Tatu Koiranen

Osa 66 B1.1 -> B1.2

3 viestiä aiheessa

Terve,

 

Olisi muutama kysymys liittyen 66 B1.2:een, tilanteessa, jossa B1.1:n kokeet on suoritettu. On selvää, että moduli 16 (piston engine) täytyy suorittaa, mutta täytyykö moduli 11B:tä (piston a/c aerodynamics, structures, systems) suorittaa, jos 11A (turbine a/c .. .. ..) on suoritettu? Tai jotain muuta modulia täydennellä? Ja kun tämä on selvillä, niin seuraava kysymys on, että mistä hankkia asianmukainen oppimateriaali / muu tapa kouluttautua.

 

Kohtuullisen laadukasta (oma subjektiivinen mielipide) kirjallisuuttahan löytyy mm.

http://part66.co.uk/content/public/moduleorders/default.asp

http://airtechbooks.com/index.php?categoryID=90&category_slug=tts-easa-part-66-integrated-training-system

 

Ensiksi mainitulla ei tosin ole valmiina sen enempää 11B:n kuin 16:sta kirjaakaan, viimeksi mainitulta putiikilta löytyy 16 mutta ei 11B:tä. Jos varsinaista 11B:n koko sisältöä kattavaa kirjaa löydy, mikähän muu kirja/kirjat ajaisivat asian, lähinnä noiden rakenteiden ja järjestelmien osalta?

 

Niin, ja se viimeinen kysymys. Missä/mitä kautta suorittaa kokeet? ALMT:ltä voinee ostaa jopa koulutusta aiheesta ja tehdä kokeet jonkun 147-yhteistyötahon kautta, vaan onkos kotimaassa muita vaihtoehtoja?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse kysyisin laitokselta noin aluksi.Tai/ja sitten joltain koululta jolla on 147-lupa.Luulisi kokeiden suorittaminen onnistuvan siellä. ALMT auttaa myös varmasti jollain tapaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse kysyisin laitokselta noin aluksi.Tai/ja sitten joltain koululta jolla on 147-lupa.Luulisi kokeiden suorittaminen onnistuvan siellä. ALMT auttaa myös varmasti jollain tapaa.

 

Jeps, sieltä saanee vahvistuksen tuohon ensimmäiseen kysymykseen... kokeista sitten, ilmeisesti joo ainakin jossain suomen 147-kouluista voi tehdä noita 11B/16 kokeita, ymmärtääkseni kaikilla ei ole siihen kysymyspankkia eikä ehkä lupiakaan (jos sellaisia erikseen vaaditaan?) olemassa, kun kaikki koulutus tässä maassa painottuu vahvasti turbiinikäyttöisiin (pl. tampere B2:een). Täytynee ryhtyä kyselemään.

 

ALMT toimittanee vaikka kuun taivaalta, jos rahaa löytyy, tää 1.2-projekti olis vaan enempi sellanen harrastusluonteinen eikä viittis kovin montaa tonnia sen takia käyttää :) Vihjeitä materiaalista otetaan edelleen vastaan, hinnan puolesta airtechbooks olis sopivan halpa, vaan kun ei toista kirjaa ole... saattaisihan siitä kokeesta tietysti läpi päästä 11A:n tiedoilla ja hankitulla kokemuksella, mutta...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään