Ilkka Mäkelä

Continental Helsinkiin?

36 viestiä aiheessa

Kappas vaan, oikeassa olet. Tosin San Diegon lähtöä joutuu Newarkissa odottamaan 4h55min...

PS: Taisin rikkoa lupaukseni? ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kauppalehti uutisoi tänään, että Tukholmaan alkaa, mutta Helsinkiä ei edes spekuloida enää. "Continental käyttää nyt USA:n ja Ruotsin välisen ilmailusopimuksen suomaa mahdollisuutta. Delta lopetti liikennöinnin Tukholman ja New Yorkin välillä syyskuussa 2001 terrori-iskujen jälkeen."

 

Koneena 757, kuten todettua. Myös Malaysian aloittaa Tukholmasta lennot New Yorkiin (Newark) käyttäen B777:aa.

 

Jutussa arvellaan ylikapasiteetin mahdollisuutta, koska nyt välin paikkatarjonta kasvaa 2100 paikalla viikossa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kauppalehti uutisoi tänään, että Tukholmaan alkaa, mutta Helsinkiä ei edes spekuloida enää. "Continental käyttää nyt USA:n ja Ruotsin välisen ilmailusopimuksen suomaa mahdollisuutta. Delta lopetti liikennöinnin Tukholman ja New Yorkin välillä syyskuussa 2001 terrori-iskujen jälkeen."

 

Koneena 757, kuten todettua. Myös Malaysian aloittaa Tukholmasta lennot New Yorkiin (Newark) käyttäen B777:aa.

 

Jutussa arvellaan ylikapasiteetin mahdollisuutta, koska nyt välin paikkatarjonta kasvaa 2100 paikalla viikossa.

 

Taitavat isot jenkkiyhtiöt vieroksua Helsinkiä kun aina menevät Ruottiin tai Tanskaan :-\ Onhan tänne joskus lentänyt Delta ja Pan Am. Niin miksei nytkin.

 

Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitavat isot jenkkiyhtiöt vieroksua Helsinkiä kun aina menevät Ruottiin tai Tanskaan :-\ Onhan tänne joskus lentänyt Delta ja Pan Am. Niin miksei nytkin.

 

Jani

 

No jos rehellisiä ollaan niin eipä Helsinki naapurilleen Tukholmalle oikein mitään mahda näissä asioissa. Ruotsi on niin paljon isompi maa kuin Suomi että siellä riittää matkustajia jo sinänsä enemmän näille reiteille. Lisäksi Arlandan kenttä on paljon isompi jossa on vielä tilaa hyödynnettävissä, ja Helsinkihän on jo nyt melko täynnä. Ruuhka aikoina on varsinkin ulkomaan ja kotimaan terminaalin välinen käytävä aika tukossa transit alueella, samoin aika tukkoiselta Helsinki tuntuu muutenkin nykyään ruuhka aikoina, tai sanotaanko ahtaalta. Vaikka Helsingin kenttä on arkkitehtuuriltaan hieno ja muutenkin siisti, niin noi ruuhka ajankohdat kyllä minun mielestä estää sitä olemasta enää maailman paras kenttä, ellei sitten taas laajenneta, mutta eipä taida olla ihan lähiaikoina suunnitelmissa.

 

Siitä en sitten tiedä, suosiiko ilmailulaitos Finnairia ja pyrkii rajoittamaan kilpailua esim. New Yorkin reitillä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No jos rehellisiä ollaan niin eipä Helsinki naapurilleen Tukholmalle oikein mitään mahda näissä asioissa. Ruotsi on niin paljon isompi maa kuin Suomi että siellä riittää matkustajia jo sinänsä enemmän näille reiteille.

 

No eihän niitä ruotsalaisia ole kuin puolitoistakertaisesti

se mitä suomalaisia mutta tosin taitavat olla pikkasen

kansainvälisempiä :( ja niillä on paljon myös ns.

etnistä matkustusta eli siirtolaisia/pakolaisia monelta

suuntaa.

Ruotsista muuten tehdään esim. Thaimaahan

pakettimatkoja kuusi kertaa enemmän kuin Suomesta.

(suomalaiset 50 000 matkaa vuodessa, ruotsalaiset 300 000)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tarinoin joitakin vuosia sitten yhden suomalaisen lentoyhtiön ison pampun kanssa ja hänen näkemyksensä mukaan pelkkä Tukholman talousalue tarjosi suuremman matkustajapotentiaalin, kuin koko härmälandia yhteensä. Tässä valossa esim. jenkkiyhtiöiden halukkuutta lentää Suomen sijasta Ruotsiin tai Tanskaan on helppo ymmärtää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muistanko väärin vai oliko Vantaan terminaalissa myös Northwestin myyntitiski takavuosina?

Lensivätkö itse tänne saakka, sitä en muista, mutta ovat lentäneet ainakin Osloon, Köpikseen ja Tukholmaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muistanko väärin vai oliko Vantaan terminaalissa myös Northwestin myyntitiski takavuosina?

Lensivätkö itse tänne saakka, sitä en muista, mutta ovat lentäneet ainakin Osloon, Köpikseen ja Tukholmaan.

 

On ollut varmaan joku code-share myyntitiski. Ei tänne Deltan ja Pan Amin lisäksi muita jenkkejä ole lentänyt säännöllisesti.

 

Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On ollut varmaan joku code-share myyntitiski. Ei tänne Deltan ja Pan Amin lisäksi muita jenkkejä ole lentänyt säännöllisesti.

 

Jani

 

Tower Air...mutta tiedä sitten säännöllisestä. Chartereita lensivät mm. Miamista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuosta Jan-Erikin antamasta Houston Chronicle-linkistä, koskien AA:n tyynyjä, löysin toisenkin uutisen eiliseltä:

 

Continental haluaa säästää 500 miljoonaa dollaria lisää palkkoja pienentämällä, aikaisempien 1 miljardin dollarin säästöjen lisäksi, koska muuten käy huonosti...

2 tärkeintä johtajaa on jo suostunut 25 % ja 20 % palkanleikkaukseen. Ammattilittojen kanssa joudutaan neuvottelemaan, palkanleikkaukset alkaisivat ensi helmikuun lopulla.

 

Jotenkin tuntuu siltä, että ei Continental Helsinkiin tule

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Koneena 757, kuten todettua. Myös Malaysian aloittaa Tukholmasta lennot New Yorkiin (Newark) käyttäen B777:aa.

 

Koneena Continentalilla on tosiaankin B757-200. Economyn konfiguraatio on 3+3 ja pitch 31". Eipä iske. :P

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään