Jussi Seppälä

Hbl: Ruotsi varastoi salaa Suomelle Draken-hävittäjiä

11 viestiä aiheessa

Täysin uskottavaa!

Olen myös jostain lukenut, että MiG-pilotteja koulutettiin yli tarpeen, vastakkaisen tilanteen tullessa kyseeseen!  8)

Juha-Pekka  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen myös jostain lukenut, että MiG-pilotteja koulutettiin yli tarpeen, vastakkaisen tilanteen tullessa kyseeseen!  8)

Kyse lienee Riesin opuksesta.

Jos oikein jutun ymmärsin niin kyse oli ihan ruotsalaisten omasta aloitteesta eikä sitä olisi edes sovittu suomalaisten kanssa. Helppohan käytöstä poistuvia koneita on laittaa säilöön. Tämä uutinen on vaan herättänyt tornarit talviuniltaan ja saa taas lukea luoliin säilötyistä Horneteista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Valtanen ja Kanninen ovat näköjään vahvistamassa tuota huhua, olivat tuolloin muistaakseni merkittävissä asemissa, varsinkin Valtanen.Ja muutoin miksei?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2011/03/kirjavaite_ruotsi_valmisteli_sotilaallista_soluttautumista_suomeen_2462156.html?origin=rss

" Ruotsi valmisteli sotilaallista soluttautumista Suomeen.

Ruotsilla oli 1990-luvun loppuun saakka salainen lentoyksikkö, joka muun muassa harjoitteli tiedusteluhenkilöstön ja soluttautujien pudottamista Suomen itärajalle mahdollisen idästä tulevan hyökkäysten varalta. Tämä käy ilmi tänään torstaina Ruotsissa julkaistusta kirjasta, jossa käsitellään Ruotsin tiiviitä suhteita puolustusliitto Natoon."

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luoliin hillotuista Horneteista en ole meheviä tornareita kuullut, mutta kaikki vanhat kraakkenit ja mikit on kuulemma säästetty :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä miksi, tulee sellainen tunne että tuohon juttuun ei uskota, itse en tiedä onko tuo tosiasia mutta uskokaa tai älkää, on paljon maittenvälisiä juttuja joista kaikille reservin vänrikeille ei kerrota.Tiedän että Valtanen on vanha, samaten Kanninen, kummatkin ovat kuitenkin olleet aikanaan merkittävissä huoneissa tuona aikana.Tapasin Valtasen yksityistilaisuudessa männä kesänä, oli tuolloin vielä mielestäni täysin kunnossa.Kummatkin vahvistivat lehdistön mukaan että tuolloin tapahtui kirjassa mainittuja juttuja, miksei?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kummatkin vahvistivat lehdistön mukaan että tuolloin tapahtui kirjassa mainittuja juttuja, miksei?

Minulle jäi nyt vähän epäselväksi ketä vastaan tässä argumentoit, kun tuon uutisen paikkaansa pitävyyttä ei ole kukaan tainnut kyseenalaistaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Argumentoin tässä ketjussa oleville tornihuhu tasolla liikkuville jutuille, eli mikäli luetun ymmärtäminen minulla jotenkin menee jonnekkin perille, olen ymmärtänyt että näitä pidetään juttuina joita joku ruottalainen on kirjoittanut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Argumentoin tässä ketjussa oleville tornihuhu tasolla liikkuville jutuille, eli mikäli luetun ymmärtäminen minulla jotenkin menee jonnekkin perille, olen ymmärtänyt että näitä pidetään juttuina joita joku ruottalainen on kirjoittanut.

No, minä en ole tällaista havainnut ja tornarit eivät ole suoraan liittyneet uutiseen. Niiden tuominen esiin on toki minun vikani, mutta tarkoitus oli vain todeta, että tämä uutinen on saanut huhut liikkeelle. Ei siis väittää, että itse uutinen olisi mikään huhu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko tästä "suuresta määrästä" Suomea varten varastoituja Drakeneita mitään tarkempaa kuulunut mistään?

Entä ovatko koneet oikeasti olleet naftaliinissa jossain vai ainoastaan korvamerkittyjä koneita?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään