BT-tyyliin vaihtuu vielä Fokkeriksi), OV/SK-yhdistelmällä Arlandan kautta, Ilkka ilmeisesti meinasi tulla takaisin samalla koneella ja kaikki eivät tainneet paluusuunnitelmiaan listatakaan.

 

Allekirjoittaneella on Balticin kultakortti, joten voin isännöidä yhden tai kaksi vierasta Tallinnan ja Riian loungeihin, en ole kyllä ihan varma BT:n vieraspolitiikasta joten pieni varaus tähän kohtaan. Joku mainitsi että pystyy tekemään saman Helsingissä Starin loungeen.

 

 

Koska mut lienee kaikkein helpoin tunnistaa tästä joukosta - olen iso mies, päässäni  se perinteinen cowboy-hattuni ja koska emme ole Teksasissa niin on hyvin epätodennäköistä että kovin montaa samoin pukeutunutta lennolta löytyisi, joten tulkaa nykäisemään hihasta ja esittäytymään.

 

 

Ja nyt se pommi:

 

Kun nyt olen tällainen kylähullu, niin ihan piruuttani ilmoittauduin vapaaehtoiseksi siihen JimTV:n Lentokenttä-ohjelmaan, vähän sillä silmällä että voisivat olla kiinnostuneita muunkinlaisista matkustajista kuin niistä "viikko Costa Del Solilla" ja "viikonloppu Berliinissä" -stereotyypeistä joita epäilemättä suurin osa ohjelmaan ilmoittautuneista on. Noh, kuinkas kävikään, tuotantoyhtiöstä soiteltiin mulle eilen ja ilmoitettiin että ovat kuvaamassa kentällä tuona päivänä ja tulossa myös mukaan koneeseen koko lennon ajaksi. Joten kaikilla on myös mahdollisuus päästä toteuttamaan oma "15 minutes of fame" -hetkensä (joka tosin nykymaailmassa on lähempänä 15 sekuntia...).

 

 

Hyviä bileitä odottaen,

OPR

 

PS. Yritän vielä saada yhteyttä Blue1:n PR:ään, jospa sieltäkin päin löytyisi jonkinlaista yhteistyöhalukkuutta! "All publicity is good publicity."

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jepulis, mulla on SASin EB Gold, jolla saan yhden vieraan Helsingissä SASin loungeen. Ikäraja taitaa olla 18v, jos kiinnostaa (kovin kummoinen se lounge siis ei ole), niin hihkaskaa.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
operoidaan ilmeisesti juuri uuden reitin kunniaksi Boeing 717:llä (kunhan vain ei olisi -BLM taas kerran!).

 

Toivottavasti olisi OH-BLJ koska aina kun rekisterin näkee, tulee mieleen sellainen yksi tuhma operaatio englanninkielisella termistöllä.  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toivottavasti olisi OH-BLJ koska aina kun rekisterin näkee, tulee mieleen sellainen yksi tuhma operaatio englanninkielisella termistöllä.  :laugh:

 

Voit kertoa siinä telkkarijutussa. Herkullinen makupala (!) katsojille...  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

OH-BLJ?  :o

 

Onko minut vallan täysin kasvatettu silkassa siveyden ja kiltteyden tynnyrissä, mitään "tuhmaa" ei tule mieleen lainkaan?   :-[

 

Ilkka taitaa miettiä, josko rupeaisi puhaltelemaan työkseen. Vaiko sittenkin imurikauppiaaksi? ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toivottavasti olisi OH-BLJ koska aina kun rekisterin näkee, tulee mieleen sellainen yksi tuhma operaatio englanninkielisella termistöllä.  :laugh:

 

Saanti puoli on tainnut viime aikoina olla kortilla?  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Blue 1:llä ei taida olla minkäänlaista systeemiä jossa karvalakkikansa ( ei *-Alliancen rautakorttia) voi valita paikan koneesta ennen lähtöselvityksen aukeamista.

 

Mikähän 717:ssa on paras ikkunapaikka jossa moottorin äänen voi kuulla parhaiten ja selvästi?

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikähän 717:ssa on paras ikkunapaikka jossa moottorin äänen voi kuulla parhaiten ja selvästi?

 

Taisi olla rivit 22-23 just siinä moottorien etupuolella niin, että niistä vielä näkikin jotain.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Blue 1:llä ei taida olla minkäänlaista systeemiä jossa karvalakkikansa ( ei *-Alliancen rautakorttia) voi valita paikan koneesta ennen lähtöselvityksen aukeamista.

 

Tekemällä lähtöselvityksen netissä, pääse ainakin valkkaamaan paikkoja 22 h ennen lähtöä :)

No, tämän varmaan tiesitkin.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minä naksuttelin itselleni 15A, exit-rivin tarjoama jalkatila tulee kuitenkin tarpeeseen näillä long haul sektoreilla.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Blue 1:llä ei taida olla minkäänlaista systeemiä jossa karvalakkikansa ( ei *-Alliancen rautakorttia) voi valita paikan koneesta ennen lähtöselvityksen aukeamista.

 

Buukkaa lentosi wideroe.no:n kautta, sieltä voi valita paikat varauksen yhteydessä kaikille SAS-ryhmän operoimille lennoille ja vaihtelevasti muillekin. Yleensä varaukset säilyvätkin ihan hyvin itse lentoon asti. Mutta kaikkihan kuitenkin tekee OLCIn @ T-22h joten sieltä voi sitten valita ihan mitä lystää.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Paluumatkalaisia on ainakin Balticin kyydissä Riian kautta (kuten minäkin, tosin tulen myöhemmällä lennolla Helsinkiin koska lennän mieluummin 737:lla kuin Dashillä joka kuitenkin totuttuun BT-tyyliin vaihtuu vielä Fokkeriksi), OV/SK-yhdistelmällä Arlandan kautta, Ilkka ilmeisesti meinasi tulla takaisin samalla koneella ja kaikki eivät tainneet paluusuunnitelmiaan listatakaan.

 

Siis, sinä et ole BT paluumatkalla, vaan OV125 TLL-ARN ja SK706 ARN-HEL?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Paluumatkalaisia on ainakin Balticin kyydissä Riian kautta (kuten minäkin, tosin tulen myöhemmällä lennolla Helsinkiin koska lennän mieluummin 737:lla kuin Dashillä joka kuitenkin totuttuun BT-tyyliin vaihtuu vielä Fokkeriksi),

Näin näköjään kävi taas: DH8 > F50  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos oikein tulkitsen Blue1:n ja SAS:n sivuja, Tallinnassa lähtöselvitystä ei voi tehdä netissä, ei SMS:llä, ei automaatilla vaan on mentävä luukulle. Onko näin?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Varasin just itteni paluulennoille OV/SK Helsinkiin, eli Tallinnassa ja Arlandassa voin ottaa myös yhden vieraan loungeihin.

 

Pidetään porukalla lennon debriefing TLL loungessa... :)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos oikein tulkitsen Blue1:n ja SAS:n sivuja, Tallinnassa lähtöselvitystä ei voi tehdä netissä, ei SMS:llä, ei automaatilla vaan on mentävä luukulle. Onko näin?

 

Jos näin on, ja meinaat tulla samalla koneella takaisin, niin kiire kyllä tulee!

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos näin on, ja meinaat tulla samalla koneella takaisin, niin kiire kyllä tulee!

 

Kyllä ne portilla homman pystyvät hoitamaan, tosin virolainen palvelualttius on aina välillä vähän kankeaa.

 

Voit yrittää myös ruinata paluulennon boardarin jo Helsingistä, onnistuminen sitten riippuu vähän siitä miten yhteensopivat noi systeemit on.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Netti check-in on auki:

Aircraft: B717OHBLG-H-I

 

Noissa yksilöissä on vissiin vähän eriävät penkkikonfiguraatiot, koska Limat Mike ja Joliet on niputettu kanssa omaan check in -kategoriaansa. Tietääkö kukaan enempää?

 

Sinällään odotin *A-maalattua Papaa uuden reitin kunniaksi.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joskus aikonaan 2000 -luvun alkupuolella kun Finnairilla ei nettischeckit toimineet tai niitä ei Tallinnassa ollut, olikin jännittäviä tilanteita vastaavilla matkoilla. Käännöt oli 30 min Tallinnassa ja oli vielä passintarkastuskin. Kerran Aeron ATR oli lumikelin takia niin paljon myöhässä illan viimeisellä vuorolla HEL-TLL, että lentokenttä oli laitettu kiinni kun olimme Tallinnassa. Jotenkin sieltäkin pääsi kotiin samalla koneella, hoitivat portilla asiat selväksi .

 

Finnairilla viimeksi samanlaisia juttuja ollut Japanin suhteen, että Vantaalla ei ole pystynyt tulostamaan bordaria Tokyosta Helsinkiin eikä netti check-in toiminut sieltä päästä lähdettäessä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään