Miska Suoreijus

Kittilä

4 viestiä aiheessa

Eikö Kittilässä ole spottereita yhtään?? Koneitahan täällä käy kuitenkin paljon vinhempaan kuin esimerkiksi Lappeenrannassa, joka on minun kotikenttä. Ja EFLPlläkin on kuvaajia on paljon enemmän, vaikka liikenteessäkin on välillä mielestäni toivomista ::)

Itse olen tämän viikon Levillä lomailemassa ja tänään aamulla huomasin n. 20 minuutin sisällä tulevan kolme Finncommia laskuun. Siinä oltiin lähössä kuvailemaan tuonne Äkäslompolon suuntaan, niin poikkesin siinä asemalla sitten atrainta kuvaamassa. Ei varmaan minulta tule enää ainakaan asemalta kuvia, kun en sinne saa tästä kävelemäänkään voi lähteä eikä kyytiä ole >:( Mutta jos tästä nyt yli lentävät, niin sitten tulee kuvia :laugh:

En tiedä oikein, pääseekö tuonne Levin huipulle tuolla kondolilla, kun tänään kävin tuolla tuikussa kuvailemassa, niin ei sieltä oikein kiitotietä näkynyt. Ja oli kyllä tuulikin niin kova, että hyvä että ylhäällä kestin :o 3000ft oli 46 knots. Maassakin oli maksimit 36 solmua :-\  Että kamera heilui siinä kuvaajan mukana, kun ei itsekkään pysynyt pystyssä :P

Ja suttuahan nuo kuvat on, niinkuin yleensäkkin :(

Siinä laskua sorvaillaan. En muista millä menetelmällä tulivat laskuun, mutta kolmas commi tuli visuaalilla laskuun.

[ attachment removed / expired ]

Maisemissa ei valittamista 8)

Kuvanlaadussa sen sijaan on..

Naamakuorintakin tuli saatua tuolla tunturissa :laugh:

Tästä jatkuu joku päivä, jos jatkuu ::)..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen aina ihmetellyt noiden pystykuvien kanssa, että mitä järkeä on laittaa 800px leveinä ne, kun eihän se näy kokonaisena ruudulla sitten mitenkään. Monesti ollut hienoja kuvia ja sitten joutuu tekemään vaikka mitä, että saa sen näkymään kerralla koko kuvan. Mulla on 24 tuuman näyttö ja tarkkuus 1920x1080, eikä siltikään näy koko kuvaa, ylä tai alareunasta jää iso kaistale kuvaruudun ulkopuolelle. Tämä ei mitenkään henkilökohtaisena, vaan ihan kaikille foorumilaisille, jotka noita pystykuvia laittavat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja suttuahan nuo kuvat on, niinkuin yleensäkkin :(

Eii Miska, eeiii  ::)   ... tai, no ehkä vähän.

En tiedä mikä heijastus tuossa naamakuorintakuvan alaosassa on, mutta sehän on aivan upea kuva :thmbup:. Voisi olla vaikka Etelämantereelta... paitsi että siellä ei kai ole puita :laugh:.

Nyt on muuten sitten Sony Alpha 33 hyppysissä... On se kyllä aika jännä laite ::). Parin viikon päästä lähden lomalle Saariselän suunnalle, mutta tällä kertaa mennään maakulkuneuvoilla, joten ei sieltä varmaan ilmailukuvia tule. Ellen sitten innostu menemään käymään Ivalon lentokentällä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juha: hyvä että sait kameran hyppysiin :D

Ja Tomille tiedoksi, että itsekin yleensä laitan pienempänä nuo pystykuvat, mutta nyt näköjään meni näin, mutta voin kyllä korjata asian illemmalla, jos netti skulaa ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla