Tom Häggblom

Malmille ei nyt ole yhtään IFR lähestymistä

36 viestiä aiheessa

Tuore tieto:

 

EFHF - HELSINKI-MALMI

 

(SNOWTAM

 

A)EFHF B)02030641

 

C)18 F)37/37/37 G)XX/XX/XX H)3/3/3 N)347

 

C)09 F)37/37/37 G)XX/XX/XX H)3/3/3 N)347

 

R)347 T)RWY CONTAMINATION 100 PER CENT.TWY AND APN H)1.)

 

 

+

IAP NDB RWY18 NOT AVBL. REF AIP EFHF AD 2.13-1.

FROM: 26NOV10 1307 TO: 02MAR11 2359 EST (B3561/10)

 

 

+

UNMARKED HEAPS OF SNOW ON APN 1 IN THE VICINITY OF TAXIWAYS. MAX HGT OF HEAPS 5M

FROM: 08DEC10 0826 TO: 15APR11 1200 EST (B3729/10)

 

 

+

MALMI TWR OPR HR MON-FRI 0700-1700, SAT 0700-1600, SUN 0900-1600

FROM: 01JAN11 0000 TO: 26MAR11 2359 (B3940/10)

 

 

+

IN THE EVENT OF AIR GROUND COMMUNICATION FAILURE, TWR SIGNAL LIGHT GUN U/S

FROM: 31JAN11 0902 TO: 28FEB11 2359 EST (B0216/11)

 

 

+

TRIGGER NOTAM AIP SUP 2/2011 WEF JAN 24-OCT 31 2011. TEMPORARY AIR NAVIGATION OBSTACLES

FROM: 01FEB11 1141 TO: 15FEB11 2359 (B0242/11)

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siis mikä tuo "uusi tieto" nyt on? Tuossahan ei viitata sanallakaan enää GPS RNAV-lähestymiseen, sekö se on?

 

Juurikin se, että moista notamia ei siellä enää ole.

 

Ei soittanut.

 

Ihaaks tosi :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juurikin se, että moista notamia ei siellä enää ole.

 

Ihaaks tosi :)

 

Notam-toimisto lähettää teille kummosia notameja lystäävät, jos kukaan ei älähdä.

 

Onkos nyt joku taho tivannut laatijaa  >:( ja perusteita :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Notam-toimisto lähettää teille kummosia notameja lystäävät, jos kukaan ei älähdä.

 

Onkos nyt joku taho tivannut laatijaa  >:( ja perusteita :o

 

Otahan nyt Jaakko ihan rauhassa, eiköhän laatija ole ollut ihan oikealla asialla ja vielä perusteidenkin kera. Ei niitä NOTAMeita kuka tahansa tai mistä syystä tahansa saa laitella ilmoille. Eiköhän siellä ole ollut esim. aikaisemmin mainittuun PANS-OPSiin liittyviä epäselvyyksiä tai muuta vastaavaa jonka selviämisaikataulusta ei vaan ole ollut mitään tietoa. Ehkä joku on pystyttänyt nosturin tms. lentoesteen kentän lähelle ja turvallisuustarkastelu on pitänyt tehdä, jolloin luonnollisesti odotusaikana kun tt:tä ei ole olemassa ei lähestymismenetelmää saa käyttää.

 

Malmille kuitenkin on edelleen voimassaoleva julkaistu mittarilähestyminen. Eiköhän se ole tässä nyt se pääasia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuinka tollasta huitaistua Notamia voi ottaa rauhassa, oletettuine nostokurkineen >:(

Ei malmilla leikitä, siellä yritetään tehdä lentämällä rahaa, eli se kenttä on monen työpaikka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuinka tollasta huitaistua Notamia voi ottaa rauhassa, oletettuine nostokurkineen >:(

Ei malmilla leikitä, siellä yritetään tehdä lentämällä rahaa, eli se kenttä on monen työpaikka

 

Vahinkoja sattuu itse kullekin. Jos niin kiinnostaa niin voithan itsekin yrittää selvittää miksi NOTAM oli julkaistu. Turhaa täällä on asiasta huutaa asiaa sen kummemmin tutkimatta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vahinkoja sattuu itse kullekin. Jos niin kiinnostaa niin voithan itsekin yrittää selvittää miksi NOTAM oli julkaistu. Turhaa täällä on asiasta huutaa asiaa sen kummemmin tutkimatta.

 

Patistelinkin asianosaisia toimimaan, kuten varmaan huomasit kirjoituksistani. Olen huolissani  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään