Guest muto

jäätä siivessä?

13 viestiä aiheessa

Jotenkin en näe todennäköisenä, että kyseessä olisi jäätä. Jäätyneen veden valuma pitäisi minun fysiikka-ajatukseni mukaan olla silloin ilmavirran takia toisinpäin.  :) En tietysti tiedä vaikuttaako flapsien käyttö yms. siihen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niillä korkeuksilla, millä nykyajan matkustajakoneet lentävät, ei enää muodostu kosteutta joten harvemminpa silloin tuota jäätäkään :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Bussin siivessä on tuollainen "muotolevy", eli se ei ainakaan ole jäätä.

 

 

Onko noi kuvat samasta koneesta vai eri yksilöistä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niillä korkeuksilla, millä nykyajan matkustajakoneet lentävät, ei enää muodostu kosteutta joten harvemminpa silloin tuota jäätäkään :)

 

Itse asiassa jos nyt oikein ruvetaan pilkkua viilaamaan, siellä voi olla alijäähtynyttä vettä, joka sitten jäätyy koneisiin kiinni.  :P Mutta tuo on sitten käsittääkseni aika harvinaista...  :)

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eri yksilöistä, mutta A319:a kumpikin: OH-LVH http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6962137 ja OH-LVG http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6980690 Myös OH-LZE:ssä näkyy sama: http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6631055

T:Jukka

 

Ok, ihmettelin kanssa asiaa, A319 noita näkyy olevan mutta A320:n siipikuvissa ei noita osunut silmään.

Mikähän mahtaa olla kuvion tarkoitus..?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oman kokemukseni mukaan jää muodostuu yleensä maassa tai alle pinnan 200. Erityisesti bussi 320 tuntui olevan jään kerääjä ja 747 taas kerää vähiten. Tiedä mistä moinen johtuu. Alueesta missä lennetään siiven ja stabin profiilista jne. Bussilla on vielä se epämiellyttävä piirre että kun stabiliseri kerää jäätä kunnolla alkaa kone täristää voimakkaasti etenkin pienemmillä nopeuksilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ok, ihmettelin kanssa asiaa, A319 noita näkyy olevan mutta A320:n siipikuvissa ei noita osunut silmään.

Mikähän mahtaa olla kuvion tarkoitus..?

 

Nuo "kuviot" on ihan normaaleja lentokoneeen rakenteeseen kuuluvia juttuja. Siivessä tuolla kohtaa alumiinilevy, joka on muotoiltu noin todennäköisesti voimien tms. jakamisen takia. Pikkubussin eri versiot poikkeavat toisistaan, joten ei ole mitenkään ihmeellistä jos jossain versioissa ei ko. levyjä ole.

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuossa sitten A321 siipeä jossa on samanlainen kuvio kuin A319:ssa.

 

www.airliners.net/photo/Lufthansa/Airbus-A321-231/1921716/L/&sid=f2cecbf75ae1184f86185cd7e96e701c

 

 

PS: Miten tuohon linkkiin sai oman tekstin laitettua (esim. Linkki)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuossa sitten A321 siipeä jossa on samanlainen kuvio kuin A319:ssa.

 

www.airliners.net/photo/Lufthansa/Airbus-A321-231/1921716/L/&sid=f2cecbf75ae1184f86185cd7e96e701c

 

 

PS: Miten tuohon linkkiin sai oman tekstin laitettua (esim. Linkki)

 

OT:

 

Kirjoitas [ URL = tähänosoite] Tähän teksti LINKKI [ / URL ]

 

ja kaikki ilman välejä (siis hakasulkujen sisällä. Linkin omassa tekstissä saa olla välejä)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

OT:

 

Kirjoitas [ URL = tähänosoite] Tähän teksti LINKKI [ / URL ]

 

ja kaikki ilman välejä (siis hakasulkujen sisällä. Linkin omassa tekstissä saa olla välejä)

 

OT2:

 

Ja tuon koodin voi kirjoittaa näytille myös näin, eli tuon code-tagin väliin:

 

 

[url=tähän osoite]Tähän teksti[/ URL]

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla