Tomi Tuominen

Kielitaitokokeen briefaus ja varsinainen koe la 26.3.2011..

72 viestiä aiheessa

Minulle kielitaitotarkastaja sanoi vielä huhtikuussa 2009, että tasoa 6 ei anneta kuin sellaisille, jotka puhuvat englantia niin kuin äidinkieltään/äidinkielenään. Sanoi, että Suomessa olisi vain kymmenkunta 6-tason lisenssinhaltijaa. Mene ja tiedä kun noita 6-tason kavereita on tässäkin keskusteluketjussa kai ainakin pari.

Mut pääasia on, että kiinalaiset lentäjät osaa 6-tason arvoisesti, niitä on kuitenkin niin paljon, mitä siitäkin tulisi kun niin iso porukka vajavaisella englannintaidolla suhaa ympäri maailmaa. Ja vielä valvotussa ilmatilassa kaksisuuntaisen ratioyhteyden lieassa. Onneksi tajusivat vaatia sikäläisiltä lentäjiltä sen korkeimman osaamisen ;D

No tehdäänkö gallup. Kaikki joilla on englannista LP6 please ilmoittautukaapas. Katsotaan tuleeko yli 10.

Meidän perheessämme niitä on 2.

Peter

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No tehdäänkö gallup. Kaikki joilla on englannista LP6 please ilmoittautukaapas. Katsotaan tuleeko yli 10.

Peter

o/

PS. Tosin minulle on annettu ENG taso 6 Iso-Britanniassa jossa suoritin RTn. En tiedä lasketaanko sitä galluppiin mukaan mutta pidän ääneni silti sisällä :). Mutta enpä toisaalta tajua miksi Peter haluaa laittaa gallupin pystyyn? Todistaakseen että Joelin mainitsema tarkastaja on väärässä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täälläkin LP ENG 6 VFR.

Suomessa tehty ja suoraan tarkastajalle. PPL-koulutuksen yhteydessä sitä suositeltiin, mutta ei erikseen järjestetty.

Maksoi muistaakseni hieman alle satasen..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Peter

Täällä yks.

t. tero

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sanokaahan ketä tarkastajaa voitte suositella Helsingin alueella (koe Malmilla yms)? Tarttis näemmä käydä myös kokeessa. Tai jos on joku tarkastaja jota kannattaa välttää niin sekin on hyvä tieto. Heittäkää YV:ä jos ette halua julkisesti nimeä tänne listoille laittaa. Paljon kiitoksia avusta!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sanokaahan ketä tarkastajaa voitte suositella Helsingin alueella (koe Malmilla yms)? Tarttis näemmä käydä myös kokeessa. Tai jos on joku tarkastaja jota kannattaa välttää niin sekin on hyvä tieto. Heittäkää YV:ä jos ette halua julkisesti nimeä tänne listoille laittaa. Paljon kiitoksia avusta!

Itse tunnen ja suosittelen ystävääni, Malmillakin ajoittain toimivaa   lennonjohtajaa Kenneth Kaspia,     hän on ollut aikoinaan  lento-oppilaanammekin Malmilla.

Hän pitää tentin sopimassanne paikassa  :thmbup:

0405366384  Kaspi/Finavia

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä tein tentin Kauraniemen Petrillä. Ei mitään valittamista, homma meni kaikin puolin sujuvasti kerhotilassa Malmilla.

/Samuli

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä tein tentin Kauraniemen Petrillä. Ei mitään valittamista, homma meni kaikin puolin sujuvasti kerhotilassa Malmilla.

/Samuli

Hmmmm ::) Sama henkilö pitää tuon kurssin.

TTT-Aviation Oy Ltd järjestää kielitaitokokeen briefauksen sekä varsinaisen kielitaitokokeen lauantaina 26.03.2011 Malmin lentoasemalla.  Kurssin pitäjinä Petri Kauraniemi  .   

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmmmm ::) Sama henkilö pitää tuon kurssin.

TTT-Aviation Oy Ltd järjestää kielitaitokokeen briefauksen sekä varsinaisen kielitaitokokeen lauantaina 26.03.2011 Malmin lentoasemalla.  Kurssin pitäjinä Petri Kauraniemi  .   

Kappas joo, en lukenut tuota niin tarkkaan kun ei tartte tuota tenttiä enää suorittaa :) . Itse kävin Petrin tentissä ihan suoraan kanssaan sovittuna ilman sen kummempia kurssituksia.

/Samuli

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kappas joo, en lukenut tuota niin tarkkaan kun ei tartte tuota tenttiä enää suorittaa :) . Itse kävin Petrin tentissä ihan suoraan kanssaan sovittuna ilman sen kummempia kurssituksia.

/Samuli

Ihan jees kaveri varmaan, koska on valtuutettu ko. tentin hyväksyjäksi.

Ihmetyttää vain tuo yhtälö.

Kuinka kauan sulla meni tentin suorittamiseen?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan jees kaveri varmaan, koska on valtuutettu ko. tentin hyväksyjäksi.

Ihmetyttää vain tuo yhtälö.

Kuinka kauan sulla meni tentin suorittamiseen?

Öö, nyt kysyt vaikeita. Koko iltahan Malmilla silläkin kertaa meni kun piti tietysti lentämään lähteä kokeen jälkeen..  ::) Itse kokeeseen ei mitenkään kauhean kauaa, oisiko ollut puolisentoista tuntia kaikkiin osioihin yhteensä.

/Samuli

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ollaanko kielitaitokoetta uudistamassa? Kellään tietoa mitä mahdollisesti uudistamisella haetaan?

Ollaan. Kilpailutettu ajat sitten ja jonkun aikataulun mukaan olisi pitänyt valmistua niin ikään ajat sitten, mutta ei taida olla vieläkään uusi testi käytössä. Itse tein vanhan keväällä, olikohan huhti-toukokuussa.

Uudistuksella haetaan varmaan jotain järkeä aivan idioottimaiseen kokeeseen ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suosittelen kielitaitokokeen tekemistä Ruotsissa, koska sikäläiset tarkastajat voivat antaa arvosanan haastattelun perusteella ja tarkastajan perustelu oli: "Koska pystyn ymmärtämään sinua sekä englantia että ruotsia puhuessa, olen vakuuttunut kielitaidostasi kutosen arvoisesti"! Tilanne ei vaatinut yhtään erikoisjärjestelyjä, vaan suoritettiin normaalissa sosiaalisessa keskustelussa eikä maksanut mitään. Viralliseen Ruotsin Ilmailulaitoksen paperiin merkintä "interview" ja homma oli sillä selvä. Näin naapurissa, mutta eipä heillä ole euroakaan käytössä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suosittelen kielitaitokokeen tekemistä Ruotsissa, koska sikäläiset tarkastajat voivat antaa arvosanan haastattelun perusteella ja tarkastajan perustelu oli: "Koska pystyn ymmärtämään sinua sekä englantia että ruotsia puhuessa, olen vakuuttunut kielitaidostasi kutosen arvoisesti"! Tilanne ei vaatinut yhtään erikoisjärjestelyjä, vaan suoritettiin normaalissa sosiaalisessa keskustelussa eikä maksanut mitään. Viralliseen Ruotsin Ilmailulaitoksen paperiin merkintä "interview" ja homma oli sillä selvä. Näin naapurissa, mutta eipä heillä ole euroakaan käytössä...

Ihan mielenkiinnosta, kun en tunne Ruotsin systeemiä yhtään, saitko merkinnän LPC:n suorittamisesta myös lupakirjaasi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asiointimaani on toinen EASA-maa ja sain oman kuutoseni lupakirjaan LPC/OPC:n yhteydessä simulaattorissa. Aiempi vitonen korotettiin kuutoseksi, mikä ei ainakaan TraFin tulkinnan mukaan ollut mahdollista, koska Suomessa tarvitaan erillinen koe tason korottamiseen. Mitään kielitaitokoetta ei tuossa englanninkielisessä maassa tarvittu, vaan arvio tehtiin simulaattoribriefin ja itse simulaattorin perusteella.

-T

Kuulostaa erittäin järkevälle

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Puhumattakaan siitä miten joustava Kiinan CAA oli omille piloteilleen.

Ei maar, onko kukaan kuullut puhuttavan standardeista?

Ilmailussahan niitä ei tarvita...

Peter

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään