Heikki Jokinen

Meiken akkukahva

15 viestiä aiheessa

Onko kokemuksia Meike-akkukahvoista? D80:een saisi alle 50 € tuollaisen Cyberphotosta. Saako halvalla siis edes jollain lailla toimivaa kapistusta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lainaan Heikin ketjua myös samalla aiheella.. Meiken akkukahva Nikon D300s runkoon on myös suht. edukas Cyberphotossa. Itsellä olisi pääasia että toimisi edes jotenkuten ( en edes välitä siitä, että toimiiko se niiden sisääntungettujen akkujen kanssa  :D). Mä haluan vaan lisää ote pinta-alaa..

- Tuukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

( en edes välitä siitä, että toimiiko se niiden sisääntungettujen akkujen kanssa  :D). Mä haluan vaan lisää ote pinta-alaa..

En tiedä miten Nikonin akkukahvat yleensä toimivat, mutta luulisin kuvien ottamisen olevan aika vaikeaa jos kamerassa ei ole akkuja...

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä miten Nikonin akkukahvat yleensä toimivat, mutta luulisin kuvien ottamisen olevan aika vaikeaa jos kamerassa ei ole akkuja...

Juha

D300:n akkukahvassa on yksi akku ja toinen on rungossa. Siis yhtäaikaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

D300:n akkukahvassa on yksi akku ja toinen on rungossa. Siis yhtäaikaa.

Tämä D300:n viritys on ollut ilmeisen huono idea kun nykyään kaikissa muissa akkukahvoissa työntyy staga pesään ja molemmat akut on kahvassa.  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä ole Meikestä vielä tullut ainakaan negatiivista palautetta. Kukaan ei tunnusta omistavansa sellaista, laitan itse siis tilaukseen ja kerron kommentit myöhemmin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä D300:n viritys on ollut ilmeisen huono idea kun nykyään kaikissa muissa akkukahvoissa työntyy staga pesään ja molemmat akut on kahvassa.   :laugh:

Voiko siinä edes vaihtaa kummatkin akut ilman kahvan irroittamista?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä D300:n viritys on ollut ilmeisen huono idea kun nykyään kaikissa muissa akkukahvoissa työntyy staga pesään ja molemmat akut on kahvassa.   :laugh:

Puhut höpöjä. D700 käyttää samaa kahvaa samanlaisella kiinnityksellä. Ja siinäpä ne olikin ne D300:n jälkeen ilmestyneet Nikon-merkkiset semipro-rungot. Consumer-rungot on aina olleet kaikki tuolla heppi sisään-kiinnityksellä ;)

Henkilökohtaisesti olen täysin päinvastaista mieltä tuosta huonoudesta. D300:n kahva on todella hyvä, toisin kuin "perinteisellä kiinnityksellä" oleva D200:n kahva. D200:n kahvan kanssa on jatkuvia kontaktiongelmia, koska se perinteinen kiinnitys mahdollistaa palikoiden suuremman elämisen. D300:n kiinnityssysteemi on jostain syystä huomattavasti tukevampi...

Ja tuo akku rungossa ja toinen kahvassa systeemi on omaan makuuni parempi. On tullut esim. tilanteita, että pitää saada nopeasti kahva pois. Sen kun ruuvaa kolmessa sekunnissa sen irti ja mulla on edelleen ampumavalmis kamera kädessä. Ei tarvitse esim. ruveta etsimään jotain akkukuilun luukkua...

Lisäksi jos tuohon kahvaan survookin sen tehokkaamman akun, ei tule koskaan eteen tilannetta, että sen loputtua olisi ilman virtaa. Mikä toki varmaan onkin se suurin syy, miksi tuo systeemi ylipäätään on kehitetty.

Voiko siinä edes vaihtaa kummatkin akut ilman kahvan irroittamista?

Miksi pitäisi pystyä? Sen ajan, mitä minä olen tuolla systeemillä kuvannut, se rungossa olevan akun vaihtamisen tarve on niin minimalistista, että se irroittamisen vaiva sen akun lataamista varten aina silloin tällöin on pieni vaiva.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No johan on systeemit  ::)

Jep, niin on. Ja hyvä sellainen... Siinä missä ykkössarjan Canonisti, tai vastaava Nikonisti on hetken aikaa ilman virtaa sen ison koko kahvan kokoisen akun tyhjentyessä, ja menettää tilanteen johdosta muutaman once in a lifetime-ruudun, D300/D700-kuvaaja sen kuin porskuttaa ja poimii kuvat talteen :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ai sä kuvaat ja vaihdat sitä toista akkua yhtäaikaa ;)

Ei, vaan mä pystyn kuvaamaan, vaikka siellä "kahvan" pesässä ei olisi akkua ollenkaan. Ykkös-Canonilla tai Nikonilla sitä ei tee. Eli jos ei itse hölmöile, ei siis pääse yllättämään tilanne, että ei olisi akkua ollenkaan ja jäisi sen takia joku kuva ottamatta.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten se sitten latautuu se rungon akku jos se aina on siellä apuna? no joo, kuten itse totesit, ei saa hölmöillä. Kyllä niissä ykkösten akuissa on jonkin verran kapasiteettiäkin, joten ei ole kovin todennäköistä se hölmöily...

Sama muuten pätee muistikortteihin, 2 on kätevää mutta lopulta nekin täyttyy vaikka olisi 2x64Gb rungossa ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten se sitten latautuu se rungon akku jos se aina on siellä apuna? no joo, kuten itse totesit, ei saa hölmöillä. Kyllä niissä ykkösten akuissa on jonkin verran kapasiteettiäkin, joten ei ole kovin todennäköistä se hölmöily...

Juu, tiedän. Tuossa D300:n akkukahvassa on tosin se etu, että se syö noita halvempia pikkuakkuja, mutta myös sen ykkössarjalaisen paremman kapasiteetin akun. Ja kun siitäkin virta loppuu, niin rungossa on vielä se, jolla saat ne viimeiset ruudut :)

Ja kuten sanoin, se ladataan silloin harvoin, kun on tarve. Sitä ei tule päästettyä koskaan tyhjäksi, vaan kun kahvasta akku loppuu, se vaihdetaan. Pienentää oleellisesti hölmöilyn mahdollisuutta :P

Sama muuten pätee muistikortteihin, 2 on kätevää mutta lopulta nekin täyttyy vaikka olisi 2x64Gb rungossa ;)

Totta. Paljonko sun auto kuluttaa bensaa? Kaiken, mikä tankkiin laitetaan. Tai sitten tarttee hommata isompi tankki :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään