Ville Elomaa

Omsi

58 viestiä aiheessa

Jep, sitä vartenhan se on. Eli siihen laitat jonkin Internet radion streamin linkin, niin se sitten alkaa soida, kun laita kasettisoittimen (Casetteplayer) päälle. Valitettavasti ei kylläkään toimi pelin sisällä, vaan avaa koneen oletusmusiikkisoittimen, jolla toistaa radiota.

Itse kuuntelen aina jotain saksankielistä radiota lisätunnelman vuoksi. Mm. tällä sivulla saksalaisten radiokanavien nettistriimejä. Eli klikkaat jotain niistä listen live- linkeistä ja kopioit osoitteen OMSI:in.

Njooh, tosiaankin harmi ettei tuota radio-ominaisuutta ole rakennettu pelin sisään. Mutta mitä nyt tähän asti tätä peliä on pelaillut, niin ei ole muuta kuin positiivista sanottavaa tästä simulaattorista.  :thmbup:

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitäisiköhän itsekkin kokeilla. Isäkin takuulla tykkäisi. Sitten kasa VDLn tuotteita ja Turku-Helsinki, sekä Express, vakio että pika modeina niin olisin myyty! :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä ihmiset sanoisi jos alkaisin väkertää vaikkapa Lahti-Vääksy reittiä? Optio Vesivehmaan ja Paimelan kautta jne :) Tätä voisi sitten myöhemmin aina laajentaa ja joskus varmaan nähdään jo Lahti-Turku yms linjat. Mutta lähtötilanne olisi mielestäni tarpeen?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen miettinyt, että olisi hienoa saada suomalainenkin reitti, kun ruotsalainenkin siellä jo on  :P;D

Kiinnostusta olisi osallistuakin, mutta kokemusta/taitoa tälläisestä ei ole yhtään, ja aikakin saattaa olla aika kortilla ainakin toukokuun loppuun...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tosin täytyy katsoa mitä Addon kalustoa sieltä tulee ensin. Jos sieltä tulee noita Volvon matalalattioita niin joku kaupunkireitti voisi olla ekana listalla. Koska itse en ainakaan tykkää ajella SD202-92lla mitään 30km seutu-reittejä :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tosin täytyy katsoa mitä Addon kalustoa sieltä tulee ensin. Jos sieltä tulee noita Volvon matalalattioita niin joku kaupunkireitti voisi olla ekana listalla. Koska itse en ainakaan tykkää ajella SD202-92lla mitään 30km seutu-reittejä :D

Mikä vain suomalainen reitti on tervetullut! Ei kannata odoittaa että sopiva bussi julkaistaan, koska siihen voi mennä aikaa paljonkin, tai sitten ei. Jos vain on aikaa ja kärsivällisyyttä niin totta kai saa tehdä.  :thmbup: Tiet tekee varsin nopsaan kartan päälle, ainoa ongelma on löytää sopiva tie mallinne. Maisemiin menee sitten aikaa...

Peli ilmeisesti pilkkoo pelatessa aina kartan pieniin paloihin, jolloin ilmeisesti pieni kartta syö tehoa yhtä vähän tai paljon kuin valtava karttakin.

PS. Editorin käytön oppii todella nopeasti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Katselin voorumeilta että on tulossa ainakin Portugalilaisia Volvo-alustaisia paikkureita! Ja tuo yksi Karosa, mutta se on noita vanhempia :D Enköhän voisi alkaa vääntämään kun koulukiireet hellittävät. Osaisiko joku muuten valaista miksi addon-mapeissa autot alkavat yhtäkkiä pomppimaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Katselin voorumeilta että on tulossa ainakin Portugalilaisia Volvo-alustaisia paikkureita! Ja tuo yksi Karosa, mutta se on noita vanhempia :D Enköhän voisi alkaa vääntämään kun koulukiireet hellittävät. Osaisiko joku muuten valaista miksi addon-mapeissa autot alkavat yhtäkkiä pomppimaan?

Todella hienoa jos jaksat tehdä!  :)  :thmbup:

Liian matala FPS. Avaa karttaa siinä "No buses" tms tilassa. Ai bussit näkyvät mutta ne tyhjät ajettavat bussit varikolla poistuvat. Niitä kun ei kuitenkaan tule ajettua, ainakaan minä... Tai laske graiikka asetuksia.

Ai niin, olen aloitellut Helsingin  ;) Itäkeskuksesta lähtevien linjojen reittejä. Osaitkos sinä tai joku muu antaa viihjeitä miten kannattaisi mallintaa ne Itiksen laiturit ja niiden välissä kulkeva kapea tie. En löydä sopivia risteyksiä enkä tie mallinnetta. Moni Pikavuoro ajaa Itiksen ohi, joten siinä taas olisi pieni pala pikavuoro verkostoon jos kartat (joskus) yhdistäisi jotenkin. h82 reitti on puolivälissä, mutten tosiaan osaa tehdä Itistä tai Herttoniemeä.

Yksi niistä surkeista yrityksistä: (HSL- kartta taustana  ;D)

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin nyt näyttää hyvältä! Tästä voisi kyllä jatkaa! Ykköstien voisi ensin mallintaa, ei vaadi kauhiasti pohdintaa. Vanha-ykkönen on sitten asia erikseen. Mutta eiköhän sekin joskus. Siitä voi sitten laajentaa aina jokainen kaupungin reittejä, esim kun on avattu reitti Turkuun niin voi sitten Turkuun tehdä liikennettä. Ja siitä sitten Tampereelle jne. Jokainen taaplaa tyylillään :) Eiköhän tästä vielä jotain tule. Mielestäni ns isoimmat linjat kannattaa mallintaa!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin nyt näyttää hyvältä! Tästä voisi kyllä jatkaa! Ykköstien voisi ensin mallintaa, ei vaadi kauhiasti pohdintaa. Vanha-ykkönen on sitten asia erikseen. Mutta eiköhän sekin joskus. Siitä voi sitten laajentaa aina jokainen kaupungin reittejä, esim kun on avattu reitti Turkuun niin voi sitten Turkuun tehdä liikennettä. Ja siitä sitten Tampereelle jne. Jokainen taaplaa tyylillään :) Eiköhän tästä vielä jotain tule. Mielestäni ns isoimmat linjat kannattaa mallintaa!

Voisin aatella että joku voisi tehdä jonkin valmiin "risteys" palan 3d- mallinnos ohjelmalla. Se vaan että se oliskin oikeasti jokin bussiasema teineen. Silloin yhdistely onnistuisi. Mahdoton ajatus? Vai hoksaakohan ohjelma "huijauksen"?

Joku voisi mallintaa näitä bussiasemia "risteyksinä" ja halukkaat voisivat niitä sitten käyttää projekteissaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse en ole kauhiasti tuohon editoriin perehtynyt. Epäilen kuitenkin että se on hyvin samantapainen kuin Giants Editor (jota olen erään muun ohjelman kanssa käyttänyt). Tuonne Omsin foorumeille voisi pistää jutta jos joku halukas auttaisi. 3D ohjelmiin en ole yhtään näes perehtynyt :/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

OMSI:n foorumeilta muistan lukeneeni, että erikoiset risteykset täytyy mallintaa 3d-ohjelmalla.

Kämpin bussiasema olis kanssa yks, joka ois aika kiva saada, vois olla ulkomaisillakin ajajilla kiinnostusta sellaiseen ajamisessa ;)

Voisi mennä helpoiten, jos kootaan joku yhteinen tiimi, joka työstää joko omia alueitaan, tai saman alueen eri kohtia osaamisen mukaan (joku esim. 3d-mallintaa, joku tekee tiet, joku laittaa rakennukset, jne). Ja jos jollain innostusta riittää, niin suomalaisia tervehdyksiä vaan bussiin äänittämään  8) ;D

Ehkä meni vähän kunnianhimoiseksi, mutta hiljaa hyvä tulee  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletkos Mikko saanut jotain tehtyä?

Google SketchUp 8 olen saanut tehtyä Itäkeskuksen tiet. Tallensin sen .dae (Collada) muotoon, Blenderiin siirtämistä varten, sillä olisin sitten tallentanut sen .x muotoon ja siirtänyt OMSI:iin risteyksenä ja sijoittanut sen sitten kartalle. Jolloin minulla olisi ollut valmis Itäkeskus odottamassa että teen ympäröiviä teitä. Ongelma on se että Blender ei suostu aukaisemaan, vaan valittaa että tiedosto nimessä ei saa olla niitä ja näitä merkkejä, tiedostonimi on 1.dae...  :(

Pelkästään Blenderissä en osaa tehdä mitään.  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ole. Nyt voisin kyllä tutustua :D Olen yrittänyt löytää ykköstiestä mittaakaavassa olevaa tarpeeksi tarkkaa karttaa, jonka päälle voisin tehdä. Nyt olen vain hakannut OMSIa kotikoneella kun ei lagase yhtään kuten läppärillä : )

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ole. Nyt voisin kyllä tutustua :D Olen yrittänyt löytää ykköstiestä mittaakaavassa olevaa tarpeeksi tarkkaa karttaa, jonka päälle voisin tehdä. Nyt olen vain hakannut OMSIa kotikoneella kun ei lagase yhtään kuten läppärillä : )

Ok, Google Maps tarjoaa koko Suomesta tarkan kartan myös moottoriteistä. Niitä nappaa sitten vaikka Print Screen menetelmällä OMSI Editorin taustaksi. Tai sitten katsoo vain mallia ja tekee sen mukaan. Ei se haittaa vaikka pari metriä heittäisi todellisesta...  :)

Tässä Salon kohdilta: http://maps.google.co.uk/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&q=salo&aq=&sll=60.423852,22.811394&sspn=0.145055,0.528374&ie=UTF8&hq=&hnear=Salo,+Finland&ll=60.413619,23.181925&spn=0.018138,0.066047&z=15

Kampin terminaali, sekä Salon ja Turun linja-autoasemat voinevat olla aluksi vain pieniä kääntöpaikkoja, ettei niiden mallintamiseen mene turhaa aikaa.

Kunhan tie menee sinne asti missä linjuriaseman pitäisi olla eikä katkea yllättäen.  :laugh: Tällöin on mahdollista tehdä todellista vastaava AI- liikenne. AI- liikenteen aikataulut ovat samat kuin ne joita voi itse ajaa. Sitä voi ajaa tuplavuoroa tietokoneen kanssa tai sitten yksin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei. Täytyy ostaa koko versio suoraan ja varautua mahdolliseen pettymiseen.

Totta. Allekirjoittaneen tilanteessa sen verran päivitystä, että reilut parikymmentä emailia on tullut vaihdettua Aerosoftin laatupäällikön kanssa eikä OMSI vieläkään toimi. Aktivointihässäkkä on saatu nyt ohitettua speciaalilauncher versiolla, mutta itse OMSI ei käynnisty vaan heittää tyhjän ikkunan Label75 tekstillä ja sulkee sen saman tien. OMSI on päivitetty 1.00 versiosta 1.01 versioon, DirectX on viimeisin versio etc.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Totta. Allekirjoittaneen tilanteessa sen verran päivitystä, että reilut parikymmentä emailia on tullut vaihdettua Aerosoftin laatupäällikön kanssa eikä OMSI vieläkään toimi. Aktivointihässäkkä on saatu nyt ohitettua speciaalilauncher versiolla, mutta itse OMSI ei käynnisty vaan heittää tyhjän ikkunan Label75 tekstillä ja sulkee sen saman tien. OMSI on päivitetty 1.00 versiosta 1.01 versioon, DirectX on viimeisin versio etc.

Minulla toimi heti ilman ongelmia. Uskon kuitenkin että simun tekijätkin voisivat auttaa, joten viralliselle foorumille kannattaa rekiteröityä ja vaikka yksityisviestillä kysellä heiltä. Aerosoft on kuitenkin vain julkaisija ei tekijä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meikäläisen OMSI ongelmat jatkuvat. Marcel Kunht ehdottaa DirectX9:n asentamista. Minulla on koneessa nyt Win7 64 bit Pro ja DirectX11 - onko todellakin niin että OMSI ei toimi DirectX11:n kanssa??

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voi olla. Itsellä kuitenkin DirectX 10 käytössä tässä läppärillä ja hyvin pyörii. Ja myöskin 64bit Win7 käytössä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla nykyään kanssa Windows 7 ja 64bit ja DirectX 10. Ja todella hyvin toimii. En tiedä onko yleensä edes mahdollista asentaa DX9 tai 10 versiota uudemman DX11:n lisäsi? Mutta kannattaa kokeilla!  :thmbup:

OMSI:n teko on aloitettu jo monta vuotta sitten, ja siinä on tästä syystä heikko tuki uusimille uutuuksille.

Ilmeisesti ihanne olisi WinXP 32bit, DirectX 9 eikä mitään moniytimiä. Koska tuommoiselle OMSI ilmeisesti on alunperin tehty...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään