Tomi Björklund

Spottailua maailman ympäri.

67 viestiä aiheessa

Kohta jo puoli vuotta reissussa joten on aika vihdoin alottaa kuvien purkaminen asiasta kiinnostuneille. Maailman ympäri reissulla tässä ollaan, tällä hetkellä Australiassa ja toukokuun loppuun ajoittuu kotiinpaluu, sopivasti Suomen kesään.

 

Pikkuhiljaa laittelen tähän ketjuun kuvia matkan varrelta niin pysyy mielenkiinto yllä ja ei tule kuvaähkyä yhdellä kertaa...  ::)

 

Ja varoituksen sana kriittisimmille foorumilaisille, ketju sisältää myös pokkariräpsyjä sun muita ei niin tarkkoja räpellyksiä, mutta ne ovat mukana fiiliksen ja tarinankerronnan vuoksi. Joka tilanteessa ei ole ehtinyt parempaa kameraa kaivaa esille tai tilanne on muuten ollut hankala tai tullut yllättäen.

 

Matka alkoi siis jo elokuun lopussa, ensin lyhyellä hypyllä Helsingistä Lontooseen Blue1:lla.

 

MD-90-30, OH-BLU lepäilee Lontoossa laskeutumisen jälkeen.

Blue1a.jpg

 

Sitten näköpiiriin lipuikin jo ensimmäinen möhköistä, ehkäpä jopa sama jolla viime talvena tuli käytyä Ameriikassa.

AirFrance380a.jpg

 

Lontoossa taisi olla noin 7h vaihtoaika joten piipahdettiin kaupungilla syömässä ja katsomassa muutamat pakolliset nähtävyydet, koska emäntä ei ollut aikaisemmin Lontoossa käynyt. Hyvissä ajoin kuitenkin palattiin kentälle, että ehti vielä napata muutaman kuvan seuraavan legin menopelistä ja muusta liikenteestä.

 

Suuntana siis Dubai ja tässä muutamat kuvat koneesta.  ;D

Emirates380a.jpg

 

Kyseessä siis Emirates A380-861, A6-EDG

Emirates380d.jpg

 

Emirates380c.jpg

 

Ja naapurissa Singaporen A380-841, 9V-SKD, josta ei kovin erikoisia kuvia saanut kun seisoi terminaalirakennuksen viimeisellä portilla.

Singapore380a.jpg

 

En ihan onnistunut saamaan italialaista keskelle, mutta siinä kuitenkin kahden möhkön siivenkärjet lepäävät vierekkäin.

London1.jpg

 

Kyseessä oli siis yölento joten mitään näyttämisen arvoista kuvaa ei sisustuksesta ole, tässä kuitenkin karttanäyttö yhtiön kotikielellä.

Emirates380e.jpg

 

Ja logo seinässä.

Emirates380g.jpg

 

Tämä oli komas lento A380:lla ja ei voi kyllä kuin ihastella konetta, mielestäni se on todella upea ilmestys aina kun sellaisen näkee ja erittäin hiljainen! Ja ei harmittanut yhtään, että tuli TAAS maksettua hieman ylimääräistä kyseisestä lentovaihtoehdosta.  8) Turkkilaisella ois ollu halvimmat lennot. Tämä oli ensimmäinen lento Emiratesilla ja ei mitään syytä etteikö voisi toistamiseenkin lentää, varsinkin kun kyseisellä yhtiöllä on ja varmasti tulee myös pitkään olemaan suurin möhkölaivasto.  :thmbup:

 

Dubaissa oltiin siis seuraavana aamuna ja kymmenen tunnin vaihtoajalla oli tarkoitus jatkaa vielä samana päivänä kohti Omania. Lentoyhtiönä seuraavien siirtymisten osalta paikallinen halpis, FlyDubai. Piti siis vaihtaa terminaalia ja se ei ilman taksin käyttöä kovin helppoa olisi ollutkaan. Terminaali sijaitsee kiitoratojen vastakkaisella puolella Emiratesin terminaaliin nähden. Onneksi taksi ei maksanut kuin reilu 5 € joten budjettimatkailu ei kokenut heti alkuunsa kovin suurta takaiskua. Dubain kentällä on muuten ilmainen langaton netti, mikä oli aika kätevä parin seuraavan viikon ajan, kun siellä aika usein aikaa tapettiin.  :)

 

Tässä Dubain kentällä, Sri Lankalainen Mihin Lanka A320-232, 4R-MRB

MihinLanka1.jpg

 

Jatkoa seuraa Omanista...

 

Jos matkan seuraaminen muuten kiinnostaa, niin tyttöystävän ylläpitämä blogi alusta alkaen löytyy osoitteesta www.seikkailumaailmalla.wordpress.com .

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei voi olla totta:

 

Tasan vuosi sitten tähän aikoihin olimme Singaporessa menossa Austraaliaan Honkkarin kautta. Oltiin tultu Lontoon kautta Intiaan, josta menimme Thailandiin ja sieltä Malesian kautta SP:hen.

 

Australiasta mennimme uuteen-seelantiin ja sieltä Fijin kautta jenkky-ländin kautta Suomen kesään, toukokuun loppuun, sopivasti Suomen kesään. ;)

 

Matkaa tuli 9kk

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aikamoisen samankaltainen matkasuunnitelma siis, te taisitte vaan olla pidemman aikaa tuolla Aasian suunnalla kun me taas taalla Australiassa. Mitas lentoyhtioita kaytitte tolla Uusi-Seelanti - Suomi valilla ja muistatko yhtaan mita maksoi?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aikamoisen samankaltainen matkasuunnitelma siis, te taisitte vaan olla pidemman aikaa tuolla Aasian suunnalla kun me taas taalla Australiassa. Mitas lentoyhtioita kaytitte tolla Uusi-Seelanti - Suomi valilla ja muistatko yhtaan mita maksoi?

 

Tämä ei ehkä sovellu ihan aikatauluun mutta jos ei muuta niin ihan muuten vaan tiedoksi että Qantas alkaa lentää Toukokuun 16 päivä lähtien neljä kertaa viikossa Sydneystä KDFW:lle, jostahan sitten pääsee useampaakin kautta Suomeen.....

 

http://www.qantas.com.au/travel/airlines/dallas-fort-worth/au/en

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aikamoisen samankaltainen matkasuunnitelma siis, te taisitte vaan olla pidemman aikaa tuolla Aasian suunnalla kun me taas taalla Australiassa. Mitas lentoyhtioita kaytitte tolla Uusi-Seelanti - Suomi valilla ja muistatko yhtaan mita maksoi?

 

Lennettiin Air Pacificillä(Fiji) Nadille josta sitten Honolululle(välipysähdys Apiassa Samoalla)(AP). Honolulu-LA American airlinesillä, Kierreltiin CA ja Las Vegas, LA-NY(AA), NY-Helsinki(Finski).

 

Meillä oli Oneworldin maailmanympärilippu joka taisi maksaa semmoisen 2500€(sairaaaan halpa) 12 lentoa. Hintoja mä en niin muista.

 

Ja vielä: Kotiinpaluu: jos sama kämppä, kuin ennen lähtöä, niin pari päivän ajan (ainakin itse) tuntuu ihan kuin ei olisi ollut missään. Mutta kyllä siihen helposti tottuu. Siinä kaikkein ärsyttävintä on se, kun ei tiedä mistä aloittaa kertomaan juttua. Itselleni on monia kertoja käynyt niin, että kaveri sano:" Hei ton sä kerroit jo".

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Meillakin toi SYD-NAN-LAX menee Air Pacificilla, jolta sai mun mielesta aika edukkaasti yhteen suuntaan lennot stopaten Fijilla. Maksoi vaatimattomat 465€ per naama. Losista sitten ajetaan Nykiin josta lennetaan himaan Air Berlinilla joka makso 340e per naama. Meidan tapauksessa noi maailmanympariliput ei ois oikeen toiminu, pitaa jossain vaiheessa laskee paljon lennot tuli yhteensa maksamaan, mutta melkeen veikkaisin, etta halvemmalla paastaan ku toi 2500e ja meilla on 19lentoa. Mulla on aina kun kotiin palaa silleen, etta alan samantien haaveilee uudesta reissusta. Hetken aikaa kyl sellanen tyhja olo oli edelliselta rtw reissulta palatessakin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No niin jatketaanpas matkakertomusta kuvien kera ettei mene taysin jaaritteluksi...  ::)

 

Seuraavana siis vuorossa Oman ja Muscat International Airport, MCT. Ensimmaisena laskeutumisen jalkeen silmiin osui tallainen pieni kaveri.

 

Volga Dnepr Antonov AN-124-100, RA-82081

AntonovOman.jpg

 

Ja viela sama edesta

AntonovOman1.jpg

 

Ja seuraavana terminaalirakennus

OmanAirport.jpg

 

Sitten vietettiinkin oikein mukavat nelja paivaa Omanissa, lahinna Muscatin lahistolla. Siita enemman tosiaan tuolla blogissa www.seikkailumaailmalla.wordpress.com . Paluulento takaisin Dubaihin lahti alkuillasta joten hyvissa ajoin kentalle, etta ehti hieman kuvailemaan koneita.  ;)

 

Yleisnakymaa platalle moottoritien rampista. Paikallisen Oman Airin kalustoa:

Boeing 737-700, A40-BO.  ATR-42, A40-AS ja ATR-42, A40-AT.

Oikein kaunis tuo uusi livery mielestani.

OmanAir1.jpg

 

Tervetuloa kyltti

MuscatAirport1.jpg

 

Sitten kuvailua sisalta terminaalista mista oli aika hyvat nakymat joka suuntaan.

 

Oman Air 737-800, A40-BR

OmanAir2.jpg

 

Sitten vahan harvinaisempaa kalustoa, Ranskan ilmavoimien Airbus A310-304, F-RADC

OmanRanska.jpg

 

Saapuvia koneita:

 

Bahrainista Gulf Air Airbus A320-214, A9C-AB

GulfAir1.jpg

 

Ja viela lahikuva samaisen koneen Formula-mainoksesta.

GulfAir2.jpg

 

Tama taitaa olla Lockheed C-130 Hercules, rekisteria en saanut talteen...

OmanHercules.jpg

 

Sitten saapuikin jo meidan kyytimme, FlyDubai 737-800, A6-FDI

FlyDubai2.jpg

 

Fiilistelykuva koneen portailta ilta-auringon loimottaessa aavikon utuisessa ilmassa.

FlyDubai4.jpg

 

Sitten viela muutama kuva koneen ikkunasta rullatessa, kuvanlaatu ei paata huimaa mutta erikoisuutensa takia laitetaan naytille.

 

Skytraders A319-133LR, VH-VHD. Ei hajuakaan mita kyseinen kone Omanissa teki. Kone on Australian rekisterissa ja kai paasaantoisesti lentelee Tasmaniasta Etelamantereelle. Ja nakojaan esim. U2 on myos lentanyt koneella NZ/Australia kiertueellaan.  :thmbup:

Omanjoku.jpg

 

Oman Air Force A320-214X, 555

OmanAirForce.jpg

 

Ja pari jotain armeijan konetta kauempana joten cropattu aika rankasti, naista en tieda mitaan...  :-[

Omanjoku2.jpg

 

 

Tallaista talla kertaa, jatkoa seuraa...  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja pari jotain armeijan konetta kauempana joten cropattu aika rankasti, naista en tieda mitaan...  :-[

 

Taitaapa olla RAF:n Vickers VC-10, kaksin kappalein vieläpä.

 

Mukava katsella kuvia hieman eksoottisimmista paikoistakin  :).

 

-Esa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

mutta melkeen veikkaisin, etta halvemmalla paastaan ku toi 2500e ja meilla on 19lentoa.

 

Vielä se, että kun lentää Oneworldillä saa ilmaiseksi +sapisteillä meno-paluu lennon Helsinki-vapaavalintainen Euroopan kohde-Helsinki Sinisillä siivillä. Me lennettiin 17 lentoa+2 helikopterilentoa=19

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitokset kommenteista, kivalta just toi fiilistelykuva omaankin silmään näyttää, toivottavasti tykkäätte muistakin kuvista.

 

Omanista sitten siirryttiin tosiaan taas takaisin Dubaihin, mutta ei vieläkään maltettu jäädä sitä paikkaa tutkimaan vaan lentokentällä vietetyn yön jälkeen jatkettiin toiselle puolelle, Bahrainiin.

 

Tässä hieman liikennettä mitä ehti bongata koneen portailta ja koneen ikkunasta ennen starttia Dubaista.

 

Lähtevää kalustoa, sen verran suttuista ettei saa rekisteristä selvää, kotiyhtiön 777 se taitaa kuitenkin olla.

Emirates777.jpg

 

Sitten Cathay A330 oletettavasti kohti Honkkaria.

Cathay1.jpg

 

Kovaa vauhtia rakentavat lisää terminaalitilaa huimasti paisuvalle lentokonekannalleen.

Dubaiairport.jpg

 

Kivasti ehti nähdä aamun laskeutuviakin siinä lähtöä odotellessa.

 

Emirates A380  :thmbup:

Emirates380i.jpg

 

Lufthansa A340

Lufthansa340.jpg

 

FedEx MD11  :thmbup:

FedEx1.jpg

 

Emirates A340

Emirates340.jpg

 

Ja afrikkalaista rahtikalustoa lastaamassa. Ethiopian Cargo 757-260PF, ET-AJS

EthiopianCargo.jpg

 

Sitten ohitse rullaili venäläistä rahtikalustoa, viisaammat saa täydentää konetyypin...

AntonovDubai.jpg

 

Vielä yksi möhkökuva ennen nousua. A380:siä oli parhaimmillaan 7kpl samaan aikaan Dubain kentällä sinä aikana kun siellä tuli itse vietettyä aikaa. Jos oikeen tihrustaa niin kuvassa näkyy myös punainen A380 bussi vasemmalla alhaalla.

Emirates380j.jpg

 

Pieni pyrähdys ilmassa ja oltiinkin jo Bahrainissa.

BahrainAirport1.jpg

 

Tässä sen lennon kalusto, FlyDubai 737-800, A6-FDD

FlyDubai6.jpg

 

Tälläistä tänään, jatkoa seuraa...  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Sitten Cathay A330 oletettavasti kohti Honkkaria.

 

 

Taitaa kuitenkin olla vasta tulossa Honkkarista, kun on reverssiluukut auki...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiva kun oot jaksanu tehä töitä kuvien laittamiseksi tänne :) Tälläsiä matkakertomuksia on oikein mukava lukea. Kuvista vielä plussaa :):thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos ja kumarrus kommenteista ja kehuista, antaa vielä lisäintoa postailla tänne tarinaa ja kuvia. Paljon vielä luvassa ja kaikkea en oo vielä edes kuvannut kun matka edelleen jatkuu... Lisää kuvia taas lähipäivinä kun reissaamiselta ehdin keskittyä aiheeseen.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No niin, erikoisiin eläimiin tutustumisen ja huonojen nettiyhteyksien jälkeen taas matka jatkuu...

 

Bahrainissa kiertelyn jälkeen oli taas aika jatkaa matkaa seuraavaan kohteeseen. Lento Dohaan myöhään illalla, joten aika heikkoa kuvauksen kannalta, tässä kuitenkin pari tarinan tueksi.

 

Kuwait Airways A320-212, 9K-AKA

KuwaitAirways1.jpg

 

Ja oma kyyti BAH-DOH joka taitaa olla meikäläisen lyhin lento koskaan, matkaa vähän vajaa 150km.

British Airways Boeing 747-436, taisi olla G-BNLH

BritishAirways1.jpg

 

Qatarissa ei sitten ollutkaan autoa käytössä joten sen ihmeemmin ei ollut mahdollisuutta spottailemiseen, kenttä on tosin aika lähellä itse Dohan keskustaa joten koneet nousee kaupungin yli. Oma kalusto vaan ei todellakaan ole riittävä tuollaiseen kuvaamiseen. Tässä kuitenkin yksi räpsy jälleen "erikoisuutensa" takia.

 

A330 ilman tekstejä, mikä lie...

Qatarjoku1.jpg

 

Tämän jälkeen jälleen paluu takaisin Dubaihin ja tällä kertaa ei heti jatkettukaan matkaa vaan tutustuttiin vihdoin kyseiseen paikkaan. Ehdottomasti käymisen arvoinen paikka kaikessa keinotekoisuudessaan ja mahtipontisuudessaan.  ;D

 

Dubaista vielä muutama kuva.

 

Cargoitalian MD-11 ja taustalla juuri ja juuri utuisessa aavikkoilmassa erottaa maailman korkeimman rakennuksen, Burj Khalifan, 828m  :thmbup:

CargoItaly.jpg

 

Maailman suurimmassa ostoskeskuksessa oli myynnissä tälläisiä lasipienoismalleja, Emiratesin A380:llä taisi olla hintaa muutama sata euroa.  :o

LasiA380.jpg

 

Emiratesin terminaali

DubaiAirport3.jpg

 

Sekava kuva, mutta hieman erikoisempaa kalustoa.

Iran Aseman Airlines Fokker 100, EP-ASX

DubaiAirport5.jpg

 

Pakistanilainen Air Blue A319-112, AP-BIE

AirBlue1.jpg

 

Dubaihin ja Abu Dhabiin tutustumisen jälkeen oli aika jättää arabimaat taakse ja oikeasti siirtyä vähän eri maisemiin, yhtiönä jälleen oikein oivaksi osoittautunut paikallinen halpis, FlyDubai, koneena jälleen 737-8KN ja tällä kertaa A6-FDC.

FlyDubai1.jpg

 

Suuntana Kathmandu ja Nepal! FlyDubailla sattui juuri tuolloin olemaan juuri meille sopiva kampanja joilla saatiin osasta lennetyistä lennoista samanarvoiset voucherit käytettäväksi tuleviin lentoihin. Näin ollen DXB-KTM maksoi kahdelta hengeltä yhteensä vajaa 30€!  ;D Todellista budjettimatkailua.  8)

 

Tässä vielä loppuun kuva tuosta maailman korkeimmasta rakennuksesta ilmasta käsin.

BurjKhalifa.jpg

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla