Kalle Autio

Tästäkö simukone?

8 viestiä aiheessa

Moi!

Tiedustelisin vain, että voiko seuraavanlaisesta kokoonpanosta saada käypää simukonetta (FS2004)?

Pentium 4 2.8 GHz

512 DDR 333 MHz

ATi Radeon 9100 128 Mb PCI

40 Gb kovalevy

Windows XP Home Edition SP2

Kyllä varmaan muilta osin näyttääkin ihan OK, mutta tuo näyttis itseäni lähinnä eniten huolettaa, kun koneesta ei löydy AGP-slottia niin on tyytyminen näihin PCI värkkeihin. Tuonkin jouduin jenkeistä tilaamaan, kun ei Suomesta saanut.

Tarvis vielä jokin tikku valita. Oiskos noista MS:n Sidewinder Precision 2:sta tai Force Feedback 2:sta mihinkään? Vai suositteletteko jotain muuta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No joo, tusta näyttiksestä en tiedä paljon mitään, mutta muuten näyttää paljon tehokkaammalta kuin oma koneeni, ja mullakin simu pyörii ihan ok, joskin ei mitään nannaa voi ruudulle saada. Ja kaverilla on tuosta vanhempi näyttis ja kyllä pyörii. Joten lähinnä kyse on siitä, kuinka hyvin sen pitää pelata.

Ja tikusta, mulla on Precision 2, ja mun budjetillani nappivalinta, hyvin toimii ja kätevä käyttää. Taasen riippuu siitä, paljonko on valmis uhraamaan rahaa. Tämä tikku kyllä riittää ainakin omiin tarpeisiini, kaasukahva on ok, sopivan tarkka, ja twisti riittää mulle, kun polkimet maksaisi niin paljon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis häh? Eikö muka oikeasti ole AGP-väylää? Mikäs emo se semmonen on?

Itse pistäisin simukonetta hankkiessa ihan ensimmäiseksi listalle gigan muistia ja 256Mb näytönohjaimen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis häh? Eikö muka oikeasti ole AGP-väylää? Mikäs emo se semmonen on?

Itse pistäisin simukonetta hankkiessa ihan ensimmäiseksi listalle gigan muistia ja 256Mb näytönohjaimen...

Joo, noh Fujitsu-Siemens Computers on ilmeisesti suunnitellut tämän tietokoneen enemmänkin työkäyttöön ja katsonut, ettei AGP väylää siis tarvita. Emo siis joku Fujitsu-Siemensin OEM emo.

Jännä juttu, kun isäni työpaikalla on lähes samanlainen kone, ainoina eroina ovat emo ja prossu ja tottahan toki siitä emosta löytyy tuo AGP-väylä :P.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Höh, ihme homma. Minä kyllä vähän pahoin pelkään, että ei tuosta kokoonpanosta mitään kovin tykkiä rassia saa FS-käyttöön. Itseasiassa epäilyttää, että suostuuko toimimaan ollenkaan? No, toivottavasti...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muistin nopeuskin ihmetyttää, eihän 333 MHz piirejä ole käytetty aikoihin. Lieköhän jäänyt tuota emoa varastoon niin että sitä pitää saada vieläkin tungettua koneisiin? Nykyaikaisessa Pentiumkoneessa on kaksi samanlaista kampaa DDR400-muistia. Jos vehkeessä ei ole väylää kunnolliselle näytönohjaimelle, niin ei sitä kannata simukäyttöön ajatella. Tekstinkäsittelyssä tuollainen menee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, pitää kattoa jos jossain vaiheessa saisi vaihdettua tuon emon vaikka sen työpaikan koneen kanssa, kun siellä tuskin tolle AGP-väylälle on niin suurta käyttöä. Tai sitten vaihtoehtoisesti www.alienware.com ;).

Löysin vielä jonkinlaisen esittelysivun tuolle minun emolleni:

http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/servicesupport/techsupport/Boards/Motherboards/FSC/D1451/D1451.htm

Edit:

tuossa vielä siitä firman koneen emosta, eipä ole sekään mikään häävimpi:

http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/servicesupport/techsupport/Boards/Motherboards/FSC/D1521/D1521.htm

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varmasti simu toimii tolla kokoonpanolla, miksi ei toimis? Se, että riittääkö nopeus Sinulle onkin toinen juttu.

Vuosi takana Athlon XP 1400+, 512 Mt, GeForce2 näyttis (muistia <100). Eihän se nyt täysillä grafiikoilla täysillä pyöri, mutta jos haluan, että näyttää täysin samalta kuin oikeasti hyppään oikeaan koneeseen ja ei pätki ei 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään