Antti Niska

Televisiota ostamaan...

4 viestiä aiheessa

Olen hankkimassa uutta töllöä ja tarvitsisin hieman neuvoja kotisohvien asiantuntijoilta. Vielä muutama vuosi sitten (silloin kun Dolby Digital ES ja DTS EX oli uusinta uutta) olin mukana tekniikan kehityksessä ja tiesin mikä oli kova juttu kotiteatteriin. Lisäksi tiesin mistä kannatta maksaa ja mistä ei. No, enää en tiedä!!  :-[ Perhana kun tekniikka kehittyy niin pirun nopeasti.

Sen verran olen kuitenkin asioihin perehtynyt, että tulen hankkimaan 50 tuumaisen plasman. Budjetti on rajallinen, joten uusinta uutta en saa, mutta hyvän FullHD-värkin kuitenkin. Aparaatti tulisi pääasiassa leffojen katseluun ja pelikäyttöön.

Seuraavia laitteita olen katsellut:

LG 50PK350N 699€

LG 50PK760N 904€

LG 50PK950N 999€

Onko jollakin mahdollisesti kokemuksia näistä? Tai vaihtoehtoisesti jonkun muun valmistajan vastaavista ja saman hintaluokan uusista laitteista. Onko joku hyvä syy ostaa mieluummin 950N kuin 350N?

Tarttis ny pikkasen jeesiä :P

-AN

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minuakin kiinnostaa tv:n uusiminen ehkä lähitulevaisuudessa. Nykyinen tv on 36 tuumainen Sonyn laajakulma-kuvaputkitelevisio (trinitron). Tuota en haluaisi vaihtaa nykyisiin littuihin ennen kuin uusien televisioitten kuvan väritoisto olisi tarpeeksi hyvä. Tuossa Sonyn kuvaputkitv:ssä on erinomainen väritoisto (oli aikanaan testivoittajakin). Ongelmana on vain liian pieni kuvaruuru eli 36 tuumaa ja iso koko (pianaa jalustoineen 100 kg).

Uusista paras kuva väritoistoineen oli joku vuosi sitten Pioneer Kuro- televisioissa, mutta niiden valmistus on lopetettu. Tällä hetkellä parhaat värit ovat mielestäni Panasonicin plasmatv:ssä, en muista mallia mutta oli TM:n  testivoittaja. Jos nyt pitäisi ostaa, ostaisin 50-60 tuumaisen Panasonicin plasman. Hintaa tosin on jotain 1500-2000 euroa.

yES

PS. Tietokoneen näyttönä minulla on Sonyn 40 tuumainen HDTV (lcd), jonka väritoisto ei ole paras mahdollinen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On tässä hiljalleen tullut hommattua kolme taulutöllöä kotiin. Ensimmäistä ostaessa hieman tarkemmin katsoi eri vaihtoehtoja ja niiden ominaisuuksia. Omalla kohdalla varsin tärkeä oli perusvaatimusten lisäksi käytettävyys (80-luvun Panasonicit  :(:-[:-\ :'( >:(:thmbdn:). Philips jäi heti pois. Toinen kokeilu usb-tikun kanssa ja katsoo kuinka hyvin lataa kuvia ja videota. Samsung ja LG jäivät pois. Sony EX500-sarjalainen tartui mukaan, koon määritteli budjetti. Samsungin ja LG:n kuva näytti olevan varsin hyvä mutta oheisominaisuudet ei. Myöhemmin pienemmillä vaatimuksilla Samsung joku, hyvältä näytti kuva. Ja tuoreimpana isommalla budjetilla pikaostos isompi Sonyn EX500 kun oli aikaisempaan varsin tyytyväinen.

Eiku kauppaan hypistelemään. monesti mitä kalliimpi sen parempi, lompakon mukaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaveri kehui kanssa hurjasti tuota samaa Sonya mikä sinullakin on.

Rahalla saa... näinhän se on, mutta joskus voi saada riittävän hyvän ihan järkihintaan.

Tarkein kriteeri on ehdottomasti kuvanlaatu, väritoisto ja kirkkaus. Noiden muiden ominaisuuksien kanssa voin tehdä kompromissi.

Onks noista plasmoista ollut lähiaikoina mitään vertailua lehdissä? Niinku näistä uudemmista?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään