Ilkka Mannikainen

AY1961 OH-LBO lintu moottorissa Ahmedabadissa

40 viestiä aiheessa

Lintu iskeytyi moottoriin - Finnairin lomalento myöhässä

Finnairin lomalento Langkawille Malesiaan keskeytyi tänä aamuna Intian Ahmadabadissa linnun iskeydyttyä lentokoneen vasempaan moottoriin.

Rikkoutuneen moottorin takia lennolla olleiden 204 lomalaisen matka viivästyy onnettomuuden takia noin vuorokauden. Matkustajat on majoitettu hotelleihin Ahmadabadissa

Finnair lähettää illalla Suomesta tyhjän lentokoneen viemään matkustajat määränpäähän Langkawille. Koneen mukana Intiaan kuljetetaan myös mekaanikko ja varaosio.

Kone oli välilaskulla Ahmadabadissa, josta se oli jatkamassa matkaa Langkawille

http://www.kaleva.fi/uutiset/lintu-iskeytyi-moottoriin-finnairin-lomalento-myohassa/888346

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko tuolla jotenkin tavallista enemmän lintuja vaiko pelkästään huonoa tuuria?

Ja tuo Ahmedabad varmaan kaikista "paras" paikka jäädä odottelemaan sitä varaosaa/konetta... ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko tuolla jotenkin tavallista enemmän lintuja vaiko pelkästään huonoa tuuria?

Sehän on kuuleman mukaan aika tavallista tuolla Ahmedabadissa, lentokentän lähettyvillä lentelee kotkia ja muitakin lintuja. Se on melkoinen ongelma tuolla lentokentällä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja tuo Ahmedabad varmaan kaikista "paras" paikka jäädä odottelemaan sitä varaosaa/konetta... ;D

Kurjaa jo senkin takia, etta harvalla Malesiaan matkaavalla on tuskin voimassaolevaa Intian viisumia. Jotakin poikkeusjarjestelyja paikalliset viranomaiset ovat kuitenkin aiemmilla kerroilla tehneet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kurjaa jo senkin takia, etta harvalla Malesiaan matkaavalla on tuskin voimassaolevaa Intian viisumia. Jotakin poikkeusjarjestelyja paikalliset viranomaiset ovat kuitenkin aiemmilla kerroilla tehneet.

Itseasiassa ainakin omasta kokemuksesta Intian välilaskuilla käydään ihan maassa asti, koska mennään lähtöaulan läpi (avoimet ulko ovet parkkipaikoille) ja sitten uudestaan turvatarkastus. Tekevät siis varmaan muutenkin poikkeusjärjestelyjä noille välilaskuille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muutaman kerran Thaimaan Utapaoon ja Phuketiin matkustaneena ja välilaskun Ahmeabadissa ja Jaipurissa tehneenä ei sieltä todellakaan mennä parkkipaikoille tai turvatarkastuksiin ,

vaan ollaan terminaalissa tankkauksen ajan, jossa Fantaa 2€ tölkki ja ulkopuolella konepistoolimiehiä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koneet loppu Finnairilla pelikaanin takia ja huominen AY1605/1606 HEL-TFS-HEL on Primeralla ja välilasku mennentullen CPH.

Myös AY1543/1544 HEL-FUE-HEL korvattu vuokrakoneella, joka tulee Air Finlandilta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muutaman kerran Thaimaan Utapaoon ja Phuketiin matkustaneena ja välilaskun Ahmeabadissa ja Jaipurissa tehneenä ei sieltä todellakaan mennä parkkipaikoille tai turvatarkastuksiin ,

vaan ollaan terminaalissa tankkauksen ajan, jossa Fantaa 2€ tölkki ja ulkopuolella konepistoolimiehiä.

Joka kerta kun olen ahmedabadissa välilaskulla ollut, on tehty turvatarkastus, ilmeisesti, jotta kentän pitäjä voi siitäkin kirjoittaa laskun. Parkkipaikalle en tosin ole mennyt, enkä ole edes tutkinut, olisiko tälläistä optiota käytettävissä, ei ole paljoa kiinnostanut.

Minun vierailukerroillani ovat muuten olleet ihan rynnäkkö/konekivääreillä varustautuneita...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koneet loppu Finnairilla pelikaanin takia ja huominen AY1605/1606 HEL-TFS-HEL on Primeralla ja välilasku mennentullen CPH.

Onko tietoa mitä varten stoppi Höpiksessä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miehistö vaihtoon?

Moottori lensi lintuun  ;D  ja sitten menivät Pelikaani-baariin  :thmbup:

jk. Kuokkasen Kakekin soitti kerran Kairosta kotiin( oli kasilla liikenteessä). Oli sen verran hyvä yhteys, että waimo komensi; " Heti kotiin MARS, sä missään Kairossa oo" :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itseasiassa ainakin omasta kokemuksesta Intian välilaskuilla käydään ihan maassa asti, koska mennään lähtöaulan läpi (avoimet ulko ovet parkkipaikoille) ja sitten uudestaan turvatarkastus. Tekevät siis varmaan muutenkin poikkeusjärjestelyjä noille välilaskuille.

Itsekkin olen tuon kokenut ja eihän siinä ole mitään järkeä edes. Koneesta ei saa ottaa mukaan kun passin ja silti on passintarkastus vaikka jo Helsingissä on jo kerran ollut. Samoin turvatarkastus joka on tehty Helsingissä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Itsekkin olen tuon kokenut ja eihän siinä ole mitään järkeä edes. Koneesta ei saa ottaa mukaan kun passin ja silti on passintarkastus

Hehe, tämän passintarkastuksen tosiaan olin ehtinyt jo unohtaa :)

Joskus on saanut tosin joitakin käsimatkatavaroitakin raahata mukana.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hehe, tämän passintarkastuksen tosiaan olin ehtinyt jo unohtaa :)

Joskus on saanut tosin joitakin käsimatkatavaroitakin raahata mukana.

No meillä ei olisi saanu ottaa mutta kukaan ei sanonut mitään ja se vyölaukku tarkistettiin kokonaan siinä turvatarkastuksessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsekkin olen tuon kokenut ja eihän siinä ole mitään järkeä edes. Koneesta ei saa ottaa mukaan kun passin ja silti on passintarkastus vaikka jo Helsingissä on jo kerran ollut. Samoin turvatarkastus joka on tehty Helsingissä.

No miksikäs tuolla ei sitten voi tankata paxit koneessa, kun se muualla onnistuu?  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No miksikäs tuolla ei sitten voi tankata paxit koneessa, kun se muualla onnistuu?  :-[

Niihin liittyy kansallisia säännöksiä, jossain voi, jossain ei.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä en välttämättä haluaisi olla koneessa kun tankkaaja tankkaa rynnäkkökivääri selässä konetta... eikä se ilman erityisjärjestelyjä onnistu suomessakaan, vaikka paloautoa ei nykyään vierelle enää vaaditakaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä niissä rynnäkkökivääreissä/aseissa Ahmedabadissa oikein pelottaa kun niistä jauhetaan niin paljon?

En tiiä. Suomessa pelätään palavia nesteitä siirtäessä (ihan kuule ilmailun ulkopuolellakin) jo epäsopivaa vaatetusta, tiedä sitten, miksi kipinöintiä aiheuttavaa metallikälkätintä pitäisi pelätä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä en välttämättä haluaisi olla koneessa kun tankkaaja tankkaa rynnäkkökivääri selässä konetta... eikä se ilman erityisjärjestelyjä onnistu suomessakaan, vaikka paloautoa ei nykyään vierelle enää vaaditakaan.

Harvemminhan sitä Suomessa suomalainen pääsee kokemaankaan; Istanbulissa olen kerran ollut finskin koneessa, joka tankattiin matkustajat koneessa. Paloautoja tai rynkkyjä en muista nähneeni...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä niissä rynnäkkökivääreissä/aseissa Ahmedabadissa oikein pelottaa kun niistä jauhetaan niin paljon?

Epäilisin ihan terveen itsesuojeluvaiston astuvan esiin. Ei tuollaiseen ole totuttu Suomessa, tai monesa muussakaan paikassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään