Jani Hyppänen

Easyjet lopettanee Helsingin lennot

53 viestiä aiheessa

Saisiko tähän jotain perusteluja?  ::) Lentoyhtiö ei tee tuollaisella hinnalla voittoa ollenkaan, saakohan edes omiaan takaisin...

 

Saa toki. Easyjet maksoi 70-85 euroa edestakaisin kun sillä lensin muutaman kerran. Ja kalliina pidan. 0.80-13eur maksoin juuri saman pituisista n. 20 lennosta muualla/kpl. Toki suomessa on omat hintansa ja olkoon kun en niita tarvitse.  ;D

 

Ja kuka moisista voittoa tekee? Ei kukaan. Osa bisnesta myyda pari paikkaa guruille halvalla. Niinkuin Pululla joka mainostaa jotain 71 euron Lontoon reissuja, voipi jollekin tiistaille löytyä. Ja paluu sitten vaikka 149. Haloo... No jos Suomessa kelpaa niin kelvatkoon.  :thmbdn:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finavian intreisseissa vaan lienee etta Finnair saa nyhtaa 199+ jostain Lontoon lennoista minka pitaisi maksaa 60-90e edestakaisin.

Aika kova vaatimus ottaen huomioon, että pelkkiin viranomaismaksuihin menee 54,12 euroa

[pre]Finland International Passenger Fee (FI) 9,65 €

Finland Security Charge (DQ) 3,63 €

United Kingdom Air Passengers Duty (GB) 13,85 €

United Kingdom Passenger Service Charge (UB) 26,99 €

[/pre] Näin ollen Finnairin pitäisi jäljelle jäävillä 5,88 - 35,88 eurolla kattaa omat kulunsa. ???

 

Saa toki. Easyjet maksoi 70-85 euroa edestakaisin kun sillä lensin muutaman kerran.

Ja easyJet tulikin juuri todenneeksi, ettei noilla hinnoilla kannata Helsinkiin lentää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika kova vaatimus ottaen huomioon, että pelkkiin viranomaismaksuihin menee 54,12 euroa

[pre]Finland International Passenger Fee (FI) 9,65 €

Finland Security Charge (DQ) 3,63 €

United Kingdom Air Passengers Duty (GB) 13,85 €

United Kingdom Passenger Service Charge (UB) 26,99 €

[/pre] Näin ollen Finnairin pitäisi jäljelle jäävillä 5,88 - 35,88 eurolla kattaa omat kulunsa. ???

Ja easyJet tulikin juuri todenneeksi, ettei noilla hinnoilla kannata Helsinkiin lentää.

 

Niin. Sitten se peltihalli sinne metsan keskelle ala KUL LCCT. Veroksi vaikka 4e. Mutta kai Finnair laittaa tarpeeksi vastaan. Tuo UK chargekin taysin järjetön mutta kai se noin on.

 

Edit:

 

Näkeehän sen suoraan noilla veroilla ettei halvoissa hinnoissa ole järkeä. Kun Ellu ja Finskit verottavat samaan tahtiin niin kohta pääsee 300 eurolla lontooseen.  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja easyJet tulikin juuri todenneeksi, ettei noilla hinnoilla kannata Helsinkiin lentää.

 

Mutta onneksi on Tampere, Lappeenranta ja Tallinna, joista pääsee näpsäkästi aika moneen paikkaan Ryanairilla. Tallinnan lentoja lisäystä ei Finaviakaan pysty torpedoimaan, joten easyJetin kyytiin pääsee sieltä jatkossakin.

 

EasyJetin TLL-STN lennot ovat muuten Tallinnasta edullisimmillaan 26,99€/suunta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja easyJet tulikin juuri todenneeksi, ettei noilla hinnoilla kannata Helsinkiin lentää.

 

Kyllä Easy Jet:n oma ilmaus weak demand on vaikea kääntää suomeksi niin, että tarkoittaa kalliita viranomaismaksuja.

 

Taitaa vaan olla niin ettei Helsingissä kysyntä yhdistettynä sijaintiin ole parhaimmillaankaan sellaista, että elättäisi halpaoperaattoreita. Ei nuo lentokenttämaksut kuitenkaan vielä niin korkeita ole suhteessa lippujen hintoihin. Ja oma arvaus olisi ettei Helsingistä operointi ole juurikaan kalliimpaan kun ARN, OSL, CPH jotka nyt sopisivat vertailukohdiksi.

 

Vai osaako joku selittää, miksi esim Blue1 on vuodesta toiseen lukujen valossa täydellinen katastrofi?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitaa vaan olla niin ettei Helsingissä kysyntä yhdistettynä sijaintiin ole parhaimmillaankaan sellaista, että elättäisi halpaoperaattoreita.

 

Helsinki-Vantaan kentän vaikutusalueen väestöpohja on sellainen, että kyllä se vain elättäisi useitakin low cost -operaattoreita, jos Finavia haluaisi luoda edellytykset toiminnalle. Järkevä ratkaisu olisikin pilkkoa Finavian aikansa elänyt monopoli, jota vielä harjoitetaan valtion siunauksella.

 

Mita hyotya yleensakaan on Suomelle ulkomaisista halpalentoyhtioista?

 

Ja mitähän tällä käsittämättömällä heitolla sitten tarkoitetaan?

 

 

Minkä puoleen/ehdokkaan vaaliohjelmaan kuuluu tämä!? Tietäisin ainakin kenelle ääneni mahdollisesti antaisin tulevissa vaaleissa!  ;)

 

Soisi kyllä kuuluvan. Kääntäen voi sanoa, etten aikanaan anna ääntäni sille puolueelle, jota nykyinen liikenneministerimme edustaa. Hänhän viime kädessä vastaa siitä, ettei Finavian sooloiluun saada tolkkua.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Helsinki-Vantaan kentän vaikutusalueen väestöpohja on sellainen, että kyllä se vain elättäisi useitakin low cost -operaattoreita, jos Finavia haluaisi luoda edellytykset toiminnalle. Järkevä ratkaisu olisikin pilkkoa Finavian aikansa elänyt monopoli, jota vielä harjoitetaan valtion siunauksella.

 

Ja mitähän tällä käsittämättömällä heitolla sitten tarkoitetaan?

 

Eli, mita Suomen kansantalous hyotyy ulkomaisista halpalentoyhtioista? Miten ne auttavat maksamaan ns. "hyvinvointiyhteiskunnan"? Paljonko niiden tyontekijat maksavat veroja Suomeen? Paljonko ne tuovat vientituloja Suomeen? Onko niiden aikataulut ja palvelukonseptit sopivia liikematkustajille?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Helsinki-Vantaan kentän vaikutusalueen väestöpohja on sellainen, että kyllä se vain elättäisi useitakin low cost -operaattoreita, jos Finavia haluaisi luoda edellytykset toiminnalle. Järkevä ratkaisu olisikin pilkkoa Finavian aikansa elänyt monopoli, jota vielä harjoitetaan valtion siunauksella.

 

Näinhän voisi kuvitella, mutta ei näytä toteutuvan.

 

Kerro vielä mikä on halpaoperaattorin ongelma operoida Helsingissä jos vaikka markkinajohtajan Finnairin keskihinta Pariisiin ~350€ sisältäen kaikki maksut? Jos kysyntää on niin luulisi lippujen käyvän kaupaksi vaikka puoleen hintaan sisältäen kaikki maksut?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eli, mita Suomen kansantalous hyotyy ulkomaisista halpalentoyhtioista? Miten ne auttavat maksamaan ns. "hyvinvointiyhteiskunnan"? Paljonko niiden tyontekijat maksavat veroja Suomeen? Paljonko ne tuovat vientituloja Suomeen? Onko niiden aikataulut ja palvelukonseptit sopivia liikematkustajille?

 

Ehkäpä kannattaisi kysyä Matkailun Edistämiskeskukselta tai Tampereen ja Lappeenrannan seudun matkailulta, mikä vaikutus halpalennoilla on näille alueille suuntautuvaan omatoimimatkailuun ja koko matkailualan kehitykseen.

 

Ja Suomen lentoliikennekö on tarkoitettu palvelemaan vain liike-elämää. Ihan järjetön väite.  Mutta en katsokaan asiaa kulta- tai platinakorttilaisen silmin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ehkäpä kannattaisi kysyä Matkailun Edistämiskeskukselta tai Tampereen ja Lappeenrannan seudun matkailulta, mikä vaikutus halpalennoilla on näille alueille suuntautuvaan omatoimimatkailuun ja koko matkailualan kehitykseen.

 

Ja Suomen lentoliikennekö on tarkoitettu palvelemaan vain liike-elämää. Ihan järjetön väite.  Mutta en katsokaan asiaa kulta- tai platinakorttilaisen silmin.

 

Taytyypa kysya (taytyy kysya ihan oikeasti, kuka esimerkiksi Pisasta haluaisi Tampereelle?). Kasittaakseni sitten Lappeenrannan liikenne palvelee venalaismatkustajia, joista ei ole paljoakaan hyotya Suomelle kuten ei ole itarajan rekkarallistakaan.

 

Yleensa kaikki liikenne on suunniteltu ensijaisesti palvelemaan tarvematkustusta, jossa loput paikat sitten taytetaan "huvimatkalaisilla" -- lomaliikenne on sitten asia erikseen. Kuinka moni tyokseen matkustava voi todellakaan kayttaa jarkevasti hyodykseen joitakin Ryanin tai easyn sirpaleisia reitteja?

 

Tuolla viitattiin aiemmin Tallinnan ja Riikan reitteihin. Niiden vetovoima perustuu ehkapa noiden kaupunkien huomattavasti edullisempaan hintatasoon ja sosiaalisesti "liberaalimpaan" elamanmuotoon.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tulipa viela sellainen kysymys mieleeni, kuka yleensa paattaa teilla, minne te matkustatte? Onko se Aurinkomatkat, Detur, Ryanair, easyJet vai joku muu?

 

Tuskinpa jonnekin Hahniin tai Fuerteventuralle olisi kovinkaan montaa menijaa, jolleivat Ryanair tai lomalentoyhtiot sinne lentaisi? Mutta kun kohteella onkin merkitysta eika matkan hinnalla, niin silloin noista putiikeista on harvemmin apua.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse ainakin lentäisin mielelläni useamman kerran vuodessa sukulaisteni luokse Espanjaan, mutta täällä vallitsevilla markkinoilla se ei yksinkertaisesti ole mahdollista järjettömine hintoineen. Esim. Ryanairin hinnoilla voisin varmasti mennä vaikkapa ihan useampanikin viikonloppuna vuodessa morjenstamaan vanhoja isovanhempiani. Sama koskee niitä, jotka suunnittelevat tulla tännepäin. Usein järkyttyvät katsellessaan hintoja erään sinivalkoisen yhtiön sivuilta..

 

Jätetään Finski ja Blue1 hoitelemaan heille "tärkeitä" business matkustajia. Otetaan meille tavallisille tallaajille sitten low-cost yhtiöt.  :thmbup: Toivon että Norwegian menestyy, vaikkakin niitä halpoja hintoja näyttää olevan hyvin vähän tarjolla sesonkiajalle erityisesti itselleni kiinnostavaan Alicanteen..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taytyypa kysya (taytyy kysya ihan oikeasti, kuka esimerkiksi Pisasta haluaisi Tampereelle?). Kasittaakseni sitten Lappeenrannan liikenne palvelee venalaismatkustajia, joista ei ole paljoakaan hyotya Suomelle kuten ei ole itarajan rekkarallistakaan.

 

Yleensa kaikki liikenne on suunniteltu ensijaisesti palvelemaan tarvematkustusta, jossa loput paikat sitten taytetaan "huvimatkalaisilla" -- lomaliikenne on sitten asia erikseen. Kuinka moni tyokseen matkustava voi todellakaan kayttaa jarkevasti hyodykseen joitakin Ryanin tai easyn sirpaleisia reitteja?

 

Mitä väliä sillä on haluaako Toscanasta joku tänne niin kauan kuin oikein ajoitettu sesonki tuottaa riittävää käyttöastetta täältä Pisaan ja takaisin? Tampereen sijaiinti Etelä-Suomessa on hyvä, parinsadan kilometrin säteeltä löytyy paljon populaatiota. Sääli vain on, että Pirkkalan kentän fasiliteetit ovat surkeat ja riittämättömät vastaamaan kasvaneen kysynnän tarpeisiin (paikkakuntalaisena hävettää "Raikun" lato, kun vieressä tönöttää melkein tyhjänä uudehko lasiterminaali).

 

Eipä se taida olla pois liikematkustajilta (jotka matkustavat firman rahoilla oikeilta lähtökentiltä oikeisiin kohteisiin oikeiden operaattoreiden oikeilla lipuilla ja oikeilla kanta-asiakasohjelmilla oikeita etuja itselleen keräten), jos taviskansallakin on mahdollisuus matkustaa ja kokea maailmaa kukkarolleen sopivasti huonommilta kentältä huonompiin kohteisiin huonompia pirstaleisia yhteyksiä tarjoavilla huonommilla halpisoperaattoreilla. Vai?

 

On totta, ettei halpis joustamattomana ja jatkumottumana ei useimmiten sovellu ainakaan jatkoyhteyttä tarvitsevalle työmatkustajalle. Eikä halpis hurjasti varioivine kytkyhintoineen ole aina edes halpa. Mutta aika ajoin (itseasiassa melko usein) se tarjoaa tervetullutta variaatiota ja edullisen ja mutkattoman vaihtoehdon päästä tallustelemaan hieman mannermaisemmille pelipaikoille.

 

Kansantaloudellinen hyöty on tuskin kummempi, kuin muidenkaan ulkomaisten hyödykkeiden ostamisessa. Turismi tuo jonkin verran rahaa takaisinpäin vaikka nettovirta on lienee selvästi ulkomaille päin. Kovastipaljon ulkomaaiaisia tuntuu koneissa kuitenkin reissaavan.

 

Tami

 

(työssään ihka oikeiden yhtiöiden businessmatkustaja, vapaa-ajalla halpisten "huvimatkalainen")

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Eipä se taida olla pois liikematkustajilta (jotka matkustavat firman rahoilla oikeilta lähtökentiltä oikeisiin kohteisiin oikeiden operaattoreiden oikeilla lipuilla ja oikeilla kanta-asiakasohjelmilla oikeita etuja itselleen keräten), jos taviskansallakin on mahdollisuus matkustaa ja kokea maailmaa kukkarolleen sopivasti huonommilta kentältä huonompiin kohteisiin huonompia pirstaleisia yhteyksiä tarjoavilla huonommilla halpisoperaattoreilla. Vai?

 

Tami

 

(työssään ihka oikeiden yhtiöiden businessmatkustaja, vapaa-ajalla halpisten "huvimatkalainen")

 

 

Ei ole todellakaan ole keneltakaan pois, jos nama yhtiot eivat aina valittaisi paikallisesta kustannustasosta ja vaatisi jos jonkinlaista tukea toiminnalleen. Tulee vahan samanlainen olo mieleen kuin suomalaishiihtajilla arvokisoissa, jotka valittelevat huonoa kelia, vaikka olosuhteet on kaikille samat.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä on taas kaikenlaista "tietoa" näköjään eksynyt voorumille, alkaen Finavian "kiskurihinnoista" yms. Vaikka lentoyhtiö selkeästi sanoo, että vetäytymisen syynä on kysynnän riittämättömyys.

Finavian kiskurihinnoista sen verran, että ainakin eurooppalaisessa vertailussa pärjäävät ihan keskitasoisesti kun vertaillaan perittyjä maksuja lentoyhtiöiltä. Tarkoittaa sitä, että muualla lentoyhtiöt monesti maksavat näitä "kiskurihintoja" huomattavasti isompia maksuja.

Toinen juttu mikä jaksaa ihmetyttää, on se, että kerta toisensa jälkeen Helsingissä pyörähtää halpiksia vain vetäytyäkseen. Silti täällä jengi väittää "tietävänsä" mikä on oikea hinta jollekin välille. Ei, se ei ole hinta jolla myymällä useat lentoyhtiöt ovat yrittäneet ylläpitää tarjontaa, ja joutuneet lopuksi kuitenkin vetäytymään. Usealla reitillä on tarjontaa ja valinnan varaa, ja yhtiöitä jotka ovat lentäneet reittiä useita vuosia. Tarjouksia löytyy vaihtelevasti, mutta totuus on, että pitkäkestoisesti oikea hinta löytyy sitten kuitenkin niiltä yhtiöiltä.

Suomi vaan on kaukana.

On ihan turha verrata jotain Espanjan markkinaa ja Suomen markkinaa keskenään ja ihmetellä, miten siellä kannattaa lentää halvalla, kun legit on lyhyempiä ja koneet täyttyvät melkein itsestään hyvän mittaisen sesongin aikana.

Ikävä juttu, että Easyjet joutuu toteamaan saman asian, jonka Buzz/GermanWings/Sterling/FlyMe... ovat todenneet aiemmin. Toiset kiukan karummin kuin toiset. Toivottavasti Norwegian onnistuu, he kun lentävät kotimaastaan jo pidempää legiä ympäriinsä ja siten nämä asiat eivät ainakaan tule yllätyksenä. Tosin mitä itse olen Norwegianin hinnoittelua seurannut, niin eipä yltä aivan yhtä asiakkaan kannalta edulliseen kuin esim Easyjetillä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko kellään kokemusta, kauako menee, että lipun hinnan saa takaisin lennon peruuntuessa ja valitessa refund -vaihtoehdon?

 

Nimimerkillä: hetken jo odottanut...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko kellään kokemusta, kauako menee, että lipun hinnan saa takaisin lennon peruuntuessa ja valitessa refund -vaihtoehdon?

 

Nimimerkillä: hetken jo odottanut...

 

Itsellä meni mailitse 7 päivää saada heidät tajuamaan että haluan refundin koska myeasyjetissä tehty refund lähetti emailin jossa oli "Booking completed". Sen jälkeen meni kaksi pankkipäivää niin rahat oli tilillä. Eli kannattaa huudella perään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ach so... 17.3.2011 tuli ilmoitus lennon peruutuksesta. Refund lähti samana päivänä. Nyt eletään jo huhtikuun toista, ja no money, no honey... no fun, no f... osv.

 

Tälläistä sanomaa vain pukkaa:

 

"Your Question has been SubmittedQuestion Reference # 110402-001549

 

Please be aware that due to high volumes resulting from recent strikes in France we are currently experiencing delays in response time.

 

Our Customer Service Team will respond to your query as soon as possible.

 

We would like to sincerely apologise for the inconvenience."

 

Well, British Airways vie Flying Legendsiin, tosin kolme kertaa kalliimmalla hinnalla, mutta paremmilla lentoajoilla (+ yksi museopäivä), ja ilman jonotteluja a'la Vinnair, kun voi suorittaa lähtöselvityksen käsimatkatavaroilla Heathrowin automaattimasiinasta. Lippu oli 20 euroa kalliimpi kuin Finskillä, mutta täytyyhän sitä keretä yhdelle bitterille ennen lähtöä. Jonottaa saa jo ihan tarpeeksi Duxissa.  ;)

 

Nimimerkillä tunnin jonottanut Vinnairin check-inniin (with hand luggage only) ja toisen koneessa huonon sään takia... Lyhyt loma tuntuu paremmalta, kun britti-emo kysäisee jo Vantaalla Lontoon murteella "Sir! How are you today?", ja kippari huikkaa lopuksi "Cheers!", koppis Royal Air Forcen tyyliin vinosti päässään. Nice indeed! Tally Ho! Voihan ne tosin mennä lakkoon juuri silloin... perinteisten yhtiöiden tyylillä. That's my luck again.  ;D:thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuten mainitsin kannattaa paiskata asiakaspalveluun mailia.

 

Itse matkaan Norwegianilla joka tarjoaa myös mukavan aikataulun ja siedettävän hinnan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jep! Lauantaina otin kusoja asiakaspalveluun. Maanantaina asiaa pahoiteltiin Easyjetin puolelta ja rahat luvattiin takaisin 5-7 päivän kuluessa. Torstaina fyffet olivat tilillä (4 päivää). Heinäkuussa mennään sitten tsekkaamaan Hendonin A-20G Havoc & Horsemen again BA:lla.  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja nyt sitten Easyjet palaa Helsinkiin. 1.3.2018 alkavat lennot Berliinin Tegeliin, kertoo Easyjet.com.

Tämä on yksi Air Berlinin jättämää aukkoa täyttävistä reiteistä, joita samalla paljastettiin useita. Esim. Saksan sisällä Easyjetin kyydissä pääsee jatkossa Berliini-München jopa 8 kertaa päivässä.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
9 tuntia sitten, Jani Hyppänen kirjoitti:

Ja nyt sitten Easyjet palaa Helsinkiin. 1.3.2018 alkavat lennot Berliinin Tegeliin, kertoo Easyjet.com.

TXL-HEL EZY5731 17:30-20:30 x6 ja 07:00-10:00 6

HEL-TXL EZY5732 21:05-22:10 x6 ja 10:35-11:40 6

Lennot varattavissa 1.-24.3.2018.

Muokattu: , käyttäjä: Joonas Pio

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään