Kirjoitettu Helmikuu 15, 2013 Tokion lentoja suunniteltiin pitkään ja hartaasti, eikä lupien saaminen ollut todellakaan mikään helppo asia. Usko hyvään businekseen oli kova ja projektiryhmä teki töitä olan takaa. Ilmailumuseoyhdistyksen seuraavassa Feeniks-lehdessä on laaja artikkeli Finnairin Tokion reitistä ja Japanin lennoista. Lehti ilmestyy maaaliskuun alkupuolella. Juha Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 15, 2013 Setävainaan jäämistöstä löytyi pari laatikollista dioja Jaappaninmatkasta. Loovien kansissa oli vuosiluku 1974. Kun kuvat on v.1974 kyseessä on OH-LFV joka silloin kantoi nimeä "Jean Sibelius" Lähtö Hesasta todennäköisesti 22.4.74 Kyseessä oli todennäköisesti joku kuorolaisten matka tms? lass="ipsImage ipsImage_thumbnailed" alt="valilasku.jpg.960b26e2ffd3319715f2717ff3f17554.jpg" /> Menomatka tehtiin näköjään Alaskan kautta.. Japaniin on saavuttu, joku Tokion kentistä? p> Paluumatkalla poikettu Thaimaahan. Mutta mikähän kenttä? Kovasti kansainvälistä kalustoa Enempiä välilaskupaikkoja ei diossa näy joten lensikö Kasi Thaimaasta suoraan Suomeen? Oisko jollakin lisätietoa tästä Finnairin Japaninmatkasta ? Mikään reittilennon avaus se ei ainakaan liene. Markku p>>> Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla Kirjoitettu Helmikuu 15, 2013 Kakkoskuvan oikeassa reunassa näkyy osa DC-8 koneen IFE järjestelmästä: putkikuulokkeet. Koneen penkissä oli pienen pienet kaiuttimet, joita kuunneltiin stetoskoopin tapaisella muoviletkulla. Leffat esitettiin 8mm elokuvarainoilta. Kuinkahan tuollaiset viihdevälineet kelpaisivat nykynuorisolle? Kuvien koneen yksi lempinimistä oli "Vinetto". Koko kolmen koneen sarja olivat "Tenu", "Vinetto" ja "Yrjö". jk Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla Kirjoitettu Helmikuu 15, 2013 Tuo Tokion kentta lienee nimeltaan Tokyo International Airport, eli tutummin Haneda. Haneda kaytannollisesti katsoen rakennettiin kokonaan uudelleen 1990-luvun puolivalissa -- kavin ekaa kertaa kuvaamassa siella 1993, vanhan terminaalin kattoparvekkeella. Oma ainoa DC-8-kokemukseni on kanssa vuodelta 1974, Suomi-Seuran charter jouluna Helsingista New Yorkiin, sielta Nationalin DC-10:lla West Palm Beachiin. Takaisin lahes samaa reittia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla Kirjoitettu Helmikuu 15, 2013 Kakkoskuvan oikeassa reunassa näkyy osa DC-8 koneen IFE järjestelmästä: putkikuulokkeet. Koneen penkissä oli pienen pienet kaiuttimet, joita kuunneltiin stetoskoopin tapaisella muoviletkulla. Leffat esitettiin 8mm elokuvarainoilta. Kuinkahan tuollaiset viihdevälineet kelpaisivat nykynuorisolle? Kuvien koneen yksi lempinimistä oli "Vinetto". Koko kolmen koneen sarja olivat "Tenu", "Vinetto" ja "Yrjö". jk Niin, ja tuo Vinetto vaihdettiin UTA:lla Pariisissa rahtiovettomaan kevytlattiaisempaan, eli matkustajakasiin 15.12.1975. Vaihtokoneen rekkari oli OH-LFZ, jolla oli arkisempi kutsumanimi "Zulu". Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla Edellinen 1 2 Seuraava Sivu 2 / 2 Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun Luo käyttäjätili Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti! Luo uusi käyttäjätili Kirjaudu sisään Sinulla on jo käyttäjätili? Kirjaudu sisään Kirjaudu sisään seurataksesi sisältöä Seuraajat 1
Kirjoitettu Helmikuu 15, 2013 Kakkoskuvan oikeassa reunassa näkyy osa DC-8 koneen IFE järjestelmästä: putkikuulokkeet. Koneen penkissä oli pienen pienet kaiuttimet, joita kuunneltiin stetoskoopin tapaisella muoviletkulla. Leffat esitettiin 8mm elokuvarainoilta. Kuinkahan tuollaiset viihdevälineet kelpaisivat nykynuorisolle? Kuvien koneen yksi lempinimistä oli "Vinetto". Koko kolmen koneen sarja olivat "Tenu", "Vinetto" ja "Yrjö". jk Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 15, 2013 Tuo Tokion kentta lienee nimeltaan Tokyo International Airport, eli tutummin Haneda. Haneda kaytannollisesti katsoen rakennettiin kokonaan uudelleen 1990-luvun puolivalissa -- kavin ekaa kertaa kuvaamassa siella 1993, vanhan terminaalin kattoparvekkeella. Oma ainoa DC-8-kokemukseni on kanssa vuodelta 1974, Suomi-Seuran charter jouluna Helsingista New Yorkiin, sielta Nationalin DC-10:lla West Palm Beachiin. Takaisin lahes samaa reittia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 15, 2013 Kakkoskuvan oikeassa reunassa näkyy osa DC-8 koneen IFE järjestelmästä: putkikuulokkeet. Koneen penkissä oli pienen pienet kaiuttimet, joita kuunneltiin stetoskoopin tapaisella muoviletkulla. Leffat esitettiin 8mm elokuvarainoilta. Kuinkahan tuollaiset viihdevälineet kelpaisivat nykynuorisolle? Kuvien koneen yksi lempinimistä oli "Vinetto". Koko kolmen koneen sarja olivat "Tenu", "Vinetto" ja "Yrjö". jk Niin, ja tuo Vinetto vaihdettiin UTA:lla Pariisissa rahtiovettomaan kevytlattiaisempaan, eli matkustajakasiin 15.12.1975. Vaihtokoneen rekkari oli OH-LFZ, jolla oli arkisempi kutsumanimi "Zulu". Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla