Tomi Björklund

Spottailua maailman ympäri.

67 viestiä aiheessa

Jäänyt tosiaan tämä pahasti kesken loppumatkan ja sittemmin työ- ym. kiireiden takia. Yritän kyllä tässä lähiaikoina saada taas päivitettyä tätä, varsinkin kun näköjään kiinnostusta sitä kohtaan on...  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tulipa tuossa mietiskeltyä että oliko tämä thread Tomin maailmanympäri-matkan kuville/tarinalle vai yleisesti "Spottailua maailman ympäri"...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tulipa tuossa mietiskeltyä että oliko tämä thread Tomin maailmanympäri-matkan kuville/tarinalle vai yleisesti "Spottailua maailman ympäri"...

Oho empä ole moista huomannu. Oletin vaan, että yleisesti  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos ny ei silmäni iha väärin nää ni Air Force One

Mistäs tiedät kuka siellä on kyydissä? Riippuu siitä tuo tunnus  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oho empä ole moista huomannu. Oletin vaan, että yleisesti  :-\

Laitoin jo sulle viestiäkin jota et ole ilmeisesti ole huomannut? Pelkästään mun tarinaa ja kuvia tosiaan tässä ketjussa ennen noita sun räpsyjäs, joten jos jatkossa teet niille vaikka oman ketjun. Tarkoitus olisi jatkaa tarinaa tähän kunhan aikaiseksi saan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitoin jo sulle viestiäkin jota et ole ilmeisesti ole huomannut? Pelkästään mun tarinaa ja kuvia tosiaan tässä ketjussa ennen noita sun räpsyjäs, joten jos jatkossa teet niille vaikka oman ketjun. Tarkoitus olisi jatkaa tarinaa tähän kunhan aikaiseksi saan.

Ai sori. en ollu huomannu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin, vihdoin ja viimein sain aikaiseksi jatkaa tätä ketjua. Kuokkavieraitakin jo ehti paikalle, mutta ei se mitään. Matka jatkui siis Sydneyyn jossa asuimme noin kuukauden vuodenvaihteen yli. Itse kentällä tuli spottailtua useamman kerran ja Pohjois-Sydney on muuta kaupunkia hieman korkeammalla ja lähes kaikki laskeutuva liikenne tulee alueen yli, joten jatkopäivityksissä joitain kuvia myös sieltä.

Aluksi kentän laidalta:

JetStar 320-232, VH-VGN

VH-VGN.jpg

Edellinenkään ei ollut kovin vanha yksilö, mutta tämä JetStar 320-232, VH-VGD oli kuvanottohetkellä vasta parin viikon ikäinen.

VH-VGD.jpg

Sitten hieman pienempää konetta, Aeropelican Jetstream J-32, VH-OTE

VH-OTE.jpg

Jo lähes 25 vuoden ikään ehtinyt alkujaan Euroopassakin lennellyt nykyään Naurulta operoivan Our Airlinen Boeing 737, VH-INU

VH-INU.jpg

Virgin Blue Australia Embraer 170, VH-ZHF

VH-ZHF.jpg

Ja samaisen yhtiön isompi Emppu, VH-ZPL

VH-ZPL.jpg

QantasLink/Eastern Australia Dash 8, VH-SBI

VH-SBI.jpg

Sitten lähinnä lähtevää liikennettä rannan puolelta.

Polynesian Blue Boeing 737 Next Gen, ZK-PBF

ZK-PBF.jpg

Parikymmenvuotias entinen BA:n Boeing 767-336ER, VH-ZXF

VH-ZXF.jpg

Bombardier BD-700-1A11 Global 5000, VH-LEP

VH-LEP.jpg

Mitä pienet edellä sitä isot perässä vai mitenpäin se menikään.  ;)

Qantas Boeing 747-400, VH-OJL

VH-OJL.jpg

Erikoismaalattu Qantas 737-838, VH-VXB "Yananyi Dreaming"

VH-VXB.jpg

Virgin Atlantic 340-642, G-VEIL kohti Lontoota

G-VEIL.jpg

Ja loppuun Malaysia Airlines 747-400, 9M-MPL ja hieman vesiurheilua =)

9M-MPL.jpg

Jatkoa seuraa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienoja kuvia sinultakin, Teemu, mutta minulla oli sellainen käsitys että tämä ketju olisi vain Tomin kuville/tarinalle tarkoitettu?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienoja kuvia sinultakin, Teemu, mutta minulla oli sellainen käsitys että tämä ketju olisi vain Tomin kuville/tarinalle tarkoitettu?

Pahoitteluni, jos/kun näin on.

Yritin löytää kuvilleni sopivaa topicia.

Otan kuvani pois.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pahoitteluni, jos/kun näin on.

Yritin löytää kuvilleni sopivaa topicia.

Otan kuvani pois.

No jum*laut*a älä ota! Eiköhän näihin saa kaikki postailla? Hienot kuvat!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No jum*laut*a älä ota! Eiköhän näihin saa kaikki postailla? Hienot kuvat!

Ei,vaan kyllä tämä ketju nimenomaan on Tomin omia kuviaan varten perustama! Selviäisi useampaankin kertaan ketjun varrella. Viimeksi asiaa on käsitelty jopa tällä samalla sivulla...

Muutenkin jokainen voisi omille reissu- yms. kuvilleen tehdä omia ketjuja, ettei ne aina hautaudu näihin megaketjuihin....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitäisi varmaankin useammin päivittää uusia kuvia niin ei tulisi epäselvyyksiä tämän ketjun sisällöstä. Ehkäpä asia tuli nyt kuitenkin jo selväksi kun Mikkokin otti kantaa asiaan.

Eli itse asiaan siis! Vielä muutama lähtevä rannan puolelta.

Hyvinkin tuttu näky Sydneyn kentällä, United Airlinesin jo reiluun 20 vuoden ikään ehtinyt Boeing 747-422, N175UA. UA taitaa lentää Jenkeistä ensin Sydneyyn ja vielä jatkona edestakasin Melbourneen ennen paluuta takaisin kotimaahan.

N175UA.jpg

Jetstar A320-232, VH-VGT

VH-VGT.jpg

Singaporea kohti Boeing 777-212/ER, 9V-SRQ

9V-SRQ.jpg

Ankean harmaa kone ankean synkälle taivaalle, Cathay Pacific Cargo Boeing 747-467F, B-HUL.

B-RUL.jpg

Kuvanottohetkellä reilun vuoden ikäinen Philippines Airlinesin Boeing 777-36NER, RP-C7777.

RP-C7777.jpg

Ja tämän päivityksen lopuksi vielä yksi rahtikone kehiin. Uransa American Airlinesilla vuonna 1985 aloittanut ja rahtikonversion vuonna 2008 läpikäynyt Air Transport International Boeing 767-223SF, N761CX. Nykyään jo lentelee Bahrainin rekisterillä A9C.

N761CX.jpg

Kommentit aina tervetulleita,lisää aina intoa päivitellä useammin kun tietää mielenkiintoa löytyvän.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tätä aihetta on aina ilo katsella Tomi! Mä olen aina pitänyt tästä aiheesta ja seurannut tätä ja kuvat vaan senkun paranevat  8) Kiitos tästä! Onko vielä tulossa kuvia lisää?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuvia on vaikka kuinka ja paljon. Pitäs vaan saada aikaseks käsitellä ja laittaa tänne. Ehkä tässä jossain vaiheessa.  :)

Juu, ei mitään kiirettä  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla