Kirjoitettu Helmikuu 28, 2011 A330 ilman tekstejä, mikä lie... Taitaa olla tämä, A7-HHM Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 28, 2011 Taitaa olla tämä, A7-HHM Sehän se, eipä tiedä kuinka arvovaltaista porukkaa oli siis kyydissä... "Qatar Amiri Flight is a VIP airline owned and operated by the government of Qatar. It operates worldwide charters on demand and caters exclusively to the royal family of Qatar and other VIP government staff." Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 4, 2011 Seuraavana oli siis vuorossa Nepal ja juurikin tuo pääkaupunki Kathmandu. Pari pikaista räpsyä saapuessa... Uuden uutukaista lentokenttäkalustoa ja pari pyrstöä. Etummaisena Air Arabian A320-214, A6-ABB ja sen takana Bangladeshista United Airwaysin MD83, S2-AEH. Ainut laajarunko mitä tuolla näin, Thai Airwaysin Boeing 777-2D7ER, HS-TJR Kathmandu olikin sitten aikamoisen sekava paikka. Jopa näinkin kokeneelle matkaajalle jonkinmoinen shokki, mutta sieltäkin selvittiin. Oli tarkoitus selvittää josko jonnekin kiitotien läheisyyteen olisi mahdollista päästä kuvailemaan, mutta se jäi vain haaveeksi kun kovasta yrityksestä selvittää kiinnostukseni aihetta paikalliselle englantia osaamattomalle taksikuskille ei ollut juuri mitään vaikutusta. Luulisi, että jopa hieman tyhmempikin tajuaisi jos osoittaa kartasta lentokenttää, esittää kädellä nousevaa lentokonetta ja esittelee vielä kameraakin, mutta kun ei niin ei. Spottailu jäi siis siinä mielessä väliin, mutta tulipahan nähtyä apinoita sun muita siellä temppelialueella minne taksikuski sitten lopulta meidät vei. Jonkin verran sai paikallista kalustoa kuvattua, vaikkakin vain todella välttävästi minun vaatimattomalla laitteella erään ravintolan kattoterassilta. Buddha Air, Beech 1900D, 9N-AGH Yeti Airlines, British Aerospace Jetstream 41, 9N-AIB Lähtöpäivänä sai sitten jonkin verran kuvailtua siinä platalla palloillessa. Oli muuten varmaan tarkimmat turvatarkastukset ikinä missään. Pariin kertaan syynäsivät repun läpi sisällä terminaalissa ja vielä kolmannen kerran koneen luona ennen sisäänpääsyä. Olipa ainakin turvallinen olo sen jälkeen... Lisää Kalustoa Bangladeshista, GMG Airlines MD82, S2-ADM Jo parhaat päivänsä nähnyt Cosmic Airin Fokker 100 Lähtöä tekevä Air India Airbus A319-112, VT-SCG Laitetaan nyt edes yks kuva omallakin naamalla kun siinä sai jonkun aikaa rauhassa (vaikkakin konekiväärimiesten vartioimana) pällistellä platalla kun jonotettiin vielä siihen viimeiseen turvavatarkastukseen. Viereiselle standille rullaileva Jet Airwaysin Boeing 737-8FH, VT-JBD Hieman harmitti ettei tullut mentyä sellaiselle vuoristolennolle, mutta onneksi sentään jotain näkyi nytkin koneen ikkunasta... Ensi kerralla sitten jotain Intiasta, muistakaahan myös tutustua muuten reissublogiin! www.seikkailumaailmalla.wordpress.com Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 4, 2011 Maailman suurimmassa ostoskeskuksessa oli myynnissä tälläisiä lasipienoismalleja, Emiratesin A380:llä taisi olla hintaa muutama sata euroa. Itse 2 viikkoa sitten Dubaista kotiutuneena, näin näitä myös ko. ostoskeksusessa ja "best price" mitä antoivat 250 euroa ei lähtenyt mukaan... Aitoa kristallia kuulema Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 4, 2011 Meinasinkin jo korjata tonne aikasempaan, että oli sen verran fiinin näkönen kauppa, että tuskin olivat mitään akryylimuovipalikoita... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 17, 2011 Maaseutumatkailut takana ja taas pitkästä aikaa toimivan netin ulottuvissa joten aika jatkaa kertomusta. Nepalista siis vuorimaisemien kautta Delhiin. Terminaali 3 Indira Gandhin kansainvälisellä lentoasemalla hohti uutuuttaan ja muita koneita ei juurikaan saapuessa näkynyt ja sisällä terminaalissakin tuntui olevan vielä viimeistelyhommat hieman kesken. Ja valmistautuivat jo myös Kansainyhteisön kisoihin joihin mennessä tuo uusi terminaali oli tarkoituskin saada valmiiksi. Taitaa tällä hetkellä olla maailman 8. suurin lentokenttäterminaali. Tässä vielä jostain ikkunanraosta räpsäisty kuva kyseisen lennon menopelistä. JetLite 737-8Q8, VT-SJH Sitten seurasi viikon verran tutustumista kaoottiseen Intiaan, Taj Mahal ja junalla siirtyminen Chennaihin. Chennain kentällä suurimman operaattorin kalustoa. Air India A321-211, VT-PPG Aikamoinen läjä kalustoa pienen koneen ympärillä Air India A321-211, VT-PPB ja huolettoman näköinen jannu tallustelemassa. Sitten päästiinkin taas pilvien sekaan ja suuntana Colombo! Saapuessa oli sateista joten sen mukaiset kuvatkin. Sri Lankan Airlines A330-243, 4R-ALG Hieman harvinaisempaa kalustoa. Lankan Cargo Boeing 727-200F, TU-TAB Laskeutumisen jälkeen tutusti kuva oman lennon lentolaitteesta. Air India Express Boeing 737-8HG, VT-AXU Ja taas spottauksen väliin rentouttava lomajakso tuolla ihastuttavalla saarella, mieletön paikka! Ei voi muuta kuin suositella todella lämpimästi! Sopiva sekoitus rantaa ja viidakkoa. Auton vuokraaminen tapahtuu pääsääntöisesti siten, että hintaan kuuluu kuljettaja, itselle tälläinen järjestely oli ensimmäinen kerta ja varmaankin myös viimeinen. Itse kuski oli mukava, mutta aivan kaikkea emme saaneet mistä etukäteen maksoimme. Auringonlaskutunnelmia lentokentän läheiseltä rannalta viimeisenä iltana. Rekisteri jäi hämärän peittoon... Ja ennen seuraavaa lentoa muutama kuva terminaalin isojen ikkunoiden läpi, platalle oli loistavat näkymät ja sitten tuntuivat haluavan kieltää kaikenlaisen tallentamisen. ??? Rauhassa sai kuitenkin räpsiä... Sri Lankan Airlines A320-232, 4R-ABG Sri Lankan Airlines A330-243, 4R-ALD Ruuhkaa platalla; Mihin Lanka A320-232, 4R-MRB / Sri Lankan Airlines A330-243, 4R-ALA / Sri Lankan Airlines A340-311, 4R-ADC Sitten saapuikin jo oma jatkokyytimme, Air Asia A320-216, 9M-AHU Tälläistä tällä kertaa, jatkoa seuraa... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 17, 2011 Pakko sanoa, että Intia on kyllä kaoottinen Jetlite on hyvä yhtiö Oliko teilläkin koneeseen mentäessä ilmastointi kylmällä ja katosta tuli ilmastointi kanavista "höyryä" Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 18, 2011 Enpä muista, että olisi tuolla Jetliten lennolla höyrytellyt matkustamossa, mutta tiedän kyllä mitä meinaat, ainakin monella AirAsian lennolla olen tota nähnyt... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 20, 2011 Ja matka jatkuu... Colombosta lento suuntautui sitten AirAsian päähubiin, eli Kuala Lumpuriin. Lähestymistä... Air Asian "Team Lotus" erikoismaalattu A320-216, 9M-AFY Liian kaukana, lämpöväreilyä ja tolpan takana, mutta sen verran harvinainen yhtiö, että laitetaan näytille. Myanmar Airways International A320-231, XY-AGI Vielä ulkokuva koneesta jolla juuri saavuimme, 9M-AHU Kuala Lumpurin LCCT (Low Cost Carrier Terminal) on varmaankin maailman tehokkain halpisterminaali ja yksi niistä harvoista jotka on alunperin rakennettu juuri halpalentoyhtiön tarpeisiin. Terminaalissa ei ole ainoatakaan putkea eikä myöskään busseja vaan kaikki matkustajat kävelevät itse koneilta terminaaliin ja terminaalilta koneisiin. Harvinainen paikka siis missä tavallinenkin tallaaja pääsee kävelemään koneiden läheisyydessä. Kuvaaminen on toki kielletty, mutta aina sieltä pitää muutama kuva räpsäistä kun hyville paikoille pääsee... Koneen kuormausta. Air Asian "Hats off to Dato Pahamin" erikoismaalattu A320-216, 9M-AFM AirAsiaX A330-343E, 9M-XXF Pari rentouttavaa päivää KL:ssa ja iltalento tuttuakin tutumpaan Phukettiin josta kuvien muodossa seuraavaksi... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 24, 2011 Sitten tosiaan vuorossa ainakin minulle tuttu spottailupaikka ja ehkä monelle teistäkin, HKT. Netistä siis katsoin sopivan päivän saapuvan liikenteen suhteen ja aamulla skootterilla n. 40 min ajelu Patong beachilta Phuketin kansainväliselle lentoasemalle. 8) Tässä paikka missä olen aikaisemminkin kuvannut, skootteri vaan parkkiin nurmikon puoleisen pienen piikkilanka-aidan viereen ja odottelemaan koneita. Melkein vieressä on joku lentokentän hallintorakennuksen vartioitu portti jonka vartija hieman epäilevästi välillä kyttäilee muttei ainakaan tällä kertaa tullut mitään sanomaan. Aikaisemmallakaan kerralla vartija ei osannut mitään englanniksi sanoa ja muistaakseni vain valitti huonosti pysäköidystä skootterista. Tien kallion puoleiselta sivustalta ei juuri kuvia saa koska aita tulee eteen juuri kun koneet tulevat tarpeeksi matalalle ja kallion päälle ei voi kiivetä koska paikka on eristetty piikkilangalla. Tällä kertaa tein silleen, että hyppäsin aidan viereiselle kaiteelle seisomaan aina kun kone tuli ja koneen mentyä palasin takaisin tien toiselle puolelle passiin odottamaan seuraavaa. Tie on tässä kohdassa erittäin kapea joten aidan vieressä ei kunnolla mahdu olemaan ja vartija tulee varmasti myös ajamaan pois jos sattuu näkemään. Itseasiassa juuri tuon ensimmäisen jumbon laskeutuessa paikan sattui juuri ohittamaan joku lentokenttäpoliisiauto tai vastaava joka ei tuntunut olevan kovin tyytyväinen siihen, että seisoin aitaa vasten. Olin jo aivan varma, että häätävät minut pois ennenkuin päivä ehtii alkaakaan, mutta ei ne tyypit tullu edes autosta ulos tai huudelleet mitään, soittivat vain pari kertaa torvea. Otin silti rauhassa kuvat jumbosta ja siirryin takaisin tien toiselle puolelle jonka jälkeen poliisiauto jatkoi matkaansa. Monesti olen ajatellut, että kiitotien toiselta puolelta saisi varmaan hyviä kuvia häiritsemättä ketään kun sillä puolella on rinne joten ei olisi edes aitaa edessä häiritsemässä, mutta en ole ainakaan vielä saanut aikaiseksi selvittää pääseekö sinne ja kuinka helposti koska mitään selkeää tietä sillä puolella ei näy. Ehkä sitten ensi kerralla. Aamun ensimmäisestä Bangkokin vuorosta tälläinen kokeilu Kyseessä siis Thai Airways Boeing 747-4D7, HS-TGR Bangkok Airways A320-232, HS-PGW Aamun ensimmäinen lähtevä, Bangkok Airways ATR 72-212A, HS-PGD Malaysia Airlines B737-4H6, 9M-MMF Thai Airways A330-322, HS-TEJ JetStar ja Thai rullaavat peräkanaa kohti kiitotietä. JetStar Asia A320-232, 9V-JSG Lähtevät koneet rullaavat todella läheltä kun seisoo aitaa vasten! Tässä aikaisemmin saapunut Thain jumbo Ja vielä takavinkkelistä Koneet joutuvat vielä rullaamaan hetken matkaa kiitotietä oikealle ja kääntymään päässä ympäri koska rullaustie ei jatku aivan kiitotien päähän asti. Tosin tuo Thain jumbo ei rullannut kiitotien päähän kuten kaikki pienemmät koneet ja vaan lähti kiihdyttämään heti käännyttyään kiitotielle. Tässä vielä äskeiset kaverukset. Sitten päivän "päätähti" jonka takia olin valinnut juuri tuon kyseisen päivän, muut ovat aikalailla Phuketin peruskauraa, mutta venäläiset tulevat kai vain pari kertaa viikossa talvikaudella. TransAero Boeing 747-444, VP-BVR Jarrutus ennen kuin meri tulee vastaan. SilkAir A320-232, 9V-SLD SilkAir odottelee kun jälleen yksi Thai laskeutuu Tällä kertaa kyseessä A330-321, HS-TEE Bangkok Airways odottaa kun joku ihme nokkalintu lähestyy ??? Sehän on Nok Air Boeing 737-4D7, HS-TDB Tämän jälkeen iskikin sitten pienimuotoinen myrsky joka sai minuun pikaisesti liikettä. Oikein mukava muutama tunti Phuketin kentän laidalla ja sain kuvat niistä koneista minkä takia skootteroinkin paikalle, sadekin oli vain pikainen kuuro. Tässä vielä parit kuvat myöhemmin kun oli taas aika jatkaa matkaa Phuketista eteenpäin. Nordwind Airlines Boeing 757-2Q8, VQ-BAL Bangkok Airways ATR 72-212A, HS-PGM ja HS-PGG Business Air Thailand Boeing 767-341, HS-BIB Ja loppuun parit wings view kuvat lennolta HKT-HKG. Terävimmät jo varmaan arvaavatkin mistä seuraavan päivityksen kuvat ovat... 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 25, 2011 Kun me tuolla olimme, niin koneet laskeutuivat rannan yli. Phuket on kyllä spottailun kannalta parhaimpia kenttiä(vilkas, koneet lähellä jne.) Thaimaan(ehkä koko Aasian) St. Marteen 8) Onko muuten Finskin a340 yleinen tuolla ??? vai käykö siellä usein vain B757 ja a330? Kun olimme siellä, kävi siellä Finnair a340. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 4, 2011 Hektisen formulaviikonlopun, netti ja kuvaongelmien jälkeen taas pitkästä aikaa tähänkin ketjuun päivitystä. Itse olen nähnyt Phuketissa vain Finskin 757 ja sekin muutamia vuosia sitten. Enpä ole tutustunut suomalaisten matkanjärjestäjien nykyiseen lomalento-ohjelmaan, mutta väittäisin, että toi A340 on aika harvinainen näky Phuketissa. Ja sitten taas asiaan. Matka jatkui siis seuraavaksi pariksi päiväksi Hong Kongiin. Sen verran lyhyt aika ettei sen enempää ehtinyt spottailemaan kuin terminaalirakennuksen oven viereiseltä tasanteelta. Nouseva liikenne siis kyseessä ja pahoittelut kuvanlaadusta, oman kuvauskaluston ominaisuuksiin nähden jo tossa kohdassa vähän turhan korkealla lentelevät. Ja hieman utuisen pilvinen sää ei ainakaan auttanut asiaa. Peruskauraa, Cathayn 747 Dragonairin A330-343X, B-HWH KLM Cargo 747-406FER, PH-CKB Cathay Pacific 777 China Airlines B737-800, B-18617 Terminaalirakennuksen takaa nousivat China Airlines A330-302X, B-18301 Sisällä terminaalissa kopio ensimmäisestä Hong Kongiin laskeutuneesta lentokoneesta 1911, Spirit of Sha Tin Ja vielä Cathay Pacific Cargo 747-412BCF, B-KAF Honkkarista sitten siirtyminen vesiteitse Macaun puolelle. Kipeänä tuli oltua lähes koko aika Honkkarissa ja Macaussa joten meni siltä osin vähän hukkaan, onneksi itse olin jo toista kertaa kummassakin paikassa. Macausta sitten matka jatkui taas lentokentän kautta josta tarina jatkuu lähipäivinä... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 4, 2011 Olitte tekin väi F1:ssä Mekin olimme vuosi sitten Melbournessa Me menimme myös Macauun vesitse. Eikö sinne myös mene helicopterita? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 4, 2011 Minä olin kattomassa formuloita, tyttöystävää ei kiinnostanut. Joo, kyllä Honkkarista pääsee kopterilla Macaulle, 30min välein ja lento kestää vartin. Ainakin näin reppureissaajalle hieman tyyris vaihtoehto kun kustantaa n. 260€/suunta. ??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 4, 2011 Mielenkiintoisia kuvia eksoottisimmista kohteissa, ja juuri sopivasti viimesessä oli fiilistä. Komea kuva. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 5, 2011 Minä olin kattomassa formuloita, tyttöystävää ei kiinnostanut. Joo, kyllä Honkkarista pääsee kopterilla Macaulle, 30min välein ja lento kestää vartin. Ainakin näin reppureissaajalle hieman tyyris vaihtoehto kun kustantaa n. 260€/suunta. ??? Niin olimme mekin reppuilijoita Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 8, 2011 MFM - Aeroporto Internacional de Macau oli siis vuorossa kun matka jatkui edelleen kohti Australiaa. Jännä kenttä kun kiitotie on erillisellä saarella jonne johtaa kaksi rullaustiesiltaa. Tässä näkyy niistä toinen jota pitkin koneet rullaavat kiitotielle. Osa Macaun isoista kasinoista sijaitsee aivan kentän vieressä Lähes 40-vuotias DC10-10, N220AU. Tämä olikin mielenkiintoinen tapaus kun alkoi hieman tutkimaan. Orbis on silmäkirurgiaan keskittynyt firma, tuohon koneeseen on rakennettu silmäkirurgian opetussairaala joka voidaan lennättää minnepäin maailmaa tahansa. Helpottaa opetusta varsinkin köyhemmissä maissa kun oppilaiden ei tarvitse matkustaa ulkomaille opiskelemaan. Sitten paikallista kalustoa, Air Macau A320-232, B-MAX Transasia Airways A321-131, B-22601 Ja lisää paikallista, Air Macau A321-231, B-MAP Tässä oma kyytimme seuraavalle lennolle, AirAsia A320-216, 9M-AHD EVA Airways A330-203, B-16305 Thai AirAsian A320-216, HS-ABO Myös terminaalia vastapäätä on hotelli ja joku maailmanpyörä. Taustalla "City of Dreams" ja etualalla Boeing 737 NextGen, N88WR sekä Air Macau Cargo A300-622RF, B-MBJ Ilma oli hyvä joten toivoin saavani nousun jälkeen kuvan tuosta hieman erikoisesta kentästä, mutta sen verran pilviä kuitenkin ehti tulla kentän päälle etten siinä onnistunut. Muutaman minuutin lentämisen jälkeen kuitenkin hieraisin silmiäni kun pilvien raosta näkyi... Kohtuullisen sopivasti satuimme ylittämään Hong Kongin kentän joka sekin on rakennettu tekosaarelle, toinen sille. Jonkin verran liikennettäkin ehti pikaisesti näkemään, kuvat nyt ei kovin kummoisia ole, mutta laitan silti näytille. Suuntana oli siis jälleen Kuala Lumpur josta vihdoin ja viimein sitten Australiaan! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 17, 2011 KLIAan laskeutuessa oli sateista ja aikamoisen heittelehtivää menoa ennenkuin selvittiin pilvien alapuolelle. Siinä rullatessa räpsäisin kuvan tälläisestä jumbosta: Vasta jälkeenpäin kuvaa katsoessa huomasin, että koneessa ei ole ollenkaan moottoreita! Tämä yksilö (N752SA) onkin romutettu pari kuukautta kuvan ottamisen jälkeen, viime joulukuussa. Kone toimitettiin alkuperäiselle käyttäjälleen, Air Francelle vuonna 1976. Vaihtoaikaa KLIA LCCT:ssa olikin sitten reilu vuorokausi, joten todella mukavasti (lentokentän lattialla) nukutun yön jälkeen oli hyvin aikaa lähteä vielä spottailemaan koneita. Halpisterminaalilta kävelee kohtalaisen hyville kuvauspaikoille n. puolisen tuntia, jopa vähemmän jos käytössä on terminaalin vieressä oleva kiitotie. Saavuin Malaysia Airlinesin huoltohalleille jonka vieressä oli tyhjä tontti, ajattelin, että sen perältä saisi hyviä kuvia. Cathay Pacific 330-343X, B-LAC Tontin perällä kasvillisuus kävi kuitenkin turhan tiheäksi ettei aivan aidan viereen asti päässyt joten paikka ei kovin hyvä sitten ollutkaan. Olin etukäteen hieman tutkinut minkälaista kalustoa piti saapua juuri tuolloin ja olisin ehdottomasti halunnut eräästä yksilöstä kuvan, mutta tämän huonon paikan valinnan takia se meni pieleen. Näin toki koneen läheltä, mutta ainut kuva on todella kehno ja todella kaukaa. Laitan sen silti tähän niin näette miksi minua harmittaa... Kyseessä siis AirAsia X:n "Oakland Raiders" A340-313X, 9M-XAC. Kuvassa myös toisesta suunnasta tuo jo romutettu 747. Aikamoinen rivistö oli muitakin ilmeisesti tiensä päässä olevia jumboja. Etummaisina TF-ARL ja TF-ARH, joiden viimeisin käyttäjä Air Atlanta Icelandic. Aidan raosta näki tosiaan parikin Malaysia Airlinesin huoltohallia, etummaisessa oli tämä Boeing 737 Next Gen kaksikko, 9M-MLC ja 9M-MXC. Ja taaemmassa tälläinen sekoitus kotimaansa lippuyhtiön kalustoa. Toisella puolella tuota tyhjää tonttia oli jokin AirAsian halli joka näytti aikamoisen ankealta tiheän kasvillisuuden takana. Muutama konekin siellä seisoi, etummaisena Indonesia AirAsian jo kypsään 26 vuoden ikään ehtinyt Boeing 737-301, PK-AWU. Toinenkin kone minkä erityisesti halusin nähdä ehti tulla kun olin vielä tuossa huonossa paikassa, mutta siitä sentään jonkinmoinen kuva. Egyptair A330-243, SU-GCE Tallustin siis tietä vielä eteenpäin, kiitotien toiselle puolelle menevää tietä remontoitiin joten ihan sinne asti en kävellyt vaan jäin tuohon AirAsian hallille menevän tien alkuun jossa seisoskelin kaiteen päällä ja räpsin kuvia laskeutuvista koneista. Vieläkin hieman turhan kaukana minun kuvauskalustolleni, mutta eiköhän näistä jotain osviittaa saa millaista kalustoa tuollapäin liikkuu. Alkuun kaksi tyypillisintä konetta kyseisellä kentällä. AirAsia A320-216, 9M-AHA Ja Malaysian Airlines Boeing 737-4H6, 9M-MMM Malaysia Airlines Boeing 747-400 Japan Airlines Boeing 767-346ER, JA622J Singapore Airlines A330-343, 9V-STG Ja vielä toinen samaisesta ilman rajoittavia välissä olevia aitoja... Sitten olikin jo aika tallustella takaisin kohti terminaalia ja omaa lentoa. Matkalla ohitin vielä komean AirAsia Flight Academyn jota koristaa ilmeisestikin vain mallikappale A320-214, 9M-AFF Illalla sitten oli vihdoin aika siirtyä toiselle mantereelle AirAsia X:n siivillä. Harvemmin sitä tälläinen tavallinen tallaaja pääsee tallustelemaan ison koneen vieressä, mutta ilman putkia ja terminaalista koneeseen kävellen nuo isommatkin punaiset koneet lastataan. Pimeää jo oli kun lähtöaika oli lähempänä puoltayötä, mutta pari pikaista räpsyä boardingista. Jaahas, venähtipä taas tätä puuhatessa pitkälle aamuyöhön, toivottavasti pidätte, jatkossa sitten kuvia täältä Australian mantereelta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 17, 2011 KLIAan laskeutuessa... Täytyy vaan sanoa, että oikein mielenkiintoinen setti meille suomalaisille vähän tuntemattomammasta kohteesta. Ja siellä Australiassahan tosiaan aletaan jo parin tunnin päästä heräilemään, joten toivotan oikein hyvää huomenta ja itse lähden nukkumaan! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 25, 2011 Noin pari kuukautta lähdöstä saavuttiin siis matkan pääkohteeseen, Australiaan. Ensimmäinen kerta AirAsiaX:llä ja ihan mukavasti lento sujui, vaikkakin oli aika surkea sää lähes koko lennon ajan. Olimme päättäneet aloittaa Australian kiertämisen Perthistä koska sinne oli kaikista edullisinta lentää Aasiasta. KL-PER lento taisi kustantaa jotain n. 90€/naama. Aikaisin aamulla laskeuduttiin tihkusateiseen Perthiin, jäi sitten kokonaan tämä koneen rekisterikin sitten näkemättä ja yhdestäkään kuvastakaan sitä ei näy. No AirAsiaX A330 kuitenkin kyseessä. Jäätiin terminaaliin makoilemaan muutamaksi tunniksi kun ei viittiny hostelliin vielä niin aikaisin tunkea. Muutaman kuvan kävin siinä aamusella nappaamassa terminaalin ulkopuolella ja myös näköalatasanteella. Aika hiljaista... Ilmeisesti kentän suurimmat operaattorit lueteltuna, kuten esim. Finnair. Qantas A330 Aikamoisen pienellä koneella sulttaanikunnan yhtiö lentelee näinkin pitkälle, Royal Brunei Airlines A319-132, V8-RBP Paikallista pienempää kalustoa etualalla, Skywest Airlines Fokker 50, VH-FNI. Taustalla kotimaan terminaali kiitoratojen toisella puolella. Gobham Aviation BAe 146 / Avro RJ, VH-YAE Qantas A330-301, VH-QPA ja taustalla Perthin keskusta. Valitettavasti ei tämän enempää tullut spottailtua Perthissä. Auto ostettiin, kohdattiin hankaluuksia ja nähtiin kaikenlaista josta blogissa tarkemmin jos kiinnostaa. www.seikkailumaailmalla.blogspot.com Seuraavat kuvat taitaakin sitten olla Adelaidesta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 26, 2011 Me myös ihmeteltiin tuota Finskin logoa tuolla Perthissä. Ei ole vielä sentään saanut uutta logoa sinne kentälle Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 4, 2011 Outback seikkailun jälkeen saavuttiinkin sitten Adelaideen, jossa on kentän laidalla kaksikin pysäköintipaikkaa jotka on tarkoitettu spottailuun. Ainakin Harbourtown ostoskeskuksen vieressä olevalta parkkikselta näkee lähinnä nousevia koneita. Kuten tämä Emppu. Virgin Blue Airlines Embraer 190, VH-ZPM Muut kuvat ovatkin sitten tuon samaisen kiitotien toisesta päästä. Yritin vaan löytää jonkun hyvän paikan lähellä kiitotietä ja päädyin asuinalueen reunassa olevan umpikujan päähän joka oli juuri laskeutuvien koneiden reitin alla. Jos haluaa kentälle kuvata niin tämä paikka tosin vaatii tikkaat tai korkean auton jonka katolle kiivetä koska aita on aika korkea. Näkymät kentälle ovatkin sitten aika hyvät, tosin kauempana oleva verkkoaita hieman haittaa kuvaamista. Sitten niitä laskeutuvia jotka tosiaan tulevat tuossa kohdassa jo varsin matalalla. Royal Flying Doctor Service Pilatus PC-12/47E, VH-FVA Air New Zealand A320-232, ZK-OJG Lähtevistäkin saa ihan siedettäviä kuvia kun ne rullailevat kohti kiitotietä. Virgin Blue Airlines B737-7Q8, VH-VBI JetStar A320-232, VH-VQK Singapore Airlines Cargo B747-412F, 9V-SFP Vietnam Airlines A330-223, VN-A378 Ja laskeutuvat tosiaan tulevat aivan asutusalueen yli. Lähestymisvaloja on ripoteltu useamman talon pihalle, voi olla aika kirkasta illan tullen. Cathay Pacific A330-343X, B-HLO. Alkoi vettä vihmomaan aika rankasti... Matkustajaterminaalin edestä näkyy Lentävien tohtoreiden tukikohta ja kalustoa. Terminaalin seinustan vieressä parkissa Sharp Airlines Fairchild SA227-DC Metro 23, VH-MYI Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 12, 2011 tuossa kun laitoit kuvaa Cathaystä Dubaissa teksti oli kohti honkkaria vaikka reverssit ja ilmajarrut olivat auki mutta eise mitään pistähän lisää tulemaan Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 12, 2011 Lähestymisvaloja on ripoteltu useamman talon pihalle, voi olla aika kirkasta illan tullen. Minä kävisin illan tullen ruuvaamassa polttimot irti. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla