Ville Elomaa

Omsi

58 viestiä aiheessa

Minulla nykyään kanssa Windows 7 ja 64bit ja DirectX 10. Ja todella hyvin toimii. En tiedä onko yleensä edes mahdollista asentaa DX9 tai 10 versiota uudemman DX11:n lisäsi? Mutta kannattaa kokeilla! 

Käsittääkseni Microsoftin Web updater päivittää "puuttuvat" DX9 driverit DX11:sta:

http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyID=2da43d38-db71-4c1b-bc6a-9b6652cd92a3

Ajoin tämän - ei vaikutusta OMSI:n toimintaan.

Seuraavaksi löysin directx_Jun2010_redist.exe:n, joka päivitti lisää directx:ää. Ei vaikutusta OMSI:n toimintaan.

OMSI:n teko on aloitettu jo monta vuotta sitten, ja siinä on tästä syystä heikko tuki uusimille uutuuksille.

Ilmeisesti ihanne olisi WinXP 32bit, DirectX 9 eikä mitään moniytimiä. Koska tuommoiselle OMSI ilmeisesti on alunperin tehty...

Tämä asenne oli Marcel Kunht:lläkin. Directx11 ongelmat on Aerosoftin huolia.

Rahojani tuskin saan enää takaisin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käsittääkseni Microsoftin Web updater päivittää "puuttuvat" DX9 driverit DX11:sta:

http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyID=2da43d38-db71-4c1b-bc6a-9b6652cd92a3

Ajoin tämän - ei vaikutusta OMSI:n toimintaan.

Seuraavaksi löysin directx_Jun2010_redist.exe:n, joka päivitti lisää directx:ää. Ei vaikutusta OMSI:n toimintaan.

Tämä asenne oli Marcel Kunht:lläkin. Directx11 ongelmat on Aerosoftin huolia.

Rahojani tuskin saan enää takaisin.

Todella harmi jollet saa toiminaan  :( OMSI on vanhentunut jo ennen julkaisua, mutta koko simulaattorin on tehnyt vain kaksi ihmistä, joten on ymmärrettävää että heillä ei riitä voimavarat kaikkeen. Mutta silti jonkinasteista laiminlyöntiä, kun ei ole edes varmaan kokeiltu toimiiko uusissakin koneissa vai ei. Yhteensopivuuspäivitys heidän vähintään pitäisi julkaista.

Ja nyt kun vauhtiin pääsin, niin todella buginen tuote vielä, kartta editori ja itse simu antaa virheilmoituksia aina välillä, tai kaatuu ilman varoitusta.  :thmbdn: Muuten olen toki täysin tyytyväinen.  ;)

Kokeilthan myös yhteensopivuus tilat läpi, ja järjestelmänvalvojana suoritus jutut?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeilthan myös yhteensopivuus tilat läpi, ja järjestelmänvalvojana suoritus jutut?

Kyllä - kokeiltu on.

Juuri äsken sain privaviestin Marcelilta:

Please discuss this in the "main" forum that all people here can read with - perhaps someone has a good idea - I have none...! If you can see label75, it is a signal that the DirectX initialization fails - but WHY it does fail, I cannot answer you, I can give you some ideas...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä - kokeiltu on.

Juuri äsken sain privaviestin Marcelilta:

Please discuss this in the "main" forum that all people here can read with - perhaps someone has a good idea - I have none...! If you can see label75, it is a signal that the DirectX initialization fails - but WHY it does fail, I cannot answer you, I can give you some ideas...

Ei sitten taida auttaa kuin julkisesti kirjoitella, ellet sitten löydä tosiaan jotain ongelmaa DX asennuksesta. Googlella ei löytynyt mitään järkevää tuosta virheestä. OMSI rakentuu tuon DirextX:n päälle ilmeisesti aika tiukasti, mallinnoksetkin ovat .x tiedostoja. Kumma kun jollakin toimii ja toisella ei, kyllä ostaessa pitäisi voida luottaa siihen että sovellus toimii, ja että asennuksen mukana tulee valmiina kaikki tarvittava ettei tarvitse itse internetistä haeskella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt olisi hieno Helsinki Sightseeing paintti saatavilla OMSI:iin.

Samoin tuolta löytyy uudempi Voith ja jopa ZF- vaihteisto.

Maalaus: http://omnibussimulator.forumieren.com/t2852-beefyman666-repaints

ZF 4 HP-500 http://omnibussimulator.forumieren.com/t3801-zf-4hp-500-transmission-mod-05-alpha

Uusi moottori MAN D2866 LUH ja Voith D854.3E : http://omnibussimulator.forumieren.com/t3242-released-man-d2866-luh-engine-voith-d8543e-transplant-into-d92

Kaikki eivät ole samalle bussille  :( Itse olen noita vaihteistoja kokeillut kauemminkin, mutta ajattelin kertoa nyt täällä jos joku ei ole noita huomannut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on nyt sitten Helsingin linjat 82 ja 80 lähes valmiita, enää loput maisemoinnista ja viimeiset puuttuvat liikennevalot sekä liikennemerkkejä. Sekä realistiset aikataulut. Muutama risteys on kuitenkin unhotunut kun eivät ole sateliittikuvasta näkyneet.  :-[

Kuva vähän ennen Itäkeskukseen saapumista.

[ attachment removed ]

Vaihdan pysäkkipylväät todellisuutta vastaaviksi myöhemmin, ja lisään Östra Centrum:in Itäkeskus tekstin alle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään