Jukka Joutsijärvi

Japanin lähihistorian pahin luonnonkatastrofi ja samalla ydinvoimalakatastrofi

233 viestiä aiheessa

Varmaan tänne kuuluu tämä uutinen maanjäristyksestä koska varmaan suurempaakin murhetta on Japanissa kuin tsunamin alle jäänyt lentokenttä josta eri threadi.  Pikkuhiljaa alkaa valkenemaan kuinka pahasta järistyksestä on ollut kysymys.  Aamulla vielä uutisoitiin lähihistorian pahimmasta järistyksestä nyt se on jo Japanin historian pahin!!  Tsunami on itseasiassa aiheuttanut pahempaa tuhoa kuin itse järistys;Japanihan on maailmassa ihan ykkönen mitä tulee maanjäristyksiin varautumisessa ja Japanilaiset rakennukset on rakennettu kestämään rankatkin tärinät.

Japanissa tapahtuu vuodessa noin 2000 järistystä eli melkein joka viides minuutti jonkinlaista toimintaa jotka havaitaan.  Joten siellä tiedetään mikä on homman nimi.  Mutta taloudelliset vaikutukset voivat olla arvaamattomat jopa maailmalla pörssikurssien laskuja ja muuta mukavaa.  Ja eiköhän Suomen viranomaiset saa tästäkin hyvän syyn korottaa ennestäänkin jo noussutta bensan hintaa vaikka Japani ei olekaan öljyntuottajamaa mutta sehän ei tekosyitä haittaa kun haetaan sopivia syntipukkeja miksi bensa nousee.

Ensi viikolla nähdään ja kuullaan kuinka paha tilanne on ja miten käy maailman talouden tämän jälkeen.  Japani on talousmahti.  Piste.

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja eiköhän Suomen viranomaiset saa tästäkin hyvän syyn korottaa ennestäänkin jo noussutta bensan hintaa vaikka Japani ei olekaan öljyntuottajamaa mutta sehän ei tekosyitä haittaa kun haetaan sopivia syntipukkeja miksi bensa nousee.

Viranomaiset korottaa bensan hintaa Suomessa?  Mikä viranomainen tämä on?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Bensan hinnalla ei ole vtuakaan merkitystä tässä kohtaa.

Taloudella ei ole vtuakaan väliä tässä kohtaa.

Tärkeintä on pelastaa mitä voidaan pelastaa tälläsen jälkeen, eikä miettiä jotain hlvetin bensan hintaa tai pörssikursseja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tärkeintä on pelastaa mitä voidaan pelastaa tälläsen jälkeen, eikä miettiä jotain hlvetin bensan hintaa tai pörssikursseja.

Tottahan se on että ihmishenget pitäisi pelastaa ja materiasta huolehtivat vakuutukset, kaunis ajatus periaatteessa.

Mutta raaka totuus taitaa vain olla kuitenkin se, että maailma pyörii vain rahan ja P....n ympärillä...

Ei siinä, erittäin valitettava tapaus jälleen, itselläni mm. eräs erittäin hyvä ystävä ja ex. kollega menehtyi edellisessä tsunamissa 2004.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Japanissa tapahtuu vuodessa noin 2000 järistystä eli melkein joka viides minuutti jonkinlaista toimintaa jotka havaitaan. 

2000 järistystä vuodessa on järistys noin joka 5 *tunti*.

T: Länsiuudenmaan nipottajayhdistys ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tottahan se on että ihmishenget pitäisi pelastaa ja materiasta huolehtivat vakuutukset, kaunis ajatus periaatteessa.

Mutta raaka totuus taitaa vain olla kuitenkin se, että maailma pyörii vain rahan ja P....n ympärillä...

Ei siinä, erittäin valitettava tapaus jälleen, itselläni mm. eräs erittäin hyvä ystävä ja ex. kollega menehtyi edellisessä tsunamissa 2004.

Näimpä, mutta ollaan me täällä foorumilla sentään erilaisia eikä murehdita jotain bensan hintaa.  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä mulle on merkitystä. Ainoa seikka, miten tuo esim. minua lopulta koskee, voi olla taloudellinen. Jos tuon takia hinnat nousee, kyllä se mua ärsyttää...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näimpä, mutta ollaan me täällä foorumilla sentään erilaisia eikä murehdita jotain bensan hintaa.  ???

Totta, niin kaun kun sitä saa rahalla, Finlandia no es un problema de mi amigo  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihmishenki on aina rahaa arvokkaampi. Mutta se on kai kokenut inflaation, nykyään.

Nykyään soditaankin vain rahan takia, ei siksi että haluttaisiin kansalaisia suojella...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihmishenki on aina rahaa arvokkaampi. Mutta se on kai kokenut inflaation, nykyään.

Nykyään soditaankin vain rahan takia, ei siksi että haluttaisiin kansalaisia suojella...

Tottakai se on rahaa arvokkaampi. Mutta vain silloin, kun sillä on joku merkitys sinulle itselle. Ei se, että muutama tuhat ihmistä kuolee maailman toisella puolella, minun maailmaa liikuta mitenkään muuten, kuin ehkä jollain tapaa mutkan kautta taloudellisesti sitten joskus. Niin sinällään tylyltä kuin se kuulostaakin...

Ja milloinpa ei olisi sodittu (muun kuin) rahan takia?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Thats reaity thing mailmantalous ei tästä ainakaan mee beter way. Tomorow se heijastuu everybody jos toi merkaa jotain oilin priceen. :thmbdn:

Saletisti natsaa ja hommat on lets go.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä mulle on merkitystä. Ainoa seikka, miten tuo esim. minua lopulta koskee, voi olla taloudellinen. Jos tuon takia hinnat nousee, kyllä se mua ärsyttää...

No jos se on suurin murhe, niin älä sure, öljyn hintahan on laskenut alright.gif

Japanin tilanne on lisäksi laskenut   

raakaöljyn hintaa. Perjantain aikana   

Pohjanmeren Brent-raakaöljyn           

tynnyrihinta laski lähes 2,5 dollarilla

noin 113 dollariin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No jos se on suurin murhe, niin älä sure, öljyn hintahan on laskenut

Öljystä en puhunut sen kummemmin, vaan yleisesti. Toistaiseksi tuolla koko onnettomalla tapahtumalla ei ole ollut mitään vaikutusta minun jokapäiväiseen elämään. Onko sinun? slap-happy.gif

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Öljystä en puhunut sen kummemmin, vaan yleisesti. Toistaiseksi tuolla koko onnettomalla tapahtumalla ei ole ollut mitään vaikutusta minun jokapäiväiseen elämään. Onko sinun? slap-happy.gif

On ja tulee olemaan.

Kun jenin arvo vaihtuu niin siinä on syy nostaa bensan hintaa. Kysy vaikka Pekkariselta ! Kyllä Mauri tietää !!  :thmbdn:>:( :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos Sinulle tämä lause  :thmbup:

Sinä olla tämän foorumin Moderator...... :o

Sinän pitää olla neutraali tämä tehtävä (kun politikko) ja tämä kirjoitus ei olla nyt "ammattitaso"

Minun elämä vaikuttaa tämä onnettomuus paljon (5 ystävä olla vielä "missing" :'( ) ja Sinä olla myös menneisyys negatiivinen minun kirjoitus....

Miksi?

Minä poistua heti tämä foorumi, mikäli Sinä ja Mr. Puro vaatia.....

Minä suosittaa ajatella hieman tarkemmin oma kirjoitus kun tämän foorumi olla paljon eri maalainen lukija.......

Anteeksi :-[

Cathy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten sinä tai minä voidaan pelastaa jotain?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei siitä tarvitse kenenkään pahoittaa mieltään, jos joku asia ei minua kosketa. Ja se, että se ei minua kosketa, ei tarkoita sitä, ettenkö voisi tuntea sympatiaa ja myötätuntoa jotakuta sellaista kohtaan, ketä tapahtuma koskettaa. Minä en kuitenkaan ala siihen hurskasteluun, mikä seuraa aina, kun jossakin sattuu kuolemaan vähän isompi määrä porukkaa kerralla. Ei tule kauppoja, että pitäisi lähteä mukaan siihen joukkovoivotteluun jne. mikä näiden tapausten jälkeen aina pääsee valloilleen. Ja joka siihen ei lähde mukaan, on paha...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi nämä joukkovoivottelijat ei voivottele vajaan 300 suomalaisen kohtaloa jotka kuolivat viime vuonna liikenteessä tai syöpään kuolleita tai flunssaan kuoleita tai Afganistanin siviiliuhrit tai tai... Kertokaa miksi yhdellä kerralla kuolleet saa teidän huomion eikä yksittäiset?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei siitä tarvitse kenenkään pahoittaa mieltään, jos joku asia ei minua kosketa.

En pahoittaa mieli, olla vain surullinen..... :-[

Ja se, että se ei minua kosketa, ei tarkoita sitä, ettenkö voisi tuntea sympatiaa ja myötätuntoa jotakuta sellaista kohtaan, ketä tapahtuma koskettaa.

Anteeksi, tämä ei "nähdä" Sinun kirjoitus.....

Minä en kuitenkaan ala siihen hurskasteluun, mikä seuraa aina, kun jossakin sattuu kuolemaan vähän isompi määrä porukkaa kerralla. Ei tule kauppoja, että pitäisi lähteä mukaan siihen joukkovoivotteluun jne. mikä näiden tapausten jälkeen aina pääsee valloilleen. Ja joka siihen ei lähde mukaan, on paha...

ET olla paha. Sinä ei ymmärtää maapallo toinen puoli ongelmat kun asua aina Suomi. Sinä kirjoittaa nyt hieman Suomen media tapa käsitellä onnettomuus.......

Minä en pitää Sinua paha ihminen, minä toivoa hieman ymmärrys.......

Nyt saada 1 ystävä vastaus, 4 ystävä olla vielä "missing" .

Cathy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi nämä joukkovoivottelijat ei voivottele vajaan 300 suomalaisen kohtaloa jotka kuolivat viime vuonna liikenteessä tai syöpään kuolleita tai flunssaan kuoleita tai Afganistanin siviiliuhrit tai tai... Kertokaa miksi yhdellä kerralla kuolleet saa teidän huomion eikä yksittäiset?

Minä olla aina surullinen kun ihminen kuolla onnettomuus ( nationality ei olla merkitys........) He ei saada valita oma elämä.

Miksi Suomi media tehdä suuri uutinen kun Tsunami saapua Thailand?

(Alue olla paljon Suomalainen turismi.....)

Haiti area ei olla sama taso Suomen uutinen.... Miksi?

(Tämä alue ei olla Suomalainen turisti...)

Mahdollisesti media ja henkilön ajatus olla erilainen.....

Cathy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Äh, Cathy voit uskoa että monia meistä kiinnostaa ja huolestuttaa suuresti aina kun jotain tällaista tapahtuu.

Kiitos kohteliaisuus ja ymmärrys  :)

Cathy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt ollaan ydinvoimalakatastrofin edessä Japanissa.   Fukushiman voimalan yhden reaktorin ydin on sulamassa.  Varmaan tulee koskettamaan pian meitäkin suomalaisia.  Japanissa tapahtuva tämänkaltainen onnettomuus muuttaa jälleen ihmisten suhtautumista ydinvoimaan kuten 1986 Tsernobylin ydinvoimalaonettomuuden jälkeen.  Selvästi ollu eilen ja tänään havaittavissa että säteilyturvakeskuksen Johtaja Jukka Laaksonen yrittää koko ajan vähätellä ei mitään hätää Japanissa painaakohan näihin mielipiteisiin nämä suomen viimeaikaiset ydinvoiman lisärakentamiset.  Lainaus yle teksti tv":Ei kuumenemisvaaraa reaktorissa" sivu 134

"Reaktoreita pystytään pitämään normaalisti hallinnassa. Jäähdytys toimii eikä akuuttia vaaraa ole sanoo Jukka Laaksonen."

Ja Yle teksti tv sivu133:"Ydinvoimalan ongelmat jatkuvat.  Japanin ydinturvallisuusviranomaisten mukaan on mahdollista että yhden reaktorin ydin on sulanut. Viaranomaiset vakuuttavat että sulamisesta ei ole vaaraa ihmisille"

Sama juttu näköjään ollaan sitten suomessa tai japanissa aina viranomaiset valehtelevat päin naamaa.  Siis jos ydin sulaa miten niin eikö se muka ole vaarallista ihmisille!?!?  Sehän on kai se pahin skenaario ydinvoimalakatastrofissa.Ja ytimen sulaminen johtaa sitten pahoihin säteilyvuotoihin ja muihin jälkieuraamyuksiin. 

Eli jos tuolla pahin tapahtuu niin ydinvoimasta alkanee jällen uusi keskustelu.  Japani tarvitsee tuontienergiaa tulevaisuudessa enemmän kun ydinvoimalat ajetaan ehkä pakosta alas ja omat öljynjalostamot ovat ppoissa pelistä.  Jos joku on niin naaivi luullessaan että Japanin tarvitsema tuontinergian lisääntyminen ei vaikuttaisi Suomessa mitenkään jokapäiväiseen elämään niin silloin on kyllä pää pensaassa ja syvällä!!  Energian hinta nousee täälläkin ja koska iso osa tuotteista liikkuu tehtailta ja varastoilta kumipyörillä kauppoihin niin dieselin hinnan nousu nostaa kuljetuskustannuksia ja se siirretään kuluttajahintoihin eli päivittäistavarat ja eleintarvikkeet nousevat.  Ja pahimmassa tapauksessa juuri kun ollaan lamasta nousemassa tämä tilanne johtaa uuteen lamaan.  Skenaarioita kerrakseen.. Näköjään suomessa ollaan vieläkin niin itsekeskeisiä että luullaan että tällaiset tapahtumat ei vaikuta mitenkään meidän jokapäiväiseen elämäämme koska tämä kaikki tapahtuu näin kaukana meistä. Huh.

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään