Toni Heikkinen

Ongelmia Canon 40D:n ja Sigma 120-400mm objektiivin kanssa.

15 viestiä aiheessa

Terve!

Minulla on semmonen ongelma tuon EOS 40D:n ja Sigma 120-400mm putken kanssa, että kun yritän ottaa kuvaa 350-400mm niin näyttöön tulee teksti "Err 01    Häiriö kameran ja objektiivin välisessä tiedonsiirrossa. Puhdista objektiivin liitännät."    Olen puhdistanut ne monia kertoja mutta sillä ei ole mitään vaikutusta. Tuon jälkeen objektiivia on käytettävä aina irti että se toimii taas. Tämä tulee n:350-400mm välillä. Eniten kuitenkin täydellä 400mm:llä 

Eli missähän voisi olla vika?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onks Sigmassa enemmän klappia rungon ja lasin välissä kuin esim. Canonin omien lasien kanssa?

Tervicko!

Itselläni on ollut sekä EOS350D että  EOS50D varustettuina Sigman 18-50, 50-150, 150-500 sekä epäonnisella 80-400:lla. Kaikki "lonksuu", mutta ainoa ERR01-lasi on tuo 80-400.

Foka epäsuorasti myönsi huollossa asiasta tiedustellessani, että "välystä saattaa olla enemmän".

Canoneilla tätä vaivaa ei ikinä ollut!

P.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli siis tälle ei voi tehdä mitään?  ???

Ostin putken käytettynä. Entinen omistaja käytti sitä EOS 50D rungossa, ja oli toiminut hyvin, mutta miten 40D:ssä sitten temppuilee.

Käsittääkseni 40D ja 50D ovat täysin samanlaisia?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla oli aikanaan tuo vastaava lasi Nikon D200:n kanssa.  Alkoi kanssa välillä temppuilemaan. En halunnut tuskailla sen kanssa. Myin pois alta puolen vuoden  ja hankin tilalle Nikonin oman 300/4 + 1.4 jatkeen. Muuten se Sigma oli hinta-laatusuhteen osalta ihan sopiva.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuinka usein tota erroria tulee ja vaikuttaako lämpötila siihen esim.  huoneenlämpö vs. raikas -20 pakkassää?

Jos vaikuttaa toivottomalta tapaukselta niin laita vahinko kiertoon, jollain muulla rungolla saattaa pelittää ihan ok ja kyllä tosta varmaan omat saa pois.

Edit: Jos kavereilta löytyy Canonin runkoja niin testaa miten toi putki niissä käyttäytyy.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lähes joka kerta kun käyttää 350-400mm, ja lämpötilalla ei ole mitään merkitystä. Samalleen erroria pukkii pakkasessa kun lämpimässäkin.

Pitäisi päästä testaamaan tuota johonki muuhun runkoon. Näkisi sitten että pelaako se yleensäkkään missään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve!

Minulla on semmonen ongelma tuon EOS 40D:n ja Sigma 120-400mm putken kanssa, että kun yritän ottaa kuvaa 350-400mm niin näyttöön tulee teksti "Err 01    Häiriö kameran ja objektiivin välisessä tiedonsiirrossa. Puhdista objektiivin liitännät."    Olen puhdistanut ne monia kertoja mutta sillä ei ole mitään vaikutusta. Tuon jälkeen objektiivia on käytettävä aina irti että se toimii taas. Tämä tulee n:350-400mm välillä. Eniten kuitenkin täydellä 400mm:llä 

Eli missähän voisi olla vika?

Mulla on kerran tullut sama ilmoitus, mutta eri putkella.. Hoitui sillä kun irrotin akut ja laitoin takas..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla ei auta akun irroittaminen yhtään. Valotus aika pitää olla vähintään 1/640 tai siitä lyhyempi, niin sillon se toimii. Ja se on ainoastaan tuolla tietyllä polttovälillä.  Testasin kaverin EOS 500D kameraan tuota, niin toimi moitteettomasti. Eli oletettavasti vika on minun rungossa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla ei auta akun irroittaminen yhtään. Valotus aika pitää olla vähintään 1/640 tai siitä lyhyempi, niin sillon se toimii. Ja se on ainoastaan tuolla tietyllä polttovälillä.  Testasin kaverin EOS 500D kameraan tuota, niin toimi moitteettomasti. Eli oletettavasti vika on minun rungossa?

Saattaahan rungoissa olla eroa, huono kontakti tai jotain.

Mulla tuli toisella rungolla satunnaisesti erroria ja toisella ei ole tullut kertaakaan, pelaa ihan jees.

Onks runkoon mitään firmware päivitystä saatavilla? jos semmoisesta olisi apua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään