Jani Salo

verkkokauppa.com ja kasettimaksuttomat mediat ?

10 viestiä aiheessa

moi

Luin tuossa juttua että verkkokaupasta voi Tallinnan kautta tilata suomeen kasettimaksuttomia CD-R ym. levyjä laillisesti. Tuosse selailin verkkokaupan sivuja mutta en mistään löytänyt linkkiä niihin kasettimaksuttomiin medioihin.

Löysin vain linkin yrityksille tarkoitettuun palveluun jossa voi hakea virallisesti kasettimaksusta luopumista verkkokaupasta tilatessa.

Miten siis pääsen tilaamaan notia yksityisille tarkoitettuja kasettimaksuttomia CD-R levyjä verkkokaupasta ? Sivut ovat muuten aika moinen sekamelska :P

Onkos kukaan vielä niitä onnistunut tilaamaan ?

http://sektori.com/uutiset/5682/kasettimaksuttomia

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse en ole tilannut mutta kyllä siellä vielä jokin aika sitten oikein mainostettiin tuota mutta nyt näköjään pitää ilmoittaa kasettimaksutunnus tilattaessa kasettimaksuttomia medioita. Ilmeisesti joku on hiemän ärähtänyt verkkokaupalle ja he ovat katsoneet parhaaksi poistaa tuon palvelun tavalliselta tossunkuluttajalta.

Edit: Kävin vielä vilkaisemassa verkkokaupan sivuilla ja siellä on mielestäni selvä ristiriita. Jos valitsee tuotealueet->tarvikkeet->mediat nnin siellä selvästi sanotaan, että kasettimaksuttomia medioita tilatessasi pitää olla tuo tunnus. Mutta jos taas tekee haun hakusanalla niin löytyy neljä tilattavaa tuotetta joiden tuotetiedoissa mainitaan, ettei tunnusta tarvita... Ota tästä nyt sitten selvää ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siinä etusivulla on oikeassa laidassa linkki 'Hyvitysmaksuttomat suoratoimitustuotteet'. En ole itse tuolta tilannut, mutta olisi takoitus koittaa. Aikaisemmin olen hoitanut tilaukset suoraan Saksasta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse tilasin ja sain paketin viime viikolla ja hyvin toimi kaikki systeemit. Mitään kasettimaksutunnuksia ei tarvinnut ilmoittaa kun paketti tuli ulkomailta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

moi

En huomannutkaan tuota Hyvitysmaksuttomat suoratoimitustuotteet linkkiä. Eihän tuosta nyt tajua että siellä on niitä kasettimaksuttomia medioita :P

Täytyykin pistää tuosta tilaukseen tuollainen 100 kpl:n CD-R 700Mt spindeli hinta 22€ :o:o Vastaavasta saa suomessa muuten maksaa yli 70€ :P

on kyllä aika kohtuuton tuo kasettimaksu. Sehän on selvä rangaistus vapaalle medialle.......... Toivottavasti tuo kasettimaksu poistuu joskus.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

on kyllä aika kohtuuton tuo kasettimaksu. Sehän on selvä rangaistus vapaalle medialle.......... Toivottavasti tuo kasettimaksu poistuu joskus.

Tuollahan me maksamme siitä, että saamme ripata musiikkia cd levyille yms. jos olen oikein ymmärtänyt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kasettimaksun idea tosiaan on alkujaan, että musiikintekijät saavat palkkaa myös kopioidusta musiikista. Nykyisten, digitaalisten medioiden aikakaudella tämä vaan menee kohtuuttomaksi, kun ei CD- ja DVD-levyt ole mitään musiikin ja leffojen kopiointiin erityisesti tarkoitettuja, vaan silkkaa bittiä. Ja silti joutuu tekemään juhlallisen vakuutuksen, että ei joutuisi maksamaan "kasettimaksua" teostolle kun lähettää piirustuksiaan asiakkaalle sähköisessä muodossa. Ei ihme, että herättää vastustusta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsekin polttelen noita FS2004 tiedostoja ja muita ilmailuun lentosimuiluun liittyvää tavaraa CD:lle mutta harvemmin musiikkia. Eli joudun siis maksamaan tuota teosto maksua vaikka en musiikkia CD:lle edes polta :P

Sen takia tästälähtien tilaankin noita kasettimaksuttomia medioita verkkokaupan kautta :)

Saa Teosto haistaa pitkät, minun rahojanihan ette täst edes saa >:( Kaikki joukolla mukaan ;)

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täytyykin pistää tuosta tilaukseen tuollainen 100 kpl:n CD-R 700Mt spindeli hinta 22€ :o:o Vastaavasta saa suomessa muuten maksaa yli 70€ :P

On muuten kumma juttu, että jos kävelen tästä 500 m päähän Tallinnan Stockmannille niin siellä CD-R-levypakettien hinta on sama ja jopa hitusen kalliimpi kuin Suomessa.. Sama myös toisessa suuressa kauppakeskuksessa tässä keskustassa. Aika kovat katteet sitten tai jotain...?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Verkkokaupan sivuilla luki että Tallinnasta ei saa haettua niitten CD-R levyjä. Luulatavasti Tallinnan "viralliset" myymälät veroittavat itselleen aika paljon voittoa noista CD-R levyistä :P joskus tullut siellä katsottua että aidot CD:t ovat sielläkin melkein suomen hintaisia.

Eihän tuon CD-R levyn valmistus pitäisi maksaa niin paljoa kuitenkaan. Halvin mitä olen suomessa ostanut noita levjä oli Gigantista 10kpl muistaakseni 6€ hintaan.

Tuolle tilaamalleni 100kpl:n paketille siis tuli hintaa alle 30€ postituskuluineen. Suomessa vastaava maksaa jotain 80€ :P Seuraavaksi ajattelin tilata vastaavia levyjä saksasta 100kpl 900Mt levyjä siellä maksaa 35€ + 10€postikulut.

Aika paljon tulee säästöä kun se että ostan ne täältä kotimaasta.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään