Tero Säärelä

Tv-kortti(ko) aiheuttaa kohinaa

3 viestiä aiheessa

Tämä ongelma on vaivannut minua kaluston päivityksestä lähtien eli noin kolme kuukautta. Koneessani olevassa MSI KT6V emolevyssä on integroitu AC97 äänipiiri. Lisäksi koneessani on kiinni Hercules Smart TV mono tv-viritinkortti, jonka audioulostulo on kytketty emolevyn linjasisääntuloon. Aina kun kone on ollut jonkin aikaa päällä, alkaa kaiuttimista kuulua selkeästi staattista kohinaa. Kohinan saa pois joko mutettamalla linjasisääntulon tai käynnistämällä tv-katseluohjelman, jolloin kohina vaikenee. Tämän jälkeen kohinaa ei enää kuulu seuraavaan käynnistyskertaan saakka. Onko viritinkortissa jokin vika, mikä aiheuttaa "vuotoa" linjasisääntuloon vai mikä? Herculekseen ei uudempia

ajureita ole ja piirisarjan ajurit olen päivittänyt tuloksetta. Olen myös

kokeillut toista linjapiuhaa. Sinällään kumma, että aikaisemmassa

emolevyssä, jossa oli erillinen Hercules Muse LT -äänikortti, tuo

viritinkortti ei aiheuttanut ongelmia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi,

Mulla on ihan saman suuntaisia kokemuksia saman kortin stereo versiosta. Mukana tulleella Smart TV Sound Tools ohjelmalla olen tuota itse vaimentanut. Mukana tullut softa on ihan p***stä. Smart TV kaatuu minulla aina ensin kolme kertaa ennenkuin suostuu edes käynnistymään. Onneksi netistä löytyi DScaler ja dTV ohjelmat joilla tuolla katselu edes onnistuu. Miinuspuolena tulee sitten kohina jonka saan pois vain tuolla Smart TV Sound Tools ohjelmalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos vinkistä. Onkohan tuo sama kuin mikä Herculeksen sivuilla oleva Sound configuration utility? Tuolla manageroidaan ääntä kolmannen osapuolen tv-sovelluksille. Millä asetuksella tuota kohinaa saa vaimennettua ja tarvitseeko se tehdä vain kerran? Itselläni tuo Herculeksen oma softa toimii kyllä ihan ok. Vaihdoin kokeeksi kortin sijoitusta toiseen pci-paikkaan, kauemmaksi äänipiiristä ja emon ääniliitännöistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään