Guest hurrikane2

OH-?BE

21 viestiä aiheessa

OH-?BE (ainakin minun korvat kuulivat "Oscar Bravo Echo") tekee parhaimmillaan läpilaskuja Vaasassa. Tulin tunti sitten kotiin moottoritien kautta, ja silloin oli jo joku MD80 tekemässä läppäreitä. Huonon sään takia en pystynyt näkemään kenen kone se oli. Mahdolliset vaihtoehdot: Finnairin tai FlyFinin MD. Finnairin MD:t treenaavat aika usein kaikkialla Suomessa, mutta minun mielestäni he ovat aina käyttäneet tunnuksia tyyliin "Finnair 00x" kun ovat olleet harjoittelulennoilla. Joten kysymys on, mikä kone on OH-?BE?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finncomin OH-EBE kenties? ERJ-145 tuo on.

 

Tuisku

 

Voisi olla, koska äänten perusteella on suihkukone, mutta en ole varma :P. Kun on niin helkkarin pilvinen sää tänään kone ei näy täällä OM:llä. Toisaalta meillä oli ennen jokapäiväisiä ERJ-vuoroja, ja tämä tämänpäivinen "soundi" ei ollut samankaltaista ERJ-suhinaa. :-\

 

EDIT: Minkävärinen on Finncomin ERJ? Netistä ei löytynyt kuvia lainkaan. ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No voin sanoa, että jos se PF:n BE olis ollu, ni ainakaan suihkariks et sitä ois erehtyny luulemaan... eli vissiin se o se finncommin toosa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Katsopas Finncomin sivuita ja varsinkin näiltä http://www.finncomm.fi/uutiset.html löytyy kolme kuvaa+yläreuna

 

Varmasti oli tuo sitten. Toki se kone, jonka näin, tuntui huomattavasti isommalta (DC9/MD-koko), mutta kun tuohon aikaan ei sellaisia koneita enää tänne tule. Väritys sopii tuohon koneeseen, jonka näin, valkoinen runko ja sininen takasiipi. Näkyvyys oli vain niin huono, ja mottoritiellä on yleensä muuta mietittävää kuin lentokoneita. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

valkoinen runko ja sininen takasiipi ;D Mihinkäs suomalaiseen yhtiöön tuo ei sopisi tuntomerkiksi ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kävin tornin juurella katsomas puolen päivän jälkeen. Ja tuo koneen hiljaisuus yllätti kyllä kans. Ei paljo kovempaa ääntä tuntunu kuuluvan kun Botnian Saabeis.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kävin tornin juurella katsomas puolen päivän jälkeen. Ja tuo koneen hiljaisuus yllätti kyllä kans. Ei paljo kovempaa ääntä tuntunu kuuluvan kun Botnian Saabeis.

 

Niin on. Oliko se kesällä 2002 kun Skyways alkoi lentää yövuoroja ERJ:llä. Kun ERJ-145 lensi yli talon (Outer Markerin korkeudella) ei kuulunut kuin hiljaista suhinaa. Ei lainkaan tavallista jettijyrinää (minulle tavallinen jetmoottooriääni = DC-9:n ääni ;)). Myös matkustajilleen ERJ on erinomaisen hiljainen kone, ja minun mielestäni tarjoaa todellisen "pehmeätä" kyytiä. Kiihdytystäkin on mukavasti tuossa koneessa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin on. Oliko se kesällä 2002 kun Skyways alkoi lentää yövuoroja ERJ:llä. Kun ERJ-145 lensi yli talon (Outer Markerin korkeudella) ei kuulunut kuin hiljaista suhinaa. Ei lainkaan tavallista jettijyrinää (minulle tavallinen jetmoottooriääni = DC-9:n ääni ;)). Myös matkustajilleen ERJ on erinomaisen hiljainen kone, ja minun mielestäni tarjoaa todellisen "pehmeätä" kyytiä. Kiihdytystäkin on mukavasti tuossa koneessa.

 

Melkoinen mopokone silti. Saman kokoluokan Challengerissa on puolet enemmän potkua.

 

ERJ-145LR:ssä 7430 lb ja CRJ 700:ssa 13790 lb

 

Hiljainen ERJ kylläkin on. Mikä on sen iso miinuspuoli ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Melkoinen mopokone silti. Saman kokoluokan Challengerissa on puolet enemmän potkua.

 

ERJ-145LR:ssä 7430 lb ja CRJ 700:ssa 13790 lb

 

Mielenkiintoista, sitä en tiennyt. Olen kyllä ollut myös CRJ:n kyydissä (Münchenistä Nizzaan joskus), ja siitä koneesta ei ole kuin huonoja muistoja. ERJ:n kiihdytys ESSA:lla oli toisaalta jotain, mitä jäi mieleen. Mutta tuo selittyy varmasti "tilannekohtaisista" syistä. :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hiljainen ERJ kylläkin on. Mikä on sen iso miinuspuoli ;)

 

Sanoit sen. Juuri tuon takia ei ikinä huomaa kun ERJ saapuu kentälle. Itse seisoin kerran pari vuotta sitten terminaalin pysäköintipuolella Vaasassa, kun kuulin jotain erittäin hiljaista. Luulin että DC9 oli tulossa, mutta että se oli vielä jossain kaukana. Kävin katsomassa ja yllätysten yllätyksenä: platalla seisoi jo LOT:n ERJ. :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoista, sitä en tiennyt. Olen kyllä ollut myös CRJ:n kyydissä (Münchenistä Nizzaan joskus), ja siitä koneesta ei ole kuin huonoja muistoja. ERJ:n kiihdytys ESSA:lla oli toisaalta jotain, mitä jäi mieleen. Mutta tuo selittyy varmasti "tilannekohtaisista" syistä. :P

 

Oliko se CRJ 700? Koska, onhan Challengerin moteissakin eroja. Toisaalta, kaikki taitaa olla vähintään yhtä tehokkaita, kuin ERJ:n.

 

Onhan tuolla FlyingFinnin ja Finnairin MD80:n käyttötavoissa jotain eroja :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sanoit sen. Juuri tuon takia ei ikinä huomaa kun ERJ saapuu kentälle. Itse seisoin kerran pari vuotta sitten terminaalin pysäköintipuolella Vaasassa, kun kuulin jotain erittäin hiljaista. Luulin että DC9 oli tulossa, mutta että se oli vielä jossain kaukana. Kävin katsomassa ja yllätysten yllätyksenä: platalla seisoi jo LOT:n ERJ. :o

 

ERJ on näitä APUilla lentäviä koneita ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oliko se CRJ 700? Koska, onhan Challengerin moteissakin eroja. Toisaalta, kaikki taitaa olla vähintään yhtä tehokkaita, kuin ERJ:n.

 

Onhan tuolla FlyingFinnin ja Finnairin MD80:n käyttötavoissa jotain eroja :)

 

Taisi olla CRJ 600 ja juuri tämä yksikkö:

 

http://www.airliners.net/open.file/458749/M/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onhan tuolla FlyingFinnin ja Finnairin MD80:n käyttötavoissa jotain eroja :)

Tuo on muuten huomattu.

Tuntuu joskus kun kiitotien päässä seisoo että onko FFW:n tyypit ikinä kuullu flex:stä taikka siitä että reversejä ei ole aina pakko vetää täysille ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo on muuten huomattu.

Tuntuu joskus kun kiitotien päässä seisoo että onko FFW:n tyypit ikinä kuullu flex:stä taikka siitä että reversejä ei ole aina pakko vetää täysille ::)

 

Mun mielestä se on vaan hauskaa, kun repivät oikein kunnolla.

Sen sijaan eka kerran lentäessäni Flyfillä meinasi pääni laskussa suorastaan haljeta. Samanmoinen tunne on ollut joskus pienenä ensimmäistä kertaa lentäessä ja kuitenkin AIKA paljon matkustelen lentokoneella.

 

Tyyli oli, että moottoreita huudatettiin kiitoradan päässä ja siitä ampaistiin suoraan matkalentokorkeuteen ja laskuun tultiin taas melkein syöksyssä. Paineen vaihtelu taisi käydä päälleni aika kovaksi ::)

 

Finskihän nousee hiljalleen matkalentokorkeuteen ja tulee sitten melko pian hiljalleen alas.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mun mielestä se on vaan hauskaa, kun repivät oikein kunnolla.

Onko kukaan toisin väittänytkään ;) (btw. tuleppa joskun EFOU:n 30:n päähän jossa vetävät hanat kaakkoon noin 30m pääsä...)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko kukaan toisin väittänytkään ;) (btw. tuleppa joskun EFOU:n 30:n päähän jossa vetävät hanat kaakkoon noin 30m pääsä...)

 

No ei tietenkään ole väittänyt :) Enkä kyllä edes sitä epäillytkään, että olisit toista mieltä ;)

 

Uskon sen tunteen... olen nimittäin itse töissä ollut vajaan 30m päässä, kun flyfi on vetänyt hanat kaakkoon ja vielä takaviistossa :)

 

Taisipa olla vielä flyfin ensimmäisiä lentoja...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään