Topi Falkenberg

Finnair jätti kentälle

114 viestiä aiheessa

Eli tuosta voisi päätellä että rahastavat jolloin pelkkä dollari ei riitä, on tuo sopimuslippu melko tehokas rahastus.Mielenkiintoista olisi jos joku veisi tuon asian EU kaikenhyväksyvään tuomioistuimeen.Voiko ihmistä pakottaa tuollaiseen sopimukseen?Eli tarkoitan ellen hyväksy, en ole mukana koneessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voiko ihmistä pakottaa tuollaiseen sopimukseen?Eli tarkoitan ellen hyväksy, en ole mukana koneessa.

Ei voi. Siksi lentolippujen ostaminen onkin vapaaehtoista. Jokainen voi ostaa semmoisen lipun kuin haluaa. Paremmat liput toki maksavat sitten enemmän.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei voi. Siksi lentolippujen ostaminen onkin vapaaehtoista. Jokainen voi ostaa semmoisen lipun kuin haluaa. Paremmat liput toki maksavat sitten enemmän.

Jos siis ostan Mannikaislipun, eli hiostavat nahkapenkit, voinko silloin olla varma tuosta menopaluusta vaikken ole mukana lähdössä?Eikai.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näitä lukiessa ei voi kun ihmetellä että miten Suomalaiseen mielenlaatuun kuuluu tuo kansallisen lentolyhtiön mollaaminen ja aliarvostaminen. Ei ole uusi ilmiö vaan muistan lapsuudesta miten vanhat "kiltit tädit" (Hirviö-ämmät) mussuttivat HEL kentällä miten surkea tuo Finnair on ja miten muilla on niin paljon parempi ja kuinka paljon halvempia lippuja, hienommat koneet ja ei tuulilasit hajoa jne jne ja Elannossa oli pullamössö tarjouksessa vaikka hampaat jäi himaan mutta Finnair ei antanut toisia tilalle eli on siis p-aska lafka. Meilummin mennään Aeroflotilla sosialistisella riemuvoitolla. (Taas oksettaa) Nyt tähän voidaan vielä lisätä se että kuinka muilla yhtiöllä on niin paljon paremmat ehdot lipuissa että vaan kissat vaan pääsee Ouluun ja joku teinifinnilellipentu ei.

Odottakaapa vaan. Kun kaikki firmat ajetaan päin p.ersettä ja p.askotaan kotimaisen laadun päälle (Kokemuksesta kerron että Finnairilla matkustan hyvin mielelläni) ei kohta ole kuin halpayhtiöitä jäljellä. Voi koettaa vaihdella lippuja ja neuvotella esim Ryanairin kanssa. Omasta kokemuksesta tiedän että miten tietyssä halpayhtiössä liput hoidetaan, työntekijän näkökulmasta. Ei onnistu ei ellei maksa.

Noh siinä mun parin eurosentin mielipiteeni. Ei kannata ottaa nokkiinsa kenenkään mutta varmuudeksi pyydän anteeksi, pukeudun juuttisäkkiin, kaadan tuhkaa päälleni ja ruoskin itseni hangessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos siis ostan Mannikaislipun, eli hiostavat nahkapenkit, voinko silloin olla varma tuosta menopaluusta vaikken ole mukana lähdössä?Eikai.

Right, koneethan ylibuukataan aina kun se vaan on mahdollista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näitä lukiessa ei voi kun ihmetellä että miten Suomalaiseen mielenlaatuun kuuluu tuo kansallisen lentolyhtiön mollaaminen ja aliarvostaminen. Ei ole uusi ilmiö vaan muistan lapsuudesta miten vanhat "kiltit tädit" (Hirviö-ämmät) mussuttivat HEL kentällä miten surkea tuo Finnair on ja miten muilla on niin paljon parempi ja kuinka paljon halvempia lippuja, hienommat koneet ja ei tuulilasit hajoa jne jne ja Elannossa oli pullamössö tarjouksessa vaikka hampaat jäi himaan mutta Finnair ei antanut toisia tilalle eli on siis p-aska lafka. Meilummin mennään Aeroflotilla sosialistisella riemuvoitolla. (Taas oksettaa) Nyt tähän voidaan vielä lisätä se että kuinka muilla yhtiöllä on niin paljon paremmat ehdot lipuissa että vaan kissat vaan pääsee Ouluun ja joku teinifinnilellipentu ei.

Odottakaapa vaan. Kun kaikki firmat ajetaan päin p.ersettä ja p.askotaan kotimaisen laadun päälle (Kokemuksesta kerron että Finnairilla matkustan hyvin mielelläni) ei kohta ole kuin halpayhtiöitä jäljellä. Voi koettaa vaihdella lippuja ja neuvotella esim Ryanairin kanssa. Omasta kokemuksesta tiedän että miten tietyssä halpayhtiössä liput hoidetaan, työntekijän näkökulmasta. Ei onnistu ei ellei maksa.

Noh siinä mun parin eurosentin mielipiteeni. Ei kannata ottaa nokkiinsa kenenkään mutta varmuudeksi pyydän anteeksi, pukeudun juuttisäkkiin, kaadan tuhkaa päälleni ja ruoskin itseni hangessa.

Älä Janne hyvä tuollaiseen ryhdy, pitävät vielä sinua outona ilmiönä, kippari tai perämies, en tiedä millä statuksella nyt lennät mutta juuttisäkissä ja tuhkaa otsalla, security jopa afgaaneissa ihmettelis. tiedän että tuo sama systeemi koskee lähes kaikkia yhtiöitä, ihmettelin vain miten tuo on mahdollista tämän päivän maailmassa, pienempiäkin asioita on viety ties mihin istuimeen.Itsekkin mielelläni kotimaisen yhtiön siivillä itseäni kannattelen, kun en osaa vieläkään itse lentää.Tosin tuo lippuun kuuluva ruuan vastike ei isosti ilolauluja nostata.Eikä ne toisaalta ihan Kapernaumiin lennätäkkään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja myyvätkin todella nopeasti. Kerran KLM:n HEL-AMS-MIA lennolle checkatessamme ilmoitimme tiskillä Seutulassa, että pari matkustajaa joutui perumaan sairastumisen johdosta. Ekalla legillä paikat olivat vielä tyhjät mutta AMS-MIA-välille paikat olivat jo täytetty. Ja kone oli viimeistä paikkaa myöten täysi.

On myös mahdollista, että nuo mainitsemasi istuimet täytettiin stand-by matkustajilla. Eli etenkin noilla kaukolennoilla on hyvin yleistä, että melkeinpä lennolle kuin lennolle on pyrkimässä jonkun lentoyhtiön henkilökuntaa stand-by lipuillaan ja niillä lipuillahan koneeseen pääsee vain, jos putkesta sattuu tyhjä jakkara löytymään.

-m

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aika moni yritys suojelee vastaavalla tavalla tulontekomahdollisuuksiaan.

Esimerkiksi omalla alallani risteilyvarustamot saattavat myyda tasmalleen saman risteilyn, samalla aluksella, samanlaisessa hytissa edullisemmin yhdysvaltalaiselle kuin vaikkapa brittiasiakkaalle. Usein lippuehdoissakin saattaa lukea, etta jollei pysty todistamaan olevansa asukas tietyssa osavaltiossa (kun tarjouksetkin saattavat olla jopa osavaltiokohtaisia), niin hintaerotus peritaan lahtoselvityksessa.

Tama kaikki selittyy silla, etta jos vaikkapa britti voi ostaa risteilyn 30% halvemmalla USA:sta, niin miksi han ostaisi sen brittimatkatoimistosta, jne.

Itseasiassa, tama pykala tulee pian testattua, kun ostin tarjoushintaisen viikon risteilyn parille irlantilaiselle tyontekijalleni amerikkalaismatkatoimistosta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sehän riippuu siitä mitä ostat. Voit olla varma että saat käyttää sitä lippua juuri niinkuin lipun ehdoissa on kerrottu. Jos ostat nahkapenkit, niin saat nahkapenkit. Jos ostat muutoskelpoisen lipun, sen voi myös muuttaa. Lisäksi jos ostat paskaa, luultavasti saat myös paskaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sehän riippuu siitä mitä ostat. Voit olla varma että saat käyttää sitä lippua juuri niinkuin lipun ehdoissa on kerrottu. Jos ostat nahkapenkit, niin saat nahkapenkit. Jos ostat muutoskelpoisen lipun, sen voi myös muuttaa. Lisäksi jos ostat paskaa, luultavasti saat myös paskaa.

Eikö tuo kuitenkin mene näin, ostan huippumenopaluun, en ole menomatkalla mukana, eli +100 kiloa pois kyydistä, maksan silti jotain että pääsisin takaspäin ilman uutta lippua?Jos lainkaan pääsen.

Tuonnehan tuo vastaus siniseen kuitenkin meni, höh.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minäkin olen ollut lentokoneen kyydissä.  Finnairillakin monta kertaa.  Muilla yhtiöillä ehkä vielä monemman kertaa.  Koska olen aina matkustanut siinä sakissa, joka maksaa itse matkansa (henkilö-itse tai yritys-itse), niin lipun hinnalla on aina ollut merkitystä.  Olen ostanut lippuja suomalaisten ja ulkomaalaisten matkatoimistojen kautta.  Lippua ostaessani olen aina törmännyt siihen, että matkaaikataulun muuttamismahdollisuus vaikuttaa lipun hintaan.  Olenkin aina ostanut lipun sen mukaan, kun olen tarvinnut.  Monesti kävi niin, että piti ostaa uusi lippu samalle matkalle, kun aikataulu muuttui syystä tai toisesta.  Kuitenkin sain aina sen kyydin, mistä olin maksanut!!!  Olisi tietysti ollut h...tin hienoa, jos juuri minun kohdalla yhtiöt olisivat joustaneet ja antaneet vähän ylimääräistä halvemmalla kuin muille... 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voitte kokeilla samaa LH, BA, AA, AF, IB, EK tai oikeastaan minkä tahansa muun yhtiön kanssa.

Ei periaatteessa joo mutta joillain firmoilla on vaan niin kivikautiset systeemit etteivät moista tajua.

En kokeillut huvikseen - missasin menolennot ja päätin katsoa miltä lippu näytti... Pari ekaa legia CXLD, paluulennot OPEN FOR CHECK-IN. Ja sillä palattiin ja vaihtoehtoinen lippu muutettiin myöhemmäksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ettei nyt vaan olisi yritetty säästää kun yhden suunnan lippu yleensä on kalliimpi kuin menopaluu......

olisi pitäny ostaa vaan helsinki rovaniemi helsinki niin olis toiminut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Havaittua Pirkkalasta, jos myöhästyy ryanair'n check-in:stä kaksi minuuttia niin ei pääse koneeseen. Vaikka koneen aikataulunmukaiseen lähtöön olisi aikaa toista tuntia.

Ihme kitinää taas, halvassa halvan ehdot, kalliissa kalliin. Jostain se lentoyhtiön tuloskin pitää tehdä.

Tulipas vielä mieleen taannoinen korssimatka Ranskaan. Oli työnantajalle edullisempaa ostaa kaksi edestakaista Touluseen kuin yksi edestakainen. Yhden eestaas voimassaoloaika oli kalenterikuukausi. Kuinkahan olisi käynyt jos ei olisi käynyt välillä kotona kun oli tavallaan ylimääräinen matka siinä välissä? Hienoa olla Toulusessa kesäkuun lopussa ihmettelemässä miten pääsee kotiin? Lufthansan lennot.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taitaa tulla halvemmaksi kun antaa aina lakimiehelle lipunostamisen. Jos hän huomaisi lukea ne kaikki präntit. Voisi sitten syyttää lakimiestä töpeksimisestä. Lentoyhtiöthän toimivat aina ja vain oikein. Mitään moraalikäsityksiä ei lentoyhtiöiden asiasta vastaavilla ole. Onhan se laki johon voi vedota vaikka kuinka vakavassa tapauksessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa alkuperäisessä uutisessahan ei käsittääkseni vaadittu miltään lentoyhtiöltä mitään korvauksia eikä hyvitystä. Kyseessä oli vain tilanne, jossa matkustaja oli halunnut sille lennolle, josta hän oli maksanut ja lentoyhtiö oli mitä todennäköisimmin myynyt tuon paikan ahneuksissaan uudestaan.

Olkoonkin vain kuinka kansainvälinen käytäntö, niin minusta tuntuu vähän oudolta, että minun pitäisi maksaa lentoyhtiölle ekstraa siitä, että ne eivät myy minun lippuani uudestaan jollekin muulle vain siksi, että olettavat minun jättävän saapumatta lennolle. Ymmärrän tuommoisen nipotuksen vielä joidenkin halpayhtiöiden kohdalla, jotka oikeasti tarjoavat edullisia matkoja.

-Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa alkuperäisessä uutisessahan ei käsittääkseni vaadittu miltään lentoyhtiöltä mitään korvauksia eikä hyvitystä. Kyseessä oli vain tilanne, jossa matkustaja oli halunnut sille lennolle, josta hän oli maksanut ja lentoyhtiö oli mitä todennäköisimmin myynyt tuon paikan ahneuksissaan uudestaan.

Olkoonkin vain kuinka kansainvälinen käytäntö, niin minusta tuntuu vähän oudolta, että minun pitäisi maksaa lentoyhtiölle ekstraa siitä, että ne eivät myy minun lippuani uudestaan jollekin muulle vain siksi, että olettavat minun jättävän saapumatta lennolle. Ymmärrän tuommoisen nipotuksen vielä joidenkin halpayhtiöiden kohdalla, jotka oikeasti tarjoavat edullisia matkoja.

-Juha

Eihän tässä mistään oletuksesta ole kyse, vaan siitä, että myyntiehtojen mukaisesti sinulla ei kuulu minkään valtakunnan paikkaa sille lennolle, jos et menolentoa ole lentänyt. Tottakai yhtiö voi heti tämän tilanteen tultua selväksi (toisen suunnan kone lähtenyt) myydä lisää lippuja toiseen suuntaan, eikä se ole millään muotoa sinun lippusi tai paikkasi, koska et ole täyttänyt ehtoja, jotka oikeuttaisivat moiseen paikkaan.

Tyhmien ihmisten olisi syytä tehdä lippuostoksensa jonkun toimiston kautta ja ilman mitään kikkailua, niin voisi sujua paremmin. Siellä täti/setä tarpeet kuultuaan kertoo sitten, millaista lentoa olisi tarjolla ja mihin hintaan. Tuskin myyvät menopaluuta vain paluulentoa varten. Kikkailemalla internetin ihmemaassa menee ihan varmasti pieleen, jos ei osaa, viitsi tai kiinnosta tarpeeksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vuokraatte auton. Ehdoissa sanotaan että palautetaan tankki täynnä ja jos ei niin laskutetaan 2 euroa litra. Tuot puolillaan ja ihmettelet että miksi joudut maksamaan. Siitä sitten kitinä käyntiin. On tämäkin nähty nimenomaan Suomalaisten temppu. Opetelkaa ihmiset lukemaan ne ehdot ei tarvitse lakimiehiä eikä vikistä moraalista. Lentoyhtiö, autonvuokraamo jne ovat liikeyrityksiä joiden tehtävä on tehdä rahaa osakkeenomistajille. Jos homma on liian vaikeaa menkää kävellen. Ei ole juuri myyntiehtoja apostolin kyydillä. Ja mikäli läntinen riistokapitalistitalous ei kelpaa, löytyy maailmasta vielä liikemoraalin omaavia hienoja sosialistisia paratiiseja kuten Pohjois-Korea ja Kuuba. Maista löytyy kuulkaa moraalia vaikka muille jakaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Espanjalainen autovuokraamo vuokraa auton tankki tyhjänä valmiiksi suomalaiselle/savolaiselle/laihialaiselle ja ilmeisesti kaikille muillekin asiakkaille. Varsin edullisen vuokrahinnan päälle lähtiessä polttoainemaksu, ei ihan 2€/l mutta kaiketi enemmän kuin pumppuhinta. Pitäisikö autoa luovuttaessa lapota tankki tyhjäksi ja myydä Juan taksikuskille? Onhan se kaikki bensa siellä mun maksamaa?

Edelleen ihme kitinää. Jannella asiaa  :thmbup: Lukekaa ne ehdot.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eihän tässä mistään oletuksesta ole kyse, vaan siitä, että myyntiehtojen mukaisesti sinulla ei kuulu minkään valtakunnan paikkaa sille lennolle, jos et menolentoa ole lentänyt. Tottakai yhtiö voi heti tämän tilanteen tultua selväksi (toisen suunnan kone lähtenyt) myydä lisää lippuja toiseen suuntaan, eikä se ole millään muotoa sinun lippusi tai paikkasi, koska et ole täyttänyt ehtoja, jotka oikeuttaisivat moiseen paikkaan.

Kyllä minä sen ymmärrän, että näin sanotaan myyntiehdoissa. Tuollaisen ehdon olemassaolo vain sinänsä on mielestäni aika absurdia, enkä näe sille mitään muuta perustetta kuin sen, että tuon jouston varjolla saadaan siitä lipusta kynittyä vähän lisähintaa. Eihän se toki ole tyhmä, joka pyytää, vaan se joka ....

-Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä minä sen ymmärrän, että näin sanotaan myyntiehdoissa. Tuollaisen ehdon olemassaolo vain sinänsä on mielestäni aika absurdia, enkä näe sille mitään muuta perustetta kuin sen, että tuon jouston varjolla saadaan siitä lipusta kynittyä vähän lisähintaa. Eihän se toki ole tyhmä, joka pyytää, vaan se joka ....

-Juha

Tämähän tässä pohjimmiltaan on kyseessä. Silti olen sitä mieltä, että aika tyhjästä nuo ihmiset vinkuvat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämähän tässä pohjimmiltaan on kyseessä. Silti olen sitä mieltä, että aika tyhjästä nuo ihmiset vinkuvat.

Oletko itse aina muistanut lukea ne pienellä präntillä laitetut tekstit? Esimerkiksi sen EULA:n, joka pitää hyväksyä aina, kun asentaa Windows:in tai jonkun muun softan. Niitä vain ei aina tule luettua eikä varsinkaan ajatuksella. Sitten kun vastaan tulee ne ehdot, jotka sotivat kaikkea maalaisjärkeä vastaan, niin kyllähän se harmittaa vietävästi. Jos vielä on käytettävissä tuommoinen helppo sensaatiouutisiin keskittyvä aviisi, niin miksipä ei käyttäisi omaa tilaisuuttaan hetken julkisuuteen. On sitä ihmiset tehneet hullumpiakin asioita.

-Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meillä on kotivakuutus joka kattaa mm läppärin. Vaimolla kun on puucee niin se johto ei Macin lailla irtoa jalan siihen osuessa vaan kone lähti lentoon ja että romuksi. Ongelma ei ollut se että kone hajosi vaan kovalevyllä olevat tärkeät tiedot. Vakuutus kattaa koneen mutta ei tietojen palautusta, tämä olisi pitänyt vakuuttaa erikseen. Nyt on tämäkin katettu. Ei auta vikinä se oli selkeästi ehdoissa mitä vakuutus korvaa ja mitä ei.

Mitä SAS ja Blue1 lippujen suhteen tulee en osaa sanoa. Mutta mikäli paljon heidän palvelujaan käyttäneenä ymmärrän oikein, on lippujen hintaperusteet ja ehdot hieman toisenlaiset kuin Finnairilla. Sama pätee myös heidän lippuihinsa, kannattaa lukea fare conditions:

TICKET IS NON-REFUNDABLE. CHANGES NOT PERMITTED.

NOTE -

NAME CHANGES NOT PERMITTED.

-----

WHEN COMBINING ON A HALF ROUNDTRIP BASIS THE

PENALTY CONDITIONS FOR EACH FARE COMPONENT APPLY.

------

FOR TICKETS ISSUED ON/AFTER 02MAR10 UNUSED YQ FEES

ARE NON-REFUNDABLE.

------

FULL REFUND PERMITTED PRIOR TO DEPARTURE IN CASE

VISA APPLICATION IS REJECTED. EMBASSY STATEMENT

REQUIRED.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

" Finnair jätti kentälle "?

Arvakkapahan mitä Lippos Pave olis tähän kysymykseen  vastannu,jos kysytty/ vastuussaolis hän.  Onnex pelailee vaan tuubien kanssa  :thmbup: Luojan kiitos, että edes (g) junat myöhästelee..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään