Ilkka Mäkelä

Continental Helsinkiin?

36 viestiä aiheessa

 

Mielenkiintoinen keskustelu/juttu. Jos Continental todella aloittaa liikennöinnin Helsingistä mahdollisesti isoon omenaan(siis New York:n) miten Finnair tulee vastaamaan kilpailuun.

 

Yhtenä etuna Continentalilla on se, että he lentävät EWR:lle jolta pääsee nopeammin New York:n keskustaan, jos oikein muistan.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoinen keskustelu/juttu. Jos Continental todella aloittaa liikennöinnin Helsingistä mahdollisesti isoon omenaan(siis New York:n) miten Finnair tulee vastaamaan kilpailuun.

 

Yhtenä etuna Continentalilla on se, että he lentävät EWR:lle jolta pääsee nopeammin New York:n keskustaan, jos oikein muistan.

 

Ja Aeroflot on skyteamin(tulevana?) jäsenenä syöttämässä porukkaa sille reitille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Continental näyttää lentävän 767-400ER:llä Frankfurtiin, 757-200:lla Osloon, ensi vuonna Berliiniin ja Hampuriin, ja 777:llä Amsterdamiin Newarkista.

Ota nyt sitten siitä konetyypistä selvää.

 

Halvin edestakaisin-hinta yhtäkkiä lähdettäessä Newarkista Amsterdamin kautta Hesaan, loppupätkä KLM:n codesharena lennettynä, oli 1090 USD.

 

Business First-luokan tarjouksissa luki "codeshare flights are not permitted".

 

Onhan noita jenkkiyhtiöitä Hesassa vuosien varrella muutama nähty, mutta kaikki ovat tainneet vetäytyä leikistä.

 

En jotenkin jaksa uskoa suoraan lentoon Newark-Helsinki, vaikka Osloon lentävätkin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En jotenkin jaksa uskoa suoraan lentoon Newark-Helsinki, vaikka Osloon lentävätkin.

 

Entä miten olisi jos reitti toimisi nykyisen lennon "jatkeena"? Siis KEWR-ENGM-EFHK-ENGM-KEWR, tai sitten ympyrälenkkinä KEWR-ENGM-EFHK-KEWR tai vv?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Continental aikoo ensi vuonna aloittaa lennot Moskovaan, Belfastiin, Hampuriin, Berliiniin, Lagosiin ja Bristoliin.

 

Eli avaavat paljon reittejä. Moskovaan lentävät 767:lla...ja Lagosiin 777:lla. Muut kohteet operoidaan 757:lla näin aluksi (tietääkseni). Samoin kävisi Helsingille, mikäli nyt se valitaan. Osa 752-koneista muutetaan wingleteillä varustetuiksi, joten kantaman pitäisi suurentua.

 

Ja eiköhän nuo CO:n tyypit ole laskeneet, että Helsinki kannattaa mikäli tänne nyt haluavat tulla. Meneehän sitä porukkaa sinne toiseen suuntaankin ja kohteita useita. Huomenna nähdään miten kävi.. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Meni sitten Continentalin uusi reitti Arlandaan.. :'(. Ei voi mitään, mutta johan sinne Arlandaan lennetään EWR:ltä kahden yhtiön voimin, joten kolmas sitten vielä(MH, SK ja CO uutena). :(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Continentalin verkkokaupan erikoisuuksia tuli esiin, kun kaivelin vähän. Esim. netissä ilmoitetut hinnat eivät sisällä seuraavia eriä:

 

1) federal excise tax of up to $ 3.10 per segment (=takeoff and landing)

2) passenger facility charges of up to $ 18 per roundtrip

3) September 11 security fee of up to $ 10 per roundtrip depending upon routing

4) International taxes/fees vary by country and may be as much as $ 177

 

Lisäksi: An additional $ 50 fee will be charged for paper tickets issued by Continental

 

Millähän keinolla asiakkaat pystyvät laskemaan lipun todellisen, lopullisen yhteishinnan?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Meni sitten Continentalin uusi reitti Arlandaan.. :'(. Ei voi mitään, mutta johan sinne Arlandaan lennetään EWR:ltä kahden yhtiön voimin, joten kolmas sitten vielä(MH, SK ja CO uutena). :(

 

Eikös tässä olla sitä mieltä että

Helsinkikin vielä tulisi ???

 

http://www.boarding.no/art.asp?id=13735

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös tässä olla sitä mieltä että

Helsinkikin vielä tulisi ???

 

http://www.boarding.no/art.asp?id=13735

 

Voipi olla...ruottia niin inte snaija! ;D Siis voihan ne ihan hyvin tullakkin Helsinkiin jossain vaiheessa. Arlanda tuntuu vähän oudolta siksi, että sieltä operoi jo SAS ja Malaysian Airlines samalla välillä, niin miten riittää populaa. Tosin kilpailevat osin eri matkustajista..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

ruottia niin inte snaija! ;D

 

Norjaa. ;D

 

Kyllä ainakin tässä sanotaan selvällä norjan kielellä, että ensi kesänä amerikkalainen Continental Airlines avaa lennot sekä Köpikseen, Tukholmaan että Helsinkiin.

 

"Til Danmark, Sverige og Finland:

Continental øker på Skandinavia

Amerikanske Continental Airlines trapper opp satsingen på Skandinavia. Neste sommer kommer både København, Stockholm og Helsinki med på rutenettet i tillegg til Belfast, Berlin og Hamburg. Selskapet flyr idag fast mellom Newark og Oslo."

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Meni sitten Continentalin uusi reitti Arlandaan.. :'(. Ei voi mitään, mutta johan sinne Arlandaan lennetään EWR:ltä kahden yhtiön voimin, joten kolmas sitten vielä(MH, SK ja CO uutena). :(

 

Continentalin omalla nettisivulla ei vielä ole mitään tiedotetta mistään uudesta reitistä Pohjoismaihin, joten toivossa Helsingin suhteen voidaan vielä olla.

 

-harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Continentalin omalla nettisivulla ei vielä ole mitään tiedotetta mistään uudesta reitistä Pohjoismaihin, joten toivossa Helsingin suhteen voidaan vielä olla.

 

-harri

 

USA Today -lehti näyttää jo kertovan tuosta uudesta Tukholman reitistä http://www.usatoday.com/travel/news/2004-10-19-sweden-service_x.htm. Mielenkiintoista uutisessa on se, että reittiä tullaan lentämään 172-paikkaisella Boeing 757-200:lla. Tosin paikoista 16 on bisnesluokassa joten turistin puolella ei välttämättä ihan niin väljää ole kuin aluksi saattaisi kuvitella.

 

-harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Continentalin etuna Tukholma-Newark-välillä on se, että lento saapuu yhtiön Newarkin terminaaliin jo klo 12:10, ja useimmat jatkoyhteydet muualle Jenkkeihin tms tapahtuvat saman yhtiön koneilla samasta terminaalista, jossa on myös customs/immigration.

 

Ihan vertailun vuoksi: Finnairin lento saapuu JFK:lle klo 15:55, pahimpaan ruuhka-aikaan, ja siirtyminen muihin JFK:n terminaaleihin vie rutosti aikaa, ja mahdollisien saman päivän jatkolentojen määrä on vähäisempi....

 

Ei ole kuitenkaan missään vielä vahvistettu, että Continental varmasti Helsinkiin tulisi, eihän, ja sitäpaitsi vasta ensi vuoden kesänä, joten Finnairilla on aikaa hioa vastastrategiaa...

 

PS. Taitaa Finnairin Nykin lento lähteä Vantaalta iltapäivällä siksi, että siihen odotetaan syöttöliikennettä Venäjältä, Baltiasta jne? Siksi Nykin vuoron aikaistaminen taas on vähän huono vaihtoehto..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vielä yksi kysymys: Mitä tapahtui Finnairin vuorolle Vantaa-Seattle-Los Angeles?

Tosin niihin aikoihin ei ollut vielä ns. viidettä vapautta, eli Finnair ei saanut ottaa matkustajia Seattlesta Los Angelesiin, ja miehistön työaikasäännökset vaativat, että Seattlessa piti vaihtaa miehistöä, joten Seattlessa oli oma Finnairin lentohenkilökunnan base..

Taisi tulla liian kalliiksi?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pilkoin tämänkin omaksi aiheekseen, kun ei enää soveltunut Lentoyhtiöuutisia "lyhyesti" otsikon alle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Continentalin Tukholman lippujen myynti alkaa verkossa ensi sunnuntaina (24.10) jolloin päästään tekemään hintavertailuja...

 

Neljännesvuosituloksen mukaan yhtiö tekee tappiota, ja odottaa ensi vuodestakin tappiollista. Lähinnä USA:n sisäiset lennot takkuavat, mikä selittää yhtiön laajentumishalut kansainvälisille reiteille.

Taktiikkanahan näkyy olevan, että kone lähtee Newarkista illalla ja saapuu perille Eurooppaan aamulla ja tunnin turnaround timen jälkeen lähtee suhtkoht aikaisin aamulla takaisin USA:han, jolla pyrittäisiin ainakin aamumatkustajat houkuttelemaan pois esim. Finnairilta. Tämä edellyttää kuitenkin sitä, että tarvitaan 1 uusi kone lisää laivastoon, jos nonstop-lentoja Helsinkiin aiotaan tehdä? Tai sitten perutaan joku kotimaan reitti, jolta vapautuu se yksi kone?

 

Oslon non-stop-palvelun avaaminenhan johtui siitä, että SAS oli luopunut ko. reitistä.

Tukholmassa ja mahd. Helsingissä Continentalia kuitenkin odottaa Osloa huomattavasti kovempi kilpailu. Saas nähdä, miten käy.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuskin tänne mitään jenkkiyhtiötä tulee muutenkaan. On Helsinki sen verran pieni paikka että isoja yhtiöitä tuskin EFHK kiinnostaa. Onhan se aikasemminkin nähty että nuo menevät enemminkin ESSA:lle tai EKCH:lle. Harmi sillä olisi tuo Continental 757/767/777 ollut kiva nähdä Helsingissä säännöllisesti.

 

Aina ruåttalaiset vievät meiltä kaikki herkut :( Noh tänne sentään lentää AN-124 ja lensi Koreanin 747-400ERF :)

 

Jani

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niinpä...onhan AA:nkin nonstop-lento "American Airlines operated by Finnair"

 

Mutta aamulla lähtevä suora lento puuttuu, ja siihen Continental yrittää tarttua, jos nyt tänne tulisi.

Continentalin johtohan sanoo olevansa kiinnostunut "underserved market"-kohteista, joihin Helsinkikin heidän mielestään kuuluu..Mutta onko pieni Suomi sitten underserved? Siinä se ratkaiseva kysymys.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä edellyttää kuitenkin sitä, että tarvitaan 1 uusi kone lisää laivastoon, jos nonstop-lentoja Helsinkiin aiotaan tehdä? Tai sitten perutaan joku kotimaan reitti, jolta vapautuu se yksi kone?

 

Homma hoituu seuraavalla tavalla. Continental vastaanottaa uusia B738-koneita, jotka tulevat operoimaan osan noista B752 reiteistä...ja osan hoitaa sitten B753. Nykyisistä B752-koneista tullaan muistaakseni noin 12-15 kappaletta muuttamaan parannelluiksi B752 Winglet (B752ER?) koneiksi.

 

Ja olihan tuolla se Norjalaisten juttu, joten voidaan vielä pitää ehkä pientä toivoa yllä. Eli siis EWR-HEL reitin suhteen, vaikkakin hyvin epätodenäiköistä. Kyllä Suomestakin porukkaa riittää USA:han päin. Esim. Nokialla on Dallasissa pääkonttori, joten joku paremmin sinne suunnattu lento olisi varmaan "tilauksessa". Esim. Chicagon kautta tai jopa suoraan..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo Dallasin esimerkki pisti vähän penkomaan aikatauluja.

 

Continentalin tulevilla vuoroilla Stockholm- Newark-Dallas perillä Dallasissa oltaisiin klo 18:05 paikallista aikaa, jolloin businesspäivä on jo ohi ja joudutaan yöpymään ja odottamaan seuraavaa aamua.

 

Finnair/American via JFK Helsinki-Dallas-lennolla saavutaan vielä myöhemmin perille, klo 20:59.

 

Sensijaan Finnair/American via Frankfurt on "nopein", lähtö Hesasta 08:10 ja perillä Dallasissa jo klo 14:30, jolloin voisi vielä ehtiä businesstapaamiseen....

 

Tosin Continental tuskin laskee pelkän Dallasin varaan, onhan yhtiöllä Newarkista jatkolentoja pohjoiseen, länteen ja etelään omilla koneillaan jolloin hintojakin voidaan vapaammin rukkailla kuin codeshare-lennoilla muiden yhtiöiden kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tosin Continental tuskin laskee pelkän Dallasin varaan, onhan yhtiöllä Newarkista jatkolentoja pohjoiseen, länteen ja etelään omilla koneillaan jolloin hintojakin voidaan vapaammin rukkailla kuin codeshare-lennoilla muiden yhtiöiden kanssa.

 

Jees....ajattelin lähinnä, että American aloittaisi lennot esim. ORD-HEL välillä ja kun Americanilla on paljon enemmän jatkoyhteyksiä Chicagossa niin sitä kautta. Toki Continentalkin voisi tähän ryhtyä, mutta ehkä juuri Newarkin tai Houstonin kautta, kun siellä on hubit. Kuitenkin yhtä epätodenäköistä..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vielä kerran, ja lupaan, ettei tästä aiheesta vähään aikaan lisää:

 

Jos Continentalin lento saapuu Newarkiin klo 12:10 Tukholmasta, niin 2 tunnin customs delayn jälkeen pääsee sopivasti seuraaviin Continentalin jatkokohteisiin:

 

Boston, Buffalo, Burlington, Cancun, Caracas, Charleston, Charlotte, Chicago, Cincinnati, Cleveland, Columbia, Dayton, Daytona Beach, Denver, Detroit, Ft.Lauderdale, Fort Myers, Grand Rapids, Halifax, Hartford, Honolulu, Houston, Huntsville, Indianapolis, Jacksonville, Kansas City, Las Vegas, Lexington, Lima, Little Rock, Los Angeles, Louisville, Madison, Memphis, Mexico City, Miami, Milwaukee, Minneapolis, Montreal, Nashville, New Haven, New Orleans, Oklahoma City, Omaha, Orange County, Orlando, Ottawa, Panama City, Philadelphia, Phoenix, Pittsburgh, Portland, Providence, Quito, Richmond, Rochester, Sacramento, Salt Lake City, San Antonio, San Fransisco, San Jose, San Juan, Sarasota, Seattle, St. Louis, Tampa, Toronto, Tulsa, Washington D.C., West Palm Beach, Wilmington...Joko riittää? ;D

 

Ja kaikki nämä talviaikataululla, kesällä ehkä vielä lisää? Ja huom. kaikki lähdöt samalta Newarkin kentältä, ja tarkistin että on riittävästi transfer-aikaa..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään