Juha Paulavuo

Air France-KLM ja Delta ostamassa Virgin Atlanticiä ??

8 viestiä aiheessa

Olisi mielestäni kovasti tervetullut asia. Virginillä on ymmärtääkseni ulos vuokrattuja slotteja, jotka AF/KL/DL voisi ottaa omaan käyttöön ja pistää BA:lle hieman painetta peräsimeen.  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ovat siis luultavasti ostamassa Singapore Airlinesin 49% osuuden Virgin Atlanticista?

Toivottavasti epäonnistuu.  :P

 

Ai että siis miksikö epäonnistuminen olisi toivottavaa?

 

On uutisoitu enemmistöosuudesta....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juuri tämän vuoksi en toivo kaupan toteutumista.

 

Jos asia kiinnostaa enemmänkin, niin airliners.netissä on tästä keskusteltu paljon enemmän ja sieltä löytyy hyviä puolesta ja vastaan argumentteja. Siellä tosin soppaan on liitetty myös Etihad, jonka huhuillaan myös olevan apajilla.

 

No sitten pitää kysyä, että miksi Skyteamiin ei saisi liittyä "laatuyhtiöitä"?!!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt ei toki puhuta Skyteamiin liittymisestä, vaan Virgin Atlanticin ostoyrityksestä. Ne on hyvä pitää erillään.

 

No kun vastasit "juuri tämän takia en toivo....jne" ja lainaamasi kommentti koski pelkästään Skyteamiin liittymistä...  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ajatukseni oli, että koska kyseessä on ostoyritys, niin AF-KLM/Deltan onnistuessa katoaa yksi uniikki ja laadukaskin lentoyhtiö todennäköisesti kartalta. On helppo nähdä, että Skyteam havittelee LHR:n slotteja ja suurempaa preesensiä Euroopan "tärkeimmällä" lentokentällä.

 

Tarinassa on myös uusi käänne, sillä myös IAG on kiinnostunut ostamaan Virginin. Tarkemmin sanottuna juuri slotit.

Walsh tuo hyvin myös esiin sen, mitä minä en osannut sanoa.

http://www.flightglobal.com/articles/2011/02/24/353562/iag-very-interested-in-virgin-but-only-for-slots.html

 

 

Nyt ymmärrän tarkoituksesi. Kuvittelisin ettei AF/KLM-DL suinkaan söisi brandia. Siitä todisteena KLM, joka ei myöskään kadonnut. Osa asiakkaista haluaa lentää mieluummin KLM:llä (kuin AF:lla) ja osa Virginillä. Virgin -brandihan ei enää muutenkaan tarkoita Bransonin omistussuhdetta. IAG:lla olisi kyllä puolestaan suuri työ vakuuttaa viranomaiset siitä, että slottien lisäkeskittäminen suurimmalle käyttäjälle on kuluttujien etujen mukaista. BA ei myöskään tulisi Virgin -brandia säilyttämään. Etihadin mahdollinen tulo merkittäväksi Heathrow:n slottien omistajaksi olisi erityisesti BA:lle painajainen - ainakin paljon AF/KLM-DL:ää paljon pahempi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään