Jere Tolonen

SAS:n lentäjä nukahti ohjaamoon

38 viestiä aiheessa

Ikävää ja huolestustuttavaa on asian 'huumoripitoisuus' ja viihteellistäminen - itse en kyllä näe alkeellisintakaan huumorinripettäkään siinä, että parhaan tietämyksen mukaan hankittu influenssarokote on osoittautunut katastrofaaliseksi seurauksiltaan monille perheille ja yksilöille ja miten aiheella voisi edes vitsailla.

No itse en nähnyt juurikaan huumoripitoista kommentia tuossa viestissä. Tosin silloin jo kun rokote oli uusi, siitä oli saatavilla myös muuta tietoa kuin mikä virallinen viranoimaisten tiedottaminen oli. Itse en sitä ottanut ja varoitin kaikkia jotka edes harkitsivat sen ottamista edes lukemaan sen jo silloisista haittavaikutuksista. Tietoa oli saatavilla. Se vain kaikui kuuroille korville.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No itse en nähnyt juurikaan huumoripitoista kommentia tuossa viestissä. Tosin silloin jo kun rokote oli uusi, siitä oli saatavilla myös muuta tietoa kuin mikä virallinen viranoimaisten tiedottaminen oli. Itse en sitä ottanut ja varoitin kaikkia jotka edes harkitsivat sen ottamista edes lukemaan sen jo silloisista haittavaikutuksista. Tietoa oli saatavilla. Se vain kaikui kuuroille korville.

Nyt Mikko puhuu asiaa, itse asiasta   :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tyhmää aloittaa tämän possuaiheen jälkiviisastelu tähän(kin) ketjuun, mutta todettakoon nyt että järjestelmällisesti ylläolevan kaltaisia kommentteja viljelevät sulkevat silmänsä, tai eivät ymmärrä sitä että tuollaisen pandemian uhatessa suuria joukkoja ei vain yksinkertaisesti johdeta sanomalla "menkää nettiin ja arvioikaa itse mikä on parasta". Se on suoraan sanottuna hymähdyttävän naiivia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Väsyneenä ajaminen rinnastetaan humalassa ajamiseen; miksei silloin väsyneenä lentäminenkin rinnastettaisi humalassa lentämiseen.  Ei ole sellainen mies neljää nauhaa ansainnut olkapäille jos vaarantaa muutaman sadan takanaan istuvan luottavaisen matkustajan hengen olemalla töissä niin väsynyt ettei jaksa monitoroida koneen järjestelmiä. Vastuuntunto on kyllä silloin jossain muualla kuin korvien välissä.

Kuinka yleistä on lentäjien keskuudessa uniapnea?  Nykyäänhän se luokitellaan jopa sairasloman arvoiseksi sairaudeksi. Lyhyillä legeillä ei varmaankaan niin paina silmää mutta long hauleilla esim yön yli kuten HEL-BKK varmaan silmä ummistuu helpommin.

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mutta long hauleilla esim yön yli kuten HEL-BKK varmaan silmä ummistuu helpommin.

Siksi siellä levätäänkin välillä. Bangkokin reitillä (AY) ainakin ennen kolmas ukko meni koppiin maaten lähes heti kun rauta oli saatu taivaalle. Ja jokainen siellä vuorollaan vieraili. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siksi siellä levätäänkin välillä. Bangkokin reitillä (AY) ainakin ennen kolmas ukko meni koppiin maaten lähes heti kun rauta oli saatu taivaalle. Ja jokainen siellä vuorollaan vieraili. 

Tiedän olen ollut noilla lennoilla useasti kyydissä.  Saahan sitä toki mennä koppiin maata mutta tuleeko uni silmmän se on eri juttu.

Muistan itse merimiesurani ajoilta kun ajoin koiravahtia(12-4) ja aamullla 0600 töijättiin kaijaan Riossa niin sitten tehtiin normaali päivä päällee satamas ja klo 1600 lähdettiin vielä maihin rientoihin ja siellä meni koko yö ja taas aamulla töihin klo 0700 kun seuraavana iltana lähdettiin ulos oli yhtäjaksoista valvomista jo 36 tuntia alla mutta silti ei tullu uni..

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Controlled Cockpit Relaxation :thmbup:

(eikös niin, että kun ei torku liian pitkään, ei tuu pöhönäänen olo?)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olis kiva olla se kolmas ukko, sais liksaa ja tiimaa nukkuessaan :thmbup:

Kysyinkin aikoinaan oppilaaltani Hallamaan Antilta mitä hän puuhaa. Lensi kuulemma kympilla , poski edellä; pitkin mualimaa.

Nyt taitaa olla kipparina ja saa lentää otsa edellä  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitäs tuo käytännössä tarkoittaa että

Norjassa työaikamääräykset eivät koske lentäjiä.
?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitäs tuo käytännössä tarkoittaa että ?

Varmaan sitä, että kansallinen työaikalainsäädäntö ei koske kaikilta osin lentäjiä, eikä se koske kaikilta osin esimerkiksi rekkamiehiäkään, joiden suurin sallittu työhönsidonnaisuusaika (suomessa) on 21 tuntia ja maksimi työaika 13 tuntia...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään